Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, die zorgen. Ik heb ook veel ' is dit de laatste keer dat?'

Nou, getest: niet zwanger.

Dag 3 over tijd ga ik nu in....

Chill dit :rofl:
Nou, ik ben ook niet zwanger :high5:

Het is inderdaad omdat het nu voor het eerst is dat we onbeschermd seks hebben. Voelt toch net even anders. Maar ik ga weer aan de prosecco :sun:
Alle reacties Link kopieren
Haha proost!!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken ook die gedachten ja! Vooral het niet weten waar ik sta over een jaartje vind ik spannend, idd misschien is het helemaal niet mogelijk om op vakantie te gaan O_O

Leuk dat jullie nu nog mee kunnen doen met de komende wachtperikelen Pico en Vlavi :mrgreen:

Wij hebben vandaag voor het eerst onbeschermd seks gehad! Waaah! Het is nu al 4 dagen na mijn ovulatie, en we hebben uitgezocht dat het dan niet mogelijk is om nog bevrucht te worden. Gelukkig maar, want ik ben van plan met deze hitte en mijn vakantie wel een paar wijntjes te drinken komende dagen :)
Na een hele drukke werkweek heb ik vakantie! Eindelijk tijd voor andere dingen zoals dit :-)

Ik zit echt met verbazing te lezen...die vraag van die caissiere kan echt niet! Ik geloof dat ik zo verbaasd zou zijn dat ik ook maar ja zou antwoorden...

Daanstje, het is herkenbaar wat je zegt over dat 1e jaar. Dat is ook mijn gedachte, ik probeer dan ook maar te bedenken dat andere mensen dat ook doen en dat we nu beter weten dan toen wat we kunnen verwachten (ook al is iedere baby anders).

Picobelle en Vlavi, jammer dat het niet gelijk raak is, maar in dit geval dus nog proost! Ik ga zo ook nog maar even met een borrel in de tuin zitten nu het buiten misschien wat beter is qua temperatuur ;)

Leuk om te lezen dat er meer sportieve dames zijn hier! Ik doe een teamsport (contactsport) wat na het 1e trimester wordt afgeraden...dus ga als het lukt om zwanger te worden wel weer iets als zwangerfit doen om een beetje in conditie te blijven. Yoga is niet zo aan mij besteed, al is het vast goed voor je lijf enzo!

Voor nu probeer ik vooral nog te genieten van dat ik alles mag eten (al mag dat misschien nog wel heel lang...wie zal het zeggen). Lekker rosbief, filet american etc. :-)
Alle reacties Link kopieren
Haha ja alles wat je eet wat straks niet mag is bijzonderder he! Herkenbaar!

Haha herinnering, jij bent een van de weinige die nu hoopt Niet zwanger te zijn!

Kokoro: weet je al meer over Aruba?
Alle reacties Link kopieren
jammer dat jullie toch ongesteld zijn geworden, was toch een leuk begin van het topic geweest als het nu al raak was haha

Ah ja Kokoro ik moest ook gelijk aan je denken bij het push bericht van NU.nl dat de regels verscherpt worden. Wat ontzettend jammer.

Ik geniet ook nog even extra van mijn wijntje dit weekend :cheer2:
Ja Kokoro, ik ben ook benieuwd naar hoe het nu met jullie gaat.

Hier nog altijd niet ongesteld. ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt.
Ah, nu wel. :mrgreen:
Hi dames,

Ons huwelijk op Aruba is van de baan. Flink wat tranen gelaten en vervolgens als een malle offertes gaan opvragen in NL. Ik ben even giga druk, maar als ik de rust heb, kom ik even vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, succes met regelen Kokoro!

Hahaha, man en ik hadden gisteren een enorm misverstand tijdens de seks. Resultaat, onbeschermde seks in mijn vruchtbare periode. :facepalm:
Man dacht dus dat we deze ronde al zouden beginnen. Ik vroeg hem nog, heb je een condoom om gedaan. Maar hij had daarvan gemaakt 'je hebt toch geen condoom om gedaan'.
Hij bevestigde mijn vraag, dus ik dacht prima.
Kom ik er daarna achter dat er dus geen condoom was..

Ik weet nu niet wat ik moet hopen, zwanger of niet. Qua opleiding denk ik, wacht nog alsjeblieft even een maand. Maar m'n hormonen zeggen iets heel anders haha!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
11-08-2020 20:33
Hi dames,

Ons huwelijk op Aruba is van de baan. Flink wat tranen gelaten en vervolgens als een malle offertes gaan opvragen in NL. Ik ben even giga druk, maar als ik de rust heb, kom ik even vertellen.
*Breekt even in*
:hug: (stuur maar een pb als je even wilt spuien)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@kokoro o nee!! Vind het oprecht heel kut voor je/jullie :( heb je hier en daar wel gelezen dus weet dat je je er al tijden enorm op verheugd hebt... ik zal niet met dooddoeners komen dat NL vast ook heel leuk wordt want het is natuurlijk niet te vergelijken. Ik hoop in elk geval voor jullie dat er alsnog wat moois geregeld kan worden.

@Daantje hahaha! Ik zou blij zijn als ons dat overkwam. Helaas is 'september' hier inmiddels een mantra. Laatste twee weken van augustus zijn we op vakantie maar ik denk dat vriend het dan echt alleen met condoom wil doen. Ik probeer niet te zeuren maar het is moeilijk.

Die ene maand meer of minder maakt voor je opleiding ook niet uit toch? Op de dag nauwkeurig plannen lukt toch niet.

Heb met collega's wat drankjes gedaan na werk... dat soort dingen kunnen straks ook niet meer bedacht ik me.
aviendha wijzigde dit bericht op 12-08-2020 08:16
4.72% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
11-08-2020 21:25

Die ene maand meer of minder maakt voor je opleiding ook niet uit toch? Op de dag nauwkeurig plannen lukt toch niet.
De opleiding rond ik af in mei, als alles volgens plan gaat. Dus juni vanaf juni uitgerekend zijn zou wel het handigste zijn. Omdat ik dan iig tot mei de mogelijkheid heb mijn praktijk uren te halen.
Mocht het nu toevallig in 1 schot raak zijn, dan is er zeker geen man overboord. Maar bevallen met diploma lijkt me heerlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Kokoro wat super balen!!! Ik kan me helemaal voorstellen dat er wat tranen gelaten zijn. Ik hoop echt dat jullie er ondanks alles nog wat moois van kunnen maken hier..

@Daanstje haha wat een mooi misverstand 🤪 en spannend ook wel zeg!! Ik ben benieuwd over een paar weken

Hier ook heerlijke dagen gehad met de nodige alcohol, geniet er ook nog maar van. Ik maak me wel zorgen over het weinig kunnen sporten een aantal maanden.. zeker ook met het oog op toernooien in de zomerperiode. Zou eigenlijk liever geen seizoen over willen slaan, maar aan de andere kant kan ik ook niet alles plannen en hebben zoals ik het graag wil
Alle reacties Link kopieren
@Kokoro, wat ontzettend klote zeg... vind het echt rot voor je!

@ Daanstje, mooi misverstand, of wil je vriend gewoon niet meer wachten haha!

@ Aviendha, ik drink mijn watermeloenwijntjes deze week ook met weemoed ;)

@Nolatjee, wat voor sport doe je?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro: wat ontzettend kut zeg, veel succes met alles regelen om in NL te kunnen trouwen.

@Aviendha: haha die laatste weekjes wachten totdat ook je vriend kan zeggen ja nu kan het gewoon onbeschermd zijn zo lang! Wel echt een voordeel dat je nog rustig afscheid kan nemen van de wijntjes met vrienden/collega's :P

Het komt allemaal steeds dichterbij! Er zijn nu inmiddels steeds meer schrijfsters die toch op een soort van wachtbankje zitten. Spanneeend. Ik wacht met smart op mijn menstruatie, ik denk dat die dinsdag zal komen maar hoe eerder hoe beter want dan kunnen we starten met ronde 1 :biggrin:

Spannend @Daanstje! Snap dat je toch liever even wacht totdat het studietechnisch ook goed samenvalt.

@Nolatje vervelend he die gedachten wat je binnenkort niet meer kan en waar je alternatieven voor moet regelen etc. Het loopt uiteindelijk allemaal wel los! Heb geen ervaring met teamsporten die seizoensgebonden zijn, lijkt me vervelend. Ben jij de eerste/enige in je team die zwanger zou raken?
Alle reacties Link kopieren
@Herinnering @piccobello ik doe aan tennis! En dan begint in het voorjaar weer de competitie en daarna in de zomer alle toernooien. Dus als het een beetje voorspoedig loopt, wat we uiteraard wel hopen, wordt dat een seizoen overslaan. Maar natuurlijk wel voor het goede doel :-D Ik ben inderdaad de eerste uit het team, en ik gok dat dat ook wel even zo blijft. Zitten een paar jongere meiden in waarvan de vrienden ook een stuk jonger zijn dan de mijne.

Spannend Herinnering, hopelijk snel ongesteld (dat er ooit een moment zou komen wanneer je hoopte op snel ongesteld worden hahaha.. :) )
Daanstje schreef:
11-08-2020 20:56
Pfoe, succes met regelen Kokoro!

Hahaha, man en ik hadden gisteren een enorm misverstand tijdens de seks. Resultaat, onbeschermde seks in mijn vruchtbare periode. :facepalm:
Ha, spannend dit! Dat soort misverstanden zijn de leukste ;-D.


Lief dat jullie allemaal zo meeleven dames. Doet me goed :). Voor wie een update wil lezen, ik heb hem hier gepost: viewtopic.php?f=1&t=428418&p=31769089&s ... #p31769089 . Niet quoten a.u.b. Dit is natuurlijk zó herkenbaar. Binnenkort maar eens van nickname wisselen denk ik.

De rammels zijn echt even heeeelemaal weg. Gek hoe dat werkt. Misschien maar goed, anders had ik ook last van cold feet ;-D.
neweve schreef:
11-08-2020 21:13
*Breekt even in*
:hug: (stuur maar een pb als je even wilt spuien)
:hug: Lief!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Mag/kan ik nog meeschrijven? :)
Hoi Paranoid,

De groep is altijd open omdat dichte groepjes niet mogen. Er is echter ook net een september/oktober groepje gestart met minder mensen. Je bent welkom hoor, maar misschien is dat leuker :). Als je liever hier blijft kun je jezelf in de tabel zetten met de gegevens in de OP!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
13-08-2020 15:01
Hoi Paranoid,

De groep is altijd open omdat dichte groepjes niet mogen. Er is echter ook net een september/oktober groepje gestart met minder mensen. Je bent welkom hoor, maar misschien is dat leuker :). Als je liever hier blijft kun je jezelf in de tabel zetten met de gegevens in de OP!

Oh bedankt voor de tip! Dan verhuis ik daar wel even naartoe, blijft het voor jullie ook wat overzichtelijker allemaal. Dankjewel! :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal Kokoro, en wat gigantisch hard gewerkt. Maar dit klinkt wel alsof jullie alsnog een hele fijne trouwdag kunnen gaan hebben.
Wellicht komen de kriebels -samen met koudwatervrees- wel weer als je wat kunt ontspannen of de dagen na de bruiloft!


Hoe is het verder met de andere dames?
Ik zei vandaag tegen man dat ik hoop dat ik volgend jaar niet met zulke temperaturen flink zwanger loop te zijn.

Vandaag weer eerste werkdagje gehad na de vakantie. Maar al m'n cliënten zijn nu 2 weken vrij, dus dat is een perfecte timing! Rustig opstarten dus. Lekker thuis werken met m'n voeten in een emmer koud water. En alvast even neuzen op Instagram tussen allerlei leuke baby spulletjes, schattige dekentjes en te leuke newborn kleertjes :heart:
Daanstje schreef:
13-08-2020 16:33
Wat een verhaal Kokoro, en wat gigantisch hard gewerkt. Maar dit klinkt wel alsof jullie alsnog een hele fijne trouwdag kunnen gaan hebben.
Wellicht komen de kriebels -samen met koudwatervrees- wel weer als je wat kunt ontspannen of de dagen na de bruiloft!

Dat hoop ik ook ja! Het is in ieder geval tot in de puntjes verzorgd.

Hoe is het verder met de andere dames?
Ik zei vandaag tegen man dat ik hoop dat ik volgend jaar niet met zulke temperaturen flink zwanger loop te zijn.

Neee joh. Wij raken allemaal prompt in september zwanger en krijgen allemaal mei en juni baby's. Let maar op :proud:!

Vandaag weer eerste werkdagje gehad na de vakantie. Maar al m'n cliënten zijn nu 2 weken vrij, dus dat is een perfecte timing! Rustig opstarten dus. Lekker thuis werken met m'n voeten in een emmer koud water. En alvast even neuzen op Instagram tussen allerlei leuke baby spulletjes, schattige dekentjes en te leuke newborn kleertjes :heart:
Heeerlijk, al dat pruttelgedoe. Ik moet me ook echt inhouden niks te kopen. Jij al gezwicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven