Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, thanks voor alle info! Echt blij mee!

Ik lees overal dat die testen waarmee je eerder kunt testen niet even betrouwbaar zijn... ik doe dus hard mijn best daar geen geld aan uit te geven :proud:

Aviendha, je kunt evt. Ook nog aangeven dat je net ziek bent geweest oid. Dat je je niet lekker voelt en daarom niet drinkt.

Ik zou toch spastisch mijn drankjes in staan schenken anders :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Piccobellobv schreef:
03-08-2020 11:25
Aviendha, je kunt evt. Ook nog aangeven dat je net ziek bent geweest oid. Dat je je niet lekker voelt en daarom niet drinkt.
Ik ben heel slecht in liegen, en daarbij is een beetje ziek zijn nooit een probleem geweest :clown: mijn vriend moet ze maar bezig houden terwijl ik in de keuken sta.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Oh trouwens, ik heb laatst (omdat ik moest autorijden) een héél lekkere alcoholvrije gin ontdekt! Seedlip 94. Als je daar een niet-zoete tonic bij neemt (dus geen elderflower, wel royal club), is hij niet van "echt" te onderscheiden. Heerlijk met wat kardemom en een sinaasappel, of linten komkommer. En dan doe je voor jezelf nét iets anders waardoor de glazen niet verwisseld kunnen worden.

Afbeelding



@Piccobellobv, nee die vroege testen zeggen idd weinig. Maar de K2v5 zijn vaak al positief voor NOD dacht ik. Hoe dan ook: Knap van je! We duimen mee ^^.
Alle reacties Link kopieren
Thanks!

Kijk dames, dit zijn de tips waar we wat aan hebben :yes:

Ik lieg vrij makkelijk dus ik zou mij er wel uitredden, succes Aviendha. Ik zie helemaal voor mij hoe je vol spanning in de keuken drankjes staat te schenken ( met een Pink Panther deuntje op de achtergrond haha )
Alle reacties Link kopieren
Piccobellobv schreef:
03-08-2020 15:18
Thanks!

Kijk dames, dit zijn de tips waar we wat aan hebben :yes:

Ik lieg vrij makkelijk dus ik zou mij er wel uitredden, succes Aviendha. Ik zie helemaal voor mij hoe je vol spanning in de keuken drankjes staat te schenken ( met een Pink Panther deuntje op de achtergrond haha )
Hahahaha dit sowieso! En me dan helemaal smooth criminal voelen.

Die gin zit er goed uit Kokoro!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Yeah goede tips :D Succes Aviendha, ben benieuwd hoe het je vergaat haha. Ik denk dat mijn vrienden uiteindelijk wel door zouden hebben dat ik niet aangeschoten wordt, maar ik denk dat het makkelijker "te faken" is als de rest wel een beetje jolig is geworden door de alcohol. Ik heb zo zelf ook al een paar feestjes in het vooruitzicht waarbij het niet geapprecieerd gaat worden als ik als de bob daar aan kom zetten :facepalm: Dat wordt nog wat..

Picco, spannenddd. Knap dat je het volhoudt niet vroegtijdig te testen!

Wat betreft sporten doe ik aan kickboksen en yoga, en ik hou ook van fietsen (alhoewel ik (nog) geen prof fiets heb). Ben natuurlijk niet van plan te blijven kickboksen, dat vind ik wel jammer. Ik denk dat ik tijdens mijn zwangerschap zal gaan zwemmen en fietsen, en iets als zwangerschapsyoga lijkt mij ook leuk, zo lang het maar niet te sloom is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben anderen het nooit zo door, althans bij mij in de omgeving niet.
Bij sommige mensen kreeg ik wel een reactie als 'oh zie je wel' of 'ik dacht het al' als ik vertelde zwanger te zijn. Maar als ik dan vroeg hoezo ze dat al dachten ging het om dingen als 'je was zo vaak moe' of 'je zit steeds aan je buik' en niet dat ik niet meer dronk.

Momenteel sport ik niet. Echt slecht, ben daarmee gestopt toen ik zwanger was van zoon ivm bekkenklachten. Ik danste toen, en dat trok ik fysiek niet meer. Omdat ik na de bevalling mijn werktijden anders ben gaan invullen lukt het nu niet meer om daar weer te gaan dansen.
Ik probeer wel regelmatig te gaan wandelen en doe thuis wel oefeningen gericht op buik, rug en bekkenbodemspieren. Daar ga ik meedoor zolang het fysiek goed voelt.
Ik heb de vorige x wel zwangerschapszwemmen gedaan, dat vond ik heerlijk, vooral het gewichtloos bewegen was in het derde trimester een verademing. Ik ben wel van plan dat weer te gaan doen deze keer vanaf een week of 20.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft sport vraag ik me ook wel af hoe lang je nog door kan gaan. Ik tennis ook en daarnaast nog fitness. Ik ben aardig sportief dus ik hoop het nog lang te kunnen doen! En ja de zwangerschap ook snel weer kan oppakken.. zijn hier vrouwen met ervaring daarmee?

Stoppen jullie al met alcohol drinken/rauwe vis eten etc vanaf het moment dat je zwanger wilt worden(september dus voor ons :-P) )? Of pas als je echt zwanger bent? Om mij heen zie ik vooral vrouwen die pas stoppen bij een positieve test eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik drink dus nooit. Qua rauwe dingen let ik nog niet echt op, ga mijn sushi wel missen denk ik O_O

.
piccobellobv wijzigde dit bericht op 04-08-2020 12:07
74.31% gewijzigd
Nolatjeee90 schreef:
03-08-2020 23:13
Stoppen jullie al met alcohol drinken/rauwe vis eten etc vanaf het moment dat je zwanger wilt worden(september dus voor ons :-P) )? Of pas als je echt zwanger bent? Om mij heen zie ik vooral vrouwen die pas stoppen bij een positieve test eigenlijk
Goeie vraag dit! Ben ik ook wel benieuwd naar. Wij zijn dus al 'begonnen' maar tegelijkertijd nog niet heel erg oplettend (met ovulatietesten, cyclus en plannen e.d.). Want we hebben juist in deze periode best veel feestjes, etentjes/bbqs, gezellige dingen met inderdaad alcohol en wat ongezondere dingen. Op dit moment zijn we op vakantie en dan drinken we lekker een wijntje. Ik had ook bedacht daarmee te stoppen bij een positieve test, maar nu ik het je zo hoor zeggen vraag ik me af of dat wel handig is...
Alle reacties Link kopieren
Ik stop pas bij een positieve test. Alcohol drink ik niet veel. En het eten heb ik de vorige zo gemist! In het half jaar van proberen zwanger te worden inclusief de miskramen ben ik achteraf blij dat ik niet gestopt was. (Natuurlijk wel weer bij een positieve test totdat het een miskraam werd)

Het kan lang duren, ik zou daarom pas stoppen bij een positieve test.

Oh sushi, bij ons is er voldoende sushi voor zwangeren. Die staat apart vermeld en bereiden ze apart. :cheer:
Oke, goed om te weten. Het zou inderdaad zomaar eens lang kunnen duren. Nice, ik ben ook gek op sushi! Ga ik even in de gaten houden. Mijn vriend rookt trouwens, gisteren zei hij dat hij er meteen mee stopt als ik zwanger ben. Ik zei dat roken ook slecht voor zaad is, dus dat hij dan beter nu al kan stoppen. Dat was toch niet helemaal zijn idee erbij :mrgreen: Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
04-08-2020 07:59

Het kan lang duren, ik zou daarom pas stoppen bij een positieve test.
Nou dit vooral inderdaad! Straks duurt het minimaal een jaar en dat zou ik wel echt "zonde" vinden want ik hou wel van een drankje en sushi. Nou drink ik nooit extreme hoeveelheden, dus dat scheelt ook wel. Fijn dat er nog meer zo in staan @vlavi!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft eten, eet ik op dit moment nog alles. Nu juist veel dingen die ik als ik zwanger probeer te worden niet meer mag! Salami, sushi, gerookte makreel. En daarnaast zijn mijn man en ik wel bezig met zo bewust mogelijk gezond eten. Veel groenten en fruit en zo min mogelijk zoetigheid ('s avonds voor de televisie wel een paar koekjes :A: Wil ook niet te streng zijn).

Qua alcoholinname was ik al sterk aan het minderen de afgelopen maanden/het afgelopen jaar. Corona heeft daar ook wel goed bij geholpen. Voorheen was ik in het weekend wel ergens te vinden met een biertje en een sigaret zeg maar, en nu ben ik gezapig geworden haha. Man en ik hebben besloten dat we alleen drinken bij sociale gelegenheden, en dat is nu 2 keer in de week ongeveer 2 wijntjes. Zodra we er echt voor gaan, over 2 weken, dan ga ik wel compleet stoppen met alcohol drinken in de 2 weken na mijn ovulatie. Misschien dat ik wel een wijntje neem als ik net ongesteld ben geworden bijv. Volgens mij is het echt wel schadelijk voor het embryo om te drinken in de periode dat je wel bevrucht bent maar nog geen hCG in je lichaam hebt! Zou daar mee oppassen.

Ik denk dat ik precies vandaag mijn ovulatie heb. Sinds gisteravond heb ik een stekerige/zeurderige pijn rechtsonder in mijn rug, ik dacht dat het kwam doordat ik iets te fanatiek had gesport gisteren, maar nu had ik vanochtend ineens bij het afvegen cervixslijm dat precies voldeed aan de beschrijving die ik op internet kan vinden. Dat zou betekenen dat mijn eerste cyclus na stoppen met de pil 35 dagen is, ben benieuwd! Ga straks om mijn nieuwsgierigheid in toom te houden nog een ovulatietest doen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook pas echt stoppen met die dingen eten wanneer er een positieve test is. Kennelijk heb ik al wel antistoffen voor toxoplasmose dus met rauw vlees hoef ik minder voorzichtig te zijn (beperk ik wel). Na de eisprong zal ik wel letten op alcoholinname, maar 1 glaasje ga ik niet afslaan. Wie weet hoe lang het gaat duren...

Qua sport doe ik aan hardlopen en home workouts. Ga ik voorlopig nog wel mee door.
maar ik doe wel eens recreatief wat op een feestje.
Minstens 3 maanden van tevoren mee stoppen en dan is er niks aan de hand :).


Ik ga 2 weken op, 2 weken af. Dus vóór de eisprong wel drinken, rauwe vis/vlees etc en erna niet.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 11:17
30.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha Pico, daarvoor jagen we je niet het topic af hoor. Volgens mij doen zoveel mensen dat. Ik zelf niet btw. Ben niet per se anti, maar zolang ik niet weet wat het is mis ik ook niks. Dus ben er gewoon nooit aan begonnen. Ik ga wel veel naar festivals en soms doet iemand eens wat, maar daar vind ik verder niks van. De een gebruikt een pilletje, de ander drinkt zich laveloos... tja.

Zelf ga ik proberen het als Kokoro en Herinnering te doen; 2 weken gewoon normaal, en na de eisprong kan ik in theorie zwanger zijn dus dan weer 2 weken opletten. Maar als het lang duurt, ga ik waarschijnlijk verslappen en pas opletten na een positieve test.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
@pico: je bent niet de enige ;-) Maar dat deed ik al heeeeeeel sporadisch (lees 2x per jaar ofzo) en nu helemaal niet meer. Dat is nl een klein stapje voor mij.
Vlavi schreef:
04-08-2020 11:38
@pico: je bent niet de enige ;-) Maar dat deed ik al heeeeeeel sporadisch (lees 2x per jaar ofzo) en nu helemaal niet meer. Dat is nl een klein stapje voor mij.
Hier hetzelfde trouwens :).
Alle reacties Link kopieren
:yes: Dan blijf ik gewoon. :cheer:

Voor mij hetzelfde hoor, dus geen grote stap om het niet meer te doen!

Wel soort van 'fijn' om te lezen dat iedereen hier niet mega heilig is, ook met het opletten voor de positieve test.

Ik heb een aantal vriendinnen om mij heen die veranderen in moeder van het jaar ofzo zodra ze beginnen/zwanger zijn.

Ik word sowieso een loedermoeder denk ik, ga echt gezond doen hoor, maar Pico blijft ook genieten van het leven :high5:

Totdat ik zwanger ben, of de kleine vast heb natuurlijk: dan word ik opzeker ook een zacht ei die wil stoppen met werken, dagelijks de ouders van nu uitpluist en sokjes naait....
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Picco: Ik deed dat eventjes geleden ook nog wel regelmatig! Minder regelmatig dan alcohol( :bonk: ) maar alsnog wel geregeld tijdens uitgaan. En Corona heeft natuurlijk een positief effect gehad op het achterwege laten van, aangezien er geen feestjes meer zijn. Dat is nu ook wel echt verleden tijd, aangezien man en ik niet van plan zijn het ooit nog te doen als we kinderen hebben, en vind dat toch wel echt jammer. Hoe sta jij daarin? Ben je van plan er weer naar terug te keren als je een kindje hebt?

Er zijn best wat kennissen in mijn vriendenkring die kinderen hebben en dan alsnog regelmatig all out gaan op het gebied van recreatief gebruik. Vind dat zelf wat dubieus.
Alle reacties Link kopieren
De keren dat ik veel drink in een jaar zijn echt op een hand te tellen. Dat kan ik best een beetje timen tussen menstruatie en ovulatie in. Maar een glaasje wijn na ovulatie ga ik niet afslaan. Zo heb ik dat ook met zoon gedaan.
Drugs gebruik ik nooit, ik heb een aantal keer forse pijnstillers moeten slikken en het hallucineren daarvan vond ik heel onprettig, dat samen met de negatieve gevolgen van fors drugs gebruik die ik zie in mijn werk maakt dat ik daar echt geen zin in heb.

Wbt sporten, volgens mij kun je doorgaan met sporten zolang het goed voelt. Als je buik wat begint te groeien moet je wel opletten met je rechte buikspieren omdat deze anders kunnen gaan wijken. Maar je kunt natuurlijk altijd een afspraak maken met de fysio om eens te overleggen.
Ik zou sowieso aanraden om in het nieuwe jaar je zorgverzekering aan te passen zodat je recht hebt op flink wat fysio. Ik heb daar zowel in het derde trimester als na de bevalling veel gebruik van gemaakt. Na de bevalling voor m'n rug en schouders/nek omdat die helemaal vast gingen zitten van de houdingen die je soms aanneemt om een baby te tillen en te voeden..
Alle reacties Link kopieren
Piccobellobv schreef:
04-08-2020 12:17
:yes: Dan blijf ik gewoon. :cheer:

Voor mij hetzelfde hoor, dus geen grote stap om het niet meer te doen!

Wel soort van 'fijn' om te lezen dat iedereen hier niet mega heilig is, ook met het opletten voor de positieve test.

Ik heb een aantal vriendinnen om mij heen die veranderen in moeder van het jaar ofzo zodra ze beginnen/zwanger zijn.

Ik word sowieso een loedermoeder denk ik, ga echt gezond doen hoor, maar Pico blijft ook genieten van het leven :high5:

Totdat ik zwanger ben, of de kleine vast heb natuurlijk: dan word ik opzeker ook een zacht ei die wil stoppen met werken, dagelijks de ouders van nu uitpluist en sokjes naait....
Hahaha, ik ken die gevallen die de heilige zelf zijn, en de moeder van het jaar. Ik zeg altijd tegen mijn vriend dat ik zo echt niet wil worden en als ik zo wél wordt dat hij me wakker moet schudden :-D :-D En daarbij heb je helemaal gelijk!! Ik wil ook echt blijven genieten van het leven, lekker uit eten, feestjes. Ik hoop op af en toe een oppas/logeeradres :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
04-08-2020 13:44

Ik zou sowieso aanraden om in het nieuwe jaar je zorgverzekering aan te passen zodat je recht hebt op flink wat fysio. Ik heb daar zowel in het derde trimester als na de bevalling veel gebruik van gemaakt. Na de bevalling voor m'n rug en schouders/nek omdat die helemaal vast gingen zitten van de houdingen die je soms aanneemt om een baby te tillen en te voeden..
Bedankt voor de tip!! Ik zat al een beetje naar mijn zorgverzekering te kijken voor volgend jaar inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
@Daantje wat een goeie tip! uit mezelf denk ik helemaal niet aan dat soort dingen.

@Nola/Pico: wat bedoelen jullie precies met heilig/moeder van het jaar? Ik zou qua gezondheid gewoon normaal proberen te doen, en niet te para op suiker/chips.
En wat ik zeker NIET wil is mijn vrienden op achterlijke tijden uitnodigen als "jullie zijn van harte welkom, van 16:00 tot 17:30, daarna moeten jullie weg in verband met het slaaprooster van onze prins". :bonk: Wil gewoon gastvrij en een beetje leuk gezelschap blijven. En zie in mijn omgeving dat dat echt wel mogelijk is. Heb ook tegen mijn vriendin gezegd dat ze me ECHT moet waarschuwing als ik een annoying momzilla ga worden.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven