Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!



NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?


:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en spannend om die beslissing te maken!
Ergens in die periode willen mijn man en ik voor een 2e gaan. Mijn zoontje wordt in mei 1 jaar en een broertje of zusje zou erg welkom zijn.
Wel krijgen we binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis waar we veel gaan verbouwen. Dus heel veel haast hebben we ook weer niet.

Dus ik denk dat vanaf mei de condooms in de kast blijven liggen en we wel zien waar het schip strand.
Overigens was mijn eerste in 1x raak, maar dat verwacht ik zeker niet nog een keer.

@April, je kan ook nu de strip al weg gooien en condooms gebruiken. Kan best even duren voordat die hormonen je lichaam uit zijn. Condooms voor de overbruggingsperiode. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jullie :)

Voor de tabel;
26 jaar (man is 32), tweede kindje. Start mei/juni
Alle reacties Link kopieren
leuk! ik sluit me ook aan
voor de tabel, naam sue 23 jaar 1e kindje start 1 mei
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik wil wel mee schrijven!

Ik ben half april gestopt met de pil en gestart met foliumzuur. Ik denk dat we half mei condoomloos gaan vrijen. Heb al een app geïnstalleerd om alles bij te houden. Man wil daar nog even niets van weten dus dan verleid ik hem wel op de vruchtbare dagen ;-)

Eerder had ik lange cycli met veel klachten. Ik ben toen onderzocht maar ze hebben niets gevonden. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat! Vind dat wel spannend, zoveel pijn is niet prettig natuurlijk en met de pil kon ik dat leller onderdrukken.

Voor de tabel : 30 jaar, 1e kindje, start half mei.
Alle reacties Link kopieren
Superleuk, al meteen een paar berichten!

@Schuimblusser: Heerlijk dat je zo snel zwanger was de eerste keer! hopelijk nu ook net zoveel geluk. Je hebt zeker een punt over het "ontpillen", is ook door mijn hoofd gegaan. Echter wilden mijn vriend en ik eigenlijk pas in 2021 starten, we wilden nog een grote reis maken enzo. De corona-crisis heeft roet in het eten gegooid. En sowieso waren we een beetje gaan twijfelen omdat we eigenlijk onze kinderwens leuker vinden. Dus toen zei mijn vriend ineens: Laten we gewoon nu beginnen. Dat zei hij op mijn 33e verjaardag haha, ik moet natuurlijk ook aan mijn leeftijd denken.
Maar daarom doen we 1 juni de pil weg en vinden we het niet erg als we nog even moeten wachten op mijn cyclus. Overigens was ik een half jaar terug ook even gestopt met de pil en was 5 weken daarna al ongesteld en meteen regelmatig! Maar toen ben ik weer begonnen omdat het door omstandigheden niet uitkwam.

@Miriammm: Herkenbaar, die menstruatiepijn. Ik vind dat ook pittig. Welkom jij en Sue88! Ik ben zeer benieuwd hoe het ons zal vergaan.

Tabel aangepast
Ik wil me ook wel aansluiten. Ik ga in mei mijn Mirena laten verwijderen en dan gaan we er voor. We hebben al een dochter die inmiddels 1, dus er is wel ruimte voor een tweede :)
Leuk ik doe ook graag mee!

Voor de tabel 28 jaar, eerste kindje en start begin mei.

Ik ben al begonnen met vitamines en heb een regelmatige cyclus
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens wel spannend hoor. Heb niet zo'n overweldigende kinderwens van "ik MOET dit nu". Lees al jaren veel op dit forum en het lijkt me ook heel zwaar. En toch wil ik dit wel, vooral omdat ik mijn leven ook niet zonder zie. Beetje apart gevoel soms.

Hoe zit dit bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames!
Ik schrijf graag met jullie mee!

Ik ben 27 jaar, 1 april (nee, geen grap) gestopt met de pil en willen voor ons eerste kindje gaan (in mei)

@Miriammm; mijn vriend wil er ook nog niet aan geloven. Hij vindt het vooral spannend en moet nog aan het idee wennen. In onze vriendenkring heeft niemand nog kinderen, waardoor hij niet goed weet hoe hij hierover kan praten. Hoe is dat bij jouw (en jullie uiteraard!) vriend/partner gegaan?

Ook ik leg alles vast in de app van mijn sporthorloge. Zo had ik de afgelopen 5 dagen enorme buikkrampen (met name links) met veel slijm. Ik denk dat het mijn eisprong is geweest, maar wil niet te hoopvol zijn. Heb trouwens ook geen ovulatietest gebruikt. Wil er geen druk opleggen en vooral ook realistisch blijven! Heb in de omgeving genoeg mensen gezien, waarbij het niet zo makkelijk ging.

Veel succes met de laatste pillen!
chayen93 wijzigde dit bericht op 23-04-2020 21:02
Reden: Startdatum vergeten
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, leuk om te lezen dat er meer mensen bezig zijn met hun kinderwens in deze vreemde tijd! Succes allemaal :)

Wij willen ook heel graag voor nog een kindje gaan. We hebben dit in januari besloten en zouden na onze verbouwing gaan beginnen. En juist toen de verbouwing klaar was begon de corona crisis!

Ik heb nog een spiraaltje en zit eigenlijk nu te wachten tot de situatie zo bekoeld is dat ik met goed fatsoen naar de huisarts kan.. Wanneer zouden jullie dat aandurven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi April! Wat een blij bericht! Wat heerlijk dat je er nu voor gaat zeg ♥️.
Ik schrijf graag mee, maar zal morgen uitgebreider op iedereen reageren.
Ik ben Mathilde dus, 34 jaar en heb 2 kindjes. Nu ben ik nog aan de nuvaring, maar we willen tussen juni en augustus toch wel graag starten voor een 3e. Ik dacht eerst dat het goed was zo, maar het begint toch weer te kriebelen :).
De eerste 2 zwangerschappen lieten best lang op zich wachten (ruim 2 jaar en ruim 1 jaar) en omdat ik bijna 35 word hebben we besloten om niet te lang meer te wachten. We zien wel waar het schip strandt.
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
23-04-2020 20:36
Ik vind het trouwens wel spannend hoor. Heb niet zo'n overweldigende kinderwens van "ik MOET dit nu". Lees al jaren veel op dit forum en het lijkt me ook heel zwaar. En toch wil ik dit wel, vooral omdat ik mijn leven ook niet zonder zie. Beetje apart gevoel soms.

Hoe zit dit bij jullie?
Hetzelfde. Mede daarom ook toch nog een hele tijd gewacht nadat ik mijn vriend had ontmoet. Ik roep al mijn hele leven dat ik kinderen wil maar voegde niet echt de daad bij het woord. Dat riep ik voor mn 30e al, en toen ontmoette ik mijn vriend en toen werd ik 31, 32, 33.... sommige vriendinnen geloven inmiddels niet meer dat ik wel wil haha.

@Vivoota: Moeilijke beslissing die persoonlijk is. Ik zou wel durven gaan, want als je het niet doet krijg je geen kindje.... (weet niet of je het een probleem vindt om erg lang te wachten?). Ik denk ook oprecht dat het risico meevalt en niet groter is dan in de supermarkt. Echter is het ook wel zo dat het natuurlijk wel een risico is wat je anders niet zou lopen. Dus dat is een persoonlijke afweging.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik sluit graag aan! Ben 35 en heb een dochter van 1,5. Dat zijn ook meteen de redenen voor ons om midden in de corona ellende voor een tweede te gaan: Ik ben oud en we zouden het leuk vinden als het leeftijdsverschil tussen de kinderen niet heel groot is.

We zijn dus al begonnen, zou normaal volgende week ongesteld worden. Kans dat ik nu al zwanger ben is klein, we hebben maar één keer seks gehad tijdens de vruchtbare dagen. En wie is er nou na één keer al gewenst zwanger?! Krijg wel de zenuwen hoor, mini beetje bloed en kramp. Dat zou de innesteling kunnen zijn en dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook O_O

Maar goed, besloten ervoor te gaan maar tegelijkertijd vind ik het retespannend. Ik hoop dus eigenlijk nog een paar maanden aan het idee te kunnen wennen ;)
Miriammm schreef:
23-04-2020 20:36
Ik vind het trouwens wel spannend hoor. Heb niet zo'n overweldigende kinderwens van "ik MOET dit nu". Lees al jaren veel op dit forum en het lijkt me ook heel zwaar. En toch wil ik dit wel, vooral omdat ik mijn leven ook niet zonder zie. Beetje apart gevoel soms.

Hoe zit dit bij jullie?
Ik wist altijd al wel dat ik kinderen wilde eigenlijk. Maar ontmoette de juiste man pas toen ik 30 was. En toen moest ik die ook nog overtuigen en toen waren we weer een paar jaar verder ;) Dus inmiddels zijn we 35 nu we voor een tweede willen gaan.

Wat lijkt je precies heel zwaar? De zwangerschap? Of het hebben van kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Vivoota schreef:
23-04-2020 21:36
Hi allemaal, leuk om te lezen dat er meer mensen bezig zijn met hun kinderwens in deze vreemde tijd! Succes allemaal :)

Wij willen ook heel graag voor nog een kindje gaan. We hebben dit in januari besloten en zouden na onze verbouwing gaan beginnen. En juist toen de verbouwing klaar was begon de corona crisis!

Ik heb nog een spiraaltje en zit eigenlijk nu te wachten tot de situatie zo bekoeld is dat ik met goed fatsoen naar de huisarts kan.. Wanneer zouden jullie dat aandurven?
Ik zou gewoon even bellen en overleggen. Mijn huisarts heeft het helemaal niet zo druk en de gewone zorg kan daar dus gewoon doorlopen.
Patiënten met mogelijk corona worden als het goed is gescheiden van de overige patiënten, dus daar zou ik mij niet zoveel zorgen om maken.

Ik zou het eruit laten halen, het kan even duren voor je cyclus weer normaal is.
Vivoota schreef:
23-04-2020 21:36
Hi allemaal, leuk om te lezen dat er meer mensen bezig zijn met hun kinderwens in deze vreemde tijd! Succes allemaal :)

Wij willen ook heel graag voor nog een kindje gaan. We hebben dit in januari besloten en zouden na onze verbouwing gaan beginnen. En juist toen de verbouwing klaar was begon de corona crisis!

Ik heb nog een spiraaltje en zit eigenlijk nu te wachten tot de situatie zo bekoeld is dat ik met goed fatsoen naar de huisarts kan.. Wanneer zouden jullie dat aandurven?
Ik zou het nu ook wel aandurven, maar vriend moet nog even aan het idee wennen hier. Het resultaat van de onderhandeling is eind mei. Hopelijk is dan snel alles weer op gang, want ben met de Mirena nu helemaal niet ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

wat leuk dat iedereen aansluit! Ik typ vanaf mijn telefoon en ga proberen zo goed mogelijk te reageren.

@Chayen93: wij hebben meerdere vrienden en ook broers /zussen met kinderen. Ook 3 stellen in de omgeving met geen/verminderde vruchtbaarheid. En ook weer vrienden die echt geen kinderwens hebben. Van alles wat dus! Wij passen soms op kinderen van anderen en dat is vaak druk maar vooral heel leuk.

Over zwanger worden in Corona tijd :
Je leest hier op het forum wel dat dingen wat anders gaan. Bijvoorbeeld partner niet mee naar echo, geen pretecho ect. Dat lijkt me oprecht heel jammer en toch voelt het voor mij niet als een reden om te wachten. Ik zit er een beetje in van "dan loopt de zwangerschap en kraamtijd maar wat anders, het eindresultaat is nog steeds een kind". Maar ik denk dat dit voor iedereen heel persoonlijk is. Ik zou vooral naar je eigen gevoel luisteren hier in. En je kan natuurlijk altijd de huisarts bellen en om advies vragen!
Alle reacties Link kopieren
@April Dankjewel dat je me al hebt toegevoegd! Vind het lastig om aan te geven wanneer we starten, heb nog een soort van discussie met man (valt mee hoor ;)). Die houdt het bij 'de zomer' dus dat is nogal breed. En als ik volgende maand stop met anticonceptie is het de vraag wanneer alles weer wat is opgestart daarbinnen...
Wat leuk dat je vriend er zo snel voor wil gaan! Ik snap je leeftijdargument heel erg goed, maar dan moet er nog steeds iemand anders voor worden overtuigd ;)

@Schuimblusser Zie nu dat je dezelfde instelling hebt als ik! Alleen duurde het niet normaal lang voordat ik zwanger werd van zowel nr 1 als 2. De vorige keren was ik vrij snel ongesteld na stoppen met anticonceptie, dus ik hoop nu ook weer. Anders liggen er ook al wat condooms klaar. Man wil echt pas in 'de zomer' beginnen en ja, dat is het nog officieel niet. Leuk hoor een 2e!! Die interactie is superschattig.

@Miriam Spannend, dat is al snel! Hoop echt dat je niet zoveel pijn hebt bij de menstruatie en al helemaal niet dat het iets in de weg zit. Als ze niets gevonden hebben kun je daar dan wel vanuit gaan :). Welke app gebruik jij voor de vruchtbare dagen?
En dat van de niet overweldigende kinderwens, tja, ik heb er al 2, dus als het hier bij blijft ben ik al erg gelukkig. Een derde zou superleuk zijn, maar door mijn ervaring van absoluut niet snel zwanger worden én mijn leeftijd ga ik er niet zomaar vanuit. Zwanger zijn vond ik wel enorm speciaal! Ik moet je trouwens wel waarschuwen, ook dus mezelf: als je eenmaal bezig bent met zwanger worden dan kan de wens opeens heeeel groot worden haha

@Vivoota Het is hiervoor al gezegd, maar gewoon bellen! Een vriendin van mij is huisarts en die beklaagde zich over de rust omdat mensen zonder spoedeisende dingen niet meer kwamen. En dat heb ik van een andere huisarts ook gehoord. Ze hebben waarschijnlijk zoveel tijd dat je bij wijze van spreke dezelfde dag nog langs kan komen voor de verwijdering ;).

@Janna He,leuk, soort van leeftijdgenoot! (En @Nijn ook zie ik nu haha) Ik word half mei 35 en herken dus goed wat je zegt. Bij mij zal het alleen niet snel gaan, maar wellicht... Ben jij dus gewoon al zwanger. Spannend hoor!! Wanneer ga je testen?

@Nijn Fijn dat je een onderhandelingsresultaat hebt, ik ben nog bezig om 'de zomer' te concretiseren. Mannen zijn toch wat terughoudender. Wil er ook niet teveel druk opleggen.

Ik lees wat over corona. Ik heb er toen ik 6 jaar jonger was al ruim 2 jaar over zwanger worden gedaan, dus ik ga niet netjes zitten wachten totdat deze tijd voorbij is. Niemand weet hoe lang het nog duurt, of er nog pieken komen etc. De reguliere zorg wordt wel weer opgestart dus dat is een positief teken.
Ben nu vooral benieuwd hoe ik ga reageren als ik onverhoopt toch niet zwanger zal raken. Dat het 2x is gelukt geeft nog geen garanties weet ik inmiddels door de omgeving. Hopelijk kan ik er vooral heel relaxt instaan (kuch).
Veel succes iedereen!! En zwaai naar iedereen die ik niet heb genoemd :)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zoveel dames die al meeschrijven!

@Vivoota, ik zou ook gewoon bellen. Mijn zoontje had wat coronaverschijnselen (we waren ook in contact gekomen met bevestigde gevallen) en hij mocht niet eens langskomen bij de huisarts. Meteen naar de speciale afdeling van het ziekenhuis. Dit is in elke regio anders, maar ze scheiden de patiënten heel goed.
(arts dacht niet aan corona, wel een dubbele oorontsteking)

@Mathilde, Leuk iemand die ook al kind(eren) heeft! Mijn man is ook nog wat meer van in augustus. Maar zonder condoom heeft hij dan weer geen problemen mee.
Lastig als het zwanger worden langer duurt. Ik hoop dat het nu sneller mag gaan! Ik had mij bij mijn eerste er op ingesteld dat het minimaal 6 maanden zou gaan duren, was het in 1x raak. Dat altijd beter dan lang moeten wachten, maar het was voor mij echt even te snel. was wel heel blij toen mijn zoontje werd geboren :)
Dus nu wil ik nog niet gericht proberen zwanger te worden, maar het zou mooi zijn als het snel lukt.

@Nijn, eind mei is al snel! Zou mooi zijn als je cyclus weer snel op gang komt.

@Janna, Spannend!! wanneer ga je testen?
Alle reacties Link kopieren
@Chayen93: Welkom! Ik heb je ook in de tabel gezet

@Janna: Spannend! Dan ben jij de eerste tot nu toe die echt is gestart. Ik zet dan ronde 1 in de tabel, goed? Weet je al wat je NOD is? Ik snap je keuze heel goed om nu toch voor die 2e te gaan

@Mathilde: Ja he, je doet het met zijn 2-en. Wij hebben dat gesprek ook heel vroeg in onze relatie gehad. Gelukkig wil mijn vriend net zo graag als ik! Het was geheel op zijn initiatief dat we nu 1 juni hebben gekozen om de pil te stoppen, we hadden namelijk eigenlijk ergens tussen september en december 2020 afgesproken.
Ik herken het ook ENORM dat als de kogel door de kerk is dat je ook NU wil. Ik heb het daar nu al zwaar mee haha. Ik probeer er rationeel onder te blijven, want nu al pieker ik soms: wat als het niet lukt....
Jij hebt echt helemaal gelijk dat je het toch probeert ondanks Corona
Alle reacties Link kopieren
@ bijna iedereen ;)
lijkt me heel lastig om zo'n afgesproken moment te hebben. Moeilijk om te wachten, terwijl je allebei graag wil. Wat maken die maanden dan nog uit? Je weet niet hoe het gaat lopen enz. Of is dat omdat er praktische redenen zijn of het toch wel heeel spannend is om de knoop door te hakken?

Bij onze dochter besloten we dat we ervoor gingen en ben toen ook meteen met de pil gestopt, halverwege een strip haha. Nu weer zoiets. Ik gebruikte al geen hormonale anticonceptie, we gebruikten condooms. Op het moment dat man zei: 'zullen we..?', zat ik toevallig een paar dagen voor de eisprong en hebben we dus onbeschermd seks gehad. NOD is 29 april en ik wil echt pas testen als ik echt overtijd ben, ook bij volgende rondes. Ik ga ze niet vast kopen, dan is het makkelijker om gewoon te wachten of ik ongesteld word of niet.
Alle reacties Link kopieren
@Janna Terechte vraag. Voor mijn man geldt dat de 2e nog geen 9 maanden is en mocht het toch plots snel lukken dan heeft mijn lichaam misschien niet genoeg kans gehad helemaal te ontzwangeren.
Midden in een pilstrip stoppen haha! Ik ben echt zo'n nerd die zo'n pilstrip netjes afmaakt 😬

@April Goed geregeld! Leuk dat hij er opeens zo vol voor wil gaan.
Ik hoop ook op juni. In mei stoppen met anticonceptie en als hij toch niet wil liggen er condooms. Maar ik weet zeker dat ik dan erg teleurgesteld zou zijn. Wat jij zegt, binnen een dag kan de wens ENORM worden. Voor nr 2 met zo als nr 1.

@Schuimblusser Dat is wel echt mazzel, al snap ik dat het nogal overweldigend kan zijn en je nu echt wel zeker wil weten dat je ervoor wil gaan. Zo nu en dan een condoom is een goede opbouw ;). Leuk idd dat je ook al een kleintje hebt!
Hoi Allemaal,

Ook ik schrijf graag mee! Ik ben altijd een stille lezer geweest maar nu het bij ons serieus wordt lijkt het me super om actief mee te schrijven.
Mijn vriend en ik zijn beide 30 en we gaan voor ons eerste kindje. De eerste ronde wordt waarschijnlijk mei/juni.
Gezien corona tijd brengt het ons zo nu en dan aan t twijfelen. We zien wel hoe we er dan instaan. Ik ben er in iedergeval helemaal klaar :hihi: en deze week begonnen met foliumzuur.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wat leuk dat er al zoveel reacties zijn. Ik wil ook graag meeschrijven. Mijn man en ik (31/26) willen vanaf mei voor ons eerste kindje gaan. Ik heb in maart mijn spiraal laten verwijderen, maar m'n cyclus lijkt nog niet echt op gang te zijn.

Wel spannend hoor, nu het opeens zo echt wordt. Ik probeer nuchter te blijven, maar moet mezelf soms nu al even streng toespreken ;-).
Alle reacties Link kopieren
@Mathilde De jongste nog geen 9 maanden, oeffff dan snap ik héél goed dat jullie nog even wachten :biggrin: Toen waren wij er nog heilig van overtuigd dat we geen tweede kindje wilden haha.
Ik had wel gegoogled of het kwaad kon zo opeens te stoppen met de pil :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven