Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Pico!
En wat een geruststelling Maria!

Ik heb hier de app mijn kalender. Ik gebruik m nu al 5 jaar om m'n menstruatie in bij te houden. Adhv al die gegevens berekent hij gemiddelden voor eisprong en menstruatie.
Man heeft hier totaal geen moeite met on de dag seks hebben voor een dag of 8/10. Mijn libido is sinds de zwangerschap van zoon erg laag, dus elke keer dat we seks hebben vindt ie al prima.
Dat wordt voor mij nog wel een ding. Zoon hangt zoveel aan mij dat ik het gepluk aan m'n lijf wel zat ben als hij op bed lig. Daarbij komt dan emotioneel heftig werk waardoor ik vaak nog lig te malen in bed over de dingen die ik heb meegemaakt..

Het speelt in mijn hoofd niet zo erg als toen we er voor gingen bij de eerste. Ik hoop dat dat zo blijft, ook als ik zwanger ben en moet wachten op de eerste echo. Want dat wachten vond ik veel zenuwslopender dan wachten op het zwanger worden...
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk doe je of deel je dat liever niet?

Fijn dat jouw vent staat te springen om te gaan, dat scheelt in ieder geval :)
Pfff Daanstje, dat lijkt me best lastig voor jou, dat je nu zo'n laag libido hebt. Of valt dat wel mee?
Nou dames, 31 juli alweer. De tijd vliegt! Nog maar 1 maandje wachten en dan gaan we ervoor😱! Nog 1 ei weg te gooien :rofl:!

Voor de dames die al een kindje hebben: voelt deze keer anders voor jullie? Welke verwachtingen had je de vorige keer? Wat kwam uit en wat was anders?

Ik ben zelf echt een control freak dus ik ben er dagelijks ontzettend veel mee bezig. Aan de andere kant heb ik ook wel een beetje cold feet. Wat als ik me heel ziek ga voelen of 30kg aankom en mijn gewone leefstijl los moet laten... Ik hoop zelf bijvoorbeeld heel erg dat ik een zwangerschap lang kan blijven sporten. Zie mezelf ook nog niet alle huidige ballen hoog houden met een kindje erbij. Allemaal niet te voorspellen natuurlijk... En het is maar goed dat het, eenmaal zwanger, ook nog 9 maanden duurt voordat zo'n uk zich aandient.

Ik heb al wel gekeken naar verloskundigen in de buurt. Ik ben heel kieskeurig en hoef echt geen onzin te horen over Himalaya zout tegen misselijkheid of "open gaan als een bloemmmmm". Centering pregnancy lijkt me ook niks. Ik zou mijn mond niet houden als er onzinnig advies gegeven wordt. Niet relaxt voor de rest van de groep of mijzelf.

Vriends tante werkt als verloskundige in onze buurt en haar opvattingen staan enorm haaks op waar ik zelf in geloof en wat de wetenschap zegt. Die sla ik dus sowieso over. Ook wil ik een verloskundige met echo in de praktijk. Alhoewel ik de luxe heb om zelf te kunnen echoën op werk. <-- niet quoten aub.

Kraamzorg heb ik nog niet naar gekeken. Dàt leek me nog wel een beetje voorbarig :$ :rofl:!
Huhu voorbarig :biggrin:

Naar verloskundigen e.d. heb ik nog helemaal niet gekeken. Hoe werkt dat eigenlijk?
Als ik jou zo hoor kan ik me voorstellen dat je helemaal gek wordt van dat soort 'zweverige' praat.

Ik ben niet bang voor het dragen van een kindje, hoewel ik wel net een aantal maanden aan het afvallen ben. Ik ben nu 10kg kwijt en wil er eigenlijk nog 10. Maar als ik zwanger word dan zal dat wel even on hold gaan.

Wel herken ik me deels in het controlefreak zijn. Ik vind vooral de bevalling heel erg spannend. Daar schaam ik me een beetje voor want ik snap ook wel dat het een doel dient en dat de natuur nu eenmaal zo werkt, de gezondheidszorg goed is en noem het maar op. Toch kan ik me niet onttrekken aan het gevoel van stress(?)/angst als ik aan de bevalling denk. Aan de duur, de pijn en alle complicaties die kunnen optreden. Heel irrirant want normaal gesproken ben ik altijd best rationeel en nuchter. Mocht iemand hier tips voor hebben..

Dit boek heb ik besteld om op vakantie te lezen https://www.bol.com/nl/p/mama-worden/92 ... anguage=nl
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, ja het voelt anders. In plaats van, kan ik überhaupt zwanger worden? Naar hoeveel miskramen zullen het deze keer zijn. :facepalm: Klinkt heel pessimistisch maar zo voelt ‘t wel.
Wel is het zo dat ik deze keer beter weet wat te verwachten en er vanuit ga dit weer mee te maken. Fysiek een makkelijke en fijne zwangerschap. Lang kunnen sporten. Niet te veel aangekomen en alleen op mijn buik. Geen misselijkheid. Snel de kilo’s weer kwijtgeraakt. Dus daar heb ik nog geen enkele zorg over, en dat is wel heel fijn!

Oh enne mijn kraamzorg heb ik juist met 7 weken ‘moeten’ regelen. Anders was die vol. Haha wellicht nog een tip om er toch ook vast naar te kijken. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: Anders was de kraamzorg die ik wilde vol.

Vlavi, tips voor de bevalling heb ik niet meteen. Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Vond dat fijn. Maar vooral de leuke vriendinnen die ik eraan heb overgehouden is super!
@Koetjes, dat is een goeie, ik heb ooit yoga gedaan en vond dat sowieso al wel fijn. Ga ik even naar kijken
Het lijkt me erg heftig om er zo in te (moeten) staan als jij. Pff.. Hebben jullie ook afspraken gemaakt over hoe vaak jullie het willen proberen, of is dat niet zo aan de orde?
Vlavi schreef:
31-07-2020 07:49
Naar verloskundigen e.d. heb ik nog helemaal niet gekeken. Hoe werkt dat eigenlijk?

Googlen en kijken wat je aanstaat qua website en verhaal :). Ze geven op de website vaak aan hoe ze naar het hele proces kijken en in welke buurten ze werkzaam zijn. Ook kun je rondvragen bij zwangeren/nieuwe moeders in de buurt. Wel op tijd aanmelden i.v.m. vol zitten.

Ik ben niet bang voor het dragen van een kindje, hoewel ik wel net een aantal maanden aan het afvallen ben. Ik ben nu 10kg kwijt en wil er eigenlijk nog 10. Maar als ik zwanger word dan zal dat wel even on hold gaan.

Tijdens zwangerschap moet je idd niet bewust afvallen. Ik had er hier 16 af, inmiddels 12,5 :facepalm:. Ik zet nog even alles op alles de komende tijd om weer terug naar m'n streef te komen.

Wel herken ik me deels in het controlefreak zijn. Ik vind vooral de bevalling heel erg spannend. Daar schaam ik me een beetje voor want ik snap ook wel dat het een doel dient en dat de natuur nu eenmaal zo werkt, de gezondheidszorg goed is en noem het maar op. Toch kan ik me niet onttrekken aan het gevoel van stress(?)/angst als ik aan de bevalling denk. Aan de duur, de pijn en alle complicaties die kunnen optreden. Heel irrirant want normaal gesproken ben ik altijd best rationeel en nuchter. Mocht iemand hier tips voor hebben..

Helaas geen specifieke tips. Wat ik gezien heb is dat bevallingen het beste gingen als moeders echt in een soort bubbel terecht kwamen. Helemaal in zichzelf gekeerd. Ik ben heel rationeel op het bevallingsvlak, maar ga wel iets van Yoga oppakken of hypnobirthing om te proberen die zone makkelijker te vinden. Misschien is het ook wel iets wat t.z.t. gewoon over je heen moet komen.

Dit boek heb ik besteld om op vakantie te lezen https://www.bol.com/nl/p/mama-worden/92 ... anguage=nl
Koetjesenkalfjes schreef:
31-07-2020 07:55
Kokoro, ja het voelt anders. In plaats van, kan ik überhaupt zwanger worden? Naar hoeveel miskramen zullen het deze keer zijn. :facepalm: Klinkt heel pessimistisch maar zo voelt ‘t wel.

Poeh, ja, dat is heftig :hug:

Wel is het zo dat ik deze keer beter weet wat te verwachten en er vanuit ga dit weer mee te maken. Fysiek een makkelijke en fijne zwangerschap. Lang kunnen sporten. Niet te veel aangekomen en alleen op mijn buik. Geen misselijkheid. Snel de kilo’s weer kwijtgeraakt. Dus daar heb ik nog geen enkele zorg over, en dat is wel heel fijn!

Nou, daar heb je wat mij betreft gewoon récht op met wat je hebt doorgemaakt. Ik hoop voor je dat het allemaal in 1x en als een zonnetje zal gaan ditkeer.

Oh enne mijn kraamzorg heb ik juist met 7 weken ‘moeten’ regelen. Anders was die vol. Haha wellicht nog een tip om er toch ook vast naar te kijken. ;-)
Kraamzorg ga ik fiksen zodra er een positieve test is denk ik :$.
Dat boek klinkt goed! Vooral ook welke auteurs eraan gewerkt hebben. Het is tenminste niet zo'n boek van een "popi-jopi/influencer/vloggende/watkanikeigenlijkwél" mama :rofl:.
Haha ja daar heb ik dus ook niet zo veel mee. En ik weet niet of dit opdringerig is, maar deze ga ik op vakantie aan mijn vriend geven :mrgreen:

https://www.bol.com/nl/p/aanpakken-voor ... anguage=nl

Ik ga me maar eens oriënteren wbt verloskundigen en yoga. Zwangerschapszwemmen lijkt me ook wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Pico, ik wil idd niet teveel in detail treden. Graag niet quoten! ***

Vlavi, haha, ik heb daar zelf niet zon last van. Man vindt het vervelend. Maar zin maken lukt meestal wel. Mits het dus niet te druk is op m'n werk..

Koko: wat nu anders is, is dat ik relaxter ben. Ik ben weer 'normaal' geworden na de bevalling en kraamtijd. Ik weet nu wat hormonen met mij kunnen doen, maar ook dat het weer over gaat. Ik werk nog steeds best veel, en voel me daar prima bij. In die zin kan ik wel opzien tegen opnieuw een eerste jaar met een kleine, want nu loopt alles lekker en soepel met zoon. Een babytje gaat daar wel even iets in veranderen in het begin.
Qua bevalling zou ik proberen niet teveel verwachtingen te maken. Je zult het moeten doen met wat je lijf doet. Zo werd ik de vorige keer medisch doordat mijn vliezen braken maar ik geen weeën kreeg. Daar doe je niet zoveel aan helaas..
Wel denk ik eraan om een geboortefotograaf in te huren. Ik ben zoveel kwijt van de geboorte, en de fotos die de verpleging heeft gemaakt vind ik echt niet mooi..
Helpt niet bij de verwerking van een heftige bevalling en kraamtijd..

Pff heftige gedachte wel Koetjes, ik snap het wel.. maar lijkt me wel naar. Hoe staat je man daarin?

Verloskundige ga ik een andere praktijk kiezen dan bij de eerste, evenals kraamzorg. Want ik vind dat zij beiden veel te laat hebben ingegrepen toen het niet goed ging met mij. Terwijl ik achteraf las in het verslag dat ze me labiel vonden. En dan toch de zorg afsluiten, en dat niet openlijk met mij besproken hebben. Ik vind dat zo fout. Voor hetzelfde geld was ik echt diep weg gezakt in een depressie.
Verloskundige kun je je inschrijven zodra je een positieve test hebt, kraamzorg wordt aangeraden voor de 12e week.
Ook het kinderdagverblijf moet je trouwens vroeg bij zijn.
Bij zoon heb ik met 8 weken zwangerschap ingeschreven en toen had ik niet eens beide voorkeursdagen. Nu wil ik niet dat ik straks 2 kinderen op verschillende dagen moet brengen. Dus ik denk dat ik nu nog eerder de 2e ga inschrijven.
daanstje wijzigde dit bericht op 31-07-2020 15:37
4.17% gewijzigd
Vlavi schreef:
31-07-2020 09:00
Haha ja daar heb ik dus ook niet zo veel mee. En ik weet niet of dit opdringerig is, maar deze ga ik op vakantie aan mijn vriend geven :mrgreen:

https://www.bol.com/nl/p/aanpakken-voor ... anguage=nl
Ziet er goed uit! Dank voor de tip. Ik denk dat ik dit boek ga gebruiken om bij vriend een positieve test aan te kondigen. Yup, ik ben er zo ééntje. Ik vind genderreveals en babyshowers ook leuk (zolang het intiem en zonder grote cadeaus is). Shoot me :proud:!
Daanstje schreef:
31-07-2020 09:03
Koko: wat nu anders is, is dat ik relaxter ben. Ik ben weer 'normaal' geworden na de bevalling en kraamtijd. Ik weet nu wat hormonen met mij kunnen doen, maar ook dat het weer over gaat. Ik werk nog steeds best veel, en voel me daar prima bij. In die zin kan ik wel opzien tegen opnieuw een eerste jaar met een kleine, want nu loopt alles lekker en soepel met zoon. Een babytje gaat daar wel even iets in veranderen in het begin.

Qua bevalling zou ik proberen niet teveel verwachtingen te maken. Je zult het moeten doen met wat je lijf doet. Zo werd ik de vorige keer medisch doordat mijn vliezen braken maar ik geen weeën kreeg. Daar doe je niet zoveel aan helaas..
Wel denk ik eraan om een geboortefotograaf in te huren. Ik ben zoveel kwijt van de geboorte, en de fotos die de verpleging heeft gemaakt vind ik echt niet mooi..
Helpt niet bij de verwerking van een heftige bevalling en kraamtijd..
Jeetje Daan... Ongelooflijk dat ze je zo hebben laten bungelen als kraamvrouw, terwijl ze wél signaleerden dat het niet goed ging. What the hell echt. Bij een volgende dat ook maar goed aangeven denk ik.

Idd fijn om te weten hoe je de vorige keer hebt gereageerd en dat het ook weer "normaal" wordt. Dat is idd wel een angst van mij; wat gaat er veranderen en wat daarvan is blijvend?

Leuk dat je het noemt, een geboortefotograaf. Ik wil dat ook :). Ik vond als parteur trouwens niks ergers dan partners die (mét flashlight!) boven hun vrouw hangend met en iPhone de geboorte probeerden te filmen. Echt, ga weg! Sowieso wordt het beeld niet mooi en je mist gewoon de geboorte van je kind omdat je naar een scherm staart! Ook wil ik dat kraamzorg/verpleegkundige/vriend zich gewoon kunnen bezighouden met wat er gebeurt. Als je dan óók nog goede foto's wilt (en niet wazig door de trillende handjes van de co-assistent), moet er gewoon een fotograaf bij ;-D.
Alle reacties Link kopieren
Jep, ik kan er ook echt boos van worden.. vooral omdat ik er altijd op sta alles te bespreken ..poef*werkgerelateerd...

Hahaha, ja dus precies dat!
De verpleegster vroeg nog wel, waarvan wil je foto's. Dus ik zei, alles, maak overal maar foto's van. (Nouja, misschien niet van het moment dat de knip gezet werd..) Wat me niet aanstaat verwijder ik wel weer. Maar nu dus geen scherpe mooie foto's..
daanstje wijzigde dit bericht op 31-07-2020 15:36
10.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik heb me net toegevoegd aan de tabel. Wij willen ook graag voor onze tweede gaan. Onze dochter is net 1 jaar geworden, die zwangerschap was zonder al te veel problemen verlopen (behalve soms heftige bandenpijn tussen 26 en 34wk). De bevalling en kraamtijd tijdens de Hittegolf Der Hittegolven is een ander verhaal haha!
Gisteren gestart met de foliumzuur, na vorige bevalling tijdens borstvoeding aan minipil geweest, maar toen ik gestopt was met bv kreeg ik haast constant bloedingen, dus toen maar ook met die troep gestopt. Cyclus is relatief lang, 35 dagen.
Ik ga nu de topics even bijlezen :)!
Welkom Vera :)
Welkom Vera!

Daanstje, het klinkt echt heel heftig dat ze zo gehandeld hebben. Hebben ze nadien nog verklaard wat de reden daarachter was? Of heb je nog een gesprek gehad? Ik vind het wel bijzonder dat dit zo kan, en dan ook nog eens 2(!) professionals..

Kokoro, goed idee om dat boek bij een positieve test te geven, haha. Ik heb eigenlijk nog nooit geen babyshower geweest. Ik heb (nog) maar 1 vriendin met een kindje maar toen kon ik er niet bij zijn. Het hoeft voor mij niet zo Amerikaans en met grote cadeaus enzo idd, maar het kan misschien wel gewoon gezellig zijn? Geen idee. Genderreveal is niks voor mij.

Hebben jullie trouwens voorkeur voor een jongetje of een meisje, of is dat een verboden onderwerp want 'als het maar gezond is'?
Vlavi schreef:
31-07-2020 11:22
Kokoro, goed idee om dat boek bij een positieve test te geven, haha. Ik heb eigenlijk nog nooit geen babyshower geweest. Ik heb (nog) maar 1 vriendin met een kindje maar toen kon ik er niet bij zijn. Het hoeft voor mij niet zo Amerikaans en met grote cadeaus enzo idd, maar het kan misschien wel gewoon gezellig zijn? Geen idee. Genderreveal is niks voor mij.
Ik heb 2 showers georganiseerd :) en die waren beiden erg leuk. Het komt neer op lekker eten, gezellig kletsen en een momentje de zwangere nog zien voordat ze wordt opgeslokt. Ook alleen bij 1e doorgaande zwangerschap, wat mij betreft.

Je zorgt dat het ergens is waar de zwangere geen poot hoeft uit te steken (bijv. bij mij thuis), houdt het bij een klein groepje (afgestemd met partner) en bedenkt wat leuke spelletjes waarbij zwangere niet voor lul staat. Dus bijvoorbeeld "de grote baby weetjes quiz" met z'n allen, i.p.v. "welk babypotje hebben we als stront in een luier gesmeerd".

Qua cadeautjes probeerde ik de groepen op elkaar af te stemmen en vroeg ik iedereen een babyfoto van zichzelf erop te plakken. Zwangere moest dan raden wie wie was en mocht daarna kadootje uitpakken. De foto eindigde in het gastenboek waar ik later zelf foto's van de shower aan toevoegde en cadeau gaf in de kraamweek.

Bij de ene shower deed ik alle boodschappen en vroeg ik €7,50 p.p. en bij de andere shower nam iedereen wat lekkers en wat drinken mee.

Een genderreveal lijkt mij dus wel echt heel leuk. Niet als heel feest, maar wel als kleine, leuke aangelegenheid. Dus onverwachts een genderrevealtaartje meenemen naar (schoon)ouders, bijvoorbeeld. En zoiets zie ik me bij mijn vriendinnen ook nog wel doen. Maar goed, dat zijn ook schatten die heel intens meeleven en dat soort dingen ook leuk vinden.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 11:38
20.06% gewijzigd
Vlavi schreef:
31-07-2020 11:22
Hebben jullie trouwens voorkeur voor een jongetje of een meisje, of is dat een verboden onderwerp want 'als het maar gezond is'?
Wat mij betreft niet verboden. Je hebt voorkeur en voorkeur.. Als je het kind NIET zou willen als het niet je voorkeursgeslacht is, dan moet je er niet aan beginnen, maar verder? Als het maar gezond is, is sowieso ieders wens, toch?

Ik had een sterke voorkeur voor een jongen. Leek me fantastisch, vriend met zoon, eerste kleinzoon, naam doorgeven jadajadajada.. Maar...
Ik droom de laatste tijd steeds dat we een dochter krijgen die we dan ook bij haar naam (staat al vast) noemen en sindsdien is mijn voorkeur helemaal weg :$.

En jij?


Over dromen gesproken trouwens; ik heb binnen een maand driemaal gedroomd dat we een drieling kregen waarvan ik 1 verloor, in verschillende stadia van de zwangerschap. De eerste keer in het 1e trimester, 2e keer in het 2e trimester en 3e keer tijdens de bevalling. Zó raar.
Ohhh nee dat zijn akelige dromen zeg!! :-( dat is naar.

De genderreveal zoals jij hem beschrijft vind ik wel mooi, dat klinkt als een fijn, intiem moment. Ik dacht meer aan enorme feesten met blauw/roze kanonnen ofzo.

Ok. Ik kom bij jou mijn babyshower houden :mrgreen: klinkt gezellig zo!

Ik heb gevoelsmatig voorkeur voor een jongetje. Misschien omdat ik zelf ook een beetje jongensachtig ben, veel jongens vrienden heb en met jongens werk. Ik vind jongens altijd chill in de omgang. Maar aan de andere kant zijn mijn beste vrienden 2 meiden, dus die zijn ook best wel cool. Het cliché is wel echt waar he, als ze maar gezond zijn. Het is sowieso een feestje!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Vera, leuk, volgens mij hebben wij ook samen in het zwanger worden vanaf februari 2018 topic geschreven! -ik heb even geloept, en ja!- Leuk om nu te lezen dat het goed met jou en je kindje gaat!

Vlavi, geen idee waarom ze zo gehandeld hebben. Ik weet wel dat ik ze dus niet meer vertrouw. En dat is mi wel wat je nodig hebt tijdens zwangerschap en bevalling, vertrouwen in de mensen die je begeleiden..

Bij mijn eerste heb ik ook een babyshower gehad, klein clubje vriendinnen en schoonzusjes en (schoon)moeder. Kleine cadeautjes, wat grappige spelletjes en mooie foto's gemaakt met elkaar. Ik vond het leuk!

Qua geslacht heb ik geen voorkeur. Een meisje lijkt me leuk, want we hebben al een jongen. Maar een broertje voor zoon lijkt me ook leuk. We zouden graag 4 kindjes willen en dan lijkt een heel jongens gezin me ook echt leuk. Vooral als ik zie hoe het er aan toe gaat in het meiden gezin van een vriendin.. die meiden katten en snauwen wat af de hele dag..
Ik ben wel benieuwd of mijn voorgevoel dit keer weer gaat kloppen..
Alle reacties Link kopieren
Nooo ik had echt een heel verhaal getikt, drukte ik perongeluk op vorige ofzo op mijn mobiel, is alles weg.
Nu maar opnieuw op m'n laptop...

Heb lekker alles bijgelezen :yes:

@Koetjes wat lijkt me dat een naar gevoel! :hug: ik duim voor je dat het in een keer goed gaat... snap heel goed dat je pas echt blij kan zijn als je zo'n 3 maanden verder bent.

@Daantje pfff het is toch niet te geloven. Zouden ze bang zijn geweest voor meer romslomp/extra werk oid? God weet wat er allemaal had kunnen gebeuren :nope: Vriendin had een heel naar verhaal over postnatale depressie, zal het hier niet delen want het is misschien vervelend om te lezen, maar vind het onbegrijpelijk dat die zorgverleners het hebben gesignaleerd en er vervolgens niks mee doen.

@Vlavi dat lijkt me ook een leuk boek voor mijn vriend! Hij is wel een beetje wars van allerlei gedoetjes als vitaminepillen, boeken, enz., maar heb het idee dat hij er al wat meer open voor gaat staan.

@Kokoro dat over die bubbel zei mijn moeder ook, in haar eigen woorden dan. Het lastigste vond ze toen ze door omstandigheden uit die bubbel werd getrokken. Maar al met al vond ze haar bevallingen wel meevallen. Ik heb dezelfde bouw en kan ook goed in mezelf keren als het nodig is, dus hoop dat het voor mij ook zo gaat zijn!

Hypnobirthing Dit deed mijn nicht. Tijdens de bevalling had ze ook een track opgezet, dat werd geen succes :hihi: Ze werd helemaal gek van het mens met haar " embrace the pain". Mij lijken dit soort dingen ook niks eerlijk gezegd. Laat het maar gewoon over me heen komen.

Centraling pregnancy Had hier tot vandaag nooit van gehoord, heb even opgezocht wat het was. Gewoon op de site van een plaatselijke verloskundigenpraktijk. Het kwam op mij over dat er best ruimte is voor een kritische noot, lijkt me zelf juist fijn!
Het lijkt me ook fijn om vrouwen te leren kennen die in hetzelfde schuitje zitten. Beetje zoals hier maar dan in het echt ;) Maar weet nog niet of ik dit ga doen.

Yoga/gym Dit wil ik sowieso wel gaan doen. Ik doe sowieso af en aan yoga, dus dit lijkt me ook gewoon leuk.

Genderreveal/Babyshower Ik ben zo'n mopperkont die dit soort dingen stom en onzin vindt. Maar als ik dan onverhoopt toch bij iets betrokken word vind ik het toch heel leuk op het feestje zelf. Stiekem zou ik het toch leuk vinden als ik een babyshower krijg. Helaas zijn mijn beste vriendinnen en zussen net zulke cynische monsters als ik zelf. Mijn schoonzussen daarentegen zijn compleet het tegenovergestelde dus wie weet :yes:

Genderreveal zou ik sowieso niet doen, puur omdat ik de gender niet eens voor mezelf zou revealen. Wil graag dat het een verassing is. Heb dan ook geen voorkeur. Ik merk wel dat ik als jongetje aan het kindje denk, maar het lijkt me oprecht net zo leuk als het een meisje wordt.

Trouwens... dit niet quoten aub, misschien ga ik het in een aanval van paranoia weer verwijderen.
Hoorde op mijn werk van een collega dat er een poosje geleden een vrouw niet is aangenomen. Met als reden " ze heeft net een huis gekocht, we weten allemaal wat er daarna gaat gebeuren... wordt ze zeker zwanger". Pfff, werk er zelf nog niet zo lang en heb geen vast contract. Dus wat vertellen op werk betreft, ga ik wachten tot het dusdanig zichtbaar is dat ik er niet meer onderuit kom.
aviendha wijzigde dit bericht op 31-07-2020 17:21
0.17% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Mijn schoonzus stond er net in als jij Aviendha. Haar baby shower was dan ook geen surprise, maar gewoon klein en gezellig. Ik heb het haar gewoon gevraagd, of ze het leuk zou vinden en zo ja, wat wel en niet. Het was een groot succes, juist omdat ze niet keihard in de spotlights stond. Mijn advies zou dus zijn om bijv. toch ergens te laten vallen wat je wél leuk zou vinden. Bij je partner bijv.

Dat laatste deel van je post: wat ongelooflijk onprofessioneel van ze. Ik kan me voorstellen dat dat spanning geeft. Ook hier zullen ze niet blij zijn, maar ze kunnen me niks gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven