Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.


naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje


:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven! Lees al een tijd zo af en toe mee op het forum maar nooit zelf actief meegeschreven.
Ik ben 34 en we hebben een zoontje van 1,5 jaar. We zijn al wel gestopt met condooms maar er verder nog niet heel actief mee bezig, nog geen cyclus bijhouden enzo.

Leuk dat er meer voor een tweede gaan hier, vind dat toch wel spannend hoe het zal zijn (als het lukt) een zwangerschap met al een kindje in huis en daarna 2 kinderen.
Hi,

Ik schrijf ook graag met jullie mee! Het duurde even tot manlief ook inzag dat 'nu' een goed moment is om aan een tweede kindje te beginnen, maar hij is helemaal on board! Ik heb er overigens ook wel even over gedaan, vond het zo leuk om te genieten van ons eerste kindje. Met 2 kinderen wordt de dynamiek denk ik wel heel anders. Wij hebben dus al een peuter van 2 jaar rondrennen. Vandaag gevraagd of ie een broertje of een zusje wil (hij snapt er nog geen snars van) en toen heeft ie nog een kwartier 'zusje' lopen roepen, dus nu weten we wat ons te doen staat ;)

Vorige week mijn spiraaltje laten verwijderen en dat was ook hier geen enkel issue bij de huisarts. Ik was nog niet aan foliumzuur begonnen, dacht ik, maar blijkbaar had ik vitaminen in huis met 400mcg :) die slik ik al maanden trouw om toch maar het idee te hebben dat het mijn weerstand verbeterd. Ik ben nog een beetje zoekende naar mijn cyclus, maar verder beginnen wij dus nu zo ongeveer met ronde 1! Wij zijn beide 34.
Alle reacties Link kopieren
Hey!
Ik zou graag meeschrijven.
Ik ben 28 jaar en 9 jaar samen met mijn vriend. We hebben een zoontje van 1,5 jaar en willen vanaf Juni voor een tweede kindje gaan!

Bij ons zoontje was het in 1 keer raak, heel benieuwd hoelang het nu gaat duren..
Anticonceptie is op dit moment de condoom dus kan niet wachten om er voor te gaan haha
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie ook mee willen schrijven! Mooie mix zo tussen eerste en tweede/derde starts van het zwanger worden! Hopelijk lukt het bij ons allemaal zonder teveel moeite. Wij hebben er bij de eerste ongeveer een jaar over gedaan. Onze zoon is nu bijna 2 jaar, nog even genieten van hem alleen dus.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik zou ook mee willen schrijven. Wij zijn deze week gestart. Ik word in juni 30 en mijn partner is 31. We gaan voor onze eerste en ik vind het erg spannend. Ik ben benieuwd hoe lang we er over zullen doen. Mijn IUD is op 8 juni. Via de app flow hou ik al een poosje mijn cyclus bij. Vorig jaar ben ik gestopt met de pil en tot deze week hebben we seks gehad met condooms. En al een poosje geleden gestart met een multivitamine complex met daarin ook foliumzuur. Cyclus schommelt van 28 tot 31 dagen. Ik heb mezelf en mijn partner beloofd om niet al te geforceerd en in mijn hoofd bezig te zijn met zwanger worden. Ik weet van mezelf dat ik best een controlfreak ben maar dit soort dingen vallen niet exact te plannen en is puur op geluk en de juiste omstandigheden. Ik hoop dat we er ook van kunnen genieten.
Leuk nog meer dames!

Blueflowers: ik kan mij precies voorstellen hoe je je voelt. Ik sta er nu relaxeter in als bij de eerste (denk ik nu haha). Je wilt het zo graag dat het toch elke dag in je hoofd speelt ondanks je je best doet om het niet te geforceerd te maken. Mij hielp het bij de eerste om mee te schrijven op een forum aan de ene kant, omdat ik dan mijn verhaal kon delen. Aan de andere kant was ik er daardoor wel weer extra mee bezig, maar je kunt altijd even niet reageren als je geen zin hebt :)

Zijn jullie van plan bijvoorbeeld ovulatietests te gaan gebruiken? Die heb ik de vorige keer bewust laten staan.
Alle reacties Link kopieren
@Squirrel8 inderdaad daarom vind ik het zo fijn dat dit soort fora er zijn. Ik kan er nu nog niet met mijn omgeving over hebben. Ik ben er eigenlijk nog veel langer mee bezig geweest omdat ik er al klaar voor was alleen was mijn partner nog niet zo ver. We hebben gewacht tot we er beiden achter stonden. Maar ik wil mijn partner ook niet al te gek maken met zwangerschaps gekletst. One step at a time.

Ik heb gebruik gemaakt van de ovulatietest van sensitest om mijn vruchtbare dagen te bepalen. Ik vond ze erg fijn en makkelijk in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om de berichten even bij te lezen! Ik moet maar wat regelmatiger gaan kijken hier, om up to date te blijven ;-)
Alle reacties Link kopieren
Haha grappig om te lezen, ook hier dacht ik dat ik er bij de tweede veeel relaxter in zou staan. Nu is dat ook wel een beetje zo, het is in ieder geval al een keer gelukt om een gezond kindje op de wereld te zetten. Maar man ik vind het echt wel weer super spannend. Hier merk ik wel precies wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, soms voel in mijn eisprong ook. Voorlopig dus geen ovulatietesten, misschien later als het niet zo makkelijk lukt.

Zijn jullie nog bewust in juni/juli begonnen? Wij hebben eerlijk gezegd wel een beetje gekeken wanneer je de meeste kans hebt op een lente/zomer/najaar baby, zij je zien dat we een winterexemplaar krijgen haha. Het lijkt me gewoon heerlijk om in een beter seizoen jarig te zijn, zelf ben ik in de winter jarig in de december maand. Daar vind ik zelf weinig aan.
Welkom allemaal! Superleuk dat we nu al echt een clubje hebben en ook dat er zo'n mix is tussen eerste kindjes en tweede/derde!

@ Filomena: ik heb inderdaad beide kindjes twee jaar borstvoeding gegeven! Bij de eerste was ik echt vastbesloten en bij de tweede vooral geprofiteerd van alle ervaring die ik al had. Anders had ik de tweede keer waarschijnlijk wel sneller opgegeven, want er waren wat struggels. Hoe lang heb jij bv gegeven?

@MQ11: wat bijzonder dat het de vorige keer in 1x raak was. Dat was vast ook wel even schrikken! Ik vond het beide keren al snel gaan, was beide keren ruim binnen het half jaar zwanger. Heel benieuwd hoe dat nu zal zijn!

@blueflowers: ik kan me van de eerste herinneren dat ik er ook superveel mee bezig was. En hoor dat ook wel meer, dus misschien hoort het er ook een beetje bij? Het is toch ook een bijzondere periode! Is er trouwens een reden dat je direct met ovulatietesten bent begonnen?

Zijn jullie trouwens ook bezig met de corona-toestanden icm zwangerschap? Vraag me soms best af hoe dat zal zijn als mijn man niet mee mag naar echo's enzo. En sowieso hoe de wereld er over een paar maanden uitziet. Al weet je dat laatste natuurlijk nooit... :idee:
@beatle: wij proberen nov/dec/jan qua uitgerekende datum wel te vermijden, dus vandaar dat nu het goede moment is om te beginnen. Maar ben me heel goed bewust dat je dit niet kan plannen dus het komt verder zoals het komt!
Alle reacties Link kopieren
@beatle en @helmgras: wij mikken ook bewust op juli, in de hoop dat het in één keer raak is en dat de baby in het voorjaar wordt geboren, haha. Tegelijkertijd voelt het ook als een super realistische afweging en besef ik me wel dat de kans daartoe klein is.

Ik heb ook al met mijn vriend gepraat over stel dat hij niet mee kan naar echo’s. Het leek hem niet erg, mij wel. Maar om het daar om te laten, dat ook niet. Je weet idd niet hoe alles eruit ziet straks.

Ik merk wel dat ik het idee ook spannend vind dat we straks echt geen condooms meer gaan gebruiken. Twijfel over hoe het leven eruit gaat zien, of ik veel moet opgeven, hoe ik ga teren op slapeloze nachten, of die dikke buik in de weg gaat zitten... terwijl ik wel zeker weet dat ik het wil! Zijn er meerdere van jullie die dit ook zo ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vind ik het stiekem fijn om te lezen dat jullie ook bewust bepaalde maanden om in te bevallen proberen te voorkomen ;-D
Ik wilde liever niet in de gure wintermaanden uitgerekend zijn, heb liever verlof met lekker weer! Maar schaamde me wat voor die gedachte omdat je een kind krijgen natuurlijk niet kan plannen.

Ik ben nog maar net verlost van m’n spiraal dus ik ben nog niet bezig met m’n cyclus en ovulatietesten enzo. Maar ik denk dat ik er nu bij de tweede juist minder relaxt in sta. Bij de eerste was ik constant aan het twijfelen, ‘zullen we het nou wel doen? Niet nog even wachten en genieten van de tijd samen?’ Ik had niet mega rammelende eierstokken, maar wist dat ik kinderen wilde en het geen zin had om dat steeds maar uit te stellen.
Maar nu heb ik dat heel anders. Je kent het gevoel om zo’n hummeltje te hebben, en ik zie om me heen veel schattige momenten met kinderen en hun babybroertje of zusje. Dus bij elke baby die ik zie smelt ik nu gewoon met de gedachte ‘ik wil ook!’ :flirting:

@helmgras; ik heb nu 21 maanden borstvoeding gegeven. Niet heel bewust zo lang hoor, meer omdat het na verloop van tijd gewoon zo fijn en soepel ging. In het begon ging het juist heel moeizaam, en achteraf denk ik wel eens dat ik toen al had moeten stoppen. Ik dacht er laatst zelfs nog aan om het bij de tweede niet eens meer te proberen... Maar ga het toch wel weer proberen denk ik en dan zien we dan wel weer.
Ben jij nu bewust gestopt vanwege de wens om weer zwanger te worden?
Alle reacties Link kopieren
@beatle Ja, juni-juli zou wat ons betreft ook ideaal zijn qua bevaldatum maar als het najaar/winter gaat worden dan is dat ook natuurlijk gewoon zo, maar december/januari zou ik wel 'jammer' vinden!

Wbt covid-19, ik werk in het ziekenhuis en zo lang het daar relatief rustig blijft hoop ik dat partner mee mag naar de controles. Bij ons in de buurt 'mag' het nu weer geloof ik van verloskundigen. Stiekem hoop ik ook voor mijzelf dat ik niet zwanger met deze patiënten hoef te werken en dat het de komende tijd dus lekker rustig blijft wat dat betreft..
Alle reacties Link kopieren
Squirrel8: Hier geen ovulatie testen. Wel de app Flow waar ik mijn ovulatie bij houd. Ga je nu wel ovulatie testen gebruiken?

Beatle1990: Hier wel bewust gekozen (als het ons gegeven is natuurlijk) ons zoontje is van januari en ik zou nu een lente/zomer baby leuk vinden!

Helmgras31: Het was super schakelen, had het echt niet verwacht! Maar gelukkig wel heel welkom. Binnen een half jaar is zeker snel. Hopelijk dit keer weer zo snel!
Ben niet heel erg bezig met Corona, hoop dat het langzaamaan over gaat. Jij wel?

Kokosmakronen: Herkenbaar! En als je zwanger bent zul je dat gevoel ook nog hebben. Maar je gaat er vanzelf naartoe leven en eraan wennen!

Vandaag begonnen met foliumzuur. Wilde 1 juni starten maar had het al in huis gehaald en dacht why not 😁
My bags under my eyes are couture
@ Filomena: twee jaar had ik ook niet van te voren bedacht hoor. Het ging op een gegeven moment zo soepel dat er geen reden was om te stoppen. Maar vond het bij beide rond de 2e verjaardag goed, dus toen gestopt. Niet perse om kinderwens dus.

@ senchagreen: met een baan in het ziekenhuis zal de afgelopen tijd wel heftig voor je zijn geweest qua werk! Ik hoop ook echt dat het rustig blijft vanaf nu, vond het best wel heftig allemaal. Ben verder niet heel bang mbt de zwangerschap hoor. Maar vraag me soms wel af hoe het allemaal zou gaan. Ik weet natuurlijk hoe het 'hoort' te gaan...

@ MQ11: alleen maar goed om je foliumzuur vast goed op peil te brengen. Heb je een combi met vitamine D? Dat raden ze ook aan.
Alle reacties Link kopieren
Helmgras31 schreef:
26-05-2020 20:16

@blueflowers: ik kan me van de eerste herinneren dat ik er ook superveel mee bezig was. En hoor dat ook wel meer, dus misschien hoort het er ook een beetje bij? Het is toch ook een bijzondere periode! Is er trouwens een reden dat je direct met ovulatietesten bent?
Nee geen speciale reden hoor. Ik wil gewoon weten of de app een beetje klopt met de berekening. Ik heb gewoon de goedkoopste gepakt die ik kon vinden. Ik dacht kan geen kwaad om te testen.
Alle reacties Link kopieren
@Blueflowers nu ben ik wel benieuwd, klopte het ook met de berekening?

Ik twijfel ook om 1 maand de ovulatietesten te gebruiken zodat ik kan kijken of het klopt. Ik heb de 'kalender' app al een paar maanden, meer om te kijken wanneer ik ongesteld moest worden. Maar volgens mij voel ik mijn eisprong drie dagen eerder dan de app aangeeft, dan echt een halve dag met vlagen stekende pijn in mijn onderbuik. Maar ik weet dus niet of mijn gedachten hierover kloppen.
Alle reacties Link kopieren
@senchagreen het kwam precies overeen met de app dus dat was wel fijn om te zien. De app voorspelde hiervoor ook goed mijn menstruatie met -/+ 1 dag verschil.

Grappig ik hoor vaker dat vrouwen hun eiersprong kunnen voelen maar ik voel niets, misschien dat dat ook een beetje een reden was om met die test aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Blueflowers hier ook nooit bewust de eisprong gevoeld. Totdat ik bewust ging letten op symptomen tijdens het proberen zwanger te worden van de eerste. Toen een keer met een ovulatietest ernaast getest en er zo achter gekomen hoe de eisprong voor mij voelt. En je merkt het ook wel echt aan je afscheiding 🙈.

Inderdaad “fijn” om te horen dat wij ook niet de enige zijn die een beetje proberen bij te sturen op de geboortemaand. Ook hier weet ik uit ervaring dat het niet altijd goed uitkomt, maar ach het blijft leuk speculeren. Met de eerste na 1 jaar zwanger, gewoon gemiddeld en in een mooie tijd zijn verjaardag.

Wat betreft Corona; dat heeft mij wel geholpen om niet eerder te beginnen dan juli, bij de tweede heb ik wel echt een beetje rammelende eierstokken en had ik zomaar bovenstaande kunnen loslaten. Het is natuurlijk vervelend als zoiets speelt, maar ik vind het niet onoverkomelijk. Maar dat zal ook te maken hebben met mijn vorige zwangerschap. Iedere situatie is beter dan toen, 4 sterfgevallen binnen de (directe) familie in mijn eerste zwangerschap/verlof.
Alle reacties Link kopieren
Blueflowers schreef:
27-05-2020 11:18
@senchagreen het kwam precies overeen met de app dus dat was wel fijn om te zien. De app voorspelde hiervoor ook goed mijn menstruatie met -/+ 1 dag verschil.

Grappig ik hoor vaker dat vrouwen hun eiersprong kunnen voelen maar ik voel niets, misschien dat dat ook een beetje een reden was om met die test aan de slag te gaan.
Ik voel mijn eisprong pas sinds een half jaar. Voorheen nooit gevoeld, echt raar :')
Wel fijn om te weten wanneer die van jou is!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Senchagreen: Volgens mij heb je bij de Action ook ovulatie testen, die zijn daar niet prijzig. Kan je voor een maandje proberen toch?

Beatle: Wat een heftig begin van je vorige zwangerschap.. dat gun je niemand! Dan is sowieso iedere situatie beter ja!

Hebben jullie veel last van de corona crisis? In de zin van thuis werken etc.
Mijn werk gaat gewoon door, maar mijn vriend zit al sinds eind Maart thuis. Gelukkig is alles heel goed geregeld op zijn werk.
My bags under my eyes are couture
Leuk, als het mag zou ik ook graag nog mee schrijven!

Ik ben 27 en woon samen met mijn vriend (30). We zouden eigenlijk in juni gaan trouwen en hadden samen besloten daarna te proberen zwanger te raken. Maar nu onze bruiloft door de corona is verplaatst na een jaar later hebben we besloten er maar gelijk mee te beginnen, ik wou niet nog een jaar wachten.
We hebben onze eerste poging gedaan en zitten nu af te wachten, erg spannend allemaal. Zou het heel fijn vinden om deze spanning met anderen te delen want de spanning voor mijn vriend is toch anders omdat het niet in zijn lijf gebeurd allemaal :')
Alle reacties Link kopieren
MQ11, ja ik heb ze nu besteld bij sensitest, was een pakketje met 3 zwangerschapstesten, dus dacht dan kunnen we mooi even vooruit.

Beatle, wat heftig! Alles beter dan dat inderdaad!

Mijn vriend werkt grotendeels thuis en ik mag gelukkig 36 uur per week weg om te werken, gelukkig beide wel de zekerheid dat we aan het werk kunnen blijven door de crisis heen.
Kokosmakronen Ja enorm! Wat fijn om te lezen dat jij dat ook hebt. Ik denk bijna elke dag wel ergens aan: dikke buik, lichaam dat blijvend gaat veranderen, dan weer of ik wel oké blijf als ik langdurig weinig slaap krijg... maar ik ben nu eenmaal een piekeraar, dus ik probeer mezelf gewoon voor te houden dat het prima is om er een keer een gedachte over te hebben, maar dat het niet zoveel zin heeft er continu mee bezig te zijn.
Het heeft echt nauwelijks iets met kinderwens te maken volgens mij, meer gewoon angst voor het onbekende.

Beatle Pfoe dat klinkt inderdaad heel heftig. Om eerlijk te zijn heb ik niet zozeer mijn twijfels over corona, maar wel over kinderen en de klimaatcrisis. Maar ik kijk er naar uit een kind een superliefdevolle, duurzame opvoeding te geven, dus dat kan hopelijk al heel veel verschil maken. Ik ben voor mijn werk veel met klimaat bezig, dus het is soms moeilijk niet te doemdenken, maar ik probeer kind(eren)-werk los te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven