Zwanger worden vanaf juli 2020

11-07-2020 09:15 1609 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig kletsclubje voor dames die zwanger proberen te worden:) / of inmiddels al zwanger zijn :)
NaamLeeftijdKindje nr.NODUD
Nanku(runaisa)30/341 :cheer2: 28-1
Viviette27/351 :cheer2:-
Followthesun28/1 :cheer2: Meisje geboren
HoneyB199129/281 :cheer2: 23-01
Curlynan29/341 :cheer2: Jongetje geboren
Marhoo25/314:cheer2:Jongetje geboren
Onzekermeisje2534/331:cheer2:Meisje geboren
Lizzie8931/362:cheer2:Meisje geboren
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 10-01-2022 12:43
87.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, ik wil wel meeschrijven. Ik ben eind mei gestopt met de pil. Inmiddels ook al een keer ongesteld geweest, heel fijn dat mijn lijf het gelijk weer lijkt te doen na 14 jaar de pil slikken.
Ik vind het ook wel spannend, in mijn omgeving heel veel vriendinnen die vrij snel zwanger waren. Dus ik durf er eigenlijk niet echt op te hopen dat het bij ons ook zo snel gaat. Probeer er maar vanuit te gaan dat het best even kan duren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Curlynan. Leuk dat je meeschrijft. Voor jou dus ook de eerste keer dat je zwanger probeert te worden? Ik zou komende week ongesteld moeten worden als het goed is.
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 10-01-2022 12:44
44.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik wil graag meeschrijven.
Voor ons is het ook de eerste.
Ik ben wel al een jaar geleden gestopt met de pil, omdat ik niet goed tegen de hormonen kon.
Mijn cyclus is regelmatig en heb ik ook al een jaar in een app bijgehouden dus dat is fijn.
Wel ben ik al wat ouder (34) en mijn man is 33. We zijn pas een paar jaar samen, maar vanwege mijn leeftijd was het ook niet handig om nog lang te wachten.

Dus erg spannend en ik hoop dat het snel lukt.
Deze maand word de eerste poging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Onzekermeisje, leuk dat je bent aangesloten. Fijn dat je al regelmatig bent, is al wat makkelijker plannen. 34 jaar is nog prima te doen hoor. Ik ben 30 jaar.

Ik ben gisteren begonnen met foliumzuur te slikken. Zijn jullie hier ook al mee gestart?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik ben een paar weken geleden begonnen met foliumzuur.

En wat doen jullie met alcohol?
Ik heb voor mezelf besloten dat ik een week voor mijn eisprong niet meer drink.
Mocht ik weer ongesteld worden dan gun ik mezelf af en toe een wijntje, maar heel veel drink ik toch niet.
En eten (carpaccio bv) ga ik op letten als ik daadwerkelijk zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik drink eigenlijk alleen in mijn vakanties alcohol, daarbuiten drink ik zelden. Maar is inderdaad een slim idee, tot een week voor de eisprong.
Qua eten ga ik er inderdaad pas echt op letten totdat ik zwanger ben. Eigenlijk zou ik het liefst wel iets gezonder gaan eten voor vitamineopbouw, maar dat vind ik best moeilijk.

Het is trouwens gelukt een tabel te maken. Is deze zo oké? Of zien jullie graag nog iets erin terug?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor ons ook de eerste keer inderdaad. Ik woon in provincie Utrecht. Foliumzuur ben ik mee gestart zodra ik met de pil stopte. Alcohol dronk ik al heel weinig. Ik ben gevoelig voor hoofdpijn/migraine en van wijn kan ik al na 2 glazen de volgende dag ontzettende hoofdpijn hebben. Verder eet ik al geen vlees en vis, dus dat scheelt met opletten ;-).

Tabel ziet er prima uit! Ik ben trouwens 29 en mijn man 34. Ik zou volgend weekend weer ongesteld moeten worden als mijn lijf dit ritme aanhoudt.

Nanku, kan mij voorstellen dat het dan zeker spannend is. Hopelijk komt je cyclus snel op gang.

Onzeker meisje, fijn dat je cyclus al regelmatig is. Ik ben het nu ook in een app aan het bijhouden. Leeftijd valt wel mee toch? Bij ons in de vriendengroep is bijna iedereen (ruim) boven de 30 bij het beginnen aan kinderen en gaat eigenlijk allemaal heel vlot. Hoop dat dat voor jullie ook zo is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom uit noord Brabant.
De tabel ziet er goed uit.

Curlynan, dat scheelt al wel ja als je geen vlees/vis eet.

Ik probeer ook wel op te letten met koffie. Wat ik begrepen heb is meer dan 5 koppen ook slecht voor de vruchtbaarheid. Nu zal ik dat meestal niet halen, 5 koppen, maar iets minder zou al goed zijn. Als ik eenmaal zwanger ben zal ik ook moeten minderen, dus beter om dat nu al een beetje af te bouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat koffie niet zo goed is heb ik ook gelezen inderdaad. Meer dan 5 valt dan nog wel mee. Ik dronk er vaak 3, soms 4. Nu probeer ik het bij 1 of 2 te houden ( ik drink ze wel zwart en vrij sterk). Maar dat is dan denk ik wel prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.babyopkomst.nl/nieuws/koffi ... chap-fors/
Hier staat bij meer dan 5 koppen per dag. Ik weet niet hoe betrouwbaar het onderzoek is natuurlijk.
Maar 2 koppen per dag zou eigenlijk ook prima moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het linkje! Dan geniet ik morgen gewoon weer heerlijk van mijn 2 koppen koffie in de ochtend haha.
Hoi allemaal!

Ik wil ook graag meeschrijven als dat mag!

Wij gaan vanaf deze maand voor ons tweede kindje (vriend is 36, ik ben 31). Wij hebben al een zoontje van 2.5 jaar. Hij kwam echt als een volledige verrassing dwars door de anticonceptie heen, dus vind het nu ook wel spannend om er bewust voor te gaan. Ik heb na mijn zwangerschap een jaar een spiraal gehad, maar had best veel last van de bijwerkingen. Afgelopen tijd condooms gebruikt, dus heb alweer een tijdje een regelmatige cyclus. Komende week moet ik ongesteld worden en dan gaan we ervoor! Oh en wij wonen in Zuid-Holland.

Alcohol drink ik al zelden en eten ga ik pas aanpassen als ik daadwerkelijk zwanger ben. Moet eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap niet alle richtlijnen heb gevolgd, wel qua geen alcohol en rauw vlees of vis, maae officieel mocht ik ook geen sla uit zakjes meer ed. Daar ben ik niet zo strikt in geweest, geloof niet dat hij er iets aan over gehouden heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Lizzie
Dat scheelt wel een hoop stress denk ik als je spontaan zwanger bent alleen niet helemaal de bedoeling haha.
Wel spannend om nu er echt voor te gaan.
Hopelijk gaat het weer zo lekker snel voor jullie.

Die sla uit zakjes dat wist ik niet dat je die niet mocht als je zwanger bent.
Als ik daadwerkelijk zwanger ben wil ik me daar wat meer in verdiepen, maar sommige dingen lijken me wel erg ver gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je ook meeschrijft Lizzie. Jeetje ook sla uit zakjes niet, nooit gehoord eigenlijk van zwangere vriendinnen. Ik kan mij voorstellen dat je je bij de 1e niet precies aan alles hebt gehouden. Als ik zwanger ben ga ik mij er goed in verdiepen.
Het is heel wisselend wat je hoort tijdens je zwangerschap vind ik, de ene informatie is superstreng, terwijl een vriendin van mij van de verloskundige alles mocht eten, want de nadelige effecten van een eventuele bacterie zouden voor haar zijn en niet voor de baby. Dat vond ik dan wel weer wat ver gaan. Sowieso vond ik dat er mega veel op je af komt als zwangere, dus vooral doen waar je je prettig bij voelt is (hopelijk) mijn motto dit keer.

Merk wel dat ik het echt spannend vind. Ik heb een pcos diagnose waardoor ze op jonge leeftijd zeiden dat zwanger worden lastig zou worden en zeer waarschijnlijk via de medische molen zou moeten. Dat was de eerste keer dus absoluut niet het geval, maar ergens ben ik wel bang dat het dan dit keer niet lukt.

Hoe staan jullie erin? Relaxed of er al heel erg mee bezig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Lizzie, wat leuk dat je neerschrijft. Ik ga je toevoegen aan de tabel.

Klinkt wel herkenbaar, bij mij hebben ze ook gezegd dat het heel moeilijk zou worden. Op een of andere manier heb ik mij er altijd zorgen om gemaakt, maar het nu eenmaal zo ver is heb ik zoiets van "Dat komt wel goed". Dus vooralsnog vind ik het niet heel spannend. Ik denk dat dit over 2 maanden heel anders is.

Wisten jullie ook dat je eigenlijk geen softijs mag ?! :-o Ik zei al tegen man, ik wil deze maand wel nog een softijs eten haha!

Koffie drink is helemaal niet, rauw vlees of vis ook niet. Dus voor wat dat betreft hoef ik ook geen hele grote aanpassingen te maken. Ik snoep wel teveel en te weinig fruit, dus daar zal ik wel op gaan letten. Ik wil natuurlijk wel dat mijn kleine spruit de juiste vitamientjes mee krijgt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel fijn dat net baby 11 is geboren in onze vriendengroep, dus genoeg vriendinnen om na te vragen hoe zij dit deden met eten enzo :-). Zoveel ervaring al om mij heen haha.

Geen softijs heb ik weleens gehoord inderdaad. Nou eet ik dit niet vaak, maar gisteravond toevallig wel haha.

Begrijpelijk dat het voor jullie spannend is als er al gezegd is dat het moeilijk kan gaan. Wel fijn Nanku dat je het nu het moment er is niet meer zo spannend vindt.

Ik ben er wel meer mee bezig dan ik van te voren dacht. Ik had al een tijdje rammelende eierstokken en ontzettend veel baby's in mijn omgeving, dus ik wil het gewoon heel graag. Ik ben ook wat ongeduldig aangelegd ;-). Maar verder doe ik geen ovulatie testen ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik ben ook heel erg ongeduldig en als ik iets in mijn hoofd heb, dan gaat het er ook niet zomaar meer uit.
Dus ik ben er wel veel mee bezig, maar ik probeer me wel een beetje rustig te houden haha.
Scheelt denk ik ook wel dat verder niemand weet dat we ermee bezig zijn.

Vervelend Nanku en Lizzie, dat ze al gezegd hebben dat het wat lastiger word.
Aan de andere kant, dan was je ook niet dwars door de pil heen zwanger geworden toch Lizzie?
Lijkt mij dat je dan behoorlijk vruchtbaar bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al behoorlijke buikpijn dus ik zal wel binnen een paar dagen ongesteld zijn. Deze maand had ik er sowieso niet op gerekend, zou wel heel snel zijn. Ik heb een beetje september in mijn hoofd. Denk dat ik dan een stuk ongeduldiger zou zijn haha. 😍

Ja lizzie dat lijkt mij ook. Maar in een paar jaar tijd kan er veel gebeuren, maar maak je niet te druk, dat helpt al zeker niet.

Vind het wel leuk om dit met jullie te delen. :hello: Wij hebben het namelijk ook aan niemand verteld omdat ik echt niet zit te wachten op vragen iedere maand. (Zeker omdat ik niet weet hoe het gaat lopen)
Alle reacties Link kopieren Quote
curlynan schreef:
12-07-2020 10:19
Ik vind het wel fijn dat net baby 11 is geboren in onze vriendengroep, dus genoeg vriendinnen om na te vragen hoe zij dit deden met eten enzo :-). Zoveel ervaring al om mij heen haha.
Dan heb je toch al behoorlijk wat kunnen oefenen met luiers etc.. haha

Hier zijn wij de enige die nog kinderloos zijn, maar hebben nooit echt geoefend ofzo met kinderen van anderen :p
Hier weet ook niemand dat we ermee bezig zijn. Er wordt wel veel naar gevraagd, ons mannetje is 'natuurlijk al 2.5' dus het wordt hoog tijd volgens sommige mensen. Grappig genoeg zijn dat bij ons juist de mensen die niet zo dicht bij ons staan die dat soort opmerkingen maken.

Haha ja dat zou je denken he, als je een 1 op de 100 geloof ik zwangerschap hebt, dat je dan wel vruchtbaar bent. Ik weet ook eerlijk gezegd niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb de diagnose ooit gekregen gezien de onregelmatige menstruaties toen en de aanwezigheid van cystes op mn eierstok. Maar sinds ik flink ben afgevallen is mijn menstruatie eigenlijk al een hele tijd regelmatig, dus eigenlijk is het geen reden tot zorg. Maar toch hoor ik de woorden van de arts nog weleens in mijn hoofd, gek hoe dat werkt.

Leuk dat we hier een clubje bij elkaar hebben om hierover te kletsen!

@nanku, fijn dat je menstruatie al op gang lijkt te komen. Grappig dat je daar ineens blij mee kan zijn haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja Lizzie, geef het een paar maanden en dan mag je je pas zorgen gaan maken!
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 27-07-2020 19:32
62.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nankurunaisa schreef:
12-07-2020 15:11
Dan heb je toch al behoorlijk wat kunnen oefenen met luiers etc.. haha

Hier zijn wij de enige die nog kinderloos zijn, maar hebben nooit echt geoefend ofzo met kinderen van anderen :p
Haha klopt! Ik pas ook regelmatig op mijn nichtje♥️. En mijn beste vriendin is net bevallen, dus verwacht daar ook nog wel wat luiers te gaan verschonen ;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanku, nee hier nog geen spullen. Maar ik snap wel hoor dat je die spullen al hebt, ik kan mij vaak ook moeilijk inhouden op de baby afdeling haha. Ik durf dat niet zo goed, bang dat het niet lukt om zwanger te worden ofzo. Maar door het oppassen op mijn nichtje hebben we inmiddels wel een (goedkope IKEA) kinderstoel en wat speelgoed in huis.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven