Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
:cheer2:
Ha, slim! Het is inderdaad steeds drukker aan het worden, gezellig hoor!!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik zal dan wel de zure zijn van het stel( misschien hormonen haha) maar om hier nou straks echt met 30 man te zitten ga ik wel onoverzichtelijk vinden. Er had alweer bijna een nieuw topic vol kunnen zijn.

Heeft niets met de aanmeldingen persoonlijk te maken, want vind super leuk dat zoveel mensen er mee bezig zijn! Maar het overzicht joh....

Zeker als iedereen ook nog zijn kind Joshua gaat noemen joh, niet te doen :mrgreen:

Ovulatietest Ik doe dat nog niet, ik houd Flow bij( app die je cyclus meet) en ga daar een beetje vanuit. Maar de controlfreak in mij word wel heel blij van die foto met testjes en de info die je daar uit krijgt :rofl:

Vertellen Ik wil graag ook iets met mijn 2 nichtjes doen daarin, maar weet nog niet hoe :mrgreen:

Vriend/cyclus Mijn vent wil niet ' op de minuut' , dus hij weet wel dat ik t weet maar licht hem er niet echt over in want dan denkt hij dat hij alleen maar sperma moet doneren en ik het niet doe omdat ik zin in hem heb :biggrin:
Piccobellobv schreef:
29-07-2020 12:06
Ik zal dan wel de zure zijn van het stel( misschien hormonen haha)...
Nee ik snap je, maar omdat we van de mods toch geen beperking mogen invoeren mbt aantal meeschrijvers is dit wel een slimme oplossing.
Het is ook niet mijn eerste keus (onbeperkt aantal), maar zo kunnen er indien gewenst met deze Nick meer topics gemaakt worden :) . A,B,C etc. Zo kunnen we ons evt onderverdelen.
Alle reacties Link kopieren
Joee, ik heb jullie ook gevonden!
Eens hoor, ik wil niemand voor het hoofd stoten of buitensluiten, maar het overzicht ben ik helemaal kwijt..
Gevolg is ook dat ik niet meer op alles reageer want ik kan het allemaal niet bijhouden. En dat vind ik wel jammer :(
Ik zag dat er bij de Etos een aanbieding is voor lucovitaal, 1+1 gratis. Wellicht een idee voor wie alvast mama vitamine wil inslaan. Zwanger worden in september betekent immers uiterlijk augustus starten met foliumzuur :). Die van luco is met visolie en magnesium.
Alle reacties Link kopieren
Jongens.... ik had vanochtend een beetje kramp en net ineens een beetje bloed.... Dus ik ga lezen. Staat er dat je omstreeks dag 9 een innestelbloeding kan hebben....

Vandaag is dat 9

:blob:

Waarschijnlijk is het natuurlijk helemaal niks maar omdat alles onder een vergrootglas ligt valt het je dan op haha
Wooohoooo!!!! Ik duim voor je Picobellobv!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Kokoro! Fijn dat ik jullie gevonden heb :yes:
Daanstje schreef:
29-07-2020 14:03
Joee, ik heb jullie ook gevonden!
Eens hoor, ik wil niemand voor het hoofd stoten of buitensluiten, maar het overzicht ben ik helemaal kwijt..
Gevolg is ook dat ik niet meer op alles reageer want ik kan het allemaal niet bijhouden. En dat vind ik wel jammer :(
Idem dito. Snap Viva ook wel want het is een gratis forum verder, maar goed. Hopeliijk is de hint inmiddels duidelijk en kunnen mensen makkelijk een eigen topic aanmaken. Die heeft binnen no-time een leuk groepje vol!

Het zou wat zijn Picobello! Ik hoop het voor je :D
Wat je zegt over vriend wil niet op de minuut, dat is bij ons ook haha. Dat zou die echt niet chill vinden.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Oehhh spannend Pico! Jij bent dus al begonnen? Zal voor je duimen!

Sex timen ga ik ook niet naar vriend benoemen. Mocht het hét moment suprême zijn en hij weigert, kan dat alsnog :rofl:.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Kokoro, een soort emotionele chantage? Of emotionele bondage, dat kan ook nog :applause:
Alle reacties Link kopieren
Ja nieuw topic, helemaal prima! Ik ben ook wel voorstander van een nieuw topic aanmaken bij al een groot aantal meeschrijvers. Deze oplossing, rekening houdend met de richtlijnen van het Vivaforum snap ik, goede oplossing :)

Kokoro, dank voor de tip, ik ga ze kopen :thumbsup:

Wow Pico zo spannend! Stel je voor gewoon direct de nulde ronde raak :proud: Dat afwachten lijkt me echt zenuwslopend trouwens, daar heb ik nu al last van (ik tel de dagen).

Mbt de ovulatietesten: thanks Kokoro! Op basis van jouw resultaten heb ik de mijne beoordeeld en de piek lijkt gisteren te zijn geweest (morgen ook nog even testen om te bepalen of ie af loopt). Dat zou dan moeten betekenen dat ik direct netjes een regelmatige cyclus zou hebben, zou het wel verbazingwekkend vinden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad handig dat iedereen hem nu zelf in kan vullen! Het wordt inderdaad wel redelijk onoverzichtelijk nu... Maar vaak vallen er ook weer een paar schrijfsters weg is me opgevallen in eerdere topics..
En anders inderdaad toch maar een onderverdeling gaan maken zoals Kokoro opperde!

Hahaha piccobello, ik moet echt hardop lachen om je Joshua opmerking :lol:
Misschien is bij jou de eerste Joshua dus al in de maak haha, spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ooh picco Dat is zo spannend he! Spannende dagen komen eraan! Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook een innestelingsbloeding.

Inmiddels denk ik er minstens 25x per dag aan. Vind het ook weer echt heel spannend. Nog meer dan ik had verwacht!

Ik heb bij de boodschappen heel veel groente en fruit besteld. Wil echt nog wat gezonder gaan eten.

Ik gebruik de Flo app om mijn cyclus bij te houden. Mijn man weet niet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn ivm de seks. Dat vinden we beiden fijner. Ik gebruik ook geen ovulatie testen.
Maar ik heb makkelijk praten in die zin. In vier rondes ben ik drie keer zwanger geraakt. En hoewel ik niet direct verwacht dat het meteen raak is, zit mijn zorg sowieso meer in de tijd tussen een positieve test en eerste echo als ik eerlijk ben. Ergens ga ik er vanuit in ieder geval binnen een half jaar zwanger te zijn...
:fortune: konden we maar in de toekomst kijken!
Herinnering schreef:
29-07-2020 20:40
Mbt de ovulatietesten: thanks Kokoro! Op basis van jouw resultaten heb ik de mijne beoordeeld en de piek lijkt gisteren te zijn geweest (morgen ook nog even testen om te bepalen of ie af loopt). Dat zou dan moeten betekenen dat ik direct netjes een regelmatige cyclus zou hebben, zou het wel verbazingwekkend vinden.

Dat zou mooi zijn! Bedenk je je wel dat ovulatie 24-36u ná die piek plaats vindt? Zie mijn temp schema: https://i.ibb.co/NFyBjdf/Screenshot-202 ... Mobile.jpg . Eerste positieve ovtest op cd15 en vervolgens cd16 ovulatie. Je ziet dat ik ook nog positief test op de dag van mijn eisprong. Als dat je enige uitgevoerde ovulatie test is in die cyclus, ben je dus eigenlijk net te laat (zie link verderop).

Fijn dat je iets aan mijn foto's had :). Hoe lang je piek duurt kan sterk wisselen per vrouw. Ik heb slechts 1x doorgetest tot afname. Het gaat toch om het eerste piekmoment. Zie hier;
https://www.avawomen.com/avaworld/long-lh-surge-last/


Piccobellobv schreef:
29-07-2020 20:24
Hahaha Kokoro, een soort emotionele chantage? Of emotionele bondage, dat kan ook nog :applause:

Jaaa joh, kan gewoon :rofl:! En als hij dan alsnog weigert en ik word ongesteld, dan zal-ie vást de keer erop niet weigeren... ohhhhhh pre-pregzilla :proud:!


@Koetjes
Het zijn spannende tijden. Dat zeker. Duimen dat we hier allemaal vlotte plakkerds krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Haaaallo iedereen!
Heb geprobeerd alle berichten te lezen na 5 dagen vakantie - niet te doen maar zo goed als gelukt denk ik! Ga even niet op alles in, maar ben niet minder geïnteresseerd!

Ik snap nog steeds vrij weinig van wat er allemaal gebeurt met dit topic. Bedankt iig voor alle moeite! Het is steeds heel goed geregeld.

Welkom alle nieuwe schrijfsters! Denk ik? Of gaan die dan toch verder in “oude” topic?

Goed.. 5 dagen met vriend weg geweest, super leuk!
Dinsdagmiddag een telefonische afspraak met de huisarts over mijn chlamydiazorgen - we liepen door Groningen toen ze belde en vriend luisterde mee. Heel chill gesprek en gelukkig is de grootste zorg veranderd in: we zien het wel, blij dat ik er op tijd bij ben. Huisarts adviseerde ook om gewoon te beginnen en te kijken en mocht het na 6-8 maanden niet gelukt zijn (dus niet een heel jaar), dan kan ik eventueel al doorverwezen worden voor onderzoek. En het zinnetje:
“dan kan IVF ook gewoon de oplossing zijn” voelde ook niet “vreselijk” ofzo, het behoort gewoon tot een optie. Ze verzekerde me dat ik nog jong ben, dat de kans op verklevingen niet groot is en dat het fijn is om gewoon onbezorgd samen te beginnen met de wetenschap dat ik altijd kan bellen met de vraag of het toch onderzocht kan worden (na 6mnd).

Ik merk toch dat het voor mn vriend allemaal erg wennen is. Hij snapt niet dat ik me er al zo ontzettend in verdiep, waarom alle opties al onderzocht moeten worden, waarom er nu al “pillen bij komen kijken” (foliumzuur) En waarom er in godsnaam al wordt gesproken over IVF! Hij wil gewoon beginnen in september en dan wel zien (stond ik er maar wat meer zo in)
Ik moest hem nog even uitleggen dat het wel de bedoeling is dat je in de week van de eisprong wel even je best moet doen om de dag, omdat dat hét moment is- dat was bijna ‘not done’ omdat je dan “alleen maar sekst voor de bevruchting”. Heb nog even een halve biologieles met ‘m door moeten nemen, én de voordelen van foliumzuur voor een groeiend vruchtje, maar ik geloof dat hij nu wel begrijpt wat straks ongeveer de bedoeling is vanaf september 😛.

We gaan het zien! Hij gaf in ieder geval toe dat hij zich misschien iets te weinig heeft ingelezen en dat sommige dingen er gewoon bijhoren.

Ovulatietesten: ik twijfel of ik ze wil gebruiken. Opzich herken ik de aanloop naar m’n eisprong wel, maar het geeft wel nóg meer zekerheid (en ik hou van zekerheid). Ik ben alleen niet zo goed in structureel dingen bijhouden...

Vertellen: ahh lijkt me zo moeilijk het voor me te houden.. vooral voor m’n ouders, die gun ik het zo erg om voor het eerst opa en oma te worden.

Mijn schoonmoeder is vorig jaar augustus overleden. Wat dat betreft is dit onderwerp ook best een zwaar onderwerp. Ik had haar zo graag oma willen maken en het zou zo fantastisch zijn als ze haar zoons kindje zou kunnen zien...misschien sta ik er te weinig bij stil dat deze fase ook al best wel heavy is voor m’n vriend omdat hij zijn moeder nooit als oma van zijn kind(eren) zal meemaken. En dat ik dan soms zo doordram over hoe graag ik het wil en wat ik dan wel niet van hem verwacht is dan niet helemaal eerlijk (goed dat ik het hier even van me afschrijf, doet me stilstaan bij dingen...).

Namen: doen we heel luchtig over. Had laatst een meisjesnaam bedacht, Mia. Daar zitten we dan lekker de hele dag mee te experimenteren: Mia, eten! Mia, niet van de grond afrapen! Mia, kom je?
Een heleboel Mia’s verder vonden we het toch niet zo leuk. Nouja prima! Ik denk dat wij er wel uitkomen.

Morgen beginnen met foliumzuur! Ik denk dat ik toch weer een of andere App ga downloaden - is Flo nou een aanrader?

Ik hoop ontzettend en ik duim voor ons allemaal dat het een extra leuke kerst wordt dit jaar. Ik heb het idee dat het, los van dat er iets mis is met mn eileiders, bij ons nog wel even gaat duren. Voorgevoeletje.

Welterusten allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jemig, Sorry, na die lap tekst nog even dit:
Picobellobv: Wouw!! Spannend!! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je er weer bent Maria en fijn dat ze er zo luchtig over deden en dat dat jou ook helpt! Ik heb dus Flo, maar las laatst bij deze app vergelijker :

https://www.24baby.nl/zwanger/community ... latie-app/

Dat Flo er om bekend staat gegevens door te verkopen...

Zal eens kijken of ik rond mijn menstruatie meer chocola gerelateerde ads krijg op mn Facebook :mrgreen:

@Kokoro, ik moest zo hard lachen om je post haha :lol:

@ De rest: thanks dat ik mijn blijdschap vanwege een beetje bloed hier kwijt kan haha! Toch echt fijn dit topic!

Grappig dat al onze mannen anders zijn maar in sommige dingen toch ook wel gelijk....

Misschien moeten zij ook een eigen topic op Viva, ter ondersteuning.... :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
maria89 schreef:
29-07-2020 22:55
Jemig, Sorry, na die lap tekst nog even dit:
Picobellobv: Wouw!! Spannend!! Succes!
Dit soort dingen maken mij niet uit hoor, nu we met zoveel zijn probeer ik ook steeds op iedereen te reageren maar volgens mij lukt dat ook niet steeds. Zolang we allemaal beetje over dezelfde onderwerpen praten is het best zat toch haha :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Even snel; Ik gebruik de app Glow, vind ik erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Super een nieuw topic waarin iedereen kan aanpassen! Ik had mezelf er gister even snel bijgezet maar nog niet gereageerd. Mocht het te druk worden kunnen we inderdaad onderverdelen maar wat @larv zegt, wellicht vallen er nog wat weg of reageert iedereen een beetje geleidelijk, zodat het nog wel bij te houden is :-) of ook gunstig: zijn er een heel stel snel zwanger en die zullen dan misschien overstappen naar de uitgerekend in … topics.

@maria ik moet lachen om de reactie van jouw vriend haha. En alleen maar super mooi dat hij daarna heeft nagedacht en het nut begrijpt!! Inderdaad wel zwaar dat schoonmoeder het niet meer mee gaat maken.. Zeker omdat het nog best vers is.

Hier is mijn vriend degene die begon over ovulatietesten en uitzoeken wanneer we de meeste kans hadden. Ik heb hem moeten overtuigen dat we dat de eerste maanden niet gaan doen haha. Als ik duidelijk heb hoe mijn cyclus zit wil ik daar pas aan beginnen.

Ben van plan aankomend weekend te beginnen met slikken van foliumzuur. Ik heb van davitamon foliumzuur in huis gehaald (met vitamine D staat erop). Is dit voldoende of mis ik nu nog iets essentieels?
Nolatjeee90 schreef:
30-07-2020 10:29
Ben van plan aankomend weekend te beginnen met slikken van foliumzuur. Ik heb van davitamon foliumzuur in huis gehaald (met vitamine D staat erop). Is dit voldoende of mis ik nu nog iets essentieels?
Is voldoende. Als je minder dan eens per week vis eet, kun je omega 3 vetzuren overwegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven