Uitgerekend maart 2021

28-06-2020 14:12 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het topic eind februari/begin maart vol zit, een nieuw topic voor alle dames die in maart 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
NaamLft#kindUD hartje :heart: nipt :duckie: Afspraak VK/gynBijz.
Jasmijn-20193111 maart:heart:echo 9 juli
Konijntje7773223 maart:heart: :duckie: 19 augustus
Bankkussen2712 maart :heart: :duckie: geslachtsbepaling 9 sep, 20w echo 5 okt2 miskramen, (door corona gestopt) iui traject, toch natuurlijk zwanger geworden
Mona873213 maart:heart:
Sunne3723 maart:heart: :duckie: pretecho 15 sep, 20w echo 7 okt
Nickii2811 maart:heart: :duckie:controle 16 sep, pretecho 17 sep
Goudhaartje8337210 maart?echo 3 aug
Leeuwtje1234532210 maart :heart:20 julimissed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid
Sophie99029311 maart :heart:9 julizwanger na een tweeling (van 1.5)
Lala-bloem :redrose:
87_Bloem_ :redrose:
MadameCurie :redrose:
anoniem_399411 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 13:37
51.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Ik schrijf graag mee! Hopelijk sluiten er snel meer dames aan!
Afgelopen week had ik na 5 maanden een positieve test. Als alles goed blijft gaan verwachten wij rond 3 maart ons tweede kindje. Onze dochter word deze maand 2 jaar.

Ik schrijf via mijn telefoon dus een tabel invullen is heel lastig.
Kan iemand die er in zetten ?

Leeftijd: 32 , tweede kindje, 3 maart.
Ik ga van de week denk bellen voor een afspraak bij de verloskundige
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee hier! Konijntje, wat leuk Volgens internet is mijn ud ook 3 maart. Ons eerste kindje na bijna 2 jaar, 2 miskramen en een door Corona stopgezet iui traject. Vind het zooo spannend tot de echo
Alle reacties Link kopieren
Super leuk! Had het topic vanmiddag gestart maar moest toen weg, niet zo handig misschien.

Ik kan tabel morgen wel aanpassen, nu even op telefoon ook. Mijn uitgerekende datum is waarschijnlijk 6 maart. Leuk zo dicht op elkaar zeg!

Bankkussen, dat lijkt me echt onwijs spannend dan ja! Ik duim voor je hoor.
Voor ons ook het eerste kindje.
Ik schrijf ook graag mee!!
Leuk Nickii en Konijntje van het andere topic!
Bankkussen wat verschrikkelijk spannend, ik duim voor je.
Mijn uitgerekende datum gok ik rond 8 maart.. als alles goed gaat. Wil nog graag een knal test. Van vanochtend en gister waren erg licht.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig!

Lala bloem wanneer was je nod? Heb je voor nod getest of na?

Hoe gaat het met jullie symptomen? Ik heb vooral snachts last van mijn borsten. Overdag word ik dan weer onzeker omdat de pijn weg is, maar dan komt het snachts weer net zo hard terug :facepalm:. Met de warmte had ik een beetje een weeïg/misselijk gevoel. Nu de warmte weg is, is dat gevoel ook weg. Voel me nog niet heel erg zwanger terwijl ik dat wel wil haha
Alle reacties Link kopieren
Leuk lala-bloem! Kan me voorstellen dat je graag nog een knaltest wilt. Die wil ik ook nog graag, wilde vanochtend nog een test doen, maar vannacht twee keer wakker geworden om te plassen, dus vanochtend hoefde ik nauwelijks. Morgen maar :hihi:

Ik heb iedereen in de tabel gezet.

Bankkussen, ben je nu dan zwanger geworden zonder iui eigenlijk?

Over de symptomen: ik heb ontzettend gevoelige borsten, mijn man zei gisteren ook dat ze echt groter waren (en dat kan wel kloppen, want mijn bh's zitten ook niet fijn meer). Ik heb af en aan menstruatiekrampen en met vlagen een beetje een misselijk gevoel.
Vanochtend trouwens ook wakker met ontzettende spierpijn achter in mijn bovenbenen. Geen idee waar dat van zou komen, maar zou ook niet weten hoe dat een symptoom zou kunnen zijn.
Maar ondanks dat voelt het vooral nog heel onwerkelijk vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, gefeliciteerd allemaal! Ik zou ook graag meeschrijven, al vind ik het wel een beetje spannend zo vroeg al.

Als alles goed gaat verwachten wij rond 6 maart ons tweede kindje. We hebben een dochter van 13 maanden. De eerste zwangerschap liet bijna een jaar op zich wachten en gezien mijn leeftijd (37) wilden we daarom niet te lang meer wachten. En toen was het in 1x raak... ben nog een beetje in shock!

Ik had woensdag (11 dpo) een heel licht streepje en zaterdag (14 dpo) een duidelijke streep. Ik voelde wel al dat het raak was door zeurderig gevoel in m'n buik en beetje bruinverlies op 8-9 dpo. Ik wil morgen of overmorgen nog kijken of er een knalstreep komt.
Alle reacties Link kopieren
Nickii jij hebt denk ik ook pas net positief getest als je 3 dagen na mij bent uitgerekend?

Ben inderdaad zwanger geworden zonder IUI :-D. Terwijl ik met IUI elke keer 2 eitjes had, dus meer kans. Was alweer zo gefrustreerd dat het ziekenhuis waarschijnlijk weer niet zou doorgaan deze maand :rofl:. Deed meer een test zodat ik rust in mijn hoofd zou hebben voor nod en toen bleek de test positief!

Vreemd die spierpijn! Zou ook niet weten hoe dat een symptoom zou kunnen zijn haha. Heel herkenbaar je onwerkelijke gevoel. Waren jullie al lang bezig?

Oja ik heb ook ontzettend veel blauwe aders op mijn borsten. Vandaag een week geleden een positieve test. Kan me sindsdien zó slecht concentreren op werk.

Sunne welkom! Wat bijzonder dat je eerst een jaar bezig bent geweest om zwanger te raken en dat het nu binnen 1 keer raak was :heart:
Hoi! Even snel reactie, reageer later op iedereen.
Naar mijn weten zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Vanochtend action test was nauwelijks een streep op te bekennen. Weekend Kruidvat testen en daar wel een betere streep. Ik haal vanmiddag nog maar wat andere testen...
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Ik ben daar niet zo handig mee :)

Lala-bloem, spannend! Ik gebruik alleen nog maar Kruidvat 2v5 testen, nog nooit gedoe mee gehad. Andere testen nog wel eens twijfelachtig.

Bankkussen, wat geweldig dat het zonder IUI gelukt is!

Nickii, het blijft een onwerkelijk idee inderdaad! Denk dat het pas bij de eerste echo wat 'echter' wordt. Hopelijk morgen een knaltest voor jou!

Hier nog niet echt symptomen. Alleen af en toe wat misselijk. Vorige zwangerschap zo'n 20 weken misselijk geweest, dus daar kijk ik nu niet echt naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er al meer vrouwen mee schrijven. Ik probeer vanavond even te reageren op iedereen.
Ik heb ook nog niet veel symptomen. Alleen een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en lage rugpijn. Maar dat is het ene moment erg aanwezig en andere moment juist niet. Voor de rest iets meer honger dan normaal.en gevoelige tepels. De rest komt vast nog wel.
Wanneer bellen jullie de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, welkom Sunne en gefeliciteerd! Ik zal je straks in de tabel erbij zetten. Leuk dat we tegelijkertijd uitgerekend (denken te) zijn. Wat fijn dat het deze keer in één keer raak was trouwens!

Bankkussen, ik had vrijdag al een vrij mooie streep en zaterdag (mijn nod) ook weer. Mijn cyclus is maar 27 dagen (hoewel het soms schommelt naar 31 dagen, dus dit keer geluk met de kortere cyclus, maar maakt wel dat ik niet helemaal zeker nog ben).
Dit was de eerste echte maand dat we bezig waren, dus we hadden ontzettend geluk.
Wat super tof dat je nu zonder iui zwanger bent geraakt zeg! Herkenbaar trouwens, dat concentratie tijdens werk weg is. Heb ik ook last van :D

Lala-bloem, ik ga heel erg voor je duimen! Ik gebruik inderdaad ook kruidvat 2v5.

Ik heb even een beetje gegoogled en die "spierpijn" achter in mijn bovenbenen kan met bekken / groeien baarmoeder te maken hebben. Hoewel het super irritant is, maar even als goed teken (want zwangerschapssymptoom) beschouwen dus. Maar ook een teken om het iets rustiger aan te doen misschien. Wellicht was een hele dag in de tuin werken en gisteren veel wandelen toch een beetje te veel van het goede.

Ik heb gegoogled naar verloskundige en die bij ons in de buurt wil dat je een formulier invult, waarna je binnen 3 dagen teruggebeld wordt. Denk dat ik die morgen invul na de test. (Eventueel zou ik dan woensdag ook zelf mogen bellen).
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
Mijn UD staat nu op 1 maart en ik schrijf ook graag mee. Wat een spannende tijd is dit zeg. Ik merk dat ik het nog niet echt kan geloven en dat ik ergens bang ben dat het nog mis gaat.
Ik snap heel goed dat het voor jou ook echt spannend is bankkussen! Wat bijzonder dat je toch spontaan zwanger bent geraakt!
Sunne, wat fijn dat het nu zo snel raak was! Kan me voorstellen dat je dan ook wel even aan het idee moet wennen.
Spannend Lala! Lopen de testen wel een beetje op? Je bent ook best vroeg met testen dus misschien moet je jezelf nog een paar dagen geven voor een echte knaller?


Leuk om te lezen over jullie zwangerschapskwaaltjes. Ik voel me zelf nog niet heel erg zwanger. Heb wel vaak buikpijn en ben af en toe een beetje misselijk, maar ja dat kan ook door het warme weer komen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jasmijn, leuk dat je ook mee komt schrijven! En fijn dat je nog niet echt last hebt van kwaaltjes.
Ik deel je angst dat het nog mis kan gaan hoor, daar ben je zeker niet alleen in. Ik duim voor ons allemaal voor plakkers.
Ik zie trouwens dat je 9 juli al je echo hebt, is dat met zo'n 6 weken of tel ik verkeerd?
@bankkussen: misschien nog maar even genieten zonder alle kwaaltjes de hele tijd.. haha maar ik snap je gevoel wel. Wel echt fantastisch dat het zo gelukt is zeg, wauw!

Nickii wat bijzonder van die spierpijn, had er nog nooit van gehoord. Al aardig wat kwaaltjes dus. Kon je kiezen uit meerdere verloskundige praktijken? Ik weet niet goed welke ik wil, alles voor en nadelen. Waar heb jij het van af laten hangen?

Sunne: ja ik heb die toch ook maar extra gehaald. Had zojuist weer een positieve test, weer een erg licht streepje. Dus ik ga die later deze week nog een keer herhalen. Als ik zo lang geduld kan opbrengen.

Jasmijn-2019 Leuk dat je ook mee schrijft!

Hier misschien ben ik inderdaad gewoon erg vroeg met testten. Ik ga later deze week nog een keer een test doen, hopelijk dan een knaller dan zal het wel goed zitten. Ook totaal geen zwangerschapssymptomen.
Alle reacties Link kopieren
bankkussen wat fijn dat je nu toch zelf zwanger bent geworden!
Ook al een kleine van bijna 2 jaar, wat leuk! Onze dochter is van juli en bij jou?

nickki en lala bloem leuk dat jullie hier ook mee schrijven! Kunnen we gezellig verder kletsen.

sunne wow wat fijn dat het nu in 1 keer is! Zegt dus helemaal niks hoelang je over de andere zwanger schap hebt gedaan!

jasmijn gek he, zwanger zijn en nog niet voelen. Heb ik eigenlijk ook wel. Maar ik geniet er nu van!

Dat we allemaal maar een voorspoedige zwangerschap mogen hebben!!
Alle reacties Link kopieren
konijntje ik denk dat je me verwart met iemand anders haha. Dit wordt hopelijk onze eerste!

Lala bloem als vandaag je nod was, zou ik morgen nog gewoon een testje doen met ochtend urine

Jasmijn welkom! Ze zeggen dat de meeste kwaaltjes vanaf week 6 komen. Hopelijk komt dat gevoel nog
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Wat een leuke positieve berichten, gefeliciteerd allemaal.
Ik sluit me ook graag aan bij dit topic, ook al is het nog wat vroeg.
Woensdag is m’n nod maar vanmiddag had ik een gek onverklaarbaar gevoel van, je moet NU testen. (had ik bij de eerste ook), want ik heb verder geen symptomen. Net getest en een dikke streep. Kan het moeilijk bevatten maar we zijn wel heel blij.

Ik ben bijna 37 en we hebben al een zoontje van bijna 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Er zaten twee praktijken bij ons in de buurt, lala-bloem. De ene iets verder weg dan de andere. Ik heb even gekeken en degene die ik gekozen heb, was iets dichterbij, maakt een echo met 8 weken en mag de partner daar gewoon weer mee. Bij die andere praktijk maken ze pas een echo met 12 weken en partner mag alleen eerste intake en met echo's mee door corona. Kan natuurlijk goed alweer aangepast zijn tegen de tijd dat we daarmee te maken hebben, maar vond dat toch minder prettig gevoel. Dus nu nog hopen op een klik :-D .
Fijn dat je test wel positief was trouwens!

Welkom Goudhaartje, leuk dat je ook mee komt schrijven! En gefeliciteerd natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen van harre gefeliciteerd met de positieve testen!! Hopelijk bevallen we in maart allemaal van gezonde kindjes!

Spannend om hier te reageren, omdat het allemal nog pril is. Eind februari heb ik een (vroege) miskraam gehad. Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst getest en dit was al redelijk duidelijke streep. Zaterdag nog een keer getest en echt binnen een paar seconden meteen een dikke positieve streep. Ten opzichte van de vorige keer (voor mijn miskraam) is dit een groot verschil. Toen had ik lichte strepen. Geeft natuurlijk geen garanties, maar probeer het zo te relativeren. Als alles goed blijft gaan (wat ik hoop... duimen!), zullen we rond 3 maart ons eerste kindje verwachten. Ik ben 32 jaar. Mn borsten voel ik al enorm en door de dag heen heb ik krampen die op beginnende menstruatie lijken... dit beangstigd mij wel. Het trekt wel steeds wel en ik heb gelezen dat het normaal kan zijn. De verloskundige heb ik nog niet gebeld ivm werk. Kan geen moment vinden om ongestoord tijdens werktijd te bellen 😅
Hopelijk lukt het woensdag. We gaan 21 juli op vakantie en ik hoop stiekem dat we ervoor een echo mogen... zeker gezien de miskraam die ik eerder heb gehad.. wanneer bellen jullie of hebben jullie de verloskundige gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie mee schrijven goudhaartje en mona! Gefeliciteerd!

mona beginnende menstruatie krampen horen er inderdaad bij. Maar kan je wel onzeker maken hè ? Ik had het bij de eerste zwangerschap ook heel erg. Nu bijna niet en dat maakt mij ook weer onzeker.
Ik ga denk woensdag even bellen, ik ben dan vrij dus kan ik ongestoord bellen. Bij de verloskundige waar ik de vorige keer ook zat heb je de eerste echo bij 8 weken. Ik wil graag een afspraak na de 8 weken. Dan heb je best al kans op een kloppend hartje en valt er best al wat onzekerheid weg.
Maar als je al eerder een miskraam hebt gehad kan je bij 6 weken toch een echo krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Zou me graag bij jullie aansluiten. Kom uit hetzelfde topic als Bankkussen :hello:

Hebben anderhalf jaar geprobeerd om zwanger te worden van de tweede en het is eindelijk gelukt!

Ud 10 maart, leeftijd 32 jaar, 2e kind (zoontje wordt bijna 2). Eerste echo in het zh op 20 juli, daarna mag ik weer door naar de verloskundige. Bijzonderheden: missed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid.

Ga nu nog even bijlezen, kom straks op jullie terug!
Alle reacties Link kopieren
Mona en Leeuwtje welkom en gefeliciteerd allebei!
Mona, ik hoop dat je inderdaad voor 21 juli een echo zou mogen. Wij gaan 1 augustus op vakantie en ik hoop ook dat het nog daarvoor zou kunnen. Ik heb een formulier van de verloskundige ingevuld, dan bellen ze terug of mag je na één dag zelf bellen. Heb dat gisteravond gedaan, dus verwacht deze week een telefoontje. Of ik bel morgen zelf even, dan lukt het makkelijker met werk dan vandaag.

Leeuwtje, wat mooi dat het na 1.5 jaar toch gelukt is zeg!
Alle reacties Link kopieren
Goudhaartje welkom! Wat bijzonder dat je het gevoel had dat je moest testen en dat hij positief was! En ook nog eens met een dikke streep 2 dagen voor nod :-D

Mona ook welkom en gefeliciteerd! Ik had precies hetzelfde met mijn vorige miskraam. Toen waren de testen licht positief en nu echt duidelijk positief. Probeer me daar ook maar aan vast te houden :heart:. Blijven sowieso spannende en onzekere tijden. Die menstruatieachtige krampjes schijnen wel vaker voor te komen. Ik heb de verloskundige 2 dagen na nod gebeld (afgelopen vrijdag toen ik 4 weken was). Durfde eerst niet zo goed omdat ik de vk al 2 keer ervoor heb moeten afzeggen, maar vond het wel fijn om een datum te hebben waar ik naar uit kon kijken. De eerste echo heb ik met 7 weken. Eerder wilde ik ook eigenlijk niet i.v.m. de kans dat je dan misschien een kloppend hartje ziet en de keer erna niet meer. Met 7 weken is die kans er ook nog, maar voor mijn gevoel minder haha.

Leeuwtje jaaaa wat superleuk dat we nu allebei tegelijk zwanger zijn geworden! Zo blij voor je! :heart: Hopelijk volgen er snel meer uit dat topic! Wanneer was je nod ookalweer? Is de clomid trouwens de reden dat je je eerste echo in het ziekenhuis hebt? Ik durf het ziekenhuis nog niet te bellen dat ik zwanger ben, want stel dat het weer misgaat ben ik bang dat ik mijn kansen op iui verpest of dat ik straks weer achteraan in de coronarij sluit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven