Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Hallo,

Ik schrijf graag mee hier. Mijn vriend en ik willen in de zomer voor onze eerste kindje gaan. Super spannend! Ik hoop dat er meer zijn die mee willen schrijven. Lijkt me leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Dit is helemaal nieuw voor mij, maar ik wil graag mee schrijven. Mijn verloofde en ik willen graag na onze trouwdag in augustus (duimen dat het door kan gaan!) voor een kindje gaan.
Ik zal mijn gegevens invullen in de tabel. Hopelijk komen er nog meer bij, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, leuk, een nieuw groepje! Voor mij ook de eerste keer dat ik mee schrijf.

Mijn vriend en ik hebben besloten om na mijn laatste pilstrip (eind vorige maand) te gaan voor onze eerste. Eigenlijk heel spontaan besloten. We hebben allebei een kinderwens, maar altijd gehad over "ooit". Door de corona-tijd besteden we veel tijd samen, en eigenlijk heeft dit ons alleen maar in laten zien dat het helemaal goed zit en we eigenlijk geen reden zien om te wachten.

Super spannend allemaal! Ik heb het idee dat ik mijn eisprong vorige week begin van de week gevoeld heb (een scherpe steek aan 1 kant die een paar uur aan bleef houden). Ik houd ook mijn menstruatie bij in een app, zodat ik ongeveer weet wanneer de vruchtbare dagen zijn. Maar dat gevoel kwam eerder dan de app voorspelde, dus zal de komende tijd nog fine-tunen zijn.

TENZIJ ik natuurlijk nu al zwanger ben (1e ronde, 1e maand na stoppen met pil... zou ik zoveel geluk hebben?!). Het kan... ik heb al wel een paar dagen vage krampjes, maar misschien zit het in mijn hoofd? Ik wil er niet teveel mee bezig zijn, maar dat lukt niet echt merk ik. Mijn NOD valt volgens de voorspellingen volgende week in het weekend (maar dat kan ook later zijn, ik weet van eerder zonder de pil dat mijn cyclus wel erg kan variëren...).

Zijn jullie van plan om spontaan te beginnen, of wel echt in de weer te gaan met ovulatietesten?

Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch maar een account aangemaakt. Leuk om mee te schrijven! Mijn vriend en ik hopen vanaf juni te gaan voor ons eerste kindje, zijn nu nog in afwachting van groen licht van de internist (ik heb een chronische ziekte en die moet zo rustig mogelijk zijn om te kunnen starten). Soms kom je de liefde wat later tegen (ik ben 'al' 35), dus wat dat betreft ook extra spannend of het allemaal gaat lukken.

Ik ga even uitvogelen hoe het allemaal werkt met de tabel!
Oeh! Ik snap ook niets van tabellen wijzigen, dus ik zal even rustig lezen voordat ik losga... maar ik wil heel graag mee schrijven :-).

Korte voorstel: 30 jaar, 2 bonuskids, geen eigen kinderen. 1,5 jaar samen en sinds vorige week gestopt met anticonceptie. Ik zal even gaan puzzelen met de tabel nu ik eens achter een computer zit (normaliter via telefoon) en dan klets ik daarna heel graag mee!!!

Happy new topic & ik hoop dat we met een mooi groepje geluksvogels zijn! <3
Hoi dames!

Lathyrusjes, wat leuk dat je dit topic hebt gestart! Vertel, waarom ga je in de zomer starten en niet nu al? Wat voor anticonceptie gebruik je, moet je bijvoorbeeld nog 'ontpillen'? Wel echt enorm spannend he, voor een eerste kindje gaat...

Sandwichkind Wauw, gefeliciteerd! Wanneer ga je trouwen? Ik hoop voor je dat alles door kan gaan :-). En dan samen voor een eerste kindje, heel spannend... ben je er al wat klaar voor?

Zentony, jij bent ook al gestart dus! Super spannend he! Wij gaan eerst lekker zonder al die tests, gewoon om de dag (sowieso rondom de vruchtbare periode) en dan zien we het eerst wel. Als ik ongeduldig ga worden na een paar maanden, kunnen we altijd nog met tests in de weer. En jij? Heb je de eerste keer 'zelfstandig' ongesteldheid afgewacht na je pilgebruik? Ik ben nogal eigenwijs gewoon gestopt...

GreenBean, wat spannend zeg! Heb je een indicatie wanneer de internist zegt dat je los mag gaan? En ja, soms ben je ietsje later met het vinden van de liefde, maar so be it, toch? Ben je er mentaal helemaal klaar voor?
Alle reacties Link kopieren
@ranjaa: Welkom! Spannend voor het eerst een eigen kindje. Tot nu toe voor iedereen in de groep de eerste, ook leuk om dit dan te delen met een groepje. Ik zit eigenlijk in hetzelfde bootje als jij, ik heb alleen de stopweek gehad van de pil en toen gewoon niet meer geslikt. Dus de eerste "echte" menstruatie moet nog komen (liever niet natuurlijk ;-) ). Hier ook geen tests, wil het het liefst spontaan houden. Tegelijkertijd ben ik ook benieuwd wanneer de vruchtbare periode nou echt valt, dus misschien dat ik toch wel een keer ga testen om te kijken of wat ik voel ook overeenkomt met de wetenschap. Hier is die spontaniteit soms wel lastig omdat mijn vriend onregelmatig werkt en ook avonden/'s nachts. Dan vallen er wel wat momenten af en wordt het toch iets meer plannen al...

@Greenbean: Ook welkom! Ik hoop dat je snel groen licht hebt.

@Lathyrusjes & Sandwichkind1990: Voor jullie staat het wat verder op de planning deze zomer, hoe kijken jullie er tegenaan? Al aan het aftellen? Nog lekker aan het genieten van de sushi en wijn nu het nog kan? :lol:
Alle reacties Link kopieren
@ Zentony: spannend hoor, in 1 keer raak zou wel helemaal ideaal zijn! Je leest hier op het forum genoeg mensen die per ongeluk zwanger worden, dus het kan gewoon ;). Ik ben in maart gestopt met de pil, eind april wel een soort van kleine bloeding gehad (na 34 dagen), maar zoveel minder dan 'normaal', dat ik een beetje twijfel of ik wel echt ongesteld ben geweest. Had een paar dagen daarvoor ook een colposcopie en biopt ivm de uitslag van mijn uitstrijkje (uiteindelijk allemaal goed gelukkig!), dus twijfel of het niet ook daarvan kan zijn. Aan de andere kant: 17 jaar de pil geslikt, dus m'n lijf zal ook wel een beetje moeten wennen ga ik vanuit.

@ Ranjaa: ik heb in april een MRI en bloedonderzoek gehad, 22 mei afspraak staan voor de uitslagen daarvan en hopelijk dan meteen groen licht. Hoe oud zijn je bonuskinderen?

Hebben jullie twijfels gehad om nu te starten i.v.m. corona? Wij niet, er is altijd een reden om te wachten en als het nog 2 jaar duurt vind ik mezelf toch echt wel richting 'te oud' gaan. Maar kan me ook wel voorstellen dat het wel een factor kan zijn om nog even te wachten.
Zentony Ja, wat grappig dat iedereen hier nu voor een eerste gaat! Grappig dat je net zo ongeduldig bent als ik, haha. Ach, het maakt ook niet heel veel uit alleen stél dat, dan is de uitgerekende datum wat minder gemakkelijk te berekenen geloof ik. Hopelijk dat je alsnog wel enigszins spontaan aan de slag kunt, dat lijkt me toch leuker!

GreenBean Oh, wat fijn dat je colposcopie + biopt goed was! Ik had vorig jaar een slechtere uitslag en toen lisexcisie gehad. Door Corona wordt de controle nu steeds uitgesteld, maar ik wil eigenlijk niet langer wachten. Toen ook al even moeten wachten met mijn kinderwens en nu denk ik steeds, wat als het weer niet helemaal goed is? Dan zullen ze opnieuw een lisexcisie gaan doen, moet ik weer wachten... Maar voor jou is 22 mei dus erg spannend! Ik duim voor je, zou heel fijn zijn als je dan mag beginnen :-). Mijn bonuskinderen zijn 12 en 7, dus wel al ietsje ouder, maar daarom willen we ook niet ontzettend lang meer wachten.

Vanwege Corona heb ik niet getwijfeld om te starten, want er is inderdaad wel een reden om te wachten. Op een gegeven moment merkte ik dat ik zo zat was van het wachten... eerst op mijn uitstrijkje, toen mijn colposcopie, toen de biopt, toen de lisexcisie, de controle (die meermaals is uitgesteld/afgebeld), nu Corona... ik was er gewoon klaar mee: ik wil een kindje! ;-) Maar ik kan me indenken dat het voor veel mensen wel een reden is om nog even te wachten, ook heel begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
@GreenBean: spannende datum voor ons beiden dan 22 mei, ik zal voor je duimen! Na 17 jaar pil lijkt het me ook wel even wennen voor je lichaam weer inderdaad, hopelijk loopt dat ook snel weer volgens schema.

Twijfels door corona waren hier niet. Wel even over nagedacht, maar met de rekensom van (waarschijnlijk) maanden proberen plus 9 maanden zwanger verwacht ik dat we wel veilig zitten. Ik begreep dat partners nu ook weer mee mogen naar de echo, dat vind ik ook wel een fijn idee. En je weet nooit hoe de toekomst eruit ziet, misschien is er straks wel weer het volgende virus, of komt het dan niet uit door andere omstandigheden... of duurt het nog jaren voor het raak is, dan maar beter snel beginnen met oefenen...
Alle reacties Link kopieren
Super leuk dat de groep zo snel groeit! Ik laat medio juni mijn spiraalt je verwijderen (de 5 jaar zitten er dan op) en ben nog in dubio van wat dan tot augustus. Vind de pil slikken voor 2 mond een beetje teveel en ben er mee gestopt vanwege de hoeveelheid hormonen. Misschien gaan we 2 mnd over op de condoom..

Ik ben er klaar voor, maar mijn vriend misschien nog wel mee (die zou het liefste gelijk beginnen). We trouwen op 1 augustus, erg spannend of het allemaal door kan gaan. We duimen!

Ik geniet zeker nog van de wijntjes, vooral de afgelopen weken met het zonnige weer! En dan op het feest genieten van mijn laatste gin tonic ;-)

Ik ga voor jullie duimen dames! Spannende tijden breken aan
Hallo allemaal!

Bedankt om dit topic te starten! :) Ik heb er even over nagedacht nadat ik het forum al een tijdje lees, maar dan toch beslist vandaag om mee te doen. Ik kan er namelijk niet echt met iemand over praten dat we aan het proberen zijn en heb toch wel behoefte om dat te delen. Hopelijk heb ik de tabel goed ingevuld? Ik ben daar niet zo goed mee...

Wij zijn nu al begonnen met de eerste ronde. Vrij spontaan beslist om dat te doen, ook gezien de leeftijd van mijn vriend en het feit dat ik erop reken dat het wel even zal duren. Ik heb namelijk een vrij lange cyclus en ben ergens in mezelf een beetje bang dat het lang zal duren. Maar misschien is dat normaal als je net begint? Al hoor ik vooral dat mensen vaak denken dat het in één keer raak zal zijn... Ik ga er dus alleszins niet van uit dat het deze maand al gelukt is :). Als het goed is kunnen we ergens volgende week testen, dus ik zal jullie wel op de hoogte houden!

Ranjaa wij hebben ons ook niet tegen laten houden door Corona. Voor ons voelt dit nu goed en het past momenteel in ons leven, en we hebben besproken dat er altijd wel iets is waardoor het 'mis' kan gaan. We zijn alletwee voorzichtige mensen en bedachten ons dat we dan altijd wel iets gingen bedenken om het uit te stellen.
Alle reacties Link kopieren
@Sandwichkind1990 ik ga voor je duimen dat je bruiloft door kan gaan! Als de groep niet te groot is, is het vooruitzicht goed toch? Ga je het verzetten als corona roet in het eten gooit? Of alsnog wel trouwen, maar dan heel klein o.i.d.?
Alle reacties Link kopieren
@ Aapje_aapje: Welkom! Het is voor mij ook allemaal nieuw, maar wilde net als jij er wel over praten/schrijven want het is een spannende tijd!

@Green Bean: we hebben een groep van ong 60man, dus blijven ruim onder de 100 als dat de voorwaarde wordt. En proberen gewoon de locatie aan te passen aan de richtlijnen en er een mooie dag van maken. Als het echt niet kan, dan gaan we het verzetten.
@Sandwichkind1990 dankjewel! Ja het is superspannend en toch wordt ergens verwacht dat je dat niet met iedereen bespreekt. Dus dit is een mooie oplossing! Hopelijk kan je bruiloft inderdaad doorgaan. Lijkt me zo'n stress als je alles al een tijdje aan het plannen bent en het kan ineens niet...
Welkom Aapje! Heel herkenbaar; je wil er graag over praten maar dat kan niet zo maar in je omgeving... en dan is zo’n anoniem forum toch best wel fijn, haha. Hoe lang is je cyclus nu? Ben je al even zonder anticonceptie aan het rekenen?

Sandwichkind Wat zou het fijn zijn als het wel gewoon door kan gaan met een dergelijk grote groep! De komende tijd maar afwachten en flink duimen dus..

Hier komt mijn eerste vruchtbare periode er aan, ik verwacht zo tussen 15-19 mei, dus ik ben heel benieuwd... ik voel echt nooit iets van eisprongen of wat dan ook, dus ik doe het maar een beetje op gevoel en wiskunde qua cyclus eerst. In periodes zonder anticonceptie had ik een redelijk stabiele cyclus tussen de 28-30 dagen, dus daar hoop ik nu ook maar op.
Ranjaa dank je! De cyclus is rond de 35 dagen. Normaal is dat heel stabiel maar vorige keer was het ineens een week te laat. De dokter zei echter dat ik me geen zorgen moest maken en dat dat wel eens gebeurt. Maar als je net aan kinderen wil beginnen voelt dat wel als een vervelend voorteken :p. Ik ben op 22 april gestopt met anticonceptie :)

Ik dacht altijd dat ik de eisprong voelde maar nu voel ik die precies de hele tijd dus volgens mij speelt mijn brein spelletjes!
Alle reacties Link kopieren
Sandwichkind Ik duim voor je dat de bruiloft door kan gaan en je lekker onbezorgd gin tonics kunt drinken op je feest. Ik snap je dilemma over pil versus condoom. De laatste is ook niet ideaal maar wel makkelijk om korte tijd te overbruggen, zit je ook niet met afkicken van eventuele hormonen als jullie ervoor gaan in augustus... jammer dat de spiraal niet even nog 2 maanden veilig door kan werken.

Aapje Welkom! Ook eerste kindje en spontaan begonnen, spannend hè! Ik heb zelf eerder zonder pil ook wel wisselende cycli gehad helaas, van 25-35 dagen (maar meestal wel gemiddeld kon de 30). Nu ik weer gestopt ben met de pil vind ik het ook spannend wat ik kan verwachten. Ik voel ook van alles, ene moment denk ik wel te weten waar het aan ligt, maar ik denk dat het ook vooral in mijn hoofd zit nu.

Ranjaa Leuk weekend voor de boeg dus, succes!
Alle reacties Link kopieren
Update hier: grrr ik heb al een week menstruatie-achtige krampen in mijn onderbuik, en dit is pas cyclusdag 21, het wordt steeds erger. Ook chagrijnig sinds vandaag (werd boos op vriend omdat hij aan het stofzuigen was en ik het geluid niet aan kon horen...). :facepalm:

Zou mijn menstruatie er toch al vroeg aankomen? Of toch dat andere... ik denk het niet, ik ken deze krampen te goed helaas. We gaan het zien... Ik ga voor nu maar proberen veel afleiding te zoeken...
Zentony ooh zo spannend! Normaal gezien gebeurt een implantatie een week voor het uitblijven van de menstruatie geloof ik, dus wie weet? Ikzelf heb sinds vanmiddag ineens ook last van kramp en ik ben misselijk... maar waarschijnlijk zit ik me gewoon druk te maken :-D Ik vind het zo lastig om lang te moeten afwachten!

Ongerelateerd punt: ik mis mijn koffie echt heel erg...
Alle reacties Link kopieren
Agh, ik geloof direct dat het afwachten en de spanning moeilijk kunnen zijn! En dat je ineens van alles voelt... dat zou ik ook kunnen doen 😅

@Ranjaa: leuk weekend gewenst! 😉

@Zentony: succes met afleiding zoeken, hopelijk lukt dat een beetje!
Alle reacties Link kopieren
Ranjaa Het is de 15e :cheer: . Fijn weekend alvast, komt vast goed!

Aapje_aapje Gek dat je lichaam je inderdaad zo voor de gek kan houden. Ik heb nog geen idee van m'n cyclus en dan voel je opeens van alles. Hopelijk snel alles een beetje 'op schema'.
Alle reacties Link kopieren
@Aapje: ik ben ook alvast gestopt met koffie (nou ja, max 1 per dag), want dronk nogal wat op een dag, ben een echte koffieliefhebber. Ik ben zo blij dat ik nu door de coronatijd thuis werk, op kantoor zouden collega’s gelijk achterdochtig worden. :biggrin: Ik begrijp uit jouw berichten dat jullie ook al begonnen zijn dus, wanneer zou je ongeveer je menstruatie verwachten? Ik ben op 24 april gestopt met de pil (eerste dag van de ‘stopweek’) dus we lopen nu ongeveer gelijk op, verwacht ik!
@Zentony ik verwacht het volgende week vrijdag! Maar aangezien ik de vorige keer zo laat was, wil ik ook niet te vroeg juichen als het niet komt. Wanneer verwacht jij het? Ik vrees dat ik me niet ga kunnen inhouden met testen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven