Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk wel nog steeds festivallen straks, gewoon 2 keer per jaar Pico zijn en niet moeder lijkt mij heel erg bevrijdend.

Maargoed, waarschijnlijk wil je dat misschien niet meer als t eenmaal zover is. Zullen we evalueren over 3 jaar :yum:
piccobellobv wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:52
51.78% gewijzigd
Piccobellobv schreef:
04-08-2020 22:12
Of zou dat ook schadelijk zijn, paling likken :-o ?
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha van mij mag je allerlei maffe uitspattingen delen hoor, graag zelfs!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
2 keer per jaar een dagje moet wel kunnen.
Ik ga zelf meestal een heel weekend, daarover durf ik geen uitspraken te doen. Denk niet dat ik het eerste jaar alweer met mn tentje naar Lowlands vertrek.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe we er dan in staan ( en of we elkaar tegenkomen op Lowlands haha! )
Alle reacties Link kopieren
Oh ja leuk! Ben ook heel benieuwd hoe snel het "oude" leven weer opgepakt gaat worden.

Hoeveel uur zijn jullie van plan te gaan werken als de baby er is? En hoeveel uur werken jullie nu?

Ik werk 40 uur en vind het lastig voor te stellen dat ik veel minder zal gaan werken. Zit te denken aan of 3 dagen te gaan werken, of toch 4 dagen. Mijn man werkt nu onregelmatig (soms een maand niet en dan een paar maanden halve dagen repetities + voorstellingen 's avonds), daar zal waarschijnlijk meer regelmatigheid voor in de plaats komen in de vorm van een andere baan parttime als het kind er is. Ik wil echt geen moeder worden die veel aan het werk is als de kinderen klein zijn, dus ik neig naar 3 dagen in de week zolang ze onder de 4 jaar zijn. Nu nog even uitzoeken of 3 dagen in de werk mogelijk is bij mijn werkgever (consultancy) :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha pico, lekker paling likken :rofl:
Van mij ook geen oordeel over recreatief gebruik van een en ander, vroeger zelf ook wel eens gedaan maar nu geen behoefte meer aan.

Ik werk 3.5 dag sinds dochtertje er is en dat bevalt mij goed, daarvoor werkte ik 4 dagen dus is geen enorm verschil.
Gaat jullie partner evt ook minder werken? Wij zijn grotendeels om en om thuis en af en toe oppas van opa en oma
larv-2 wijzigde dit bericht op 05-08-2020 08:14
Reden: typefoutje
0.12% gewijzigd
Pfooee dat weet ik echt nog niet hoor! We werken beiden fulltime. Ik nog niet zo heel lang bij mijn werkgever, vriend werkt meer wisselende tijden.. geen idee hoe we dat gaan doen nog.
Alle reacties Link kopieren
Knip
piccobellobv wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:54
99.00% gewijzigd
Wij gaan hier allebei van fulltime naar 4d. Dat gaat hopelijk ook zo blijven. Als ik kon, zou ik het liefst allebei 3 dagen werken. Wie weet, ooit, in de toekomst.


Voorlopig staat gevoelsmatig het zwanger worden even op een lager pitje. Aruba heeft de regels keihard aangescherpt en onze trouwdag staat op complete losse schroeven. We wachten er al 2 jaar op, het maakt me zo verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Oww Koko, wat vervelend zeg! Snap dat je even verdrietig bent, die onzekerheid is echt niet fijn!

Wbt werk zijn we beiden naar 4 dagen gegaan (man 36 uur in 4 dagen ik 32 in 4 dagen). Soms werkt man nog extra op de zaterdag.
Ik kan mijn werktijden heel flexibel indelen. Ik maak meestal een dag van 12 uur en begin de ochtenden dan pas om 9.30 of neem vrijdag vrij of werk een halve dag. Daar komt nog wel bereikbaarheid bij, ook in het weekend. Dus als ik dan gebeld word dan bouw ik veel tijd voor tijd uren op.
Ik denk als er een tweede komt dat in terug ga naar 28 uur in 3 dagen. Maar het liefst werk ik wel 32 uur door tot m'n verlof omdat ik dat dan ook uitbetaald krijg tijdens verlof.

Met uitjes, dagjes/avondjes weg en dergelijke zijn we vanaf begin af aan makkelijk geweest. Wat meehielp daarbij was dat ik geen borstvoeding gaf (helaas niet gelukt). Dat maakt het natuurlijk makkelijker om iets langer van huis te gaan. Toch merk ik dat nu zoon ouder word ik er zelf meer moeite mee heb om hem weg te brengen.
Helemaal nu we bijna voor een tweede willen gaan merk ik dat ik elk moment dat ik nog zoon alleen heb wil koesteren. Gelukkig is het een knuffelkont die het ook heerlijk vindt om nog in de draagzak te zitten. Dus daar maak ik maar gebruik van!
@Kokoro, wat naar! Misschien heb ik het eerder gemist hoor, maar zijn jullie 'van plan' te trouwen voordat je zwanger zou willen worden? Of zit je nu gewoon even met je hoofd bij de bruiloft? In ieder geval heel erg balen zeg..
Vandaag is het 27dagen geleden dat ik begon te menstrueren. Ik lees overal dat een cyclus 28dagen gemiddeld is maar dus ook korter of langer kan duren. Ik weet het niet omdat mijn spiraal er onlangs is uitgehaald en dit dus weer de eerste merkbare cyclus is. Ik verwacht over een x aantal dagen gewoon te menstrueren maar er bestaat een minimale kans dat ik zwanger ben (1x seks gehad in de juiste periode, en 'de juiste periode' weet ik dus niet eens echt zeker omdat ik de lengte van mijn cyclus niet ken/niet weet wanneer ik ovuleer). Echt heel bijzonder om te merken wat dit allemaal met je doet. Ik merk gewoon dat ik echt zit te wachten op mijn menstruatie en dat er ook steeds een stemmetje in mijn hoofd zegt: 'wat als het uitblijft?' Pfff....
Wij hebben inderdaad de afgelopen jaren gewacht met zwanger worden vanwege (eerst het huis en toen) het huwelijk. We hebben ook vanwege de locatie expres een lange verloving gehad zodat mensen konden sparen als ze er graag bij wilden zijn. Wachten, wachten, wachten, al die tijd. En nu gaat het waarschijnlijk niet door.
Pfffff dat is echt heel zuur... hebben jullie al na kunnen denken over eventuele vervolgstappen? Andere locatie/ander tijdstip oid? Bah, ik snap dat je baalt.
Uitwijken naar een ander eiland kan niet. Iedereen heeft al geboekt; Tickets, verblijven, auto's. Het gaat zo gigantisch zuur zijn om daar de handtekeningen te zetten, wetend dat al onze vrienden en familie op het eiland zijn en het tóch zo klein moeten "vieren". Men heeft al laten weten dat ze, zo lang de grenzen wel open zijn, gewoon gaan. Verzetten naar volgend jaar is dus geen optie want men gaat niet 2x. Misschien doen we het daar klein en geven we hier een groot feest. Ik weet het niet. Ik heb hoofdpijn en wil onder de dekens kruipen.
Alle reacties Link kopieren
O neeee Kokoro wat k*t!! :hug: Snap heel goed dat je verdrietig bent...
Is het een mogelijkheid om toch alvast te stoppen met anti conceptie en maar zien waar het schip strandt? Begrijp dat je een pad in je hoofd, maar je weet nu totaal niet wanneer je wel je droombruiloft kan hebben. Vind het echt klote voor je dat iets onvoorziens als corona al je mooie plannen in de war schopt :-(

Ik werk nu 4 dagen, vriend 5. Ik denk dat we allebei 4 dagen gaan werken. Of misschien ik 3, hij 5. Zijn vak heeft meer carrièrepotentie, maar hij is geen carrièretijger. Heb er nog niet heel goed over nagedacht maar denk dat we wel tot een oplossing komen die ons beide aanstaat.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
05-08-2020 15:36
Uitwijken naar een ander eiland kan niet. Iedereen heeft al geboekt; Tickets, verblijven, auto's. Het gaat zo gigantisch zuur zijn om daar de handtekeningen te zetten, wetend dat al onze vrienden en familie op het eiland zijn en het tóch zo klein moeten "vieren". Men heeft al laten weten dat ze, zo lang de grenzen wel open zijn, gewoon gaan. Verzetten naar volgend jaar is dus geen optie want men gaat niet 2x. Misschien doen we het daar klein en geven we hier een groot feest. Ik weet het niet. Ik heb hoofdpijn en wil onder de dekens kruipen.
O meis... het is inderdaad super klote maar al die mensen willen gewoon komen. Je gaat gewoon trouwen op Aruba en daarna een kindje krijgen. Daar een leuke vakantie met die lui en nog een "echt" extra feest in Nederland.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ons voornemen is hoe dan ook 17-09 een huwelijksakte te tekenen. En dan evt. later een feest te geven. Echt zó niet zoals we het voor ons zagen, maar alles nog langer uitstellen kan echt niet en deze datum is heel speciaal voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend Kak Kokoro, zo gek ook dat zoiets onvoorstelbaar was voor Corona en nu alles ineens zo onzeker is ....

@Vlavi, ik ben benieuwd! Zou wel bijzonder zijn zo snel raak. Had je een koper of Mirena? Na mijn Mirena was mijn cyclus echt een tijd van het padje namelijk...
@Piccobellobv, ik had een mirena en verwacht niet dat het écht zo is hoor ;) maar het voelt zo echt... Hoe uitte zich het van het padje zijn bij jou? Twee dagen na het verwijderen menstrueerde ik de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
Aah Kokoro, wat ontzettend zuur zeg! Snap dat je er heel erg van baalt
Hoop dat het begin september weer wat versoepelt allemaal.. maar die onzekerheid lijkt me ook erg vervelend
Alle reacties Link kopieren
Piccobellobv schreef:
05-08-2020 09:53
@Herinnering , mijn vent werkt dus nachten. Dat verdiend echter mega dus ik zie dat niet snel veranderen. Maak mij daar wel wat zorgen om... Gaat jouw man sowieso wisselen van baan of weten jullie dat nog niet zeker?
Oh nachtdiensten lijken me pittig! Maar met wat structuurafspraken is het wel goed aan te pakken denk ik. Scheelt dat jullie het nu ook al gewend zijn. Dan is een goede doorslaapbaby al helemaal welkom bij jou dus :mrgreen:

Wij hebben ook nog geen concrete afspraken gemaakt wat mijn man met z'n werk gaat doen. Doen we wel ergens gedurende de zwangerschap haha, ben wat dat betreft niet zo'n enorme vooruitplanner.

@Kokoro: Neeee wat een verschrikking en wat kut! Het is niet te verzinnen :nooo: In ieder geval goed dat jullie weten wat jullie gaan doen ALS de hele voorbereiding en het feest niet door kan gaan. Lijkt me heel erg lastig om te gaan met de onduidelijkheid :there: Sterkte, ik zal voor je duimen dat het allemaal losloopt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben echt een controlfreak, wil het liefst alle werkdagen nu al duidelijk hebben haha... Ik zou de situatie van Kokoro dus ook echt heel slecht trekken....

Vlavi: Na de Mirena was ik een tijd heel erg onregelmatig, vooral heel lang ongesteld( 20 dagen ofzo, wat een hell) . Duurde maand of 3 en toen was t weer redelijk oke.
Wow wat lang! Ik was gewoon 2/3dagen ongesteld en ben heel benieuwd hoe t de komende periode gaat... dan hou ik er rekening mee dat t nog raar kan lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven