Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.


naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje


:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
Ah de kwaaltjes, daar kijk ik zo niet naar uit haha, maar ja he, alles voor het goede doel. Hopelijk is het wat te doen dames. En niet al te misselijk Revelstoke. Vond die periode fysiek zwaarder als de bevalling 🙈.

Balen Sencha! Een streepje lijkt toch hoopgevend. Morgenochtend met ochtendurine testen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ga ik morgen weer doen!
@aloevera ja ik heb ovulatietesten gebruikt maar de “piek” nooit gevonden. En deze maand ook na 7 juni geen geslachtsgemeenschap meer gehad, terwijl ik mijn ovulatie op 9 juni verwachtte. Mijn vriend was toen niet lekker en wilde het ook zeker niet pushen. Het lijkt me dus sterk dat er een late eisprong bevrucht kan zijn..
Aaah ik word gewoon gek van mezelf en normaal ben ik echt een best stabiel persoon :)

Ps ik snap dat jullie het ook niet weten hoor maar aangezien ik het met niemand kan delen schrijf ik het hier even van me af
Alle reacties Link kopieren
Senchagreen, 1 ding weet ik wel, de natuur kun je soms niet pijlen..


Duimen!
Alle reacties Link kopieren
Sencha, spannend!! Hopen dat het maar snel duidelijk mag zijn of je snel gewoon ongesteld wordt.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Mijn nod is dan op 31 juli.
Dubbel
anoniem_398309 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 20:31
97.83% gewijzigd
senchagreen wat gaf de test aan vanmorgen?

aloe vera ik vind het wel fijn dat ik de komende weken nog wat meer thuis kan werken. Als ik dan meer last krijg van misselijkheid etc is het fijn om thuis te zijn. Plus dat ik door thuiswerken en vakantie het gemakkelijker nog even geheim kan houden. Ik denk dat ik dit keer wel weer snel een buikje zal krijgen namelijk. Werk jij ook thuis in deze tijd?

kokosmakronen balen zeg! Nu snel door naar de volgende ronde. Ik duim voor je!

Iemand vroeg nog naar de bandenpijn.. kan me niet herinneren dat ik dat bij de andere zwangerschappen zo snel had. Maar nu al paar keer venijnige steek gehad bij abrupt opstaan of niezen, dus het is het toch echt.
Vandaag ook hele dag menstruatieachtige krampen gehad. Ik weet dat dat erbij hoort, maar word daar ook altijd een beetje nerveus van in de eerste weken...
Alle reacties Link kopieren
Kokosmakronen: Hopen op een positieve ronde voor jullie!

Helmgras, nog steeds een onduidelijk (maar ik denkt toch wel aanwezig...) streepje. Ik denk alleen dat het voor de tijd-na-NOD veel duidelijker had moeten zijn...
Afwachten dus nog steeds. Ik doe van het weekeind wel een clear blue test als ik dan nog steeds niet ongesteld ben.. Ik heb elke dag nogsteeds het gevoel alsof ik elk moment ongesteld kan worden, maar vandaag ook wel gevoelige borsten en af en toe rugpijn (maar; dat heb ik ook bij menstruatie, dussss...)

Balen zeg van die bandenpijn, zo vroeg al! Lijkt me vreselijk pijnlijk. En inderdaad een voordeel van het thuiswerken dat je het relatief makkelijker geheim kan houden. Hebben jullie het al aan iemand in je omgeving verteld?
Volgens mij wordt dit voor jou de eerste ronde toch, kokosmakronen? Spannend!

En Sencha, 2x een streep.. voorzichtig gefeliciteerd? Lijkt me sterk dat je je daar 2x op verkijkt. Plus je bent nog steeds niet ongesteld :)
Alle reacties Link kopieren
Wow! Een paar dagen niet gelezen en weer voorzichtig goed nieuws!! Gefeliciteerd Senchgreen!! Vruchtbaar topic zo, heel leuk.

Al snap ik dat het wel heel spannend in Sencha, hebben jullie ver na 9 juni ook geen seks meer gehad? Dan zou de vage streep niet zo gek zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
@Beatle Ja rond 20 juni oid pas weer.. toen heb ik het niet meer 'bijgehouden' omdat ik dacht, boeiend, volgende maand beter. Vannacht onwijze buikpijn en vanmorgen toch bloedverlies, dus na een cyclus van bijna 40 dagen is het toch nog op komen zetten. Stiekem wel jammer maar die onzekerheid was ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, Sencha! Hopen op de volgende ronde dan maar weer.

Squirrel, klopt! We gaan het nu wel echt bewust proberen rond de eisprong. Ik ben benieuwd.

Hoe is het met de rest? Er waren er meerdere die gingen starten in juli, toch?
Alle reacties Link kopieren
Kokosmakroken, ga je ovulatietesten gebruiken of 'gewoon' via een app/handmatig tellen? Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Sencha Jammer!

Kokosmakroon: Op naar de volgende ronde!

Mijn menstruatie zit er alweer bijna op. Normaal ben ik het echt wel een week!

Hebben jullie nog leuke zomerplannen?
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
Jammer Sencha!

Ik ben ook vanochtend ongesteld geworden. Fijn dat ik nu duidelijkheid heb over m’n cyclus en ongeveer weet wanneer de vruchtbare dagen zijn.
Mijn NOD is dan 31 juli.

Qua vakantie hadden wij gelukkig nog niks geboekt oid. Ik denk dat we ergens in NL nog een huisje proberen te vinden en voor de rest thuis blijven en wat uitstapjes maken.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Sencha! Misschien toch wel iets gaande geweest?! Op naar de volgende ronde :)

@kokos, hier ook starten in juli. Als het goed is word ik zondag/maandag/dinsdag ongesteld. Dinsdag spiraal eruit! NOD zal dan ergens begin augustus zijn.
Ah jammer Sencha! Wat verraderlijk dan, die tests.

Filomena: wat fijn dat je cyclus weer een beetje genormaliseerd is. Leuk nu kan het echt beginnen!

@Kokos: In theorie tweede ronde hier, maar in de 'praktijk' is dit ook onze eerste ronde 😅

@Beatle: dat komt dichterbij!
Alle reacties Link kopieren
Sencha, ik gebruik een app! Ik heb ook wel het idee dat ik het merk aan mijn lichaam, dus ik hoop dat het op die manier werkt :-)

En spannend Beatle, Filomena en Squirrel! Nu voelt het wel ‘echt’ he? Althans, voor mij dan wel om zo gericht te gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ja het voelt nu wel echter! Heb toch ook maar ovulatietesten in huis gehaald :$

Slikken jullie ook allemaal braaf foliumzuur? Ik vergeet het heel vaak.... Of ik neem het pas later op de dag in ipv bij het ontbijt zoals op het potje staat.
En is dat echt ‘s ochtends nodig of kan het net zo goed bij een andere maaltijd?
@Filomena, nieuwe kansen deze maand! Ik slik al heel lang foliumzuur, haha. Zeker al vanaf maart. Het kan voor je lichaam geen kwaad, het is alleen een extra vitamine als het ware. Ik heb er een soort afvinkkalender voor gemaakt zodat ik het niet vergeet, omdat ik weet dat het heel belangrijk is om een open ruggetje te voorkomen. Ik vergeet het trouwens wel eens 's ochtends hoor, maar het tijdstip van inname maakt niet uit volgens mij. Het gaat erom dat je genoeg voorraad in je lijf hebt, zodat de baby daar de allereerste weken ruim van kan nemen en zijn/haar zenuwstelsel goed kan worden aangelegd. Dus daarom wel elke dag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe NOD is dan 28 juli (vermoed ik..)

Ik slik het wel, maar niet perse bij het ontbijt, soms denk ik er pas voor het slapen aan. Ik werk ook onregelmatig en met nachtdiensten gooi ik mijn ritme mee om, dus dan leef ik toch ook anders. Op het doosje van davitamon staat ook niet perse dat het bij het ontbijt moet, maar bij een maaltijd (nog nooit gelezen tot jij erover schreef haha).
Alle reacties Link kopieren
Oh op mijn potje van de Kruidvat staat bij het ontbijt innemen. Maar misschien meer als tip zodat je een vast moment hebt.
Maar dat helpt bij mij dus niet.

Ik vergeet het vooral omdat ik het in een la verstopt hebt zodat de oppasoma’s het niet vinden :-P)
Alle reacties Link kopieren
Filomena18 schreef:
03-07-2020 12:47
Oh op mijn potje van de Kruidvat staat bij het ontbijt innemen. Maar misschien meer als tip zodat je een vast moment hebt.
Maar dat helpt bij mij dus niet.

Ik vergeet het vooral omdat ik het in een la verstopt hebt zodat de oppasoma’s het niet vinden :-P)
Herkenbaar daarom ook gestopt om voor de zwangerschap foliumzuur te gaan slikken bij mijn vorige poging tot zwanger worden. En het duurde hier bijna 2 jaar.. 2 jaar foliumzuur slikken netjes.. tja zeg jij het maar..

In mijn medische kring heb ik me laten vertellen dat als je het weet je vroeg zat bent met het slikken van foliumzuur. Dat heb ik ook gedaan.. maar het is zeer belangrijk om het wel te slikken de eerste weken ivm open ruggetje idd. Het is net het extratje voor ondersteuning van je baby's lichamelijke onderstelsel. Helaas zijn er veel vrouwen die niet begrijpen wat de toegevoegde waarde hier van is.
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 dag na NOD maar een spierwitte test. Zal zo wel ongesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet het hier ook wel eens omdat het verstopt staat, haha

Blueflowers Balen!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren
@Filomena haha herkenbaar! Hier krijgt zoon altijd met eten/na het eten een Vitamine gummi. Tegenwoordig neem ik er dan ook een (alleen dan de mama compleet) dus toen opa en oma bleven eten wilde hij bijna ook voor mij pakken 😅. Dus ik heb hem maar verschoven naar de ochtend, want dit gaat zeker een keer fout..

@blueflowers jammer zeg! Het is wel een rare afwijkende ronde hier voor velen! Hopelijk snel duidelijkheid

Hier: in de wachtstand tot mijn menstruatie, nooit gedacht dat ik daar ooit blij mee zou zijn. Maar iedere dag is een dag eerder starten met proberen voor baby 2. Hier overheerst inmiddels een soort euforie, ookal weet ik uit eigen ervaring dat het best langer kan duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven