Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
8,3 al Larv!! Bij anderen gaat het altijd zo snel lijkt wel.

Aviendha gefeliciteerd!! Zo leuk he, lekker inspiratie opdoen nu. Is het huis af of moeten jullie nog klussen? En wanneer kun je erin?

Roossie spannend he!! Dus jij wil dinsdag gaan testen? Ik ga me nog maar niet aan een voorspelling wagen wanneer ik ga testen. Even aankijken. Denk ook al op tijd :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Aviendha leuk!!! Gefeliciteerd! Kokoro pinterest was ook mijn beste vriend voor de verhuizing haha, zoveel leuke dingen vandaan! We zijn een half jaar geleden verhuisd.

Larv jeeej dat gaat snel!! Super zeg. Koetjes lijkt bij anderen inderdaad erg snel te gaan he haha, dat idee had ik ook
Kokoro, lijkt me best lastig ja, NOD op 25-12! Als je zwanger bent overheerst de blijdschap daarover denk ik (telt vast zwaarder dan de onhandigheid 😉) maar als je ongesteld wordt die dag... Nou ja, laten we gewoon duimen van niet! (Heb het zelf gehad voor Joppie, vond het echt geen feest. Kom uit een wat groter gezin en al die kinderen en zwangere buiken, meh.)

Daanstje: spannend is het weer. Waarom denk je dat juist deze ronde voor extra teleurstelling zal zorgen? Vanwege een soort voorgevoel? (Geen idee wat dat is trouwens maar sommige vrouwen schijnen dat toch wel te hebben :mrgreen: )

Koetjes, degene die bedacht heeft dat de tijd opeens zoveel trager mag gaan in de tweede helft van de cyclus moet de rest van z’n leven op een wachtbankje doorbrengen :whip:

Aviendha, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Zo leuk dat je nu waarschijnlijk ook echt al de babykamer mag gaan bedenken! (Of voelt dat nog veel te voorbarig voor je?)

Picco, Vlavi, Maria, hoe is het met jullie?

Hier de ovulatie niet echt super benut. Donderdagavond ging de man in staking (grrr), gisteravond had ik pech met m’n dienst. Hoefde niet in huis te komen maar ben wel veel aan het bellen geweest tot een uur of 2-3. Om 6u Joppie weer wakker. Dus ben vandaag geen zonnetje in huis maar halverwege de ochtend wel Joppie achter een filmpje geparkeerd en wij nog even naar de slaapkamer.
Vandaag wel ovulatie gehad denk ik, dus wie weet.
Kokoro, heeft het nou zin om morgen nog een keer seks te hebben? Een ei leeft 12u maar sperma doet er ook nog even over om op de plaats van bestemming te komen toch?
Effe een snelle reactie :). Na positieve ovulatietest ovuleer je 24-36u later. Ei leeft 12-24u, sperma doet ongeveer 10-14u over de reis. Vandaag meepakken was dus een slimme zet :). Morgen zou je voor de zekerheid mee kunnen pakken!
Alle reacties Link kopieren
Aviendha: gefeliciteerd, moet je nog veel klussen?

Larv en Nola: fijn dat het goed gaat!
piccobellobv wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:19
58.99% gewijzigd
Oh he wat balen Picco :(. Ga je het anders aanpakken volgende ronde? Alsin, hem niet laten weten hoe en wat?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Aviendha! Wat een ontwikkelingen straks in 2021!

Over de 8 weken alweer Larv! Heb je het al veel mensen verteld? (Miss heb je er al iets over gezegd, maar ben ik het kwijt..)

Balen als je zo beschikbaar moet zijn voor je werk op de belangrijke dagen Bloem! Wel knap dat jullie dan allebei nog zin kunnen maken.

Picco, balen zeg.. echt naar als dat dan zo loopt..

Ik zit hier echt mezelf helemaal gek te maken op de wachtbank. Het helpt niet mee dat ook man hoopvol is nadat hij zojuist onder de douche de omvang van mijn borsten zag.. linkertiet is echt groter, rechtertiet een beetje.
Verder buikkrampen en rugkrampen. Het zegt allemaal helemaal niks. Maar de groei van m'n vriendinnen is volgens mij niet standaard voor een menstruatie. Tot dusverre de analyse van mijn boezem, waar een mens zich al niet druk om kan maken.

Ik hoop het te redden tot dinsdag zonder test.
Roossie, jij ook toch? Kokoro, wat zijn jouw test plannen? Koetjes, echt nog geen idee, ergens deze week zou moeten kunnen toch?

Spannend dames! Fingers crossed :)
Ahhh ja ik snap het Daan. Hoeveel DPO zit je nu op? Nog even volhouden :hug:! Of niet, als je liever wel test natuurlijk.

Ik ga vanaf dinsdag testen denk ik, dan ben ik 9 DPO. Als ik me niet in kan houden, dan eerder. Ik zie het allemaal wel. Ik vind het wachten iig echt ruk en zit me nu al druk te maken over een negatieve test of temp drop op 12 DPO.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
21-11-2020 20:36
Ahhh ja ik snap het Daan. Hoeveel DPO zit je nu op? Nog even volhouden :hug:! Of niet, als je liever wel test natuurlijk.
Afgelopen woensdag op 8 DPO negatief getest. Nu zou ik rond 11 DPO zitten, dus in principe zou ik moeten kunnen testen. Maar ik weet nog dat ik bij zoon op 12 DPO pas een heel licht streepje had, dus liever wacht ik nog even.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, anders test je en weet je eigenlijk nog net niks zeg maar.

Ja, ik ga dus nu gewoon helemaal niks meer zeggen over wanneer mn ovulatie is. Want dit werkt dus niet zo bij ons :proud:
Alle reacties Link kopieren
Zooo, daar ben ik ook weer eens.
Hier gaat het prima. Nu dpo 4 geloof ik. Heb errggggg weinig hoop deze ronde (ronde 4!). Hier ook oorlog, irritaties rond de vruchtbare dagen dus nou niet echt actief gemikt!
Net weekendje weg geweest met de schoonfam. Heerlijk huisje. Heb letterlijk alles, maar dan ook ALLES, wat je niet zou moeten doen wél gedaan.
Een fles rode wijn in mijn eentje achterover geslagen. rood vlees, rauwmelkse kazen, suikers en zélfs drie hijsjes van een joint (ik ga hier echt stuk om) genomen. We wilden met z'n allen een keertje kijken hoe het was, allemaal nog nooit geprobeerd.
Ik zei tegen vriend: als het nu raak zou zijn, krijgen we echt zo'n stoner.

Maar nee - hieruit kun je dus wel halen hoe erg ik er even niet in geloof deze ronde. Ik heb mezelf maar even ingeprent dat het dit jaar niet meer gaat gebeuren. Ik heb ook met kerst en oud- en nieuw niet zoveel zin om me heel erg in te houden met eten en drinken en precies met kerst zit ik weer opnieuw op het wachtbankje van ronde 5 (tenzij ik dan ineens op miraculeuze wijze al zwanger ben en dit ook weet).

Jeeeemig, dat programma kopen zonder kijken: iedereen is daar zwanger!
Vriend zei vandaag ook na een bezoek aan een meubelwinkel: "nu je er zelf zo mee bezig bent lijkt iedereen ineens zwanger, heb jij dat ook?"
Jaaa.... al drie jaar vriend!

Ik weet ook even niet zo goed hoe om te gaan met vertellen of je vruchtbaar bent ja/nee.. Mijn vriend wil graag dat ik 'm erbij betrek, maar ik merk dat het toch ook niet helemaal lekker werkt. We zijn sowieso een beetje op een punt dat we wat meer peper kunnen gebruiken wat seks betreft. Mag wel wat meer en vaker vlammen! Vinden we allebei, dus hopelijk snel weer zoals we willen.
Lastig is het inderdaad Picco en Maria. Vervelend dat het ook bij jullie thuis tot gedoe leidt...Echt zoeken inderdaad en dat blijft het (bij ons dan). Eerst betrok ik hem er wel bij, maar daar ben ik sowieso mee opgehouden, werkte helemaal niet. Nu betrek ik hem dus niet, maar dat frustreert soms ook wel. Zit ik maar apps bij te houden, testen te kopen, hoeveelheid drinken te timen en in bekertjes te piesen. Hij hoeft alleen maar een bijdrage te leveren aan het leuke gedeelte zou je zeggen, maar ja.
Aan de andere kant ben ik blij dat ik niet degene ben die per definitie klaar moet komen tijdens een vrijpartij-voor-baby en doet het soms ons seksleven ook wel weer goed.

Grappig trouwens, morgen moet ik naar het ziekenhuis voor de laatste controle op de heupjespoli ivm stuitligging bij Joppie. Omdat je een COVID-vragenlijst moet invullen, voor het eerst ooit ingelogd op het patientportaal en dus alle medische verslagen kunnen lezen van de (pre)zwangerschap en bevalling. Lees ik daar dat een 2e zwangerschap sowieso in de 2e lijn moet vanwege de dysmaturiteit van Joppie. Dat had ik even gemist haha! Zal wel druk zijn geweest met andere dingen :biggrin:

Bedankt trouwens voor de toelichting Kokoro, al vrees ik dat ik vanavond met een staking te maken krijg :furious:

Daanstje wat spannend zeg van je vriendinnen! Als zelfs je vriend het opvalt...Kan me voorstellen dat je daar extra hoopvol van wordt!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Maria! Alhoewel ik stiekem toch nog hoop op dit jaar hoor :)

Oh maar goed dat je dat dan las Bloem, is er een grote kans dat het nog een keer gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Daanstjenog getest?
Alle reacties Link kopieren
@larv, 8 weken alweer! Gaat echt snel!

@kokoro, ten tijde van het berichtje zat ik op DPO 5, dus een klein innestelingsbloeding lijkt me sterk… maar het kan.

@koetjes, ik denk dat ik vanaf woensdag voor het eerst ga testen. Of vrijdag… weet het heel eerlijk gezegd nog niet zeker :P. Durf ook niet te vroeg…

@bloem_jopie, jammer dat jullie de ovulatie niet optimaal konden benutten ☹. Maar 11 keer goed kan ook raak zijn toch 😉.

@picco, vervelend dat je partner het als ‘gedwongen’ ervaart ☹. Misschien in die periode ook wat extra dingetjes doen om het leuk te maken? (kaarsjes erbij, leuk lingeriesetje, gewoon wat ideetjes hoor).

@Daanstje, kun je jezelf nog bedwingen? Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen. Zit nu op DPO 8, zat te denken aan DPO 10, maar nu eigenlijk al aan DPO 12… lekker aan het twijfelen dus, ben alleen bang voor de teleurstelling en stel daarom een beetje uit.

@maria, heel herkenbaar. Mijn gevoel zegt ook dat het dit jaar nog niet raak zal zijn. En heb ook nog gewoon een drankje gedaan hoor…

Hier echt 0,0 symptomen/ klachten waardoor de hoop voor deze ronde een beetje vervliegt. Hoop wel dat mijn cyclussen toch wat korter gaan worden, de eerste was 40 dagen, deze (als het goed is) 37. Dus ze worden al iets korter, maar hoop toch meer naar die 30 dagen te gaan, want ,met lange cyclussen ook minder kansen ☹.
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
23-11-2020 08:32
Daanstjenog getest?
Jep, gisteren op DPO 11, helaas negatief en ook wat bruinverlies. Ook flink buikkrampen, nu trouwens geen bruin/bloed. Maar verwacht dat ik morgen wel ongesteld ben.
Mocht ik woensdag nog niet ongesteld zijn test ik nog een keer, maar verwacht er niks meer van.

Ohh dat zijn wel hele lange cyclussen Roossie! Jouw geduld wordt flink op de proef gesteld daarmee..
Ik duim mee voor kortere cyclussen!!

Aii balen Bloem! Snap dat je teleurstelling alvast incalculeert, al kan het natuurlijk ook met 1 keer seks prima raak zijn.. Wel goed dat je dat alsnog las van die 2e lijn bij een volgende! Het lijkt me fijn daar alvast op voor bereid te zijn!

Het is best zoeken hè hoe je daar samen mee om kunt gaan. Juist bij de getimede seks proberen we wel even stil te staan bij het voorspel, om het wat minder als een gedwongen vluggertje te zien.
daanstje wijzigde dit bericht op 23-11-2020 10:31
43.93% gewijzigd
maria89 schreef:
22-11-2020 18:56
Ik weet ook even niet zo goed hoe om te gaan met vertellen of je vruchtbaar bent ja/nee.. Mijn vriend wil graag dat ik 'm erbij betrek, maar ik merk dat het toch ook niet helemaal lekker werkt. We zijn sowieso een beetje op een punt dat we wat meer peper kunnen gebruiken wat seks betreft. Mag wel wat meer en vaker vlammen! Vinden we allebei, dus hopelijk snel weer zoals we willen.
Hmmm, misschien tegen hem wel zeggen wanneer je het ongeveer verwacht en daarna niet meer over hebben? Voor ons geldt wel dat seks leidt tot meer seks.
Bloem_Joppie schreef:
22-11-2020 20:36
Hij hoeft alleen maar een bijdrage te leveren aan het leuke gedeelte zou je zeggen, maar ja.
Ha, dat zeg ik ook steeds. Ik doe alle moeite en moet vervolgens bloeden of dragen+baren. Ze komen er maar makkelijk van af.

Daanstje schreef:
21-11-2020 20:53
Afgelopen woensdag op 8 DPO negatief getest. Nu zou ik rond 11 DPO zitten, dus in principe zou ik moeten kunnen testen. Maar ik weet nog dat ik bij zoon op 12 DPO pas een heel licht streepje had, dus liever wacht ik nog even.
Begrijpelijk! Ben heel benieuwd voor je, vandaag op 13 DPO :rose:.

Roossie1990 schreef:
23-11-2020 08:47
Hier echt 0,0 symptomen/ klachten waardoor de hoop voor deze ronde een beetje vervliegt. Hoop wel dat mijn cyclussen toch wat korter gaan worden, de eerste was 40 dagen, deze (als het goed is) 37. Dus ze worden al iets korter, maar hoop toch meer naar die 30 dagen te gaan, want ,met lange cyclussen ook minder kansen ☹.
Flauw idd, die lange cycli :(. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.

Hier 8DPO vandaag. Ik heb "last" van een onverklaarbaar positief gevoel en kon me vanochtend niet bedwingen; wit natuurlijk. Helemaal prima. Ik vraag me af hoe de teleurstelling gaat voelen als deze ronde niet raak is, ondanks super goeie interne mojo :P. Alhoewel ik ook denk; als het zo is, dan is het zo. Dan proberen we gewoon door.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 23-11-2020 10:28
8.94% gewijzigd
Daanstje schreef:
23-11-2020 10:26
Jep, gisteren op DPO 11, helaas negatief en ook wat bruinverlies. Ook flink buikkrampen, nu trouwens geen bruin/bloed. Maar verwacht dat ik morgen wel ongesteld ben.
Mocht ik woensdag nog niet ongesteld zijn test ik nog een keer, maar verwacht er niks meer van.
He shit :( :hug:.
Alle reacties Link kopieren
Shit Daanstje! Had goede hoop door je verhaal over je borsten. Jij gebruikt ovulatietesten toch? Dus je eisprong kan ook niet wat later zijn geweest?
Hoe is het? Flinke teleurstelling?

kokoro volgens mij zou een positieve test nu een tweeling betekenen :rofl: is nog wel echt redelijk vroeg toch? Nog alle hoop voor je!

Hier geef ik man ook aan: ben dan en dan ongeveer vruchtbaar. Werkt voor ons toe nu toe oke. Ik benoem niet meer dan een periode ongeveer.

De hoop gaat hier wat omlaag. Ik voel niets waardoor ik denk dat het wel eens raak kan zijn. Wil eigenlijk ook nog een paar dagen wachten met testen. Testte bij zoontje ook laat waardoor ik sowieso niet weet of ik nu eventueel al positief zou kunnen testen. Ik weet zonder ovulatietesten natuurlijk ook niet zeker op hoeveel DPO ik zit.
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend joh deze week met zoveel NODS.

@Daanstje, wat jammer dat het tot nu toe deze ronde niet raak lijkt :( Echt een teleurstelling iedere keer weer he.

@Kokoro, 8dpo is ook nog erg vroeg, wie weet is de bevruchte eicel nu pas aanbeland in je baarmoeder :hyper:

@Maria, hahaha jij hebt een goed weekend gehad zo te lezen. Heerlijk, nu kan het nog :)

@Picco, jeetje wel balen dat er tijdens de vruchtbare periode wat gesteggel was, gaat niet van een leien dakje :(

@Aviendha, gefeliciteerd met jullie koophuis!

@Roossie, spannend ja.. snap dat je niet zo goed durft te testen, het is dan zo definitief. Lange cyclussen lijken mij ook erg frustrerend. Ik heb er ook al moeite mee dat mijn cyclussen niet op de dag regelmatig zijn.

@Koetjesenkalfjes, hoe gaat het bij jou, wanneer ga jij testen? Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb.

@Bloem, jammer dat je vruchtbare dagen niet optimaal benut zijn maar alsnog een goede kans zo te lezen! En anders is je wachtbankje misschien wel wat rustiger (mentaal) :)

@Hier, weekendje weg was erg fijn, ben heerlijk uitgewaaid :biggrin: Kreeg wel een hoofdpijnaanval die ruim 24 uur heeft geduurd, dat was minder. Mijn eisprong is nog niet geweest, temp is nog laag en ovulatietest loopt nu eindelijk op :cheer: Dus nog effe geduld.

Sorry als ik vergeten ben op iemand te reageren, ik lees wel mee en vind het leuk om af en toe ook nog mee te doen in het gesprek :$
Ha dames, wat is er weer veel gebeurd bij iedereen.

Gefeliciteerd met jullie huis Aviendha, gaaf!

Balen Bloem, niet echt handig zo, maar ook moeilijk om goed mee om te gaan als het eenmaal zo voelt.

Fijn dat je een lekker weekendje hebt gehad Herinnering, super belangrijk!

Ik ben wat minder actief hier, merk dat ik het even op z'n beloop laat omdat er best veel tijd tussen niet zwanger en wel zwanger zit. In het begin dacht ik: nu gaan we ervoor en dan ben ik binnenkort misschien zwanger! Inmiddels denk ik: het kan nog wel maanden duren, dus ik ga gewoon door met mijn leven. Ik ben wat neutraler nu. Als het zover is meld ik me wel :mrgreen: Weet nu ook niet zo goed wat ik er hier over moet schrijven omdat het toch elke maand hetzelfde is tot nu toe. Voel me net een stampende peuter zo :-P)
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar Vlavi!

@Herinnering fijn dat je lekker uitgewaaid bent!

@koetjesenkalfjes: spannend!

@Kokoro chill zo'n fijne vibe :) !

@Daan, balen, dan altijd maar hopen dat het zo snel mogelijk weer doorbreekt en weer door naar de volgende ronde.

@Roos, dat zijn lange cyclussen, die van mij zijn ook redelijk lang maar 40 is echt wel lang zeg!
Alle reacties Link kopieren
Vlavi, hahaha stampende peuter :rofl: ik kan er helemaal bij in komen. Lekker op z'n beloop laten dan, laten we hopen dat we beiden over een paar weekjes met goed nieuws komen :)
Balen inderdaad Roos. Voelt oneerlijk dat je dan minder kansen hebt dan iemand anders en teleurstelling extra groot omdat je dan weer zo lang moet wachten (althans zo voelde ik dat voorheen...gister dus terug gelezen dat m’n cycli tussen de 43 en 48 dagen waren :idee: )

Hier zoals verwacht staking gister. Balen maar het is zoals het is. Ik probeer maar te bedenken dat de wereldbevolking niet zo hard zou groeien als je alleen maar een kind kan maken als je op -3, -1 en O seks hebt :clown:

Picco, de kans op herhaling van dysmaturiteit is inderdaad best aanwezig. Maar daar ben ik op zich niet bezorgd over hoor. Joppie was 2375gr, zo dramatisch was dat nou ook weer niet (ik rook niet hoor trouwens, mochten jullie je dat nu afvragen :geek: ) Ik ben zelf geboren met 32+2 en 980 gr dus alles is relatief haha.
Haha Vlavi! Maar peuters reguleren ook hun emoties door lekker te stampen dus dan mogen wij dat ook toch? :rofl:

(Oh nee wacht, dat heet volwassen worden...Oeps)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven