Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.


naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje


:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helmgras: Nee, eigenlijk niet. Misschien een beetje naïef maar ik heb het gevoel dat het wel goed komt!

Beatle: Yeey, wat een fijn nieuws!

Nuts: Haha leuk he dat fantaseren. Doen wij hier ook vaak! Vooral hoe het eruit gaat zien enzo

Als het zover is, willen jullie dan weten wat het wordt?
Bij ons zoontje wilden we het wel weten, maar als het ons dit keer gegund is, willen we het niet weten! Lijkt me ook wel iets leuks hebben..
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat. Jammer blueflowers en spannend voor iedereen die aan het wachten is!!

Ik heb een paar dagen geleden positief getest. Merk dat ik het nog niet helemaal besef en ook niet helemaal durf te geloven eigenlijk. Misschien ook omdat het zo snel gegaan is al de 1e ronde en er in mijn omgeving pas iemand een miskraam heeft gehad, dat ik er nog niet helemaal op durf te vertrouwen dat het goed gaat. Vandaar het hier ook nog niet eerder gedeeld. Ben uiteraard wel blij!

MQ11 leuk dat jullie het geslacht een verrassing willen houden. Vorige keer wisten we het ook van te voren en vond dat toen wel erg handig voor alle voorbereidingen. Nog niet over gehad of we het deze keer ook willen weten, aan de ene kant lijkt het me ook bijzonder om er bij de geboorte pas achter te komen, aan de andere kant toch wel erg praktisch om het van te voren te weten!
Revelstoke wauw, wat snel! Van harte gefeliciteerd! Logisch dat je dit even moest laten bezinken. Hopelijk voel je je goed!

Beatle fijn dat jullie een go hebben!

Blueflowers op naar de volgende ronde!

nuts, het klinkt eigenlijk wel mooi en liefdevol hoe je er over schrijft. En door zo samen te fantaseren maak je er toch even een momentje samen van, lijkt me.

MQ11 wij wisten het de vorige twee keer wel. Ergens lijkt het me wel mooi om het niet te weten, maar denk niet dat ik dat volhoud. Op dezelfde manier twijfel ik over een thuisbevalling. Lijkt me ook heel mooi, maar ook spannend. Tijdens 1 van mijn vorige bevallingen bleek het toch fijn dat ik in het ziekenhuis was...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Revelstoke, de eerste zwangere van ons topic :D Hopelijk gaat alles goed. Snap dat je het even moet laten bezinken!
Ja praktisch is het wel weer handiger om het geslacht te weten, maar ik ben toch niet zo van blauw en roze haha

Helmgras: Ik zou ook heel graag thuis bevallen.. ik had de vorige keer zwangerschapsvergiftiging en niet een hele fijne ervaring gehad in het ziekenhuis. Snap je gevoel dus! Zijn je 2 kids hetzelfde geslacht of heb je een jongen en een meisje?
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Revelstoke Gefeliciteerd :cheer2: :cheer2:

Wat fijn nieuws. Snap dat je het lastig vindt maar ook jullie mogen blij zijn. Misschien een idee om het persoonlijk te vertellen aan diegene ipv dat ze het via via hoort? Niet gelijk natuurlijk maar wanneer je maar wil.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat gaaf Revelstoke! Gefeliciteeerd!! Ik snap dat je de eerste weken nu extra spannend vind, houd alleen in je achterhoofd dat de kans op een miskraam voor jou niet extra vergroot is door de miskraam van iemand in je omgeving. Voel je je verder goed?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! :-D Het besef begint langzaam een beetje te komen, haha. Voel me goed, wel wat sneller moe en af en toe wat vlagen misselijkheid.

Beatle dat is natuurlijk zo, dank voor de reminder, dat helpt om te relativeren.

Hoe is het verder met iedereen?
@Revelstoke Gefelciteerd! :cheer:

@MQ11 Ik zou het wel graag willen weten, niet dat ik perse overdreven roze of blauw zou kopen maar ik zou het wel leuk vinden om bijvoorbeeld jurkjes/strikjes/haarbandjes te kopen of juist stoere broekjes en bretelletjes. Ik kan me ook wel voorstellen dat het leuk is om het niet te weten, dat lijkt me wel iets bijzonders hebben bij de bevalling.

Hier had ik vandaag overduidelijk een LH piek bij mijn ovulatie test, gek want ik had gedacht dat het langzaam zou opbouwen maar ik ging van twee nauwelijks zichtbare streepjes naar een hele dikke donkere streep. Ook een aantal dagen eerder dan verwacht dus tot nu toe vind ik het ovulatie testen best fijn, het geeft goed inzicht. Dus vandaag poging twee!
Hee meiden, vraagje.. mag ik met jullie mee schrijven? Ik hoef niet in de tabel hoor. Ik zoek een groepje om mee te kletsen maar alle topics die mij aanspreken zitten al vol. Ik hoor het van jullie :)
Alle reacties Link kopieren
@Revelstoke gefeliciteerd!! Super leuk bericht!

@nuts spannend! Wat fijn dat de ovulatietesten op deze manier ook zo helpend kunnen zijn.

Ik kan niet wachten tot juli, dan beginnen we écht! Dus nog geen nod op dit moment..
Alle reacties Link kopieren
@nuts wow wat goed! Zou wel een eye opener zijn als nu blijkt dat je een vroege eisprong hebt! Fijn dat het je nu al zo goed helpt.

@kokos de dagen gaan we een beetje langzaam hè. Zeker als je dan al dat goede nieuws weer leest, dan wil ik ook starten!

Gisteren de verloskundige gebeld om mijn spiraal te laten verwijderen (zij hebben hem ook geplaatst en kijken altijd nog even of je baarmoeder er normaal uitziet). Eerste mogelijkheid was pas 7 juli. Bizar!!! Maar voor mij niet zo erg, mijn nieuwe cyclus begint rond de 8e, dus het zit mijn start maand niet in de weg. Wel heeeel blij dat ik toch nu al heb gebeld ipv een week van tevoren haha. Nu maar hopen dat er geen bekende in de wachtkamer zit 🙈.
Revelstoke: gefeliciteerd!

Beatle: wat fijn dat het toch net voor je nieuwe cyclus kan. Wat duurt dat lang idd!
@Beatle1990 Ben je na het verwijderen van een spiraaltje gelijk weer vruchtbaar? Dan zou het inderdaad precies goed uitkomen zeg! Haast meant to be :-P
Alle reacties Link kopieren
@nuts ja gelukkig wel! Ik heb een koperspiraal, dus mijn cyclus loopt gewoon door. Dat is wel even heel fijn nu, vorige keer slikte in de pil. Toen was hee maar de vraag wanneer ik voor het eerst ongesteld zou worden en dat duurde best lang. Lopen je testen nog op nuts of alweer af?
Alle reacties Link kopieren
Revelstoke, gefeliciteerd!! De eerste van dit groepje! Hoop dat je je goed voelt :)

@nutsaboutbeauty jij ook met ovulatietesten aan de slag gegaan? Ik heb het ook een week geprobeerd omdat ik dacht dat mijn ovulatie vroeger zou zijn dan gemiddeld, heb ik nu helemaal geen 'piek' gevonden. Zo gaat dus iets van wat ik voor de zekerheid deed, naar iets wat helemaal geen zekerheid geeft. Ik weet niet hoe ik hier een foto moet posten maar volgende maand probeer ik wel een ander merk oid.
Wat fijn dat jij wel je LH-piek hebt gevonden! Hopelijk over twee weken ook een positief resultaat :)

@beatle1990 Snap dat 7 juli nog lang duurt! Maar hopelijk meteen de dag erna er plezier van!
@Beatle, fijn dat je op tijd gebeld hebt! Duurt idd lang!

@Revel, gefeliciteerd!! Snap heel goed dat het spannend is allemaal. Neem rustig je tijd.

@MQ, geslacht willen weten... weet ik echt nog niet! Lijkt me ergens heel mooi het niet te weten, zodat je gesprekken zich gaan focussen op 'moeder worden' i.p.v. 'oh dan kun je lekker voetballen/naar ballet' etc. Anderzijds heb ik wel echt veel uren moeten zoeken naar genderneutrale kleertjes als kraamcadeautje voor de vriendinnen van wie ik het niet wist, haha.

Hier gaat het zijn gangetje. Spannend om deze maanden te gaan proberen, maar op dit moment met zoveel dingen druk dat het gelukkig ook een groot deel van de dag naar de achtergrond verdwijnt. Probeer het forum ook regelmatig met rust te laten, meelezen met anderen heeft toch geen invloed op hoe het bij ons gaat lopen ;)
@Beatle vandaag een even dikke streep als gisteren, ben benieuwd wat het morgen doet! Jullie nu nog eventjes geduld, maar wel een mooi vooruitzicht :)

@Sencha oh dat is vervelend zeg, welk merk heb je gebruikt? Ik heb sensitest online gekocht en dat bevalt tot nu toe goed. Ik las wel op de bij geleverde folder dat het mogelijk is om lichte en donkere resultaten te krijgen maar dat er wel een overduidelijke donkerdere streep zou moeten komen, dus helemaal geen streep is wel gek ja, daar zou ik ook erg zenuwachtig van worden. Zelf twijfel ik nu wel nu ik twee dezelfde strepen heb gehad, had ik dan beter vandaag kunnen doen dan gisteren? Want twee dagen achter elkaar schijnt weer niet goed te zijn ivm de kwaliteit van het zaad..

@Aloevera Het lijkt me ook wel fijn als het niet constant op de voorgrond is, mogelijk haalt dat dan ook wat druk weg, dat lijkt me dan alleen maar positief :)
Alle reacties Link kopieren
@nutsaboutbeauty ja ik had ook sensitest en las ook inderdaad dat het een lichtere streep kon zijn. Ach, we gaan het zien. Ik reken er toch niet op dat het in 1 x raak is. En als jij gister en eergister een duidelijke streep hebt en je hebt het eergister nog gedaan zal dat toch ook nog wel doorwerken? Volgens mij overleeft dat makkelijk 48 uur. Dan kun je vandaag weer :)
MQ11: mijn kinderen zijn van hetzelfde geslacht. Heb eigenlijk ook nu geen voorkeur bij de derde. Heel cliché: als het maar gezond is. En ik kan me van beide ook voorstellen dat het heel erg leuk zou zijn.
Heftig dat je de vorige keer zwangerschapsvergiftiging hebt gehad. Is de kans daarop bij een volgende zwangerschap dan ook groter?

Nuts: fijn dat je zo'n knaller van een test had! Schijnt met ovulatietesten niet altijd zo duidelijk te zijn.

Senchagreen: dat die testen dus niet altijd duidelijk zijn bewijs jij dan weer. Balen zeg, dat het alleen maar onduidelijkheid oplevert. Je zou ook kunnen proberen je lichaam in de gaten te houden. Er zijn allerlei tekenen die wijzen op een eisprong. Google maar eens op Billings methode.

Beatle: maar goed dat je zo op tijd gebeld is en dat de timing nu precies goed is!

Hier was mijn eisprong vermoedelijk iets later dan verwacht, denk ergens begin deze week. Nu dus rustig afwachten, merk nog niets bijzonders. Maar goed, daarvoor is het sowieso nog veel te vroeg.
anoniem_398309 wijzigde dit bericht op 21-07-2020 20:02
4.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beatle: Wow, goed dat je al gebeld hebt dan! Hopen dat de tijd lekker snel gaat en fijn dat je dat daarna gelijk aan de slag kan.

Helmgras: Lijkt mij ook leuk! 3 van hetzelfde geslacht, die zullen echt vrienden voor het leven worden dan. Als het goed is geen extra kans op zwangerschapsvergiftiging, gelukkig.

Wij zijn deze ronde ook niet mega actief geweest dus ik verwacht er niks van. Druk op het werk en een kleine man die mega vroeg wakker is. Geen goede combinatie!

Gisteravond hebben we baby foto's gekeken, heb zulke rammelende eierstokken haha
My bags under my eyes are couture
Hebben jullie je eisprong wel eens gevoeld? Ik had gelezen dat dat kon maar zelf nooit eerder gevoeld (of eigenlijk denk ik gewoon niet bewust mee bezig geweest)
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal.
3 weken na een positieve ovulatietest en nog steeds niet ongesteld en niet zwanger.. Grrrr.. Over 2 weken heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, omdat ik al een half jaar niet ongesteld ben geworden na het stoppen met de pil. Kreeg een sprankje hoop door de positieve ovulatietest maar vrees meer voor iets als PCOS.
Hebben jullie je eisprong wel eens gevoeld? Ik had gelezen dat dat kon maar zelf nooit eerder gevoeld (of eigenlijk denk ik gewoon niet bewust mee bezig geweest)
: ik kan me niet heugen dat ik een eisprong heb gehad haha. Meer dan 10 jaar aan de pil geweest en daarna geen eisprong meer gehad...
Wat heftig annalien. Goed dat je een afspraak hebt, dit lijkt inderdaad iets om voor te leggen aan de gyn! Hopelijk is het geen pcos, maar is er een andere reden die eenvoudig te verhelpen is.

Hier begin ik toch wat ongeduldig te worden. Ik heb sinds dit weekend vage pijn in mijn onderrug en gister ook wat krampjes erbij. De lage rugpijn herken ik van mijn tweede zwangerschap. Het was toen het eerste teken en had er ook al ruim voor mijn NOD last van. Is ook niet iets wat ik normaal heb voor mijn menstruatie, dus begin het nu toch spannend te vinden...
Helmgras: of je lichaam houdt je voor de gek, of... 😉 spannend hoor! Nog een paar dagen, dan kun je testen.

Annalien: wat vervelend! Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid.

Hier zijn de vruchtbare dagen voorbij gegaan zonder enige actie 😅. Op naar ronde 2 denk ik zo!
Alle reacties Link kopieren
@nuts eisprong voel ik meestal wel als ik er bewust op let. Maar als ik er totaal niet mee bezig ben, dan eigenlijk niet. Ik ben er tijdens het proberen zwanger te worden van de eerste achter gekomen met ovulatietesten hoe het voelt.

@annalien wat jammer dat je menstruatie niet op gang komt na het stoppen met de pil. Een vriendin van mij had dit ook, het duurde maar liefst een jaar voordat ze weer voor het eerst ongesteld werd. Daarna is ze wel op de normale manier zwanger geraakt. Hopelijk is dat bij jou ook zo!

Na 6 maanden nog een eisprong is wel bijzonder, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je na een cyclus van meer dan 40 dagen waarschijnlijk al geen eisprong meer hebt. Laat staan na zoveel maanden. Maar ik ben geen arts natuurlijk, goed dat je bij de huisarts aan de bel hebt getrokken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven