Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Ik duim voor je :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook. Ik ben nu 25 weken zwanger en nog steeds ben ik bang om naar de w.c te gaan. Bang voor alles. Ik heb bijna 5 jaar geleden mijn jochie verloren. 2 dagen voor de bevalling is mijn kereltje overleden.

Nu dus weer zwanger. Ook weer van een kereltje. Ondanks dat ik een goede NIPT had en de 20 weken echo ook goed was blijf ik zorgen houden. Ik voel mijn zoon heel goed en hij groeit ook goed. Krijg wel medicatie omdat ik dus ook nog op leeftijd ben. 38.

Ondanks dat gaat het goed. En elke dag is er weer een voor mij.

En heb jij al getest? Weet jij al zeker dat je zwanger bent?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Hoi Zonneoog, wat een drama heb jij meegemaakt. Is er een oorzaak gevonden? Heb je nog meer kinderen?

Hier is de langste niet-doorgaande zwangerschap veertien weken geweest. Maar ik weet dat het op elk moment mis kan gaan.

Ik heb een paar dagen geleden al getest en had toen een lichte streep. Ik ben ook nooit overtijd (eerder altijd veel eerder al ongesteld), behalve als ik zwanger ben.
anoniem_395304 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 12:42
3.69% gewijzigd
whitewolves schreef:
21-05-2020 12:30
Ik duim voor je :hug:
Dank je 😊
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
21-05-2020 12:40
Hoi Zonneoog, wat een drama heb jij meegemaakt. Is er een oorzaak gevonden? Heb je nog meer kinderen?

Hier is de langste niet-doorgaande zwangerschap veertien weken geweest. Maar ik weet dat het op elk moment mis kan gaan.

Ik heb een paar dagen geleden al getest en had toen een lichte streep. Ik ben ook nooit overtijd (eerder altijd veel eerder al ongesteld), behalve als ik zwanger ben.
Bij mij was de oorzaak dat mijn jochie geen voeding meer kreeg door de navelstreng en ik had ook een grote ontsteking in de placenta. Ze weten alleen niet of die placenta ermee te maken had.

Ikzelf heb geen andere kinderen. Mijn man wel die heeft 2 jongens van 12 en 9 jaar.

Ik hoop zo voor jou dat het nu goed gaat :redrose:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kindje is inmiddels drie maanden oud dus ik zal niet meeschrijven met je maar wil je wel even een hart onder de riem steken.
Na twee miskramen en verhoogde kans op miskraam/vroeggeboorte heb ik pas vanaf week 37 kunnen genieten van mijn zwangerschap.
Ik weet dat die knop er niet is, om dat zomaar om te kunnen zetten maar ik wil je wel meegeven dat ik nu het heel jammer vind dat ik bijna negen maanden in angst heb gezeten.
Als je er met iemand over kunt praten die je tips kan geven je angst wat te laten varen: doen!

Aan de andere kant wil ik je meegeven dat het uiteindelijk niets uitmaakt voor de band met dit kindje. Hij of zij voelt echt niet of jij op een roze of enigszins grijze wolk zit en is straks gewoon een volledig gelukkige baby.

Reken het jezelf dus zeker niet te zwaar aan maar hulp is wel erg fijn voor deze periode.
Ik hoop natuurlijk dat je wat hebt aan dit topic maar ik zou het ook zeker in de professionele hoek zoeken. Ik heb nu spijt dat ik dat niet heb gedaan, ik had het me zelf op die manier denk ik een stuk makkelijker gemaakt.

Veel sterkte en ik wens je een heel goed verlopende zwangerschap en een wolk van een baby :heart:
Wat vreselijk om mee te maken Zonneoog. Elke keer hoor ik weer dingen die bij een zwangerschap mis zijn gegaan waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik snap ook wel dat je het nog steeds spannend vindt. Met 25 weken zwangerschap is de kans verreweg het grootste dat het goed gaat, maar als je zo een traumatische ervaring hebt dan zal dat misschien niet zo voelen.
Dank voor je bericht Naatje! Wat fijn dat je een gezonde baby hebt nu!

Ik snap je opmerking van professionele hulp wel. Maar ik zou me zo belachelijk voelen om die afspraak te maken terwijl het elk moment al weer over kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Net als Naatje, een hard onder de riem verrassinswolkje. Hier 3x in week 5 of 6 misgegaan, maar inmiddels een gezonde zoon. Bij mij bleek er wel een reden te zijn waarom het niet lukte en dat is opgelost.

Ik weet hoe zwaar het kan zijn en hoop dat het dit keer wel goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
21-05-2020 13:30
Dank voor je bericht Naatje! Wat fijn dat je een gezonde baby hebt nu!

Ik snap je opmerking van professionele hulp wel. Maar ik zou me zo belachelijk voelen om die afspraak te maken terwijl het elk moment al weer over kan zijn.
En mocht het helaas zo lopen dat het over is dan kun je daar over praten.
Ergens over praten is nooit belachelijk. En afspraken kun je altijd weer afzeggen. Ook als het wel gewoon goed blijft gaan.
:hug: Ik duim voor je.

Hier helaas ook niet onbezorgd zwanger. Bij de eerste ben ik veel te vroeg bevallen en is de baby na een paar weken overleden. Bij de tweede en derde ook dreigende vroeggeboorte maar gelukkig alles goed gegaan. Nu zwanger van de vierde en ik merk dat ik weer onrustiger begin te worden naarmate de termijn van de eerste bevalling dichterbij komt.
Hoi, hier collega-piekeraar :bye:

5 zwangerschappen, 1 kindje bij mij in m’n armen, 4 die niet hier mochten blijven en eentje in m’n buik.

Helaas vanaf start zwangerschap hier weer (licht) bloedverlies, wat idd de gang naar t toilet telkens een martelgang maakt...
Jee wat een heftige gebeurtenissen hebben jullie meegemaakt. Een baby die na een paar weken is overleden :'( Is er een oorzaak gevonden?

Blonde83, hoe lang ben je nu zwanger? Heb je wel al een echo gehad? Je kan niks anders dan afwachten en rustig blijven ademhalen hè.

Hier is dit de achtste zwangerschap:
1e en 2e gezonde kinderen
3 een niet buiten de buik met het leven verenigbaar syndroom (dit was meteen de meest dramatische)
4 in de vijfde week misgegaan
5 in de vijfde week misgegaan
6 na eerst een goede echo met tien weken geen hartje meer. Met twaalf weken spontane miskraam
7 in de vijfde week misgegaan. Dit was drie maanden geleden.
8 is nu dus, vier weken en 3/4 dagen.

Het ziekenhuis zegt dat de miskramen met vijf weken eigenlijk niet meetellen. Dat schijnt zo vaak voor te komen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Wolkje. Ik ga niet meeschrijven, want inmiddels moeder, maar ik herken je gevoel wel van toen ik na de Medische Molen en diverse vroege miskramen uiteindelijk zwanger was van onze dochter. We hadden er ons min of meer bij neergelegd dat het met ISCI niet zou lukken, hadden reeds donor zaad aangeschaft voor een volgende ronde, maar hadden nog twee bevroren embryo’s uit een vorige ronde. Gelet op de voorgeschiedenis leek succes zeer onwaarschijnlijk, maar we wilde het toch een kans geven en ik bleek tegen alle verwachtingen in succesvol zwanger...

Gedurende de gehele zwangerschap durfde ik er niet vol van te genieten en was ik bang dat het mij allemaal weer ontnomen zou kunnen worden. Achteraf had ik gewoon aan de bel moeten trekken, maar ik mocht van mezelf niet zeuren want ik was tenslotte zwanger - iets dat ik zo graag en zo lang wilde.

Als je het een en ander hebt meegemaakt, zoals jij, is onbezorgd genieten gewoon niet altijd mogelijk. En dat is naar, maar accepteren dat dit door de voorgeschiedenis komt, helpt wel iets.

Hoop dat het goed blijft gaan voor je! Hang in there!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve Wolkje.

Ik kreeg kind 1 en daarna
heb ik 2 vroege miskramen gehad 6 weken en een zwangerschap moeten afbreken met 17 weken. 4 maanden daarna was ik weer zwanger die is nu 1 jaar en wil op dit moment niet slapen :).

Ik snap je elke echo elk onderzoek was een hel en een opluchting er is geen dag dat ik niet bang ben geweest. Maar ik had het zo nog een keer gedaan.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat het een angstige zwangerschap zou zijn en dat niks me eigenlijk hellemaal gerust kon stellen daar werd ik dan wel weer rustig van :)
Hartelijk dank voor jullie lieve reacties! Dat doet me echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
21-05-2020 13:01
Bij mij was de oorzaak dat mijn jochie geen voeding meer kreeg door de navelstreng en ik had ook een grote ontsteking in de placenta. Ze weten alleen niet of die placenta ermee te maken had.

Ikzelf heb geen andere kinderen. Mijn man wel die heeft 2 jongens van 12 en 9 jaar.

Ik hoop zo voor jou dat het nu goed gaat :redrose:
Is de doorstroming dan niet goed gecontroleerd?
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
21-05-2020 12:35
Ja hier ook. Ik ben nu 25 weken zwanger en nog steeds ben ik bang om naar de w.c te gaan. Bang voor alles. Ik heb bijna 5 jaar geleden mijn jochie verloren. 2 dagen voor de bevalling is mijn kereltje overleden.

Nu dus weer zwanger. Ook weer van een kereltje. Ondanks dat ik een goede NIPT had en de 20 weken echo ook goed was blijf ik zorgen houden. Ik voel mijn zoon heel goed en hij groeit ook goed. Krijg wel medicatie omdat ik dus ook nog op leeftijd ben. 38.

Ondanks dat gaat het goed. En elke dag is er weer een voor mij.

En heb jij al getest? Weet jij al zeker dat je zwanger bent?

Hallo,

Hier ook niet onbezorgd zwanger. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje.

Hoever was je zwanger bij je kleine jochie? Bij mij hebben ze ook met 32,5 weken ontdekt dat de druk in de navelstreng te hoog is waardoor m’n baby niet genoeg voeding zou krijgen. Hij is echter nu wel op 2 weken 560 gram bijgekomen. Ik ben momenteel 36 + 3 weken zwanger. Volgende week woensdag wordt ik ingeleid dan ben ik 37 + 2 weken.

Wat een heftige verhalen allemaal.. :cry: :hug:
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-05-2020 21:04
Is de doorstroming dan niet goed gecontroleerd?
Bij mij zijn er heel veel dingen fout gegaan. Of niet gecontroleerd. Maar wat ik heb begrepen van mijn vorige gynaecoloog is dat het heel snel is gegaan.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
21-05-2020 21:49
Bij mij zijn er heel veel dingen fout gegaan. Of niet gecontroleerd. Maar wat ik heb begrepen van mijn vorige gynaecoloog is dat het heel snel is gegaan.
Vreselijk :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jessica249 schreef:
21-05-2020 21:45
Hallo,

Hier ook niet onbezorgd zwanger. Ik ben zwanger van mijn eerste kindje.

Hoever was je zwanger bij je kleine jochie? Bij mij hebben ze ook met 32,5 weken ontdekt dat de druk in de navelstreng te hoog is waardoor m’n baby niet genoeg voeding zou krijgen. Hij is echter nu wel op 2 weken 560 gram bijgekomen. Ik ben momenteel 36 + 3 weken zwanger. Volgende week woensdag wordt ik ingeleid dan ben ik 37 + 2 weken.

Wat een heftige verhalen allemaal.. :cry: :hug:
Ik was 40 weken zwanger.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
21-05-2020 22:05
Ik was 40 weken zwanger.
Wat vreselijk.. dat maakt nu ook dat ik ook zo bang ben.

Ik hoop dat je nu wel meer controles hebt? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt nu streng in de gaten gehouden. Ik heb nu ook een heel ander ziekenhuis en andere gynaecoloog. Ik heb nu heel veel groei echo's en ik zit aan de bloedverdunners. Verder heeft het ziekenhuis mij geholpen voor verloskundige en kraamzorg en mag ik absoluut niet meer onder de controle weg van het ziekenhuis. Ik ga nu ook ingeleid worden. Waarschijnlijk met 38 weken. Bij wijze van spreken hoef ik nog net niet elke dag te bellen met wat ik gegeten heb :proud:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Stelt dat wel enigszins gerust Zonneoog? Helpen de bloedverdunners bij een goede voedingsdoorstroming van de navelstreng? Is dat uit voorzorg, of omdat ze ook echt iets gevonden hebben?

Jessica, voor jou ook erg spannend. Gelukkig dat het ontdekt is en dat ze je nu in de gaten houden. Nog even volhouden voor jou!

Hier de hele nacht gedroomd dat ik een miskraam kreeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven