Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste post op vorige topic:
Roanna: jammer dat het niet in één keer raak is, maar nu gaan jullie echt beginnen toch? (Ronde 1?) Spannend!
ArielMermaid: Ook voor jou spannend, laatste pil ondertussen genomen! Dan zal je nu eerst je onttrekkingsbloeding nog hebben, denk ik? Balen dat je cyclus zo lang is inderdaad!

Konijntje, helemaal spannend, op het wachtbankje! Ik ga voor je duimen!

Goed weer wat van je te horen, Aquarium. Zal wel schrikken zijn geweest, dat bloed zien! Gelukkig kon de verloskundige je gerust stellen. Ik ben heel benieuwd of jullie koopwoning doorgaat, duim voor jullie!
Wij zijn ook bezig met een koopwoning (zoeken). We hebben komende woensdag weer een bezichtiging/gesprek. Lastig is dat in deze markt hè?
Die ene test is inderdaad stukje lichter, gek hoor. Je zou toch zeggen dat een test niet lichter zou moeten worden met meer hcg. Wel goed om dit vast te weten voor straks. Misschien nu maar stoppen met testen dus, blijkbaar heeft het weinig zin om door te gaan met testen nu?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het nieuwe topic er is. Ik schrijf graag mee.

Handig dat iedereen zijn eigen gegevens bij kan houden.

Aquarium, dat zal vast enorm schrikken zijn geweest. Heeft de verloskundige je een beetje gerust kunnen stellen?
Voor jou en Nickii succes met de huizenjacht!

Ik zit inmiddels op het wachtbankje...
Alle reacties Link kopieren
Ja wat fijn!!

Gezellig pastella samen op het wachtbankje.. hopelijk is het een vruchtbaar bankje :-D
Testen doe ik nu ook niet meer, wil mezelf niet gekker maken. Jaa was inderdaad schrikken.

Inderdaad, huizentekort is erg zeg.. maar goed ben benieuwd horen het vandaag.

Jaa de verloskundige had mij inderdaad gerustgesteld gelukkig
Alle reacties Link kopieren
@Konijntje777 , je weet maar nooit, één keer kan zomaar raak zijn :)
@Aquarium1301 , dat kan best hoor idd. Maar je moet niet meer testen joh. Dat de test minder positief is dan gister zegt niks. Het is heel goed mogelijk dat je gewoon zo veel HCG hebt dat de test het niet meer kan meten. Ik heb de hele zwangerschap niks gevoeld, tot pas aan de schopjes voelde ik wat. Niet eens vermoeid en of misselijk. Ik heb nooit getest om te kijken of ik nog wel zwanger was in de begin periode.
Ik weet nog goed dat ik ongesteld moest worden de volgende dag (die ochtend een zwangerschapstest gedaan en ik kreeg een heel licht streepje dus ik dacht oh een inloopstreepje. Toen ik in de avond voor de grap 3 verschillende ovulatietesten pakte en alle drie gelijk donkere strepen gaven wist ik het zeker. De volgende dag had ik weer een zwangerschapstest gedaan, wat dacht je… weer een hele lichte streep… Pas na de Clear Blue (die met de weken) die ik in de avond had gedaan wist ik het pas zeker.

Op de dag dat je ongesteld had moeten worden en toch een kleine bloeding heb zal dat waarschijnlijk de innestelingsbloeding zijn geweest.

Ook een winterkindje… Ik was uitgerekend op 8 december maar ben de 18de pas bevallen!

Spannend van jullie nieuwe woning!

@Nickii , klopt idd.
Ook spannend een ander huis. Wij hadden toevallig een ander huis gekocht vorig jaar december (net op tijd voor de crisis nu).
He meiden ik heb de nieuwe ook gevonden =)

@ Nickii & @Aquarium1301 ; lastig he het vinden van een koopwoning. Wij hebben eind vorig jaar een woning gekocht.. einde van het klussen is inmiddels in zicht. Heerlijk zo'n eigen plek!
& Aquarium wat lijkt me dat schrikken en onzeker zeg.. Gelukkig ben je gerustgesteld en inderdaad nu niet meer gek laten maken!

@Pastella en @Konijntje777 ; wat super spannend!! Wel gezellig samen.. hoop het voor jullie!


Hier zit de eerste 'echte' menstruatie er bijna op. We zien het wel deze maand. Zijn niet gericht ermee bezig qua vruchtbare dagen maar wie weet.. Ik merk da door de Corona crisis en alle onzekerheid betreft vakanties ik het liefst nu al zou beginnen. We zouden eind september nog een verre reis maken en dan zou ik het liefst niet te ver zwanger willen zijn. Maar nu denk ik toch dat het niet doorgaat dus mag het van mij nu wel gebeuren..
Alle reacties Link kopieren
Spannend Pastella, ik duim ook voor jou!

@Ariel: Ja, best spannend. We hebben nu een klein appartement zonder lift, dus dat zal wel lastig zijn met een baby. We hopen iets te hebben gevonden vóór die tijd, maar (wat dat betreft "gelukkig") zal dat nog even duren!
Fijn dat jullie nog net voor de crisis een huis hebben gevonden ja!

@Lala-bloem: Fijn dat het klussen bij jullie bijna achter de rug is!
Wat jammer zeg als jullie reis niet door zou kunnen gaan. Snap wel dat je dan nu ook maar liever meteen zwanger zou zijn, want dan is het niet dat je daar nog voor "moet" wachten.
Alle reacties Link kopieren
Fijn een nieuw tipi en lekekr overzichtelijk nu . Daar houd ik van.
Spannend hoor dames op t wachtbankje duimen

Stephanie al een test gedaan?

Wat schrikken aquarium! Hoeveel weken ben je nu? Hopelijk was het eenmalig het bloedverlies
Alle reacties Link kopieren
Fijn de tabel bovenaan, dan is het lekker overzichtelijk! Ja, nu gaan we er echt voor! Super spannend :rolling:
Voor nu even lekker een biertje drinken, heb mezelf voor genomen dit alleen te doen als ik ongesteld ben, zodat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben.

Jaa, ik weet nog hoe stressvol het zoeken naar een huis is. Wij wonen nu 3 jaar in ons huis, maar die zoektocht🙈 Al was de huizenmarkt toen gelukkig nog niet zo gek als nu. Succes allemaal daarmee!

@Aquarium, poe hee dat is schrikken! Wanneer heb je de eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Zoooo fijn lekker overzicht, hou dr van! En top dat we zelf lekker kunnen inloggen om gegevens bij te werken 😬

@Aquarium: hoe schrikken zeg.. hopelijk ben je nu een beetje gerustgesteld. En goed in die zin dat wij nu weten van het bestaan...

@pastella 29 april! Dat is eigenlijk ook al gauw, ben je er een beetje relaxt onder? En @konijntje 3 mei! Vinden jullie de spanning leuk, of zijn jullie nuchter?

@Arielmermaid woow echt niks gevoelt geen kwaaltjes niks tijdens de zwangerschap? Hoe was dat?

@Roanna goed idee, ik ga ook nog wel drinken als ik ongesteld ben denk ik. Maar wel gematigd, want het is sowieso niet goed voor je vruchtbaarheid.

En oja, ik kon laatst toch vrij spontaan mijn spiraal laten verwijderen. Dat was mijn koperspiraal. Wij hebben daarna niet echt heel erg voorzichtig gedaan en ik merk nu toch dat ik ergens zou hopen dat het per ongeluk expres zo is gelopen dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn :cheer2: .. echt af en toe🙄! Ik probeer mezelf maar niet te serieus te nemen.
6+5 wkn nu maar met 6+4 bloedverlies gehad
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn zo, super dat we de tabel zelf kunnen aanpassen!
Alle reacties Link kopieren
Hoera, het nieuwe topic gevonden! Dankjewel om me weer in de tabel te zetten 😊

Ik schrijf morgen weer uitgebreid terug.
Alle reacties Link kopieren
Zo hier ben ik weer.

Pfoe @aquarium, dat zal wel even schrikken geweest zijn! Wel fijn dat je verloskundige je heeft kunnen geruststellen.

@Stephanie, bij jou al meer nieuws?

@Jekeek, hihi, je weet maar nooit hé.
Hier voorlopig nog steeds ‘veilig’ bezig, maar merkte gisteren op dat het nog maar 6 weken is voor we echt van start zullen gaan en vond het zo ontzettend spannend en dichtbij komen. (Positief hoor, maar weet precies met mijn gevoelens geen blijf nu)

Denk dat ik deze maand voor het eerst mijn eisprong heb gevoeld, wat goed nieuws zou zijn. Maar aan de andere kant dacht ik dat vorige maand ook en bleek toch niet te kloppen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Stephanie, ik ben ook benieuwd hoe het bij jou gaat en of je al een test hebt gedaan!

Roanna, snap ik, geniet er lekker even van nu het nog kan!

Oh, Jekeek, toch spannend hoor! Wanneer verwacht je je menstruatie? Want 28 mei zou de volgende menstruatie zijn, toch?

Blijebeer: wij zijn ook nog steeds 'veilig' bezig, en gaan ook over 6 weken van start ongeveer!
14 mei heb ik de eerste echo, vroege echo’s worden nu niet gedaan ivm corona
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi allemaal! Ik heb ook het nieuwe topic gevonden. Ik heb nog geen test gedaan. Wij hebben al een paar dagen last van verkoudheid/keelpijn. En gezien de coronamaatregelen, lijkt het ons niet zo handig om naar buiten te gaan. En om nu mijn ouders die momenteel voor ons boodschappen doen, een test te laten halen... Ben nog steeds niet ongesteld, en heb nog steeds krampen onder in mijn buik. Hoop dat ik maandag een test kan halen en kan testen. Maar ik voel me totaal niet zwanger ofzo :) Had jij dat wel Aquarium1301?
Alle reacties Link kopieren
Ohhh @stephanie! Hoe spannend, maar online de test bestellen? De testen van Sensitest via bol worden heel discreet in een wit envelopje bezorgd :)

@ Nickii ja, dat was voor volgende maand als we echt zouden beginnen. Nu is het 24 april!
Stephanie, nee echt totaal niet. Had ook wat krampjes gehad en was overtijd dus ging ik maar testen. Ook gespannen en gevoelige borsten. Voel me nu nogsteeds niet zwanger behalve dat ik dan misselijk ben vaak maar dat was het dan (gelukkig)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer aangehaakt, fijn dit nieuwe topic.

Spannend @Pastella en @Konijntje777 hopen op een vruchtbaar wachtbankje en hopen dat de vruchtbaarheid dan nog even blijft plakken ;)

Dat is schrikken @aquarium, ik hoop dat alles goed gaat. Naar dat juist na zoiets die vroege echo vervalt. Fijn dat ze je redelijk gerust hebben kunnen stellen.

Ik hoop dat de maatregelen toch wat versoepelen de komende tijd, zeker met oog op de echo’s. Het is toch wat dat je daar alleen naartoe moet. Uiteraard heel begrijpelijk, maar hoe bijzonder om samen te doen.

Jeetje @stephanie dat je dat geduld kan opbrengen! Ik had volgens mij ook al via internet het e.e.a. besteld :facepalm:

Ik ben als het goed is volgend weekend ongesteld en dan écht beginnen. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Stephanie, wat super spannend voor jullie! Inderdaad, zoals rest ook al zei: misschien anders een test bestellen, als jullie morgen nog niet naar winkel kunnen? Wel knap hoor, dat jullie zo kunnen wachten.

Dat is al bijna, Jekeek! Spannend ook voor jullie!

Vervelend die misselijkheid, Aquarium. En 14 mei, dat duurt nog even, jammer zeg dat er geen vroege echo's worden gedaan nu. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je!
De koopwoning is niks meer geworden helaas, was 10.000 boven de vraagprijs geboden :-? Dus we hebben de huurwoning gepakt, hebben we toch zekerheid komende 2 jaar. Moesten hier in deze studio toch uiterlijk september weg dus hebben nu mooi optijd iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Aquarium wat jammer dat het niet gelukt is met het koophuis. Wat een gekke huizenmarkt is het toch he. Mijn partner en ik hebben veel geluk gehad en het eerste huis gekregen waar we een bod op deden. Ik besef mij echt dat dat niet normaal is in deze tijd. Wel fijn dat jullie nu een andere vervolgstap hebben in de vorm van het huurhuis.

Stephanie, wat knap dat je zoveel geduld kan hebben. Ik denk dat dat min niet zou lukken. Spannend hoor!

Ik zit mijzelf helemaal gek te maken merk ik, terwijl ik normaal heel nuchter ben. Ik voel sinds gister een lichte kramp in mijn buik. Zegt natuurlijk helemaal niks, maar ik ben mij enorm bewust van elk dingetje dat ik voel.

Konijntje, houd jij het hoofd nog wel koel? :nut:
Alle reacties Link kopieren
Pastella, ik ben er nu nog niet veel mee bezig. Eisprong is nu 3 dagen geleden dus ik kan nog niks voelen. Maar in de loop van volgende week zal de spanning wel weer oplopen. Ik probeer wel om wat rustiger te blijven want anders is de klap weer best groot op het moment dat ik ongesteld word.

Aquarium wat jammer dat het niet gelukt is met het huis. Lastige huizenmarkt op dit moment

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven