Zwanger worden vanaf augustus 2020

04-07-2020 23:26 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik merk dat ik het een hele spannende periode vind om te 'beginnen' aan een 1e kindje met mijn man!

We zijn vorig jaar verhuisd en nu (bijna) helemaal gesetteld en klaar voor de volgende stap.
In mijn omgeving ben ik -voor mijn gevoel- de enige nu in deze fase, vandaar dit topic.





Naam Leeftijden Hoeveelste kindjeRonde NOD Bijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Blauwblikje 29/30114-7
Mikla 25/271
*Metta* 38/422
Danya1231
neweve30/3012e wk aug
Roossie199029/3019-10 stoppen pil
kleinvosje32/361
Elena_26/291316-7
flowerlilly wijzigde dit bericht op 01-08-2020 08:10
60.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik schrijf graag mee! Hier hetzelfde verhaal: ook vorig jaar verhuisd en nu wel ongeveer alles op de rit voor een eerste kindje. Spannend inderdaad haha dus fijn om hier het een en ander te kunnen delen.
Bij jullie nog weinig vrienden in dezelfde fase dus? Ik merk hier veel verschil tussen verschillende vriendengroepjes. Ik ben trouwens 29 en mijn vriend 30, en jullie?
Ik schrijf ook graag mee! Voor ons ook het eerste kindje. Ik had het al veel eerder gewild maar door de verbouwing hebben we het nog even uitgesteld.
Nu het bijna zover is kan ik eigenlijk niet meer wachten en ben ik er zooo mee bezig (in winkels naar kleertjes kijken enzo😄)
Wij hebben 1 vriendin met al een kindje en verder is nog niemand er echt mee bezig. Ik ben 27, vriendin 25. bij ons zal het dus iets anders lopen, we doen het namelijk via het ziekenhuis maar dat is minstens net zo spannend😅
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie meeschrijven!

In mijn omgeving zijn vriendinnen er nog lang niet aan toe óf hebben ze al wat grotere kindjes. Niemand weet dan ook van onze plannen af.

Wij hebben al ‘de namen’, ik weet al precies hoe en wat met het kamertje, welke kinderwagen... gister was een vriendin op bezoek met haar kindje van 1... dan gaat het nog harder kriebelen haha.

Zijn jullie al begonnen met foliumzuur slikken? Ik sinds deze week. Vond het wel een dingetje hoor hahaha.

@mikla mag ik vragen waarom jullie bij voorbaat al via het ziekenhuis een kindje krijgen? En voor jullie is het dan minstens zo spannend! Begrijp ik het goed dat je met je vriendin samen een kindje gaat krijgen?!

Mijn man is 32 en ik 29. Heb al ongeveer vanaf m’n 20e rammelende eierstokken ;-) En jullie?
Ah zo herkenbaar! Een meisjesnaam hebben wij ook al heel lang. Jongensnamen vinden we heel lastig daar moeten we het tzt nog even over hebben😅

Foliumzuur hebben we gekocht alleen nog niet begonnen met slikken. Ik moet me ook nog even verdiepen in hoe en wat. Er zat veel prijsverschil in de verschillende soorten. De goedkoopste hebben we al is huis maar wilde toch nog even wat ervaringen lezen online. Welke slik jij?

En ja klopt we zijn twee vrouwen dus hebben toch echt hulp nodig haha. Na alles te hebben overwogen hebben we gekozen voor een zaaddonor via het ziekenhuis. Die blijft voor ons onbekend.

Zo spannend he! Ik voel precies hetzelfde! Jullie dus ook al een kamertje vrij? Of iig bijna.

Kinderwagens enzo heb ik me nog niet in verdiept. Ik ben in mijn hoofd heel erg bezig met hoe we het gaan aankondigen aan mensen die nog van niets weten en welke kleuren ik bijv zou kiezen op het kamertje. Een paar goeie vriendinnen weten al wel dat we binnenkort willen gaan 'proberen'😁
Alle reacties Link kopieren
Okeeeee, ik ga meedoen! We gaan voor nummer 2, en gezien onze leeftijden moet het snel ook! Gelukkig lukte nr 1 in ronde 1, nu maar even zien. Lukt het niet, ook goed... Oh ja minor detail, eerst afspraak om de spiraal te verwijderen.
Oh god ja en foliumzuur starten inderdaad.
38 & 42 en een kleine meid van 13 maanden.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_399538 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 08:07
99.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben die het spannend vindt 😅 kan me voorstellen dat dat voor jullie helemaal het geval is Mikla! En leuk Metta, een tweede!

Namen en kamertje had ik ook al helemaal bedacht, maar wat namen betreft bleek m'n vriend hele andere ideeën te hebben. Gelukkig dringt de tijd nog niet echt ;)
Ik ben 2 weken geleden met de pil gestopt en begonnen met foliumzuur slikken. Ben heel benieuwd wat er gebeurt na het stoppen met de pil, toen ik dat een paar jaar geleden deed heeft het zo lang geduurd voordat alles weer normaal 'werkte'.
Alle reacties Link kopieren
@Mikla ik heb Davitamon zuigtabletten met ‘dag-aanduiding‘ gekocht maar dat was omdat die via Bol te koop was en hij dan snel geleverd werd. Ziet eruit als een normale pilstrip en die dagaanduiding is toch wel handig. Moet wel zeggen, als dit doosje van 84 stuks leeg is, ik wellicht overstap op een goedkopere variant ;-) Was het bij jullie al gelijk duidelijk wie het kindje zou gaan dragen ? Leuk dat de omgeving al een beetje op de hoogte is!

Wij hebben bijna een kamertje vrij, verbouwing is over een week of 2/3 klaar, dan kunnen we de kamer leeg maken en opnieuw sauzen. Met verhuizen ben ik nogal wat randjes en stukjes vergeten te witten dus gaan het gelijk aanpakken. En mocht ik tzt toch een ander kleurtje of behang willen zit dat er ook zo op.

@metta ik heb ook een spiraal, volgens internet was het verstandig om eerst 4 weken foliumzuur te slikken en daarna ‘ervoor te gaan’ dus dat doen we braaf. Mijn man is nog maar net ‘om’ dus dan kan hij nog even aan het idee wennen. Met m’n spiraal al jaren niet meer ongesteld geweest dus ben benieuwd wanneer en hoe snel alles weer ‘werkt’. Had je vorige keer ook een spiraal en toen direct zwanger ?

Hoeveel werken jullie nu en hebben jullie nagedacht over minder werken ?! Wij werken beide 40 uur, mocht het zover zijn ga ik waarschijnlijk 3 dagen werken, waarvan wellicht 1 middag ouderschapsverlof. Nu werken we beide veel thuis, met de eventuele misselijkheid en kwaaltjes lijkt me dat wel prettig!
Jemig realiseren jullie je ook dat het misschien niet lukt? Sorry even azijnpisser hier maar jullie lijken wel beetje op hol geslagen
Alle reacties Link kopieren
Dat realiseer ik me zeker, ook ivm familiegeschiedenis. Maar nadenken over foliumzuur, minder werken, namen en vast je gedachten laten gaan over een kamer vind ik eerder logisch.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut, ik ook. En dan blijft het bij één. Ik denk dat we het gezien onze leeftijden ook bij proberen in 2020 houden.

@ Flowerlily nee toen had ik geen spiraal, eerst een hele tijd condooms. Eerste ronde zonder zwanger inderdaad. Ik heb nu een koperspiraal, dus gewoon een cyclus en geen hormonen.

Wij zijn een huis aan het verbouwen, dus qua indeling kunnen we nog alle kanten op. In ieder geval ruimte zat.

Iemand tijd/zin/ skills om een tabel te maken?
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijden Hoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Flowerlilly29/321
Blauwblikje29/30114 juli?
Mikla27/251
*Metta*38/422
Steppewolfje1
Ik heb geprobeerd een tabel te maken. Misschien handiger als die in de OP komt te staan? :)
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_399538 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 08:08
99.22% gewijzigd
@flowerlilly ja daar waren we snel uit. Ik heb zelf niet zo de behoefte om echt een kindje te dragen enzo terwijl mijn vriendin het wel heel mooi vindt. Dus eigenlijk hebben we daar nooit over getwijfeld.
Ik werk 36 uur, mijn vriendin 29 nu maar gaat ook naar 36. Ik wil later graag een dag minder gaan werken en tot die tijd de gespaarde uren inzetten om toch minder te werken met hetzelfde salaris. Wordt nog even puzzelen allemaal. Thuiswerken is echt ideaal, dat kan bij ons helaas niet.

@evenzowantja ja natuurlijk weten we dat dat ook mogelijk is. Heb dat zelfs van heel dichtbij meegemaakt. Echter lukt het ook vaak wél en wil ik die hoop zeker aan het begin gewoon graag houden. We zien wel hoe het loopt, het fantaseren erover is gewoon erg leuk en zegt misschien ook wel iets over hoe gewenst het kindje is toch

@blauwblikje dank voor de tabel! Domme vraag misschien maar wat is nod?
Gaan jullie ook aan de gang met ovulatietesten? Of gewoon ongeveer gokken?
Wij moeten dat natuurlijk wel doen dus moet dat ook nog even precies uitzoeken. Zouden die van de action prima zijn? (Lekker goedkoop) en dan meerdere dagen checken om de hoogste kans te meten.
Alle reacties Link kopieren
Mikla, geen domme vraag. Ik wist het zelf ook niet, maar zag het in tabellen staan in andere topics. Na even googlen heb ik nu geleerd dat het 'niet ongesteldheids-dag' betekent. De dag waarop je eigenlijk ongesteld had moeten worden geeft dan wat richting naar zwanger of niet zwanger en wanneer je kunt testen. Als ik het goed begrepen heb 🤓

Ovulatietesten lijken me wel handig, vooral omdat ik geen idee heb van mijn cyclus ivm het stoppen met de pil. Ik denk dat ik daarmee aan de slag wil nadat ik weer eens ongesteld ben geweest. Action moet kunnen denk ik toch? Scheelt nogal inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik merk nu dat ik geen idee heb hoe ik die tabel aan kan passen! Heeft iemand anders tabelskills?
Alle reacties Link kopieren
@mikla ik gebruik de Maya app, door m’n spiraal niet ongesteld maar kan aan alle andere kwaaltjes (puistjes, hormonaal enz) wel ongeveer weten hoe m’n cyclus loopt. Ik voel m’n eisprong ook meestal wel. Mocht ik dit jaar niet zwanger raken, wil ik ovulatietesten gaan kopen. Eerst maar even zonder proberen.

@steppewolfje daar ben ik ook benieuwd naar! Of je lichaam het gelijk weer ‘doet’ of toch nog even op zich laat wachten.

Ik ga straks de tabel bovenin proberen te plaatsen! :-)


Hebben jullie trouwens ook zussen / vriendinnen waarvan je spulletjes evt kan krijgen? Ik hoor dat om me heen, maar mijn schoonzus wil nog veel meer kinderen en m’n andere schoonzus heeft alle spullen al verkocht (kindjes gaan al naar de basisschool) stiekem vind ik het zelf ook wel leuk dat ik dan alles zelf kan uitzoeken haha.

Mijn man opperde van de week om al een spaarrekening voor de mini te openen. Onder het mom van, nu kunnen we het missen, alvast een beginnetje. Maar dat voelt een beetje gekkig. Als ik daar straks de kleertjes enz van moet gaan betalen mag ik zeker daar flink voor gaan sparen haha ik zie al zoveel leuks!
@blauwblikje ah dankje! Toch lastig om dat allemaal precies te weten toch. De ene keer ben je 2 dagen eerder of later ongesteld. Ik zou gewoon vaak testen denk ik. Gewoon goedkope van de action en vervolgens bij twijfel een duurdere kopen pas als het echt op een positieve test lijkt.

@flowerlilly wij hebben niemand in onze omgeving om dingen van te krijgen maar vind het niet erg om alles lekker zelf uit te kiezen haha. Er zijn zoveel leuke dingen! Scheelt wel weer veel geld als je dingen krijgt maar sommige dingen zou ik ook gerust via marktplaats kopen bijv.
Een bankrekening voor het kindje hebben wij nog niet haha maar wel een spaarpotje in de spaarrekening voor de toekomst voor kinderen. Net als een voor vakantie. Maar bij ons vooral bedoeld voor de behandelingen enzo omdat het nou eenmaal niet gratis is in ons geval haha. Ik denk dat als er een zwangerschap of baby is, we wel direct willen beginnen met sparen daarvoor ja
Ben je wel eens over de babyafdeling gelopen bij de primark? Vooral bij de meisjeskleding..😍 en gewoon shirthes voor 2 euro. Ik zou echt de hele winkel leegkopen geloof ik haha

Ik heb trouwens wel al een babynamen app maar die heb ik echt al jaren. Voordat ik uberhaupt met kinderen bezig was. Als ik een mooie naam hoorde sloeg ik hem daarin op. Inmiddels heel wat favorieten. Hebben jullie ook zoiets?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_399538 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 08:08
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Flowerlilly bij ons niemand van wie we spullen kunnen overnemen. Als alles goed gaat, zijn wij waarschijnlijk diegenen van wie wordt overgenomen denk ik haha. Wel leuk om zelf te kunnen kiezen inderdaad maar ik vind het soms ook jammer dat mijn vrienden er nog niet mee bezig zijn (los van spullen overnemen bedoel ik).

Wij hebben nog geen spaarrekening maar wel een spaarpotje gestart om straks 'alles' te kunnen kopen enzo.

Ik merk wel dat ik nadenk over van alles wat in eerste instantie even niet zal kunnen, spontane weekendjes weg met vriend en dat soort dingen. Ben een beetje geneigd om nu nog van alles te plannen 😁 hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week m'n spiraal laten verwijderen en dan in augustus dus ronde één. Ik heb een regelmatige cyclus, dus ik ga niet testen. Ik merk het ook wel aan m'n drive haha.

Deed de spiraal verwijderen pijn bij jullie? Zie daar zooo tegenop.

Tsja dingen niet kunnen, ik vind het allemaal wel meevallen maar wij brachten haar ook best makkelijk naar mij ouders en het verlof voelde als een grote vakantie. Wij hebben dan ook geluk met een supermakkelijke baby, hopelijk is een eventuele nr. 2 ook zo! :P
Hallo allemaal!

Ook ik zou graag mee willen schrijven!
Afgelopen zaterdag heb ik m'n laatste pil geslikt en zal donderdag de ontrekkingsbloeding krijgen. Vanaf dan ga ik met mijn vriend voor ons eerste kindje! 💗
Ik vind het erg spannend allemaal en merk dat ik er best veel mee bezig ben, wat ik af en toe ook irritant vind. Hebben jullie dat ook? Ik probeer het een beetje los te laten...
Succes allemaal!! 🥰

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven