Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.


naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje


:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk!! Ik schrijf graag mee! Wij zijn van plan om in juli te beginnen, maar moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal best spannend vind. Ik ben 29 en het zou dan onze eerste worden. Met vriend al ruim 10 jaar samen, dus dat zit en voelt goed. Toch het idee van zwanger worden en de verandering die mogelijk gaat komen... spannend, maar heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie er voor gaan. Het is ook best spannend moet ik zeggen. Is er in je omgeving al wat kinderen/zwangeren?
Alle reacties Link kopieren
leuk! ik wil wel mee schrijven. ben gestopt met de pil en ook gister voor het eerst weer echt ongesteld geworden. ik ben 24 jaar en we gaan dan voor onze eerste. we willen in Juli beginnen. spannend allemaal!!
Ook ik meld me graag om mee te schrijven. Ik ben 31 en heb al twee kinderen van 4 en 2. Wij gaan vanaf juni voor onze derde. Heb dus al twee keer een zwangerschap meegemaakt, maar vind het weer spannend!
Hallo,

Wij zijn 28 en 31 en gaan voor een eerste. Ik vind het allemaal heel erg spannend, mijn vriend staat er nuchter en veel chiller in. Ik heb nog niet echt een datum, kan juni/juli worden net wat goed voelt, tot die tijd gebruiken we condooms.

Dinsdag heb ik foliumzuur gekocht en die eerste pil nemen is ook wel een ding in mijn hoofd.
Leuk! Ik schrijf graag mee. Ben 29 jaar, bijna 30, en nu zeven jaar samen met mijn vriend. Ik gebruik nog net niet lang genoeg foliumzuur, maar in juni willen we er voor gaan. Helaas is mijn cyclus wat onregelmatig dus ik begin een beetje angstig te worden dat het misschien niet snel lukt, maar hee, dat zien we dan wel weer. Het wordt voor ons het eerste kindje (en ook de eerste poging dus). Ik vind het naast erg spannend of het lukt, ook heel erg spannend met werk.

Lijkt me gezellig hier van meer mensen te lezen die voor eerste kindje gaan! (en misschien wat tips te stelen van de ervaren mama's haha)
anoniem_64dcbef24e8ea wijzigde dit bericht op 23-05-2020 22:15
5.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lizzy spannend!! Leuk dat je mee schrijft

@Helmgras wat leuk dat je er al 2 hebt lopen. Ook bewust korte leeftijd verschil? Hoe gingen je eerder zwangerschappen/bevallingen?

@Tweevoeter Nog even en dan condoomvrij :cheer: Goed dat je foliumzuur binnen hebt. Waarom is het een ding in je hoofd als ik vragen mag?


Ik heb jullie toegevoegd in het lijstje, gezellig :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
-----
senchagreen wijzigde dit bericht op 29-07-2021 17:05
Reden: anoniem
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Senchagreen, leuk dat je toch mee schrijft. En fijn dat je weer een normale cyclus hebt zo na de prikpil.

Beetje erover kletsen is inderdaad fijn.
Ik zit ook in een klein leuk groepje van hier toen we voor de eerste gingen. Zo leuk dat we echt wat aan elkaar hebben. Tijdens de zwangerschap en voorál na de geboorte. Je deelt dezelfde ervaring en je krijgt of deelt adviezen. Het heeft mij enorm geholpen als ik het even niet weet wat ik moest doen. Je krijgt geen gebruiksaanwijzing over je zwangerschap of bij je kind geleverd ;-))

Delen jullie ook in je omgeving dat jullie er voor gaan?
Alle reacties Link kopieren
Dat geloof ik ja! Wij delen het niet maar ik weet dat mensen het wel denken/raden en dan zal ik het ook niet ontkennen, maar het is altijd maar de vraag of het je gegund is en dat zeg ik dan ook. En heb geen zin in vragende blikken bij elk wijntje/broodje carpaccio wat ik afsla..

Zijn jullie van plan om ovulatietesten/app’s te gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
@CherryBlossum- Ik heb één vriendin die dichtbij mij staat en een kindje heeft. Dat werkt wel aanstekelijk! Maar ik heb ook vriendinnen die er totaal nog niet mee bezig zijn.

Hoe is dat met de rest? Heeft de omgeving invloed? @Aloe_vera ik herken het stukje van spannend met het werk! Ik vind mijn werk heel leuk en wil eigenlijk dat daar zo weinig mogelijk in veranderd, maar weet ook wel dat dat niet realistisch is :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven.

Mijn vriend en ik hebben besloten dat het tijd wordt voor een 2e!
Onze dochter is bijna 2. We wilden bewust niet 2 kinderen kort op elkaar, maar ook niet teveel tijd ertussen. Dat laatste heb je natuurlijk niet in de hand maar we gaan er iig voor!
Dus vorige week mijn spiraal laten verwijderen (de huisarts doet dit soort ingrepen tegenwoordig niet vanwege Corona, maar voor kinderwens maakte ze gelukkig een uitzondering).

Ik ben 32 en mijn vriend is 34.
filomena18 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 09:30
2.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Senchagreen, dat is begrijpelijk.
Ik gebruikte de app: mijn kalender. Boekje met een bloem er op.
Heb het ook van een vriendin maar vond het een zeer overzichtelijk app dat alles registreert.

Filomena18, dat heb je zeker niet in de hand. Het liefst hier 2 jaar tussen maar bij de eerste ook 2 jaar over gedaan. Dus we beginnen, zonder haast en als het eerder is. Dan is het een mooi cadeautje. Het is maar afwachten..
Fijn dat je spiraal er uit mocht in deze tijd. Een vriendin van mij moest nog even wachten.
Wat leuk dat we al met een groepje van 7 zijn!

@ Filomena: fijn zeg dat de ha een uitzondering maakte. Wie weet hoe lang je anders had moeten wachten!

@ senchagreen: ga je je levensstijl nu al aanpassen of pas na een positieve test? Ik ben zelf nog niet zo lang gestopt met borstvoeding, dus geniet er voorlopig nog even van dat alles gewoon weer mag. :-D

@ app: ik gebruik Clue om mijn cyclus bij te houden. Verder ga ik geen ovulatietests ofzo gebruiken. Mijn cyclus is nog niet helemaal regelmatig, maar ben ook nog maar paar maanden weer ongesteld (ook door borstvoeding). Voorlopig staat mijn NOD op 20 juni.

Mijn vorige zwangerschappen en bevallingen zijn goed verlopen. Bij de oudste ging de zwangerschap op zich goed. Wel werd er bij de 20 weken echo een afwijking gezien. Het bleek gelukkig niks te zijn uiteindelijk, maar heeft wel stress opgeleverd. De bevalling ging overigens als een trein. We waren net op tijd in het ziekenhuis.
De tweede zwangerschap was ook prima, maar wel wat zwaarder. Ook doordat er al een peuter rondliep. Bevalling ging verder prima. Duurde wel wat langer, dus anders dan verwacht. Maar een bevalling is nooit te voorspellen natuurlijk.
Bij ons weet eigenlijk niemand iets, wij roepen al vanaf het begin dat wij geen kinderen willen. En dat dachten we ook maar inmiddels 1,5 jaar geleden begon het toch te kriebelen, maar wij krijgen nooit vragen. Mensen vullen het al automatisch voor ons in. :D

Mijn cyclus is enorm onregelmatig dus ik heb geen enkel idee wanneer mijn NOD is bijv. Als we gaan beginnen wil ik het eerst een/twee rondes proberen en daarna met ovulatietesten.

@helmgras wat moet de periode rond de 20 weken echo stressen zijn geweest. Fijn dat het uiteindelijk niks was. En iedere bevalling is heel anders maar je hoort inderdaad veel vaker dat de keer erop korter duurt. Ene kant misschien fijn dat jullie nu iets meer tijd hadden i.p.v. net het ziekenhuis halen.

@Filomena, fijn dat je toch gewoon mocht langskomen! Gaan jullie er nu gelijk voor? Of wachten jullie nog even?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo benieuwd hoe een tweede zwangerschap zal zijn. Zal sowieso heel anders zijn omdat er al een peuter rondloopt. Maar mijn eerste zwangerschap ging eigenlijk vlekkeloos, dus ik duim voor nog zo een.

Bij ons vraagt er eigenlijk niemand naar, terwijl je dat misschien wel zou verwachten omdat onze dochter bijna 2 is en veel stellen om ons heen er veel minder tijd tussen hebben zitten. Maar ik vind het niet erg dat niemand er naar vraagt, en zou er zelf ook niet zo snel naar vragen denk ik.

@helmgras, Jij hebt dus ook vrij lang borstvoeding gegeven! Ik ben ook pas sinds kort gestopt, maar gaf alleen nog in de ochtend dus hoefde er qua eten en drinken geen rekening meer mee te houden.

@tweevoeter; ik wil eerst nog de foliumzuurspiegel opbouwen en wachten tot ik normaal ongesteld wordt. Als soort teken dat m’n lichaam het weer gewoon ‘oppakt’ na die spiraal. Al gaan we nu voor die tussentijd ook echt geen condooms meer kopen hoor :P
Leuk, zoveel reacties al!
Cherryblossom, mag ik ook in de tabel?

Ja, ik vind mijn werk dus ook echt superleuk, Kokosmakronen! En carrièretechnisch komt het eigenlijk nooit uit, of ja, er komt hopelijk een moment in de toekomst dat het iets beter schikt, maar ik wil daar eigenlijk niet meer op wachten. Ben al bijna 30 en wie weet duurt het wat langer dan verwacht... dat voelt gewoon niet goed meer (2 jaar geleden nog wel en dat lijkt me prima, maar nu niet meer)

Fijn dat je bij de huisarts terecht kon, Filomena! Vraag me wel af waar andere mensen met een kinderwens dan heen moeten? Nouja, bij jou is het nu iig geregeld!
Alle reacties Link kopieren
Aloe_vera schreef:
24-05-2020 14:21
Leuk, zoveel reacties al!
Cherryblossom, mag ik ook in de tabel?

Ja, ik vind mijn werk dus ook echt superleuk, Kokosmakronen! En carrièretechnisch komt het eigenlijk nooit uit, of ja, er komt hopelijk een moment in de toekomst dat het iets beter schikt, maar ik wil daar eigenlijk niet meer op wachten. Ben al bijna 30 en wie weet duurt het wat langer dan verwacht... dat voelt gewoon niet goed meer (2 jaar geleden nog wel en dat lijkt me prima, maar nu niet meer)

Fijn dat je bij de huisarts terecht kon, Filomena! Vraag me wel af waar andere mensen met een kinderwens dan heen moeten? Nouja, bij jou is het nu iig geregeld!
Sorry, je bericht helemaal gemist! Je staat er in.
Alle reacties Link kopieren
@Helmgras31 Deels! Al ben ik afgelopen jaar al 10 kilo afgevallen (die ik er met samenwonen twee jaar geleden zelf aan had gegeten) en zit er weinig alcohol in mijn levensstijl, echter sushi ect. stop ik pas mee bij een positieve test. Gelijk heb je dat je nu nog even lekker geniet!

@Tweevoeter de verrassing des te groter dus bij je omgeving als het eenmaal gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

@aloe_vera, Hoe bedoel je dat, waar andere mensen met kinderwens naartoe moeten?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Wat leuk een juni/juli topic. Mag ik mee schrijven? Hier willen wij ook in juli gaan voor een tweede. Eerst nog even een onderzoek afwachten en dan mijn spiraal eruit. Spannend! Ik ben 29 trouwens!
Filomena18 schreef:
25-05-2020 08:57
Goedemorgen allemaal!

@aloe_vera, Hoe bedoel je dat, waar andere mensen met kinderwens naartoe moeten?
Sorry, was niet helemaal duidelijk haha. Ik las het als "voor deze keer werd de spiraal eruitgehaald", maar toen vroeg ik me af, als de volgende vrouw met dezelfde vraag belt, wat doet de huisarts dan? Haha. Maar maakt niet uit. Soms halen verloskundigen ook spiraaltjes eruit!
Alle reacties Link kopieren
De reguliere zorg wordt steeds meer opgestart. Hier navraag gedaan en ze halen hem er bij een kinderwens gewoon uit :)
Alle reacties Link kopieren
Haha nee de huisarts zal wel niet alleen voor mij een uitzondering hebben gemaakt ;)
Toen ik de afspraak maakte moest de assistente eerst wel even met de huisarts overleggen en die moest er dus wel over nadenken. Blijkbaar was ik de enige/eerste bij deze praktijk met deze vraag?

Spiraaltjes zetten doen ze overigens (nog) niet.

Welkom Beatle! Leuk dat jij ook voor de tweede gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven