Streepje te licht bij 3 dagen

29-06-2020 22:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Momenteel ben ik 3 dagen na NOD en heel zenuwachtig want heb een positieve test maar hij is nog erg licht. Vanwege een eerdere BBZ ben ik bang dat het weer een BBZ is en ik misschien mn tweede eileider ook kwijt raak. Het is een Kruidvat test, die zou toch erg gevoelig moeten zijn?

Wat denken jullie?
anoniem_203399 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 22:19
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben je zeker van de ovulatie en dus je NOD?
Alle reacties Link kopieren
Een streep is een streep dacht ik ...
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
29-06-2020 22:17
Ben je zeker van de ovulatie en dus je NOD?
Vrij zeker ja, positieve ovulatietest op 11 juni
Alle reacties Link kopieren
Bij bbz is streep niet lichter. Ik snap je zorg, maar dit geeft geen risico voor een bbz aan. Hoelang geleden was de bbz, hoe zeker is je cyclus, ben je niet gewoon iets minder ver?
Alle reacties Link kopieren
geboluti schreef:
29-06-2020 22:19
Bij bbz is streep niet lichter. Ik snap je zorg, maar dit geeft geen risico voor een bbz aan. Hoelang geleden was de bbz, hoe zeker is je cyclus, ben je niet gewoon iets minder ver?
BBZ is precies een jaar geleden en toen is me verteld dat bij een BBZ je Hcg lager is / blijft dus vandaar dat ik dit link aan de test nu

Het lukt me niet om de foto te uploaden

https://postimg.cc/HVTnGx5K
Alle reacties Link kopieren
Zelf testen ik 4 dagen na NOD ook zo licht (of zelfs nog lichter) met een Kruidvat test . Inmiddels 37 weken zwanger.

Over een week gewoon nog een test doen om te kijken of hij oploopt. Dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mijn bbz was de streep juist veel donkerder ;)

Voor mij is dit normaal, mijn UD ligt dus ook altijd veel later op basis echo dan ovulatie en NOD ;)

Bel de gyn en vraag om inwendige echo zodat je zeker weet dat in baarmoeder zit.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je hier echt geen conclusies uit trekken. Ik testte in mijn eerste zwangerschap pas met vijf weken positief en toen had ik ook nog een licht streepje. Volgens mij bij de tests die ik daarna nog heb gedaan ook nog.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mooie streep voor Nod+3, hoor.

Gefeliciteerd!! :heart:

Spannende tijd voor je nu, lijkt me.. Kwestie van afwachten en uitgaan van een goede afloop!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel..
loozey wijzigde dit bericht op 29-06-2020 22:27
Reden: Dubbel
94.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loozey schreef:
29-06-2020 22:26
Mooie streep voor Nod+3, hoor.

Gefeliciteerd!! :heart:

Spannende tijd voor je nu, lijkt me.. Kwestie van afwachten en uitgaan van een goede afloop!
Dankje.
Heel spannend, naast een bzz ook 3 vroege miskramen achter de rug. En vlak voor de positieve test had ik net m'n prikinstructie voor IUI gehad dus ik hoop enorm dat het goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Poosje81 schreef:
29-06-2020 22:24
Bel de gyn en vraag om inwendige echo zodat je zeker weet dat in baarmoeder zit.
Reeds gedaan en krijg ik bij 6 weken vanwege de eerdere bbz maar ja duurt nog lang 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de eerste al 1 dag voor ik ongesteld moest worden al een duidelijke streep en bij deze zwangerschap was die op de NOD nog een stuk lichter. Dat waren overigens beide testen van de action. Het hoeft niet perse iets te betekenen. Je zou om een vroege echo kunnen vragen na 5 weken (dus een week na je NOD) als je je echt zorgen maakt. Daarvoor kunnen ze echt nog niet veel zien.
Alle reacties Link kopieren
lauwtje1986 schreef:
29-06-2020 22:30
Dankje.
Heel spannend, naast een bzz ook 3 vroege miskramen achter de rug. En vlak voor de positieve test had ik net m'n prikinstructie voor IUI gehad dus ik hoop enorm dat het goed gaat.
Zoo.. Ook al een dikke voorgeschiedenis dus! Hoop heel erg voor je mee! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet de komende dagen tests gaan doen om te kijken of het oploopt, want volgens mij ga je jezelf daar alleen maar gek mee maken als het licht blijft - en dat kan, ook als het wel goed zit. Ik zou informeren of je zo vroeg mogelijk een echo kan krijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bij eerste kind op NOD een dikke streep
Bij tweede kind een lichtere streep vergelijkbaar met die van jou
Bij derde kind nog een lichtere streep, na drie dagen een vergelijkbare streep met die van jou.

Dus een voorzichtige gefeliciteerd, de dikte van de streep zegt echt niet alles! Veel geluk!
Alle reacties Link kopieren
Een zooitje testen kopen bij action (Of ander merk maar wel dezelfde nemen) en kijken of ze oplopen. Ik heb geen ervaring met bbz, wel met afnemende testresultaten. En toen wist ik genoeg.
Ik had pas een week na NOD een duidelijke streep. Mijn streep na 3 dagen was lichter dan die van jou. Dus ik ben voorzichtig optimistisch 😀
Draai het eens om. Ik zou bij zo’n test behoorlijk in paniek raken dat ik zwanger zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij was bij beide succesvolle zwangerschappen idd wel een stuk donkerder op 17 dpo. Maar ik weet wel 100% zeker wanneer mijn ‘eisprong’ is, aangezien ze er door de gynaecoloog met een naald uit zijn gezogen en in het lab zijn bevrucht ;-D

Wellicht had je een lange LH-piek en/of is je eisprong überhaupt wat later geweest dan het leek. Ik zou gewoon kijken of hij oploopt en als dat gebeurt dan is het goed, lijkt me. Hoeveel ovulatietesten heb je nog gedaan nadat hij positief werd?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh en streepjes vergelijken is alleen enigszins betrouwbaar als je iedere ochtend om ongeveer dezelfde tijd met ochtendurine test, en dan nog is het geen wetenschap, streepjes vergelijken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lauwtje1986 schreef:
29-06-2020 22:31
Reeds gedaan en krijg ik bij 6 weken vanwege de eerdere bbz maar ja duurt nog lang 😉
Vreemd, ik heb ook 3 miskramen en een bbz in 1 jaar gehad, toen volledig jaar niets nada en toen tot grote verrassing dit jaar opeens een positieve test in handen. Inmiddels 20 weken gepasseerd, maar met 4 weken al echo gehad. Wel ander land, scheelt misschien.

Ik duim voor je dat alles goed gaat nu!!!
Alle reacties Link kopieren
Krijg je pas bij 6 weken een echo? Ik zou vragen of je die naar voren kunt halen.

Ik kreeg na mijn bbz (met 6w spoedoperatie) een echo met 4:5; daarop was goed te zien dat het vruchtje in de baarmoeder zat. Scheelde een hoop stress.

Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je mee dat het op de goede plek zit! En alvast een (voorzichtige) gefeliciteerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven