Uitgerekend tweede helft maart 2021

07-07-2020 03:11 247 berichten
Wie is er uitgerekend in maart 2021 en heeft zin om in een overzichtelijk groepje te schrijven in dit topic?

Aangezien er al een topic is voor maart dat vol is, heb ik deze aangemaakt voor de tweede helft van maart, maar dat is een ruim begrip wat mij betreft ;)
NaamLeeftijdKindUD:heart:AfspraakBijzonderheden
Nijn352e14 maart:heart:
Dépayser322e12 maart :heart: Missed abortion met 9 weken, miskraam met 5 weken
Adventkalender311e19 maart :heart: Miskraam 9 weken
Supersizemer302e20 maart
Theemonster321e21 maart:heart: Zwanger na 3e ronde ovulatie-inductie Gonal-F/Ovitrelle
Girafjes271e27 maart:heart:
.........
anoniem_638f50e100e1e wijzigde dit bericht op 28-11-2020 16:17
Reden: Tabel bijwerken
63.84% gewijzigd
Ik heb ook geen idee hoe je een tabel moet maken haha maar wil wel meeschrijven. Ben als het goed is 9 of 10 maart uitgerekend. Direct na mijn eerste miskraam zwanger geworden dus nog heel onzeker of het wel goed is. Wel al veel last van kwaaltjes. Hoe is het met jou?
Ik wil ook wel meeschrijven!

Ik had al een topic aangemaakt (zwanger/uitgerekend-maart-2021-groep-2/ ... ges/465043) maar dat bleef een beetje leeg ;-)

Ik ben 16 maart uitgerekend denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een topic geopend voor maart, maar nog nul reacties. Ik heb die van jou niet eens gezien Nijn! Maar ik schrijf graag mee hier! Vooralsnog ben ik wel 9 maart uitgerekend, dus toch wel behoorlijk begin maart :)
Ik ben in de eerste helft van maart uitgerekend (verwacht ik), maar ik wil ook graag meeschrijven!
Vorige week woensdag een duidelijk positieve test en vrijdag was de streep nog donkerder, maar vind het moeilijk daarop te vertrouwen..
Leuk al drie reacties, gezellig!

Ik lag vannacht wakker en had toen het topic aangemaakt, maar natuurlijk duurde het even totdat ie te zien was en vandaag nog geen tijd gevonden om te reageren.

Hier dus ook behoorlijk onzeker xxonzeker08 (vandaar het wakker liggen), maar wel om totaal andere redenen. Dit is m'n derde zwangerschap en weer in één keer raak. En deze keer zonder de kwaaltjes die ik ken van m'n eerdere zwangerschappen tot nu toe. Een beetje te mooi om waar te zijn zo'n gevoel. Het is ook nooit goed hè. Wanneer ging het de eerste keer mis? Dat lijkt me echt een ijkpunt om naar toe te leven nu voordat je wat meer kunt ontspannen misschien? Op zich zijn kwaaltjes dan wel fijn om te weten dat er in ieder geval nog wat gebeurt in je lichaam.

Hoe is dat bij jullie Nijn5 en Suné? En hoe lang weten jullie het al? Heb je het al met iemand gedeeld?

Ik ben trouwens 16 maart uitgerekend ongeveer.
Welkom ook Dépayser, leuk! Fijn dat je testen oplopen. Voor nu moeten we het daarmee doen en aftellen naar de eerste echo. Heb je al contact gehad met een verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde Depayser, maar heb wel vertrouwen! Probeer positief te denken. Het gaat vaker goed dan mis. :)
Ik ben 5 weken nu, pril!!
Ja klopt Suné, toch is het weer erg spannend! Heb afgelopen jaar 2x een miskraam gehad (een met 9 en een met 5 weken), dus vertrouw er pas op als met de termijn echo alles goed is..

Ik snap trouwens ook niks van een tabel maken, dus hoop dat er snel iemand komt die dat wel kan, haha.
De tabel is toegevoegd!

En ik vind het ook wel gek hoor. Ik heb echt een hartstikke duidelijk positieve test, maar verder merk ik echt weinig verschil met anders. Moet nog even landen denk ik. Maar als je al eerder een (of meerdere) miskraam hebt gehad zul je dat nog wel extra hebben.

Ik heb me vanmiddag ingeschreven bij de verloskundige, begreep dat het er erg druk was met alle Corona-baby's :D
Super Nijn5 van de tabel, top!

Inderdaad ik kan me voorstellen dat met miskramen het helemaal lastig is te vertrouwen dat het goed komt. En dan lijkt het me heel lang tot de termijnecho! Ik neem aan dat je wel voor een vroege echo ook mag?

Oh joh is dat echt zo van die Corona baby's, wat grappig. Misschien toch ook maar eens vaart achter zetten dan om de verloskundige te bellen.
Hoe gaat het met jullie allemaal? Hopelijk alles nog goed!
Hier gaat het redelijk. Ik voel me met vlagen beroerd (heel moe, pijnlijke borsten en misselijk), maar dat vind ik ergens wel fijn want dan weet ik dat er nog iets is.. Hoe is het met jou Gigi234?

Ik heb inmiddels ook een afspraak bij de verloskundige, dan ben ik waarschijnlijk precies 8 weken dus moet er een kloppend hartje te zien zijn. Ik mocht ook een week eerder komen, maar dan kon ze niet met zekerheid zeggen dat we een hartje konden zien. Dus dan liever een weekje wachten en meteen duidelijkheid hebben! Hebben jullie al contact met een vk gehad?
Ik heb ook een afspraak gemaakt maar die is ps ergens half augustus, rond de 10 weken. En de eerste echo (termijnecho) rond de 11 weken. Nog even geduld dus :)
Oh dat is nog lang wachten Nijn5! Doen ze bij jouw verloskundige niet aan eerdere echo?
Nee, blijkbaar niet. Bij mijn vorige verloskundige (andere praktijk) ook niet trouwens. Daar deden ze dan wel weer standaard rond 35/36 weken een liggingsecho. Maar officieel zijn de standaard echo’s met 11 en met 20 weken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Afgelopen donderdag een positieve test gehad op mijn nod en dit weekend weer een stuk duidelijker. Morgen de verloskundige bellen. Afgelopen mei een miskraam gehad met 9 weken, dus hoop dat alles goed gaat. Maar mijn gevoel zit goed op dit moment :sun:

Nog weinig klachten hier. Dat is inderdaad wel een dingetje. 'Oh ik voel niets, zit het nog wel goed?' 'Oh ik ben misselijk nee liever toch dat ik niets merk' :confused:

Op naar mooie gezonde babies over 8 maanden!
Welkom Adventkalender en gefeliciteerd! Hopelijk gaat het deze keer wel goed!

Snap dat je dan toch voor die extra week kiest Dépayser voordat je de echo doet, het is een lange week wachten, maar hopelijk is het het waard!

Hier niet zo'n goed gevoel. Testen lopen niet op en heb krampen. En het voelt gewoon anders dan bij m'n andere kinderen, heb niet diezelfde kwaaltjes. Pfft die onzekerheid!
adventkalender wat fijn dat het bij jullie ook alweer gelukt is! Ook prettig dat je gevoel nu goed zit.

Ach Gigi234 zo naar die onzekerheid! Het hoeft natuurlijk niks betekenen.. Kon je maar gewoon in je lichaam kijken he!
Alle reacties Link kopieren
Gigi234 Oh dat is niet goed om te horen. Test je om de dag? Er zit ook wel een max aan hoe duidelijk de test is. Hoop dat het goed zit!

Depayer Wat fijn dat jij ook weer zwanger bent! Goed idee nog iets langer wachten voor de echo.

Heb mij vanmorgen weer aangemeld en met ruim 7 weken een echo. Mocht eerder, maar dan kon mijn vriend niet en toch nog wel vroeg ook. Al heb ik vorige keer met 6.1 een hartje gezien. Echoscopist gaf aan dat het een uitwendige echo zou zijn. Zijn vroege echo's niet altijd inwendig?

Hebben jullie het al aan iemand verteld?
Dat klinkt niet fijn Gigi :( Hopelijk maak je je voor niks zorgen, maar ik snap ze wel.

Inmiddels ook een afspraak voor een echo, moet nog geduld hebben tot 24 aug. En een vroege echo kan ook nog (voor eigen rekening dan), maar qua timing is dat een beetje onhandig. Vóórdat we weg gaan ben ik nog niet eens 7 weken, en als we terugkomen zit ik op 9 en is het nog maar paar weekjes tot de 11 weken.

En toevallig hadden we het er net over wanneer we het aan onze ouders willen vertellen. Ik denk eigenlijk dat we dat nog voor de vakantie gaan doen, ook al is het dan nog wel vroeg. Maar we gaan met meerdere vrienden op vakantie en kunnen het dan waarschijnlijk toch niet geheim houden, en het voelt een beetje raar dat zij het allemaal zouden weten maar onze eigen ouders nog niet.
Hoe gaat het nu Gigi?

Bij mij is nu één vriendin op de hoogte, voor de rest willen we het eigenlijk nog even geheim houden. Als de eerste echo goed is vertellen we het wel aan ouders en andere goede vrienden. Als het dan toch nog fout gaat, vinden we het fijn om van die mensen steun te krijgen.
Het zit echt niet goed hier. Sinds gisterenavond veel bloed en heftige krampen. Ga straks even de verloskundige bellen. Is het gebruikelijk dat je nog een echo krijgt ter bevestiging? Man man wat is dit rot zeg ook al was het nog zo pril.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, mag ik meeschrijven?

Ik heb maandag positief getest, 2 dagen na nod, maar volgens mij was mijn eisprong relatief laat. Voor ons is het iets een verrassing, we hebben het niet actief tegen gehouden, maar is wel enorm gewenst. Vorig jaar juli ben ik bevallen van ons zoontje o., die wordt volgende week alweer 1! Ik heb tm maart borstvoeding gegeven, waardoor ik ook toen pas weer ongesteld werd. Al met al heel snel gegaan!

Ik heb 17 augustus eerste echo en intake, ik ben dan ongeveer 9 weken. Het mocht eerder, maar wij gaan volgende week voor 3 weken op vakantie!!

Ik herken verder ook heel erg de onzekerheid, gaat het wel goed!?!? Die eerste weken zijn maar lastig..
Alle reacties Link kopieren
Gigi234 Wat kamer om te lezen. Hoe voel je je? Ik heb na het bloeden een echo gehad om te kijken of alles schoon was. Dit zal de verloskundige ook aangeven/kan je vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven