UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e


Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:


UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing


Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.


Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:


NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, een nieuw topic voor iedereen die in februari 2021 is uitgerekend. Ik heb vanochtend positief getest. Ben zwanger van ons tweede kindje (heb al een zoontje van 1,5).
Zijn nu 7 rondes bezig geweest en heb in maart een vroege miskraam gehad. Het streepje op de test was toen meteen al vrij licht en werd steeds lichter. Dus dat is helaas niet goed gegaan.

Heb nu al wat kwaaltjes; last van m'n rug en borsten, opgeblazen gevoel en af en toe wat misselijk. Dus probeer regelmatig te eten, dat hielp de vorige keer goed.

Wil in de loop van deze week de verloskundige bellen en hopelijk mag ik met 7/8 weken voor de eerste echo komen.

Lijkt me gezellig om met anderen te schrijven die in deze periode zijn uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Hoi sneeuwwitje, leuk dat je voor een 2e gaat.

Merk je dat je nu ook bang bent voor een miskraam na de eerste of heb je dat gevoel totaal niet?

Ik heb vorig jaar een vroege gehad met een heel licht streepje en daarna was het weg.

Ik vind het dus super spannend en heb nu 3 testen gedaan, die mooi oplopen (control freak)

Overigens is het mijn eerste, is het raak in ronde 12 en heb ik 30 mei positief getest.

22 juni heb ik de eerste echo! Ik heb geen idee wat er op me af gaat komen en hoe het gaat zijn en ik vind het ontzettend spannend.

Ik ben 24 en partner 32.
Hoe oud zijn jullie?

Kan iemand mij toevoegen in de tabel? Ik kan momenteel alleen even op de mobiel en dat is dan wel lastig..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je in de tabel gezet net! Het is altijd spannend, kan me voorstellen dat het voor jou ook spannend is aangezien het je eerste kindje is en jullie 12 rondes bezig zijn geweest.

Ik wist de vorige keer eigenlijk al wel dat het niet goed zat. Streepje was echt zo licht, bij mijn zoontje had ik meteen een hele duidelijke test. En nu ook weer, echt meteen een streepje en die was net zo donker als de controlestreep. Dus nu weet ik dat het goed zit, maar het blijft wel spannend tot de eerste echo...

Ik ben 33 en mijn partner is een jaartje ouder. Heb me net aangemeld bij de verloskundige!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook toevoegen in de tabel, maar ik kan met de gebruikersnaam en ww niet inloggen! :(
Hoi allemaal, ik heb een paar dagen geleden ook positief getest! Zoals het lijkt ben ik 5 februari uitgerekend. Ik heb al een dochter van 3. In januari dit jaar heb ik een miskraam gehad. Met bijna 8 weken kwamen we er tijdens de echo achter dat het vruchtje met 5,5 week gestopt was met groeien. Spannende tijden, maar ik heb er een goed gevoel bij!
Ik ben 34 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van, ik kom er nu ook niet meer in. Ga het nog weer proberen en anders moet ik het forum maar even mailen...
Alle reacties Link kopieren
Heb een typefout gemaakt in de gebruikersnaam, zo suf. Kunnen we dat al aan de zwangerschapshormomen wijten dames? :P Heb het aangepast, je kunt nu wel inloggen als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Ella, wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Nu dus aftellen tot de echo.

De verloskundige belde me al terug en we hebben meteen een korte intake gedaan aan de telefoon. Er was weinig veranderd in vergelijking met de vorige keer, dus dat was prima. Ik mag met 8 weken een echo laten maken, dus meteen gebeld (is bij een apart echobedrijf) en mag 30 juni langskomen voor de eerste echo. Zo leuk.
En heb ook al de kraamzorg gemaild. Wij hadden de vorige keer een ZZP'er en dat beviel heel goed (toevallig zo terecht gekomen via de vk). Aangezien zij maar een beperkt aantal vrouwen aanneemt meteen maar even gevraagd of zij nog ruimte heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ella, welkom!
Spannend he, die tijd tot de eerste echo! Zeker na jouw ervaring van maart. Alles komt vast goed, die kans is alsnog veel groter dan dat het fout gaat :heart:

Wauw sneeuwwitje, nu al kraamzorg. Jeetje! Ik heb daar nog niet eens aan gedacht... Maar ik kan mij voorstellen dat er een corona baby boom is en een tekort aan kraamzorgers.
Wat vragen ze eigenlijk bij die intake :)
Jeetje sneeuwwitje wat ga je snel 😅. Ik heb nog niet eens gebeld met de verloskundige 😝. Ik ben nog aan het kijken waar ik heen wil. De vorige viel wat tegen mbt het handelen bij de miskraam. Wil nu echt een plek waar echt geluisterd wordt zeg maar.

Echo’s zijn ze hier in het noorden niet heel snel van, maar ik hoop dat ik met 7 week een echo mag om te kijken of het hartje het doet.

Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Ik heb namelijk geen idee hoe dat werkt 😝.
Alle reacties Link kopieren
Yes het is me gelukt! :mrgreen: ik sta in de tabel!

Mijn man en ik zijn op 1 juni erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Vorige maanden voelde ik de hele tijd van alles, maar kwam de menstruatie altijd om de hoek kijken. Deze maand voelde ik niks. Behalve de innesteling op 7dpo (achteraf gezien! ;) ). Aangezien we afgelopen maandag savonds sushi zouden gaan eten, had ik voor de zekerheid maar een zw-test gedaan. Ik legde de test weg en na 30 secondes kon ik mijn ongeduld niet meer bedwingen en zag ik een tweede streepje staan. Ik was nogal in shock en emotioneel :heart: en nog steeds kan ik het niet geloven! Heeeeeel gek! Ik wist niet dat het zo veel emoties bij me zou losmaken, nog steeds! Of zijn het al de zwangerschapshormonen? :lol:
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond, ik ga ook een poging doen om mee te schrijven met jullie zwangeren.

Ik had zondag zulke vreemde dingen die ik herkende dat ik een test deed en zodoende werd duidelijk dat ik zwanger ben van ons 2e kindje.
We hebben een kleine meid rondlopen van net 2. Vandaag verloskundige gebeld en over 3,5 week de echo en dan intake.

Michie, het is heel normaal om.emo te reageren! Deed ik nu ook weer, maar was wel terughoudend omdat het nog niet mn nod was. Of wel, ik weet het eigenlijk niet omdat mn lichaam afgelopen maand erg van slag was. Ook ik dacht nu weer ongesteld te worden, tot ik het uitgilde omdat de kleine aan mn borst zat en ik kotsmisselijk werd van bepaald eten. Nu duimen dat alles (bij iedereen!) Goed gaat!
Een baksteen is nooit alleen
Ik schrijf ook graag mee! Vanmorgen een positieve test in handen :)

Hier een voorgeschiedenis; het is mijn tweede zwangerschap, ons eerste kindje is te vroeg geboren en door complicaties 3 weken na geboorte overleden (in 2017). We lopen nu een jaartje bij een hoog-risico gyneacoloog om een goed plan te maken en alles goed in de gaten te houden, en vanmorgen dus na zo´n 9-10 maanden raak!

We staan er heel nuchter in, het is toch niet helemaal onbezorgd maar ik neem me wel voor om niet te gaan stressen.
Morgen naar de gyneacoloog! Wel alleen helaas, vriendlief mag niet mee naar binnen :(

Oh en ik woon trouwens ver weg in het buitenland :sun: Ik ben 35 (pfoeh waar zijn de laatste 5 jaar gebleven haha) en mijn partner is 37.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Viajera. Voor jullie is het dus extra spannend en waarschijnlijk geen onbezorgde zwangerschap. Krijg je vandaag ook al een echo bij de gynaecoloog?

Welkom Ananee. Leuk dat je over 3,5 ook al de echo hebt!

Mooi dat het gelukt is Michie met de tabel. Herkenbaar hoor dat emotionele, ik moest gisteren op de fiets bijna huilen om iets waar ik aan dacht :proud:

Haha, ik ben inderdaad heel snel Ella ;) Maar we waren heel tevreden over de vk en de kraamzorg. Het zijn allebei hele kleine bedrijfjes en als ze teveel cliënten hebben, dan nemen ze niemand meer aan. Dus vandaar dat ik het allemaal al geregeld heb. Maar toen ik het gisteren zo typte toen dacht ik wel; jeetje, Sneeuwwitje je bent nog maar 2 dagen zwanger :facepalm: De controlfreak in mij vind het wel fijn om alles al geregeld te hebben. Ik denk trouwens wel dat je voor een vroege echo mag gezien je miskraam in januari. Ik zal je zo even in de tabel zetten.

Bij de intake stellen ze vooral veel vragen over je gezondheid en die van je familie Maida. Daarnaast vertellen ze ook wat over de procedures (echo's, NIPT ed).

Wanneer vertellen jullie het trouwens aan anderen? Wij hebben het de vorige keer na de eerste echo verteld. Vind het wel lastig om zo lang m’n mond te houden. Maar vertellen met de echofoto is wel heel leuk. Daarom is het wel fijn om hier mee te schrijven, kan ik ergens m’n hersenspinsels en enthousiasme kwijt :biggrin:

Ik heb vooral veel trek, probeer regelmatig te eten om de misselijkheid een beetje tegen te gaan. Had vanochtend nog een clearblue test gedaan met zwangerschapsindicatie.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! ik zou hier ook graag meeschrijven. Ik heb al even geleden een positieve test gehad en ben volgens eigen berekening op 1 febaruari uitgerekend. Ik heb een zoontje van 1,5 en ben 32 jaar, mijn man is 34 jaar.

In februari een miskraam gehad. Helaas heeft dit best nog een nasleep gehad, omdat het niet helemaal vanzelf ging. Daarna gelukkig snel weer zwanger geraakt :)

Wat heftig zeg Viajera! Ik hoop voor je dat je alsnog heel erg kan genieten van deze zwangerschap en dat het nu wel allemaal goed gaat.

Leuk om nog zo'n controlefreak te zien Sneeuwwitje. En je testen zien er heel goed uit!!
Alle reacties Link kopieren
Michie, gefeliciteerd! :heart: Ik snap heel goed dat je emotioneel werd! En ook zeker dat je in shock was haha. Bij mij ging het de 30e van mei net zo, haha: voorgaande maanden aan alles het gevoel dat ik het was, negatieve testen. En deze maand eigenlijk bijna niets (alleen wat pijnlijke borsten, zoals altijd). Super leuk en spannend he, de eerste! Heb je al een verloskundige gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Ananee, welkom en ook gefeliciteerd! Leuk, een tweede :lol: Welke datum is je echo?

Viajera, welkom welkom en gefeliciteerd. Wat een heftig verhaal en wat knap hoe je er nu in staat. Is de zorg in het land waar je woont ook heel anders betreffende fertiliteit en zwangerschap?

Hier vandaag niet veel last van symptomen. Soms een klein beetje misselijk, maar niet heel erg. Wel vermoeid, maar dat heb ik eigenlijk wel vaker. Borsten nog steeds gevoelig en pijnlijk, maar neemt niet echt per se toe.

Wellicht de afkick van de koffie waar ik last van heb! Ik drink nu 2 hele laffe cappucino's per dag. Wat vinden jullie tot nu toe van het aangepast eten?
Alle reacties Link kopieren
Bozz, ook jij welkom, leuk dat je meeschrijft! Phoe, ook al een miskraam, en nog best kort geleden, bah bah. Wel leuk dat je nu toch alweer zwanger bent. Vind je het nu ook extra spannend?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Mooie testjes zeg Maida! Fijn dat je nog niet heel erg last hebt van kwaaltjes. Nog maar even van genieten dan. En ik hoop dat je op een gegeven moment gaat wennen aan die laffe cappuccino's :-P

Ik vind het wel spannend ja na die miskraam. Soms voel ik een steekje en schiet dan in de stress. Terwijl als ik erover nadenk voelde het toen heel anders dus het slaat negens op. Mja, het blijft gewoon spannend denk ik.

Fijn dat het bij jullie raak is na een jaar proberen. Wel heel vervelend om te lezen dat jij ook een misgaan hebt gehad! Hopenlijk heb je daardoor niet meer last van onzekerheden. Mij wordt steeds verteld dat de kans dat het goed gaat groter is. Dat probeer ik me dus maar aan vast te houden.

Verder mis ik nu al dat ik tonijnsalade of salami niet mag eten. Maar goed, dat kon ik wel overheen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! :heart:

Maída Ik heb vandaag de verloskundige gebeld. 30 juni eerste echo, vind het zo spannend! Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven. Lijk5 de hele tijd alsof ik aan het dromen ben, haha! Zo lang naar uitgekeken en nu is het zo ver en kan ik het maar niet geloven :lol: heb jij al een afspraak bij de verloskundige gemaakt?

Net mijn buik opgemeten.. ben vandaag 4 + 2 en mijn buikomvang is al 4 cm gegroeid O_O gaat dat bij jullie ook al zo hard?
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht dames!

Allereerst: van harte gefeliciteeeeeeeeerd iedereen en op naar een mooie en fijne zwangerschap!

Mag ik ook nog met jullie meeschrijven?
Ik heb afgelopen dinsdag positief getest en het moest nog even bij ons landen! Maar nu wel heel blij!

Morgen zal ik mijn gegevens erin zetten. Voor nu: 27 jaar, vriend 25 jaar en ons eerste kindje 🥰. Waarschijnlijk op 8 feb uitgerekend! We hebben besloten om volgende week de verloskundige te gaan bellen. Er is wel al een eerste echo gepland op 29 juni, omdat ik meedoe aan een onderzoek voor vrouwen met een kinderwens.

Van het weekend zal ik wat uitgebreider op jullie verhalen reageren! Slaap lekker!
chayen93 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 00:34
Reden: UD vergeten
3.08% gewijzigd
Hoi allemaal, leuk dat er nog wat bijgekomen zijn! En bij sommigen dus ook wat factoren waardoor het "extra spannend" is, maar laten we er vanuit gaan dat iedereen een wolk van een baby op de wereld zet straks!

Vandaag dus eerste afspraak; wel een beetje shocking, de gyn leek net een aliën met maskers, brillen, jassen, pakken etc. Geen echo gehad, pas bij de 12 weken. Bij mijn vorige zwangerschap wel meteen vanaf het begin elke maand een echo.

Natuurlijk is het af en toe eng, ik zag ook een groep staan hier van "niet-zorgeloos zwanger", maar ik vond dat ik het dan bij voorbaat al niet-zorgeloos maak zeg maar, terwijl ik juist zo gewoon en plezierig mogelijk zwanger wil zijn.

Verder eigenlijk weinig last, beetje opgeblazen en gevoelige borsten. Gelukkig niet misselijk, en ook nog geen rare eetgewoontes :)

Hebben jullie nog tips voor een leuke app om alles een beetje bij te houden? Weet niet meer welke ik de vorige keer had...

Oh ja en voor de tabel, volgende afspraak op 4 juli (onder voorbehoud van de pandemie, als hier de getallen erg omhoog schieten hoeft het niet), en mijn uitgerekende datum is 7 februari!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie testen Maida en Sneeuwwitje!
Ik ben nu zelf gestopt met testen, ik wil volgende week nog een clearblue doen.
Vorige maand was het zeer waarschijnlijk bij mij een heeeeeele vroege miskraam. Mijn eisprong kwam later dan ik dacht, menstruatie klopte ook voor geen meter.
Laat, niet lekker etc. En wat kleine kwaaltjes.
Nu heb ik de kwaaltjes goed te pakken. Mijn vriend vond het erg spannend omdat ik het nu zo vroeg wist. De vorige keer, waar onze dochter uit is ontstaan, testte ik pas enkele dagen na de nod. Nu was hij wat gereserveerder. Nog wel, maar al wel minder. Nu weet ik niet wanneer mn nod was. Volgens mijn gewone cyclus afgelopen zaterdag, volgens de calculatie na de eisprong was het afgelopen dinsdag. Ik hoor dan ook wel bij de echo wat de UD wordt, mits alles goed is.
Oh en geen foto's van de testen, wil niet dat iemand per ongeluk de foto ziet :)

Viajera, wat een verhaal! Heftig om dat mee te maken! Toch wel een nachtmerrie... Ik duim mee dat deze veel positiever uitpakt!
Ik heb geen app, maar als de echo goed is ga ik weer een 9 maandendagboek bij houden. Dat vond ik de eerste keer leuk, hield je ook wel scherp.

Chayen, haha is het inmiddels geland? Kan het me goed voorstellen dat je even vreemd opkeek. Wij hebben een briljante foto van de 1e keer dat we het ontdekte.
Ook de echo op 29 juni, spannende dag voor ons!

Maida, er is hele goede decaf-koffie! Wat voor apparaat heb je thuis?

Michie, wen er maar aan.. die groeiende buikomvang :D
Je darmen gaan nu settelen en opzetten, dat zorgt dat je lekker groeit :)

Bozz, fingers crossed dat dit goed gaat!! Voelt het al anders dan de met de miskraam?
Ella-Ellalah, hoe gaat het nu... jij ook al een beter gevoel dan bij de miskraam?

Sneeuwwitje, lekker aan het regelen! Logisch als het een kleine maatschappij is en een zzp'er. Ben ook wel benieuwd hoe dat met de Corona-geboortegolf zal gaan..

Ik heb een andere maatschappij dan de 1e keer. We zijn verhuisd, de andere is nog wel te doen mbt afstand maar er zijn daar zulke grove fouten gemaakt dat ik naar een andere wilde. Ook al werkt de vrouw die de fouten maakte er niet meer, ik ga toch liever nu voor een andere. De vorige had ik uitgekozen omdat die naast het ziekenhuis zat (bleek ook nodig!!!). Omdat het nu toch een keizersnede gaat worden maakt dat me niet meer uit.

Kwaaltjes: met de zwangerschap groeiden mn borsten 3 cups en zijn ze 2 cups groter gebleven. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat, heb geen zin in een nog grotere maat!! Misselijkheid is nu wel redelijk onder controle, weer begonnen met eten bij opstaan. Op het werk is een collega zwanger (vorige keer waren we ook tegelijk zwanger..toen liep ik 8 weken voor, nu zij 8 weken voor) en die vertelt veel... en dan moet ik mn mond houden hahaha Wij gaan het pas net voor de echo aan de familie vertellen. Alleen mijn broer verwacht het, de rest niet. Die denken dat we genoeg hebben aan de kleine draak (en soms hebben ze daar ook gelijk in ;) )
Een baksteen is nooit alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven