Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.


naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje


:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
@MQ11: nope. Ben niet van plan ovulatietesten te gebruiken, maar als het wat langer gaat duren misschien wel natuurlijk. Ik zie dat veel van jullie ze toch wel gebruiken en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ga wel weer gebruik maken van een app, maar op dit moment heb ik de ene dag bloedverlies en de andere niet, dus alles moet eerst weer een beetje op gang komen. Net als bij Filomena gok ik :)

@Beatle: dat lijkt me behoorlijk heftig ook al zonder zwangerschap etc. Wat betreft timing: hier is iedereen al jarig in de lente, dus hele goeie timing is het niet wat dat betreft ;) Zou voor de verandering juist wel een winterkindje willen :) maar om die reden ga ik niet 3 kwart jaar wachten, nee.

@aloe: ik kan me dat laatste goed voorstellen! Ik besefte mij laatst dat ik eigenlijk elke dag wel bezig ben in mijn hoofd met het klimaat. Nu weer dat het zo droog is terwijl de zomer nog niet eens is begonnen. Daar kan ik me echt druk om maken, maar idd hoop ik mijn kind(eren) zoveel als mogelijk voor te bereiden op de toekomst.

Hoe zit dat bij de rest? Houden jullie je daarmee bezig?
Voor degene die ovulatie testen gebruiken, hoe gaat zoiets in z'n werk? Test je dan elke dag? En welke testen zijn fijn?
Vandaag of morgen zou ik ongesteld moeten worden en ik weet niet of ik mezelf gek maak maar ik voel aan mijn lijf dat ik ongesteld ga worden, teleurgesteld maar ook nog ergens een sprankje hoop dat ik het verkeerd voel. Dit was pas onze eerste poging, ik hoop dat bij volgende pogingen die spanning wat af neemt want stress is ook niet echt goed.. Hadden jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zojuist ongesteld geworden, dus mijn NOD is op 24 juni (voor in de tabel)
senchagreen wijzigde dit bericht op 28-05-2020 12:47
Reden: aanvulling
12.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Squirrel: Ik sta er hetzelfde in, mocht het wat langer duren dan ga ik het wel proberen!

Nutsaboutbeauty: Vervelend he die spanning. Ik denk wel dat het minder word na een tijdje.

Hier ook ongesteld geworden.
Mijn nod is 27-06 voor in het tabel
mq11 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 20:29
0.00% gewijzigd
My bags under my eyes are couture
Zou ik nog bij in de tabel mogen? Had niet gezien dat dat dik gedrukt moest, 1e poging, 1e kindje, leeftijd 28 Alvast bedankt!
Vanochtend getest, helaas niet zwanger.. ik heb nu ovulatie testen besteld omdat ik vermoed dat mijn ovulatie toch op een ander moment plaats vind dan ik dacht, misschien dat het zo ietsje beter gaat!
Ah, ik wil ook in de tabel 🙂 2e kindje, 34/34, eerste ronde

@nutsaboutbeauty: jammer, maar op naar de volgende ronde! Met dit mooie weer je zinnen maar even lekker verzetten 😎 hopelijk helpen de testen je de volgende keer!

En dames met NOD, spannend! Nu komt het wel heel dichtbij.

Hier nog aan het wachten tot ik een x echt ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer @nutsaboutbeauty. Op naar de volgende ronde! De kans om in ronde 1 zwanger te raken, is natuurlijk ook heel klein. Al wil je het wel nu als je ervoor gaat natuurlijk.

Zou ik ook in de tabel mogen? 2e kindje, 29 jaar, start juni/juli

Hier wacht ik op een uitslag uit het ziekenhuis om te kunnen starten. Waarschijnlijk komt deze te laat om in juni te starten, maar fingerscrossed!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik schrijf graag mee!
Ik ben 25 jaar en in januari gestopt met de pil.
Mijn vriend en ik trouwen in augustus en willen daarna voor ons eerste kindje gaan. Omdat ik sinds januari nog steeds niet ongesteld was geworden, hebben we half april besloten het niet meer veilig te doen en er voor te gaan!
Afgelopen maandag (na 3 dagen testen) een positieve ovulatietest in handen... Heeel benieuwd of er nu iets gebeurt over twee weken: zwanger of ongesteld?? Hoop gewoon dat mijn cyclus snel weer op gang komt en het dus weer ' doet'
Alle reacties Link kopieren
Sorry sorry dames. Deze dagen onverwachts heel druk geweest.

Welkom dames!!
Vanaf nu is het tabel ook VOL!!

Even alles noteren dan ga ik reageren ;-)
Alle reacties Link kopieren
@nutsaboutbeauty: als je ovulatie testen wil gebruiken test je op jou vruchtbare dagen. de test meet jou LH-piek. als je jou cyclus een beetje kent test je in je vruchtbare week. de testen gaan oplopen (worden steeds donkerder) wat betekend dat je eisprong eraan komt. ik gebruik ze ook. ben ook in de eerste ronde zwanger geraakt maar helaas een vroege miskraam. nu positief weer verder :-D
Alle reacties Link kopieren
Zo alles weer gelezen. Leuk ieder heeft zijn eigen verhaal.

Bewust nu bezig? Ik heb eerlijk gezegd niet nagedacht over nu beginnen dan krijg ik hopelijk een lente/zomer kindje. Maar dat komt ook omdat het heel lang duurde bij nummer 1. Dan ben je allang dankbaar dát je zwanger bent en zo sta ik er nu ook in. We beginnen omdat het kan en we houden rekening mee dat het weer lang gaat duren. Maar we hopen eerder en dat zou een cadeautje zijn. Maar een lente/zomer kindje lijkt me ook niet verkeerd.

Ovulatietesten heb er nog wat liggen om evt te gebruiken maar daar wacht ik nog even mee.

Coronacrisis,
Ik heb op een corona locatie gewerkt en ben me wel heel bewust van wat er speelt in deze tijd. En vooral de toekomst wat als het geen corona is komt er wel weer een nieuwe virus. Ja, het zit me niet lekker voor in de toekomst maar het weerhoudt me niet om bij 1 te laten. Heb wel sinds ik daar gewerkt heb last van verlatingsangst. En vooral naar mijn dochter toe. Zo kwetsbaar...
Ik heb voor mezelf 1 ding afgesproken: mijn gezin gaat in alle tijden voor. Dat geeft me wat meer rust.

Eergisteren laatste pil geslikt en vanaf nu op zijn beloop.. ben stiekem heel benieuwd hoe het gaat lopen.
Dit forum helpt me nu al, jullie positiviteit is heel erg fijn! We gaan gewoon voor de volgende ronde en de eerste keer gelijk al raak was inderdaad ook wel heel erg bijzonder geweest haha. Ik heb ovulatie testen besteld want mijn precieze ovulatie datum weet ik niet, ben benieuwd, we gaan het gewoon weer proberen.

Het Corona virus houdt mij ook wel bezig, de toekomst is zo onzeker.. maar ik ben er van overtuigd dat ook dit voorbij gaat, hoe heftig ook.. ongetwijfeld komen er meer beproevingen, maar als ik iets geleerd heb de afgelopen weken is het wel dat niets volledig te plannen valt, hoe graag ik dat ook wil.. ik doe nu dus maar mijn best om mee te gaan met de “flow” (moeilijk voor een controlfreak 😅 )

Wat betreft het klimaat wat ik ergens in een eerdere post plaatste vind ik ook een lastige, zijn er visies betreft milieu die jullie je (toekomstige) kind(eren ) mee willen geven? Ik zou wel graag willen dat mijn kind het belang van duurzaamheid begrijpt, en niet de koopgrage mindset volgt zonder verder te kijken..

Voor nu, in het kader van go with te flow zit ik maar even in de zon aan een roseetje en proberen we het gewoon volgende week weer opnieuw!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanpassen CherryBlossom! Spannend, je laatste pil! Hopelijk ben je snel uit jezelf ongesteld!

Annelien: Welkom, leuk! Gaat je trouwerij gewoon door in Augustus?

Geniet van het lange weekend iedereen! ☀️
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Komt goed Nuts!!!

Over het klimaat niet dat ik dat niet belangrijk vind maar wil wel graag mee geven aan mijn kinderen dat ze bij mij alles kunnen vertellen. Openheid, eerlijkheid vind ik heel, heel belangrijk. Ook dat iedereen er mag zijn en pesten uit ten boze is.

En het klimaat (wereld probleem)... buiten afval scheiden laat ik ze verder kind zijn. Dat bewust worden komt wel als ze iets ouder zijn.
Sparen bijv... vind ik wel belangrijk waar je ze simpel langzaam bewust van kan laten worden dmv spaarpotje.

Zo heeft ieder zijn normen en waarde toch om door te willen geven?!
Alle reacties Link kopieren
MQ11 schreef:
29-05-2020 20:30
Bedankt voor het aanpassen CherryBlossom! Spannend, je laatste pil! Hopelijk ben je snel uit jezelf ongesteld!

Annelien: Welkom, leuk! Gaat je trouwerij gewoon door in Augustus?

Geniet van het lange weekend iedereen! ☀️
Ik moet tm woensdag werken helaas!!! Maar jullie extra lang genieten. Wordt nog mooi weer ook. Al plannen?
Alle reacties Link kopieren
MQ11 schreef:
29-05-2020 20:30
Bedankt voor het aanpassen CherryBlossom! Spannend, je laatste pil! Hopelijk ben je snel uit jezelf ongesteld!

Annelien: Welkom, leuk! Gaat je trouwerij gewoon door in Augustus?

Geniet van het lange weekend iedereen! ☀️
Mijn bruiloft gaat door ja!! Wel zonder feest door de 1,5e meter maar verder kunnen er wel gewoon 100 mensen komen dus we laten het wel doorgaan :)

Leuk om al jullie verhalen te lezen en op de hoogte te blijven van hoe het bij anderen gaat!
@ annalien: wat fijn dat je bruiloft wel door kan gaan. Kiezen jullie ervoor om dan alleen de ceremonie te doen en eventueel later het feest?

@ beatle: dat klinkt als een vreselijk heftige periode. Ik hoop dat een tweede zwangerschap wat onbezorger verloopt.

@ nuts: ik herken wat je schrijft over het coronavirus. Als het iets duidelijk maakt is dat je geen controle hebt over de toekomst. En de kans is inderdaad best groot dat zoiets (of iets anders) over een paar weken, maanden of jaren weer gebeurd. Je leven dan maar op pauze zetten is natuurlijk geen optie. Maar hier ook een controlfreak, dus dit is wel weer even een lesje loslaten.

@ ovulatietesten: vraag voor de dames die deze gaan gebruiken: zijn jullie niet bang dat dit veel druk legt op het gebruik maken van de vruchtbare dagen en daarmee dus op jullie seksleven? Ik merk met een app eigenlijk al dat ik in die week voel dat het moet gebeuren, maar kan me voorstellen dat dat met testen nog erger is omdat je dan precies de dag weet. Dit weerhoudt mij er in ieder geval van ze te gebruiken.

@ cherryblossom: wil je mijn NOD ook nog in de tabel zetten. Datum is 20 juni.

Fijn weekend allemaal! Geniet van het fijne zonnetje. Echt zo heerlijk vind ik deze tijd van het jaar!
Wat leuk om even van jullie allemaal te mogen lezen. Spannend dat er al een paar aan het wachten zijn zelfs!

@Nutsaboutbeauty Begrijpelijk dat je het jammer vindt, maar wat Beatle (dacht ik?) al schreef, kans is ook wel klein dat het in één keer lukt!
Wat je over klimaat/milieu schrijft, ik zit daar een beetje hetzelfde in. Het zijn normen en waarden die ik belangrijk vind ze mee te geven. Ik zal nooit een plastic speelgoedje ofzo van een kind afkraken, maar wil me wel richten op grotere dingen. Precies zoals mijn ouders mij ook bepaalde zaken voor hebben gedaan. Al waren dat niet allemaal de normen en waarden die ik nu heb (maar meeste toch wel :heart:).

M.b.t. ovulatietesten, sta hier hetzelfde in als de meeste schrijfsters hier. Misschien ooit wel, maar wil er niet meteen mee beginnen. Aan de andere kant heb ik al wel opgezocht waar ik ze kan kopen en wat ze kosten, haha.

Welkom annalien!

En Beatle, weet je wanneer je je uitslag zult krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het bijwerken van de tabel!
Mijn NOD is 8 juni wel spannend want dat is al bijna. Om mezelf niet al te gek te maken en teleurstelling te voorkomen probeer ik er vanuit te gaan dat het waarschijnlijk niet de eerste keer raak kan zijn gezien de statistieken, leeftijd en dat ik op de dag van ovulatie geen seks heb gehad (wel ervoor). Stiekem hoop ik het wel. We zien het wel.
Alle reacties Link kopieren
Breekt in
CherryBlossom- schreef:
23-05-2020 12:46
mijn man en mijn dochter van bijna 7 maanden.
Schreef jij niet ook met uitgerekend in oktober 2019 groep?
Nog gefeliciteerd en hopelijk ben je weer snel zwanger.

Wij gaan ook weer proberen zwanger te worden.

Breekt uit
Alle reacties Link kopieren
@blueflowers, dat is al snel, spannend! Een dag voor de ovulatie heeft volgens mij net zoveel kans als op de dag zelf hoor.

Ik heb nog geen idee hoe mijn cyclus is na het verwijderen van de spiraal. Maar ik ga nog niet aan ovulatietesten beginnen. Wacht eerst wel even af, vorige keer werd ik volgens mij vrij snel weer regelmatig ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
@Aloe_Vera meestal is die uitslag er binnen 10 werkdagen, maar ze zeiden al dat ik er niet raar van moest opkijken als er een vertraging zou zijn (lees: makkelijk 5 weken). Dus ik ga maar even van dag laatste uit. Morgen 2 weken geleden, dus maximaal nog 3 te gaan. Ik verwacht gewoon een goede uitslag, dus hopelijk dan gelijk spiraal eruit 😁.

@blueflowers ow spannend zeg!!! Heel leuk iemand zo vroeg al NOD. Ik duim voor je!!

Hier heerlijk Pinksterweekend gehad met ons zoontje in de tuin. Heerlijk weer was het, even lekker rustig bijkomen van een paar drukke weken. Aankomende week mag ik ooo weer deels naar de zaak, dat voelt gewoon als een soort eerste werkdag haha. Werken jullie ook nog veel thuis?
Alle reacties Link kopieren
mamarjan schreef:
01-06-2020 15:25
Breekt in



Schreef jij niet ook met uitgerekend in oktober 2019 groep?
Nog gefeliciteerd en hopelijk ben je weer snel zwanger.

Wij gaan ook weer proberen zwanger te worden.

Breekt uit
Jaaa dat klopt. Ik herken je idd. Leuk dat je ook weer gaat proberen. Gaat het goed met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Filomena, tis toch spannend! Kans is klein maar altijd aanwezig.
Beatle1990, dat was even genieten dus deze dagen vrij!
Hoelang ben je niet op de zaak geweest?
Hier ging mijn en mijn mans werk gewoon door. Wat eigenlijk heel fijn was maar ook stressvol omdat we beide extra moesten werken en oppas/noodopvang moesten regelen.
Die zorgen zijn voorbij. Aankomende week nog veel werken en dan terug naar mijn uren tm juli in elk geval.

Ik vind de 1,5 meter afstand regel wel fijn eigenlijk. En alle verplichtingen vervielen en daar genoot ik stiekem ook erg van. :worship: Hoe ervaar jullie dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven