Ovulatie testen

05-07-2020 01:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn vriend en ik proberen al zo'n 2 jaar zwanger te raken tot nu toe zonder succes.
De afgelopen 2 dagen heb ik testen gedaan om eens te kijken hoe of wat...
En zie op die van vanavond toch echt duidelijke dikke streep vergeleken met gister.
Kan ik dit zien als positief of loopt ie uberhaupt wel mooi op? Wat zeggen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oei, foto niet gelukt..
Hopelijk nu wel
https://postimg.cc/HrRqfqrK
Alle reacties Link kopieren
Loopt op, maar je moet echt een tijdje doortesten om t resten waar de piek zit.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
05-07-2020 01:34
Loopt op, maar je moet echt een tijdje doortesten om t resten waar de piek zit.
Ja precies ! Een oplopende test is voor mij al super fijn aangezien we 3 rondes clomid hebben gehad zonder succes.
Mn cyclus is sinds ik 3 maanden thuis heb gezeten door corona en veel ben gaan sporten opeens van meer dan 50 dagen naar netjes 35 dagen gegaan, vandaar dat ik toch wilden gaan testen op zoek naar een eisprong.
Positief nieuws voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Hij loopt op! Maar bij een positieve test is de test lijn minimaal net zo donker als de controle lijn of zelfs donkerder. Maar hij zit er dus aan te komen lijkt het!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je de dipsticks van Zwanger&Kids aanbevelen. https://www.zwangerenkids.nl/ovulatiete ... 57fac8887f

Op je piek is de teststreep een stuk dikker/donkerder dan de controlestreep. Deze zijn nog niet positief hoor. En een oploop zegt niet altijd wat bij ovulatietesten.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
snunnie schreef:
05-07-2020 07:52
Hij loopt op! Maar bij een positieve test is de test lijn minimaal net zo donker als de controle lijn of zelfs donkerder. Maar hij zit er dus aan te komen lijkt het!
Nee hoor, dat is niet bij iedereen zo. Mij komt de piek aardig in de buurt van de controlestreep maar zeker niet donkerder. Wat Nausicaa zegt, je moet doortesten om erachter te komen hoe het bij jou zit. Als je dan alle testen op een rijtje legt kun je vaak wel goed zien waar je piek was.

Als je mij was zou je test van gister de piek zijn denk ik.

En een positieve test wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een ovulatie krijgt, het meer alleen de hormonen die de ovulatie aansturen.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
05-07-2020 13:27
Nee hoor, dat is niet bij iedereen zo. Mij komt de piek aardig in de buurt van de controlestreep maar zeker niet donkerder. Wat Nausicaa zegt, je moet doortesten om erachter te komen hoe het bij jou zit. Als je dan alle testen op een rijtje legt kun je vaak wel goed zien waar je piek was.

Als je mij was zou je test van gister de piek zijn denk ik.

En een positieve test wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een ovulatie krijgt, het meer alleen de hormonen die de ovulatie aansturen.
Ik lees dat hier heel vaak, dat de teststreep donkerder moest zijn dan de controle streep. Dat hangt van de rest af. Mijn test strepen kwamen nooit bij de controle in de buurt (wel duidelijker van niks, oplopend en weer verdwijnen, maar nooit zo donker als de controle). En aangezien mijn dochter 1,5 is, weet ik toch vrij zeker dat ik wel een eisprong gehad heb :proud: .
Alle reacties Link kopieren
https://postimg.cc/wtYH0f7z

Vanochtend en vanmiddag nog 1 gedaan en naast elkaar.
Lijkt me een piek vanochtend op de een na bovenste.
Waarom ben je eigenlijk nog niet bij de huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
05-07-2020 15:03
Waarom ben je eigenlijk nog niet bij de huisarts geweest?
Ik heb al een heel clomid traject erop zitten zonder eisprong maar door verhuizing nu in een nieuw zkh 1,5 jaar wachttijd.
Alle reacties Link kopieren
Als je bekend bent met PCOS kunnen je LH testen onbetrouwbaar zijn...
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
05-07-2020 16:12
Als je bekend bent met PCOS kunnen je LH testen onbetrouwbaar zijn...
Weet ik, maar de afgelopen 2 jaar zijn mijn lh testen altijd spierwit geweest als ik ze deed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven