2x direct zwanger, 3e keer niet

29-06-2020 11:43 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit mezelf een beetje gek te maken volgens mij dus help me even relativeren! Allereerst realiseer ik me absoluut dat dit een luxeprobleem is en dat hier heel veel vrouwen zijn die zouden willen ruilen.

Maar toch, van mn eerste twee kinderen was ik on één ronde zwanger. We konden het niet geloven. Voor de derde zijn we dus niet te vroeg begonnen, want we rekenden er eigenlijk wel weer op dat het met één, twee rondes raak is. Nou, niet dus. In maart "echt" begonnen en zit nu te wachten in ronde 4.

Oké, terwijl ik het opschrijf zie ik ook wel dat ik overdrijf met mn zorgen. Maar toch, is het niet een beetje raar?
Nee.
je bent een paar jaar ouder en dan is dat denk ik niet zo raar nee. Maar ook niet iets om je nu al zorgen over te gaan maken,
Alle reacties Link kopieren
Nee het is niet raar dat je niet binnen 3 maanden zwanger bent. Dit valt onder heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Je bent pas 4 rondes aan het proberen.
Tis eerder bijzonder dat je 2x de eerste ronde al zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
geef jezelf eens een enorme schop!!
Alle reacties Link kopieren
Nee het is sowieso niet raar. Je bent nu ouder o.a. en wellicht geeft het hele Corona gedoe je ook nog onbewust stress waardoor je lichaam zegt 'nu even niet'.
Nee dat is niet raar. Het is eerder raar dat je twee keer meteen zwanger werd aangezien de gemiddelde zwangerschapskans per cyclus volgens mij 15 tot 20% is.
Alle reacties Link kopieren
Jemig vrouw, zit je nou serieus te piepen na 4 rondes? Omdat het nu voor het eerst niet de eerste keer lukt? Doe eens even gewoon.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Nee, dat is niet raar, je hebt 2x veel geluk gehad dat het in de eerste ronde raak was. Na een jaar of bij hele rare cyclussen o.i.d. zou ik mijn vraagtekens zetten, na drie gewone rondes niet.

Ik was bij de 1e en 4e na 1x seks zwanger en bij de 2e en 3e had ik medicijnen nodig om zwanger te worden. Het loopt zoals het loopt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-06-2020 11:48
geef jezelf eens een enorme schop!!
:high5: Nou inderdaad...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Het is normaal en je bent natuurlijk ook ouder.
Het zegt natuurlijk ook niks.
Bij ons duurde het de eerste keer een paar maanden, tweede zwangerschap was direct raak en de derde nu ook.

Het zegt ook niks over hoe succesvol je zwangerschap is,helaas.
Geduld is een schone zaak.
Alle reacties Link kopieren
Pigwidgeon_ schreef:
29-06-2020 11:53
Jemig vrouw, zit je nou serieus te piepen na 4 rondes? Omdat het nu voor het eerst niet de eerste keer lukt? Doe eens even gewoon.
Ronde 4 is nog bezig....
Je bent een beetje verwend geraakt met je eerste twee. Maar het leven is geen film die je zelf regisseert. In een keer zwanger worden is geen prestatie, verdienste of beloning voor inspanning of iets anders dat je goed zou hebben gedaan ofzo.

Geduld en kalmte gaan je redden.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
29-06-2020 11:52
Nee dat is niet raar. Het is eerder raar dat je twee keer meteen zwanger werd aangezien de gemiddelde zwangerschapskans per cyclus volgens mij 15 tot 20% is.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gewoon geluk gehad de eerste twee keren. Tja...
C'est la vie
Als alles in je leven zo op de minuut gepland verloopt knijp jezelf dan eens in je handen wat een mazzelpik je bent.
Echt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde. Van 1 en 2 zwanger in ronde 1. Bij de 3de een vroege miskraam in ronde 2. Daarna na 6 rondes zwanger van de 3de.

Ik vond het ook lastig, omdat je niet gewend bent te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel wel, omdat het die eerdere keren direct 'prijs' was
Maar wat de anderen zeggen: dit is geheel normaal.
De kans dat je in de tussentijd onvruchtbaar bent geraakt is vast ook klein, dus het zal vast wel komen. Als je hiermee naar een arts zou gaan, zou deze waarschijnlijk zeggen: kom maar terug als je na een jaar nog niet zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet raar. Zijn zelfs vrouwen die na de 1e zwangerschap opeens niet meer zwanger kunnen raken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Haha nee dat is helemaal niet raar. Het zou na 4 rondes nog steeds vrij vlot zijn.

Bij de eerste duurde het bij ons 5 of 6 maanden. En nu bij de tweede de tweede keer raak. Ik schrok me rot, had het nog lang niet verwacht :-D Resultaten uit het verleden hoeven niks te zeggen over de toekomst ;)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
29-06-2020 12:14
Nee dat is niet raar. Zijn zelfs vrouwen die na de 1e zwangerschap opeens niet meer zwanger kunnen raken.
Ik geloof niet dat dit is wat TO wil horen :-) Maar ik ken daar ook gevallen van bij wie de 2e met veel pijn en moeite kwam, itt de 1e.

Andersom overigens ook (bij mijzelf ook 1e heel lang op gewacht, 2e in 1e ronde). Alles kan eigenlijk (of niet)
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet een beetje raar, en ik denk dat je dat zelf ook wel weet, toch?
Ik snap dat het leuker was geweest voor je als het nu meteen raak was geweest/ had je je niks hoeven ' afvragen' , maar dat hoef je nu eigenlijk ook niet.
Je zit pas in de 4e maand!
Bij de eerste 2 keer was je gewoon gelijk zwanger, en dat is heel snel.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed dat je je dat nu al, na 4 maand, afvraagt.
Is niet onaardig bedoeld, maar dan heb je dus echt geen geduld..Plus ik denk dat je zelf ook wel verhalen kent/dingen hebt gelezen over mensen die de ene keer in de eerste maand al zwanger raakten en de 2e keer pas in maand 11, of andersom etc.
Belangrijk voor jezelf om hier anders in te gaan zitten hoor, anders kan het nog een zware weg voor je worden als het 'nog' langer duurt.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet raar. Bij de eerste duurde het hier bijna een jaar.

Tweede zwangerschap was in de tweede ronde (werd miskraam), heel verrassend zo snel. En direct na de miskraam weer zwanger geworden in de eerste ronde.

Het zegt allemaal helemaal niks. Heb een beetje geduld. Na een jaar wordt het pas opvallend en kun je evt naar de huisarts.
Dubbel
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 12:58
98.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven