Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Hey, het topic is weer even tot leven gekomen 😅

GA, goed zeg al die uitslagen. En dan zal je vrij snel ook al te weten komen wat het geslacht is of wil je dat niet weten?

Peer, zo dat is alweer snel. Toch fijn dat jullie het nu alweer kunnen proberen.

En zwangeren, geniet er lekker van! Los van de misselijkheid dan ;)

Ik had maandag en dinsdag dus een smiley, maandagavond nog gezellig gehad. Maar toen had ik gister de hele dag buikpijn en krampen.. vond het maar raar. Ergens dacht ik, het zal toch niet een verlate ovulatie zijn? Achja, zal wel weer een lastige wachtbank sessie worden 😄😑
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het goed gaat met alle zwangeren! :-)
Spannend Jinger, nu kan het wachten weer beginnen...

Ik had het allemaal even naast me neer geparkeerd en was nog een aantal weken gevloerd door Corona....
Net mn menstruatie weer gehad die sinds mn laatste miskraam nog maar 2 dagen duurt dus we gaan er maar gewoon weer voor. Nadeel is dan dat het nog langer lijkt te duren voordat die maand om is.

Als het bij mij de eerste keer niet mis gegaan was dan had ik deze week moeten bevallen, super raar idee wel.
Alle reacties Link kopieren
Andijviestamppot dat lijkt me een gek en confronterend besef :hug: hoop zo dat het snel lukt en jullie een plakkertje krijgen.

Jinger voel je de eisprong normaal gesproken? Hopelijk was de timing goed en heb je over 2 weken weer een positieve test :)

Ambracia wat naar dat je zo misselijk bent maar fijn dat daardoor je twijfels worden weggenomen.

DaSilva wow zo ver al. Ik weet nog wel dat mijn eerste NOD gelijk met de jouwe was haha. Nouja, het loopt zoals het loopt.

Bloemmetje fijn een goede 20 weken echo. Op de helft al!

Hier zijn de testen blijven steken. Alsnog half zo sterk als het controle streepje dus heb ergens wel het idee dat dit m'n eisprong was. Voor de zekerheid maar even regelmatig gezellig maken ;-D ik merk vanzelf wel wanneer ik ongeveer ongesteld zou moeten worden want ben altijd opgeblazen + zere borsten op het eind. Hopelijk blijven de klachten want dan ben ik weer zwanger :heart: kans is helaas niet zo groot dus besef me dat ik waarschijnlijk gewoon ongesteld word en daar kijk ik wel erg tegenop.

Passingthrough ben jij er nog? Hoop dat het goed met je gaat :hug:
Ambracia ja klopt toen was bij mij de misselijkheid ook wel op zn hevigst. De moeheid trouwens ook wel... Jeetje, ik dacht hoe ga ik dit 40 weken doen? Maar met 11 a 12 weken was het ineens als sneeuw voor de zon weg. Zo gek!
Idd alweer bijna 21 weken. De tijd gaat enorm snel. Kan me gewoon nog amper voorstellen dat ze er over een paar maandjes al is.
Hier nog weinig voorbereidingen kunnen treffen, we zijn nog druk met het verbouwen van een verdieping, als dat ver klaar is kan ik ook alles voor de baby gaan organiseren. Gelukkig hebben we al heel veel in huis, ook omdat we al een jongen en een meisje hebben. Maar toch, het is ook fijn om straks alles klaar te hebben.

GrandA wat fijn een goede uitslag van de NIPT. Dat is toch een hele opluchting he? Ergens ga je er stiekem van uit dat alles goed is met het kindje... Maar toch, je zal maar te horen krijgen dat het niet in orde is.

Dasilva bij jou begint het echt enorm op te schieten en ook spannend te worden. Spannend dat je over een paar weekjes gewoon al de geplande keizersnede hebt. Hoezo is er bij jou al besloten dat het een keizersnede wordt?
Onze kindjes zijn ook middels een (spoed)keizersnede geboren. Ik vond het ondanks alles een prettige ervaring. Nu zou ik heel graag op de natuurlijke manier willen bevallen als het me gegund is. Maar dat is nog even afwachten wa ik het een voorliggende placenta. Hopelijk groeit die nog mooi mee omhoog. Mocht het een keizersnede worden vind ik dat ook geen probleem, het vervelende eraan vind ik dat je dan een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven.

Andijviestamppot dat is inderdaad niet zo een fijne gedachten dat je deze maand eigenlijk had moeten bevallen. Heel herkenbaar ook, ik had dat in de maand september al een beetje, en daarna was ik in november uitgerekend dus deze maand voelde het ook wel vreemd. Maar omdat deze zwangerschap zo goed gaat vervaagd dat gevoel een beetje.
Hopelijk is het bij jou ook gauw weer zo ver!
Alle reacties Link kopieren
Hey allen,

Ik ga morgen even inhoudelijk reageren, maar ik ben er nog hoor 😁

Ik merk alleen dat ik er steeds minder mee bezig ben, om geen nieuwe teleurstellingen meer te krijgen.

De afgelopen maanden is het onder ideale omstandigheden niet gelukt. De afgelopen maand ben ik er niet mee bezig geweest, zelfs het temperaturen verwaterd.

Vorige week weer ongesteld geweest, wel heel licht en met veel minder stolsels dan de maanden ervoor.

3 december is mijn nieuwe NOD

We hebben bedacht dat we het maar loslaten, en als het rond april nog niet is gelukt toch maar eens richting de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Goed om van je te horen Passingthrough! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het een beetje los wil laten. Ik duim voor jullie dat het moment dan toch ineens daar is en dan hopelijk voor april.
Vind het super knap dat je het zo los kan laten PT, hoop dat dat je goed doet. Mij lukt het met vlagen en dat zijn eigenlijk wel de beste momenten haha.

Peer waar zit jij nu, wachtbankje?

Ik zit inmiddels op dag 28. Verwacht mijn NOD zondag. Ben erg blij te merken dat mijn cyclus tot nu toe deze maand weer heel normaal lijkt. Ik zit al wel een week ongeveer in de hoge temperaturen en geen teken van een ongesteldheid. Tegelijkertijd verder geen zwanger gevoel ofzo. Maar dacht vanochtend op 10 DPO ik waag er een testje aan, maar die is wit. We wachten af.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie mannen het prima vinden als jullie ovulatietesten gebruiken..
Ben zelf net als jullie al een flinke tijd aan het proberen, ik opperde het om een maandje met testen te doen maar hij wil het echt niet:(
Dat hoeft hij niet te weten Jetje ;-) Bij de verwekking van onze eerste vond mijn man ovulatietesten wat ver gaan. Ik, zag geen brood in maanden ongericht klussen.

Ik heb toen gezegd dat ik vrijwel mijn halve leven aan de anticonceptie was geweest en eigenlijk geen idee had hoe een cyclus werkte en of ik wel een eisprong had. Ik ben ze dus gaan gebruiken zonder dat ik hem op de hoogte hield. En plakte de testen op een A4 in de binnenkant van mijn kant van het kastje boven de wastafel. Als de testen opliepen kon ik wat sturen en zorgde ik voor vrije avonden/ochtenden. Wist hij veel ;-)

Voor de tweede waren we wat praktischer.. Mijn en ik waren beide druk en moe en hij vond het allang best als hij ook gericht wist wanneer we gingen klussen.
Haha bij mij heeft mijn man daar ook niks over te zeggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk: mijn vriend wist ook niet over de ovulatietesten :hihi:
Hij wilde geen prestatiedruk, dus hield ik het voor mezelf. Maar na 20 jaar pilgebruik wilde ik wel weten of en wanneer ik ovuleerde.
Hoi dames,

Na een tijdje hier niet te hebben gekeken, toch maar weer eens ingelogd. Tip van de gynaecoloog was om het te proberen echt even los te laten.. Heel moeilijk, vooral omdat mijn zusje inmiddels al 24 weken zwanger is en dat is goed te zien.. Maar toch is het me aardig gelukt.

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met de zwangeren en mooie testuitslagen. 😊

Voor iedereen die soms worstelt, een dikke :hug:

Ik gun het iedereen om het heel even los te laten, want onbewust kost het zoveel energie en dat merk ik nu pas..

Tot snel!
Ik heb een streepje 😭

Is te zien, maar heel heel licht. Vriend was weer extreem koeltjes en ik probeer daarin mee te gaan, even afwachten de komende dagen. Maar er is een streep.. o wat zou dit fijn zijn!
o_o :cheer2: Spannend Jinger!
https://www.mupload.nl/img/16f09l798x4.jpg

Even afwachten of ie gaat oplopen de komende dagen 😊
Is je vriend ook bij zo’n streep nog koeltjes? :-D

Fijn! :heart:
Woohoooooooo dat is een super streep!! Gefeliciteerd!! Het is je zo gegund!
Alle reacties Link kopieren
Nou, die is wel duidelijk hoor Jinger! Ik hoop echt voor je dat je de komende dagen gerustgesteld wordt met een mooi oplopende streep. :hyper:
Net de 2v5 test even geprobeerd (zonder ochtend urine) en ook die geeft een mooie streep. Dus jaaa ben zo blij 🥰 voorzichtig, maar wel heel blij. Vriend ook hoor. Ik had dit niet verwacht, thanks ladies.
Alle reacties Link kopieren
Joepieeee gefeliciteerd!!! Goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Yeahhhhh Jinger wat fijn!!
Wat fijn JINGER!
Dat is een mooie streep!
Ik duim voor je dat het mooi blijft oplopen 😊
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jinger! Het is je ontzettend gegund :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier is m'n eerste menstruatie begonnen. Ik had eerst het idee dat ik zo snel mogelijk zwanger moest worden en ergens deze week is bij mij het knopje omgegaan dat het oke is als het even duurt en dat waarschijnlijk ook gaat gebeuren. Vorige keer duurde het ook even.

Misschien verandert dit wel na een paar rondes :P
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Jinger, alvast een voorzichte gefeliciteerd! Hopelijk lopen de strepen mooi op!

Hier ook alles goed, inmiddels alweer bijna 21 weken zwanger en alles gaat goed met onze kleine man :-) Tijd gaat echt ontzettend hard, gewoon alweer over de helft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven