Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Ik heb even een algemeen account aangemaakt voor dit topic! Mochten we een tabel maken is het voor iedereen gemakkelijker om deze bij te werken.

Even over mij; 32 jaar oud, mama van 2 kindjes en afgelopen zaterdag positief getest van ons derde wonder. ❤
Ik zou volgens mijn eigen berekening 1 april zijn uitgerekend.

Ik heb de verloskundigepraktijk nog niet gebeld. Wil even afwachten of de testen mooi blijven oplopen...

😘😘
Alle reacties Link kopieren
Hey bloemetje, schreef jij niet ook mee bij ons zwanger worden topic? Ik kan het hele topic niet meer vinden dus vraag het je maar hier.

Van harte gefeliciteerd! Super leuk!
NM dankjewel voor je felicitatie! Daar schrijf ik inderdaad mee! Wat gek, want dat topic is er wel nog gewoon, en er wordt ook veel geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem via jou weer kunnen vinden maar het topic wat ik bedoel (vanaf januari 2020) daar wordt amper nog wat gezegd haha. Geniet van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me heeeel voorzichtig aansluiten bij dit topic. Vanochtend positief getest, 4 dagen voor m’n NOD. Geeneens met ochtendurine. Voorgaande zwangerschappen (dochter van bijna 1 en vroege miskraam) ook getest op dag 26.

Als alles goed mag blijven gaan, zou ik rond 5 april uitgerekend zijn.

Ben bijna 31 en dit wordt ons tweede kindje.
DEM wat leuk!!! Van harte gefeliciteerd! 🥰
En al 4 dagen getest voor de NOD.... Da's echt heel mooi!

Hier lijken de testen ook mooi op te lopen 😊😊 hopelijk blijft alles goed gaan want april is een super fijne maand om te bevallen 😁
Gefeliciteerd Bloemetje en DEM!

Ook ik wil mij graag aansluiten. Ik had dinsdag een vroege test gedaan die positief was. Vandaag een andere test gedaan en ook die is positief. Ik denk dat mijn uitgerekend datum rond 2 april ligt.

Ik ben 32 en we hebben al een zoontje van net twee.

Hier ook nog niet aangemeld bij de verloskundige, ik ga ook nog even testen voor oplopende lijntjes
Gefeliciteerd Grenade! Wat leuk dat je ook aansluit!
Heel leuk dat jullie beide ook al kindjes hebben. 😊

Hier ook nog altijd niet de verloskundige gebeld... Ik wil ook nog even afwachten of de testen mooi blijven oplopen.

Zijn jullie gauw zwanger geworden?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal!

Ik sluit me ook voorzichtig aan. Heb gisteren positief getest en wil van het weekend ook nog een keer testen om te kijken of de testen oplopen. Als ik nu reken dan ben ik rond 2 april uitgerekend.

Wat leuk dat jullie ook allemaal al een kindje hebben. Ik heb een dochtertje van bijna anderhalf.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Wat je zegt bloemetje, toevallig. Hoewel er vast nog vrouwen aansluiten die van de eerste zwanger zijn.

Van de eerste was ik 7 of 8 maanden zwanger. Nu veel sneller. In mei heb ik een miskraam gehad rond 6-7 weken. Ik was meteen zwanger nadat we zeiden dat we ervoor gingen. Nu dus in 2 rondes na miskraam weer zwanger.

Ik ben nog heel voorzichtig aangezien mijn nod pas maandag is.
Ideetje dankjewel! Voor jou ook gefeliciteerd! En leuk dat jij ook een dochtertje hebt!

DEM wat fijn dat het zo snel gelukt is weer. En wel heftig van je miskraam. Herkenning, ik was in december zwanger, dat ging mis met 7 weken en ik was eind februari opnieuw zwanger dat ging met 9 weken mis. Die laatste keer was wel heftig omdat we het kindje echt hebben gezien. En omdat k al iets verder was.

Dus nu ook weer heel erg blij maar toch wat behouden nog. Hopelijk blijven de testen mooi oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemmetje en DEM, spannend om weer zwanger te zijn na een miskraam! Voor mijn dochter heb ik ook een miskraam gehad en ik was gelijk de ronde daarna weer zwanger. Ik was daardoor de eerste weken van de zwangerschap heel gespannen. Nu heb ik dat gek genoeg niet en ben ik daar helemaal niet mee bezig.

Bloemmetje, hier was het trouwens in ronde 3 al raak. Helemaal niet verwacht, aangezien ik PCOS heb en voor mijn dochter eens per 3 a 4 maanden ongesteld werd. Nu had ik gelijk na het stoppen met de pil een mooie cyclus en dus na 3 rondes zwanger 😊
Gefeliciteerd Ideetje!

Hier was het rond de vierde ronde raak. Ik ben eind vorig jaar gestopt met de pil, maar de eerste maanden hebben we nog bewust voorzichtig gedaan. Februari /maart toch besloten om maar gewoon te kijken of het weer ging lukken. Bij onze zoon was ik gelijk de eerste ronde zwanger. Ik vond het nu dus lang duren, maar nu achteraf toch ook wel snel.

Spannend dat er al een aantal een miskraam hebben gehad. Hier geen ervaring mee. Wel vind ik het weer spannend. Ik heb een vroege echo gepland op 13 augustus
Lieve dames ik heb een tabel gemaakt... Nu kan iedereen m zelfstandig aanpassen. Ik heb de inloggevens erbij gezet.
Alle reacties Link kopieren
Bloemmetje bedankt voor het maken van de tabel! Ik heb mijn leeftijd nog ingevuld. Past lekker in het rijtje.

Grenade, fijn dat je zo snel al een echo hebt! Grappig dat je 4 maanden lang vond duren, bij ons duurde het vorige keer bijna een jaar dus ik viel bijna van mijn stoel dat het na 3 maanden al raak was.

Hebben jullie al last van kwaaltjes? Ik heb steeds van die menstruatie krampen en ben met vlagen flink misselijk.
Haha ideetje ik weet ook wel dat het achteraf toch wel snel was. Maar wachten tot je dan zwanger bent duurt altijd lang denk ik. Gelijk de eerste keer was ook wel geluk hebben denk ik.

Hier ook wat krampen. En ook last van mijn darmen. Als ik te lang niks eet ook een soort misselijk gevoel. Heb het idee dat mijn broek nu al strak begint te zitten. Zullen m'n darmen wel zijn, maar toch apart
Ideetje goed bezig! Idd nagenoeg allemaal dezelfde leeftijd. Ik ben al mama van een tweeling trouwens. Jongen en een meisje. Nu ruim 2 jaar oud.
Wat fijn dat het deze keer zo snel raak was. Echt een cadeautje hè 😍

Hier ook wel kwaaltjes hoor; gevoelige borsten, vaak plassen, en ook last van mn darmen. Mn darmen kijken ook wel wat opgezet. Kan geloof ik komen door de hormonen.
Stiekem vind k de kwaaltjes wel fijn, laat me eraan herinneren dat er toch een klein kindje in me groeit.

Heeft de rest al contact gehad met de verloskundige?

Hebben jullie het al tegen vrienden/ouders/familie verteld? Wij nog niet, alleen mijn beste vriendin weet ervan. Heerlijk om er af en toe met haar over te kunnen praten. Verder weet nog niemand het.
Wat leuk (en pittig lijkt me) zeg een tweeling, zit dat bij jullie in de familie? Heb je daar nu ook meer kans op of dat niet?

Precies een beetje kwaaltjes is ook prima. De vorige zwangerschap heb ik ook weinig last van kwaaltjes gehad. Kan wat onzeker maken, maar het is verder wel fijn.

Ik moet de verloskundige ook nog bellen. De echo is ingepland bij een echopraktijk, de verloskundigen hier maken zelf geen echo's.

Hier weet nog niemand het. Zolang ik mij goed blijf voelen en mijn buik niet te hard groeit wachten we nog even. De dag na de eerste echo hebben we met onze vrienden een bbq. Even kijken hoe het dan gaat. Als ik ook nog eens niets drink ben ik bang dat het op gaat vallen, dan vertel ik het liever dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetje, wat leuk, een tweeling! Dat lijkt me zo leuk! Hier niet in de familie, dus ik acht de kans klein. Één is natuurlijk ook al heel bijzonder. 😊

Wij vertellen het m’n zussen en moeder wel snel. Zij wisten ook van m’n miskraam. M’n ene zus is nu ook weer zwanger. Bij m’n vorige was ik ook zwanger samen met beide zussen. Zij van hun tweede, ik van de eerste. Nu dus weer samen met 1 zus zwanger.

Denk dat ik het daarna wel veel mensen al vertel na de eerste echo. Sowieso op m’n werk. Ook daar weten ze van de miskraam. Maar ook met ‘t oog op weer misselijk zijn. Ik heb me vorige zwangerschap veel moeten ziek melden tot 12 weken. Ik sta voor de klas en moest de heel dag overgeven. Ook een avond bij de HaP gezeten omdat ik geen vocht binnen hield. Hopelijk blijft dit me deze keer bespaard.

Nu nog niet veel kwaaltjes, behalve licht misselijk in de morgen en een zwaar weeïg gevoel in m’n buik. Vorige keer kwamen de echt kwaaltjes pas vanaf week 7.

Vandaag vier ik m’n verjaardag. M’n schoonouders mogen het echt nog niet te weten komen. Dus misschien dat ik met m’n zussen en moeder een momentje kan pakken.

Ik ga morgen de verloskundige bellen.
Dag dames!

Een tweeling is inderdaad super leuk! En met momenten wel eens pittig... Haha maar dat is het met één kindje natuurlijk ook wel eens!
Tweelingen zit bij ons ook niet in de familie, dus echt een cadeau. Maar k voelde toendertijd wel helemaal aan dat het om een tweeling ging. Mn hcg was torenhoog 🤭😂 natuurlijk veel hormonen in mn lijf toendertijd.
Bij de miskramen ging het iedere keer om 1 kindje.
Gevoelsmatig is het er nu weer maar één. Maar wie weet...

DEM was bijzonder om nu weer met je zus zwanger te zijn. Hoever is zij nu inmiddels?

Het kan soms best prettig zijn om het te vertellen tegen de mensen om je heen he? Zeker als je je echt niet goed voelt.
Wij willen nu nog even wachten met het te vertellen omdat we die miskramen hebben gehad.

Oh Grenade dat wist ik niet, dan ga je naar een echopraktijk en je afspraken gewoon bij de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
Grenade, dat is bij ons ook bijna bij alle echo’s. Alleen de 7-8 weken echo doet m’n verloskundige zelf. Wie weer wonen we wel in dezelfde regio.

Bloemetje M’n zus is in februari uitgerekend. Haar jongst, de tweede, is 5 weken jonger dan onze dochter.

Het is dat m’n zussen en moeder het wisten van de miskraam en iedere maand door hadden wanneer ik ongesteld moest worden, anders had ik het ook nog voor me gehouden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik doe ook graag mee! Ik ben dan de eerste voor wie het het eerste kindje is. Ik ben April, 33 jaar en eergister mijn eerste positieve test.
In 3 rondes raak! Heeeeel blij, dat was toch sneller dan verwacht. Ik had me al helemaal ingesteld op een negatieve test obv de statistieken.

Ik ga morgen de verloskundige bellen en moet mijn schildkliermedicatie ophogen.
Ik heb nog helemaal geen klachten! Mijn buik is zo plat als een dubbeltje en voelt niet opgeblazen. Ik voel eigenlijk niks.... maar mijn test is wel mooi opgelopen
Ik hoop zo dat het blijft zitten!
Provincie Gelderland hier DEM! Nog of alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Is het nog gelukt je zus en moeder bij te praten? Wat super leuk dat je twee keer zo dicht op je zus zit met je zwangerschap. Een paar weken geleden had ik ook even het idee dat mijn zusje zwanger was. Maar daarna niks meer opgemerkt dus denk ik het niet. Ik zou het wel super leuk vinden beide zwanger te zijn. We wachten het af.

Welkom April en gefeliciteerd! Fijn dat je je ook nog zo goed voelt. Hier zei ik vandaag ook al het is dat de test positief is en ik dit herken van mijn vorige zwangerschap, maar verder merk ik nog maar weinig en voel ik mij prima
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar, Grenade!

Voor mij is het goed dat er morgen weer een werkweek begint. Even niet de hele dag hiermee bezig zijn haha en afvragen of het wel blijft zitten.

Meteen een vraagje aangezien jullie allemaal al praktijkervaring hebben (en ik niet :) )
Is het mogelijk om (intensief) te sporten tijdens de zwangerschap?
Ik loop elke week 15 km hard + dansen op hoog niveau en wil dat eigenlijk voortzetten zolang ik me goed voel. Maar ik weet niet of t kwaad kan voor t vruchtje (hardlopen is zo hard op de weg bonken :couple: )
Ik ga dit nog aan de verloskundige vragen, maar ff vast bij jullie checken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven