Uitgerekend eind februari begin maart

22-06-2020 13:22 368 berichten
Wie vindt het leuk om alles wat bij onze (nu nog prille) zwangerschap hoort te delen? :) ❤️

Er is al een topic van februari, maar die is al erg vol. Dus ik dacht, laat ik een nieuwe aanmaken voor eind feb/begin maart! Je kunt zelf de tabel bijwerken. De gegevens daarvoor zijn:

Gebruikersnaam: Babyeindfeb
Wachtwoord: Babyeindfeb

NaamLft#kind UD Geslacht
Numberonejasmin 31 2e 18 feb meisje
pampusgras12 30 2e 24 feb jongen
Frigga 29 2e 26 feb verrassing
Pimpelmusje 32 2e 27 feb meisje
GreenBean 35 1e 27 feb meisje
Artemiz 26 1e 1 mrt ...
Sterrenmunt--- 28 2e 1 mrt verrassing
Helmgras 31 3e 2 mrt meisje
Bankkussen 27 1e 2 mrt meisje
Zebrastrepen 36 2e 5 mrt ...
. . . . ......
Ambracia :redrose:
Cakejes :redrose:
Tijdje niks van gehoord, maar altijd welkom terug: Lathyrusjes
anoniem_637a886e2b1aa wijzigde dit bericht op 29-10-2020 10:56
68.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Zoals in de OP ook al staat: wie vindt het leuk om het wel en wee van onze (nu nog) prille zwangerschap te delen?

Hier vrijdag positief getest, maar heel licht. Had een late eisprong, dus verwacht nu ongeveer vier weken zwanger te zijn. Op basis van eerste dag laatste menstruatie kom ik op 25 feb, maar ik denk dat er door de late eisprong nog wel een dag of 4 bijgeteld moeten worden. Het is voor mijn man en mij ons tweede kindje, we hebben al een dochter van ruim anderhalf. Heel spannend weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Gisteren een positieve test in handen, vanochtend nog een keer getest voor de zekerheid en die was al wat donkerder. Ik kom volgens mijn eigen berekening op 27 februari uit, ovulatie was keurig op tijd dus denk dat dat wel ongeveer klopt.

Eerste kindje en gelijk de eerste poging zwanger, dus het is nog allemaal een beetje onwerkelijk :hyper:.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ik zat er al aan te denken om een topic te openen!
Bijna hetzelfde als bij jou pimpelmusje. Vrijdagavond positief getest (korte luteale fase & kon niet meer wachten), denk vandaag 4 weken te zijn. Zou dan 1 maart uitgerekend zijn. Ook ons 2e kindje, we hebben een dochter van ruim anderhalf.

Super leuk GreenBean!
Gefeliciteerd allebei! :flirting:
Wat leuk dit topic. Ik schrijf ook graag mee. Zaterdag had ik een positieve test in mijn handen. Direct in de eerste ronde ben ik nu zwanger van nummer 3. Zelf vermoed ik dat ik toch wat vroeg getest heb, want het was nog een licht streepje op de early test. Vandaag wel weer een streep (wel licht) met een gewone test, dus wel echt zwanger.
Ik heb een vermoeden wanneer mijn eisprong ongeveer was, dus denk dat ik 1 of 2 maart ben uitgerekend.

Hebben jullie al kwaaltjes? En is het nieuws al een beetje ingedaald?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee 😊, mits het niet een te grote groep wordt (dan blijft het nog een beetje overzichtelijk voor mij). Afgelopen zaterdag, zondag en maandag een positieve test (hoezo testdrang). Denk zelf op 1 maart uitgerekend te zijn, mits alles goed verloopt. Dit zou ons 2de kindje zijn, wij hebben al een zoontje van 10 maanden.

Zou iemand mij in de tabel willen zetten. Lukt niet op de telefoon 😬. Leeftijd 41, 2de kindje
Alle reacties Link kopieren
Helmgras31 schreef:
22-06-2020 18:26
Wat leuk dit topic. Ik schrijf ook graag mee. Zaterdag had ik een positieve test in mijn handen. Direct in de eerste ronde ben ik nu zwanger van nummer 3. Zelf vermoed ik dat ik toch wat vroeg getest heb, want het was nog een licht streepje op de early test. Vandaag wel weer een streep (wel licht) met een gewone test, dus wel echt zwanger.
Ik heb een vermoeden wanneer mijn eisprong ongeveer was, dus denk dat ik 1 of 2 maart ben uitgerekend.

Hebben jullie al kwaaltjes? En is het nieuws al een beetje ingedaald?

Het nieuws moet nog een beetje landen. Mijn man is nog erg sceptisch. Voor ons zoontje heb ik een miskraam gehad en ik vind het nu dus weer onwijs spannend of het allemaal wel goed gaat. Dit houdt mij wel bezig merk ik.
Qua kwaaltjes heb ik de laatste dagen hoofdpijn, mijn geur is versterkt en ik merk dat ik vermoeider ben.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames!! Leuk dat jullie meeschrijven! Ik heb intussen de tabel aangemaakt, dus je kan je gegevens invullen als je dat wilt. Cakejes, ik zal dat zo even voor jou doen.

Wat super dat het zo snel raak was bij jullie, Greenbean! Bij ons eerste kindje was het ook direct raak, was toen wel een beetje in shock, haha! Je hebt een soort van net besloten en voor te gaan en hoppa, raak! Maar wel heel fijn natuurlijk :)

Deze keer was het de zesde ronde raak, bleek dus een heel korte luteale fase te hebben, waar ik gelukkig achtergekomen ben met de ovulatietesten. Precies hetzelfde als wat jij schrijft dus, Sterrenmunt, inclusief een dochtertje van ruim anderhalf ;) Geinig! Hoe was jouw eerste zwangerschap? En die van jullie, Cakejes en Helmgras (1e en 2e ;))?

@ kwaaltjes, hier nog niet echt! Probeer ook nog maar een beetje te genieten van deze dagen, want bij dochter was ik al driftig aan het googlen op "zwanger, geen symptomen", toen het rond de zesde week losbarste... Dus ga er maar vanuit dat dat nu ook zo zal zijn, dus ik geniet nog even van mijn energie en de eetlust :lol: En jullie?

Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!! Leuk dat we zo snel al een mooi groepje bij elkaar verzameld hebben.

Pimpelmusjes We gaan gelijk op zie ik :-)!

@Kwaaltjes: nog niet echt. Beetje vage buikpijn af en toe en ik slaap slecht (maar dat komt deels door de warmte en deels, omdat ik meteen aan van alles en nog wat begin te denken als ik wakker word 's ochtends. Tot een uur of half 6 slaap ik prima :facepalm:)

Zojuist ter bevestiging een clearblue test gedaan en die zei toch echt ook 2-3 weken zwanger. Het blijft een beetje onwerkelijk nog. Aangezien ik vanwege een chronische ziekte onder behandeling ben van een internist, moet ik naar de gynaecoloog i.p.v. een verloskundige. Vandaag maar eens contact opnemen om te vragen of ze me willen doorverwijzen.
Alle reacties Link kopieren
@pimpelmusjes. Mijn eerste zwangerschap is tot stand gekomen door ivf. Behandeling heeft ruim een jaar geduurd voordat ik een blijvende zwangerschap had (tussendoor wel een vroege miskraam). En nu spontaan 😀. Vorige zwangerschap vond ik wel zwaar. Met 19 weken al veel last van harde buiken en al halve dagen gaan werken. Met 25 weken gestopt omdat het steeds erger werd. En toen ik twee dagen thuis zat kreeg ik last van mijn bekken. En dat was behoorlijk. Nog steeds wel wat last van dus ben ook benieuwd hoe het nu
verloopt. Bevalling ging wel soepel. Ben ingeleid met ballon in de avonduren. Werd in de nacht wakker met 3cm ontsluiting (01.00) en 4 uurtjes later was hij er. Vond het op zich wel pittig maar toen ik mij eenmaal had overgegeven ging alles vanzelf.

@greenbean ik val ook onder de gynaecoloog ivm mijn medische voorgeschiedenis. Vond dit de vorige zwangerschap prima (kan een muur behangen met alle echo foto's 😁). Ik wacht even tot eind van de week of volgende week voor de verwijzing. Clearblue gaf hier nog 1-2 aan
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!
Helmgras wat leuk, jullie 3e kindje al! Fijn dat je zo snel zwanger bent geworden!
Cakejes ook jullie 2e kindje, super leuk! En klein leeftijdsverschil straks! En wat bijzonder dat je nu spontaan zwanger bent geworden!
GreenBean & Cakejes: als je bij een gyn loopt moet je je dan ook nog bij de vlos inschrijven? Voor controles tijdens de kraamweek enzo? Ik liep bij mijn eerste zwangerschap 'gewoon' bij de vlos, maar weet sinds een tijdje dat ik een erfelijke aandoening heb waarvoor ik ook doorgestuurd wordt naar de gynaecoloog.

Hier is het nieuws nog niet echt ingedaald. Op zich ben ik wel aan het idee gewend, maar het voelt nog niet 'echt'. Heb zo nu een dan een beetje zeurende onderbuik maar verder niks.
Met dochter had ik juist voor nod al pijnlijke borsten dus vind het wel een beetje gek dat ik nu niets voel. Heb me wel ingeschreven voor moeders voor moeders, behalve man en de mvm informatrice weet nog niemand van de zwangerschap. Gaan jullie het al delen? Ik ben wel een beetje bang dat ik het op het werk vroeg moet delen ivm werkzaamheden die ik dan niet mag doen, maar ik hoop het zo lang mogelijk voor me te kunnen houden.

Had met dochter trouwens een hele goede zwangerschap. Nooit misselijk geweest en kon tot de laatste dag nog lekker wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Ik wil ook graag meeschrijven!
Ik ben net zwanger van de tweede. De eerste is bijna 2. 18 februari is de uitgerekende datum en ik heb 2 juli al een eerst echo.

Heel spannend want voor kind 1 heb ik een miskraam gehad.
We zijn nu lekker een weekje op vakantie en alle rust om weer aan het idee te wennen!
Alle reacties Link kopieren
Sterrenmunt Nope, ik moet alleen naar de gynaecoloog inderdaad. Ziekenhuis in de buurt ipv het universitaire ziekenhuis waar ik voor mijn ziekte naartoe ga. Dat blijkt nog lastig, kreeg een verwijsbrief van het universitaire ziekenhuis, bel het streekziekenhuis en daar zeggen 'nee, die brief moeten wij direct ontvangen. Niet via u'. Dus nog een paar dagen wachten tot ik echt een afspraak kan maken.

Numberonejasmin Welkom en gefeliciteerd!! Lijkt me lastig om na een miskraam weer zwanger te zijn en je lichaam te vertrouwen. Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend 'beetje naïef misschien, maar ik ga er eigenlijk best wel vanuit dat het goed gaat'. Snap dat dat heel anders is als je een miskraam meegemaakt hebt :hug:. 2 juli echo, dat is al lekker snel, fijn hoor!
Alle reacties Link kopieren
@sterrenmunt ik moest mij Inderdaad ook inschrijven bij een verloskundigenpraktijk. Alleen voor de nazorg in de kraamweek. Ze zijn geloof ik 2x geweest. Gynaecoloog vroeg dit bij eerste gesprek al. Net zoals de kraamzorg .

@numberonejasmin gefeliciteerd, ik zit in precies dezelfde situatie. Eerste zwangerschap een miskraam en daarna een zoontje gekregen. Maakt het nu ook weer erg spannend. Je weet het niet. Maar jij hebt volgende week al de echo. Wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik durf mezelf nog niet in de tabel te zetten want we hebben het afgelopen halfjaar vier vroege miskramen gehad, maar ik ga wel alvast meeschrijven! Had zondag ongesteld moeten worden (12 dpo), in plaats daarvan een enorme knaller van een positieve test gehad. Dat maakt dat ik me nu toch durf te melden in dit topic, alle andere keren was het een heel vaag streepje. Fingers crossed voor de komende twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Artemiz! Voorzichtig gefeliciteerd. Wat verdrietig van je miskramen, ik hoop voor je dat het nu goed gaat!
sterrenmunt--- wijzigde dit bericht op 23-06-2020 19:39
16.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Artemiz schreef:
23-06-2020 18:01
Hoi allemaal, ik durf mezelf nog niet in de tabel te zetten want we hebben het afgelopen halfjaar vier vroege miskramen gehad, maar ik ga wel alvast meeschrijven! Had zondag ongesteld moeten worden (12 dpo), in plaats daarvan een enorme knaller van een positieve test gehad. Dat maakt dat ik me nu toch durf te melden in dit topic, alle andere keren was het een heel vaag streepje. Fingers crossed voor de komende twee weken.
Welkom. En een voorzichtige felicitatie. Ik hoop dat het deze keer een plakker is.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat jullie ook meeschrijven Numberonejasmin en Artemiz! En wat verdrietig om te lezen dat nogal wat dames in deze groep ervaring hebben met miskramen... Ik hoop van harte dat deze zwangerschappen allemaal goed zullen gaan verlopen! Is het jouw eerste kindje, Artemiz? Hopelijk is de knaller van een test een goed teken! En wat heb jij al gauw een echo, Numberonejasmin! Dat is nog maar ruim een week aftellen :) Die tijd vliegt vast om zo lekker op vakantie! Veel plezier! :sun:

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en kan over precies vier weken terecht voor een echo. Kon ook een week eerder, maar heb toch maar gekozen voor dit, zodat ik zeker weet dat ik minstens 8 weken ben. Heb de tabel trouwens maar even aangepast, wat veel mensen die bij de gynaecoloog lopen! :)

En wauw Cakejes, wat bijzonder dat het nu dan spontaan raak is! Super mooi cadeau! Waren jullie van plan om anders het traject weer in te gaan? Heel fijn dat dat niet nodig is. Hopelijk gaat deze zwangerschap qua fysieke ongemakken wat voorspoediger.

Over vertellen: wij wachten in elk geval tot de eerste echo. Denk dat we het daarna in elk geval wel aan onze ouders gaan vertellen, maar vind het nu ook prima om het nog even voor ons te houden. Zelf even rustig wennen aan het idee en ook nog maar even afwachten of alles goed gaat! En jullie?

Het vroege wakker worden is trouwens enorm herkenbaar hier! Geen idee of dat ook een symptoom is, maar lees het van jullie ook een aantal keer terug. Vanochtend ook weer 5.15, dus nu gesloopt, maarja, dat is dan ook wel te verwachten ! :facepalm: :lol:
Alle reacties Link kopieren
Artemiz Welkom, leuk dat je mee schrijft! Wat een heftige ervaringen voor deze positieve test, snap dat je voorzichtig bent met blij zijn. Een voorzichtige gefeliciteerd vanuit hier :-)!

Cakejes Klinkt logisch dat je wel iemand moet hebben voor de kraamweek. Dat is bij mij tijdens het preconceptie consult niet besproken, maar zal dan wellicht wel komen bij mijn eerste 'echte afspraak'.

Pimpelmusje 4 weken, klinkt nog als heel ver weg, maar is zo hier waarschijnlijk. Fijn dat je een datum hebt, hoop dat het mij ook lukt om deze week een afspraak te maken.

Wij hebben het ook nog aan niemand verteld. Eén vriendin weet dat we zouden starten, maar zij gaat er vast ook niet vanuit dat het meteen raak is. Dus even lekker samen het idee laten bezinken en de eerste echo afwachten is ons plan ook. Alhoewel ik wel al voorzichtig aan het bedenken ben hoe ik het op een leuke manier aan mijn ouders en zus ga vertellen. Zij gaan er een beetje vanuit dat het bij mij niet meer zou gebeuren, dus dat wordt een mooie verrassing!

En wederom vroeg wakker vandaag ja, irritant is dat :whip:. Verder af en toe wat lichte krampen in mijn buik en dat was het. Twijfel soms een beetje of ik wel echt zwanger ben. Maar de testen zeggen van wel, dus laten we die maar geloven ;-). Ik ga nog met weemoed terugdenken aan deze dagen als ik misselijk boven de wc hang denk ik, haha.

Testen jullie nog? Merk dat ik dat toch wel een fijne bevestiging vind. Heb er nog 2 liggen, dus die maak ik ook maar op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik wil graag meeschrijven mits het groepje niet te druk wordt.

Vandaag is nod maar heb maandagavond positief getest. Wilde eigenlijk testen zodat ik meer rust had in mijn hoofd. Niet omdat ik verwachtte zwanger te zijn :rofl:. We zijn bijna 2 jaar bezig en zaten in iui traject die helaas was stopgezet door Corona. Ik heb hiervoor 2 miskramen gehad dus ben ontzettend bang dat het weer misgaat. Dit zal ons eerste kindje worden.

Tijd gaat zoooo langzaam sinds positieve test :lol:. Aanstaande vrijdag ben ik pas 4 weken. Volgens internet is UD 3 maart. Na het weekend de vk maar eens bellen.

Morgen nog een test doen om te kijken of het is opgelopen. Kan me ook niet concentreren op werk momenteel. Hebben meerdere daar last van? Kwaaltjes heb ik nog niet echt, behalve puistjes en af en toe wat gevoelige borsten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bankkussen! Hopelijk ga je dit keer een voorspoedige zwangerschap tegemoet. Drie keer is scheepsrecht zou ik zeggen!

Hier vanochtend wat roze verlies... Gisteravond gemeenschap gehad, hoop dat het daarvan komt, maar bij mijn eerste zwangerschap nooit gehad, dus toch wel heel spannend nu... Ook wat meer krampen, maarja, dat heb je met een zwangerschap natuurlijk ook, dus ook dat maakt me niet veel wijzer. Morgen maar weer even een testje doen om te kijken of hij nog mooi is opgelopen! Dat is de laatste die ik nog heb liggen, en ik heb mezelf beloofd geen nieuwe te gaan kopen. Maar het blijven testen is hier dus wel herkenbaar ;)
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmusje dankje! Hoeveel weken ben je nu? Zou heel goed door de gemeenschap kunnen komen. Ze zeggen dat je baarmoeder veel beter doorbloed is. Zou ook kunnen voorkomen als je bijvoorbeeld naar het toilet gaat. Zolang het roze is zou ik me niet zoveel zorgen maken. Al weet ik dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan haha. Inderdaad morgen even een testje doen!
Ik sluit me ook graag aan. Ik heb vandaag positief getest. Spannend weer. Het is ons tweede kindje. Vorige keer heb ik ook veel gehad aan een groepje via het Viva forum. Dus hopelijk nu ook weer :).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag willen meeschrijven! Ik ben zwanger van ons tweede kindje, we hebben al een zoontje van 14 maanden. Ik ben rond 28 februari uitgerekend. Maar op basis van mn menstruatie 21 februari, dus ergens in de laatste week van februari =). Ikzelf ben 29 jaar.

Ik zal vanavond als zoonlief slaapt even reageren op de rest! =)
Wat leuk hier te kunnen delen.

Vanochtend positief getest..even laten bezinken..Was echt een dikke positieve test🤩
22 mei een mk gehad met 5+2 weken. (daarna meerdere negatieve testen gehad dus zeker dat de hcg nieuw is)

Extra spannend dacht ik maar (voorlopig) voel ik me kei relaxed..maar wel pas dat ik het echt geloof na een echo ofzo.
Eerste kindje.
Beetje misselijk als ik wakker word, verder niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven