Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Ja ik probeer het ook van me af te zetten hoor. Als ik dreig te vervallen in te veel intern geklets dan maak ik mezelf wijs dat het enige wat ik hoef te doen, een paar dagen wachten is :bonk:
Zo herkenbaar haha. Hetzelfde hier. En ondertussen stond ik net weer als een halve zool naar mijn borsten te kijken in de spiegel :facepalm: en eraan te voelen de hele tijd haha. Echt ongelooflijk wat dit met je doet. Hopelijk snel slapen dan zitten we weer wat dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
Haha zo herkenbaar jullie posts.

*knip*
piccobellobv wijzigde dit bericht op 01-12-2020 18:15
84.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oooh Bloem ver-schrikkelijk! Zo herkenbaar. Die onduidelijkheid is killing. Misschien dan maar beter morgenochtend direct een test doen zodat je het misschien meer van je af kan zetten?

Hahaha Picco geweldige blunder(s) :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat maken jullie het zo spannend zeg! Ik duim heel hard mee voor meer positieve testen!!

Stom hè Maria, die drempelwaarden van die testen, maar dat kan wel verklaren waarom die test niet positief werd. Ik heb op testen met een drempelwaarde van 25, en die sloeg dus ook pas 13 DPO positief uit en 11 DPO nog hagelwit.

Vlavi, ook nu ik zwanger ben bestudeer ik mijn borsten grondig, links is flink groter, rechts doet z'n best mee te komen. Maar ook of m'n tepelhof al verkleurd, en idd hoe ze voelen. En dan word ik gelukkig als m'n tepels voelen alsof er schuurpapier over gehaald is, want symptoom :facepalm:

Ohh Picco, wat een blunders zeg! Die mail lijkt me echt niet zo leuk als je daar achter komt. Hoe is er op gereageerd?


Sterkte meiden met wachten, testen en symptomen zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Nolatjeee90 schreef:
30-11-2020 10:19
Oh maar dat biedt hoop Maria!! Dan is er nog zeker goede hoop dat het over 2 dagen gewoon duidelijk positief is! Ik hoop het enorm voor je! Dit worden wel even 2 lange dagen wachten denk ik haha
Ja, draag mij maar weg! Wat een ellende!
Inmiddels wel gewoon doorgetest met de Kruidvat early en zojuist ook een 2v5 gehaald bij Kruidvat
Allemaal even omowit. Ik las dat die 2v5 heel gevoelig schijnt te zijn, dus ik heb nu echt de hoop opgegeven. Inmiddels zou je na twee dagen wel denken dat de waarde hcg verhoogd is en wat zou moeten kunnen zien. Morgenochtend nog 1 test en dan kap ik ermee. Ik voel me ook alsof mijn menstruatie door gaat zetten.

Wat het ook was, toch voor de zekerheid even de tip om nooit het merk 2besure te bestellen.

Sorry jongens, ben alleen maar bezig met m'n eigen hachje, ik reageer na deze achtbaan en bij het zien van bloed en het voelen van zekerheid even rustig op de rest.
Hopelijk bij de andere wachters wél succes!!
Ahh Maria, daarvoor moet je geen sorry zeggen, ik kan het me heel goed voorstellen. Wat stom zeg... :hug:

@Daanstje: gelukkig ben ik niet de enige, haha :zzz:

@Picco: NEEEE!!! allebei ook echt :facepalm: ik ben ook heel benieuwd wat de reacties waren. Sta zelf ook voor de klas en voel me plaatsvervangend beschaamd nu :mrgreen:
Oooh lieve Maria, wat naar voor je dit. Zeker geen sorry zeggen hoor. Ik hoop voor je dat deze onzekerheid gauw voorbij is, het liefst natuurlijk ten positieve maar laat anders die menstruatie maar komen. Dit is echt ellende :hug:

Precies waarom ik niet vroeg durf te testen trouwens... een negatieve test zegt niks want kan nog positief worden, een positieve test zegt wel wat maar omdat het zo vroeg is kan het dan ook nog mis gaan. Dan heb je voor je gevoel een miskraam gehad ipv ‘gewoon’ een menstruatie. Kortom, niks knaps aan dat het me lukt pas laat te testen, dat is gewoon angsthazerij :P
Alle reacties Link kopieren
Wat klote Maria! Snap heel goed dat je hoofd nu even vooral daar is.

@Picco omg die blunders... vooral dat van de mail is echt mijn nachtmerrie. Daarom stuur ik zo min mogelijk over andere mensen of verwoord het vaag. Wil ook niet zwart op wit hebben staan dat ik iets zou hebben gezegd. Maar in mijn rol waarin ik mensen aanstuur ontkom ik er soms ook niet aan, dan probeer ik het telefonisch te doen haha.

Mijn vorige berichtje was een beetje ondergesneeuwd (begrijpelijk) maar ik ben toch benieuwd: wat zouden jullie doen als je bij iemand thuis bent die rookt? Ik heb dus niks gezegd omdat het in iemand anders huis was maar voelde me er achteraf toch een beetje rot over.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha, wist diegene al dat je zwanger bent? Hier heb ik nog niet over nagedacht maar ik heb een aantal vrienden die veel binnen roken en ik vermoed dat (zeker 1 ervan) zich niet aan zou passen aan iemand die zwanger is. Ik zou het dan wel expliciet kunnen vragen maar bij diegene thuis... mwa.. zou diegene denk ik bij mij uitnodigen en dan sowieso buiten laten roken zoals altijd. Of 1x vragen van te voren en als ze daar geen zin in hebben niet gaan. Wel lastig! Maar ik zou niet in de rook gaan zitten iig.

Edit: sorry, ik zie nu pas je oorspronkelijke bericht. Dan zou ik weggaan of idd vragen of ze wil stoppen evt. erbij zeggen omdat je zwanger bent, afhankelijk van wie het is. Kan ook astma/benauwdheid oid zijn als je het liever niet wil vertellen aan diegene.
Alle reacties Link kopieren
Ze vermoedde wel dat ik zwanger was, heb alleen de mk verteld maar niet dat het alweer raak was. Ik had dus best wat kunnen zeggen (bijv. dat we wel gewoon verder gaan proberen ik dus niet de in de rook wil zitten) maar durfde niet. Wilde geen zeikerd lijken want 'vroeger' zat ik er altijd gewoon bij zelfs in de auto. Stom!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Je bent geen zeikerd, je bent een moeder die goed voor haar kind wil zorgen!
Zeker als het vrienden zijn die je vaker ziet, zou ik het wel bespreken. Uiteindelijk is het hun huis, dus zij bepalen of ze daar roken of niet.... maar jij of je daar dan wil zijn of niet. En wie weet, als je het gewoon vraagt..

Dat gezegd hebbende, heb ik makkelijk praten, want niemand in mijn omgeving rookt. Dus in theorie zou ik het zo doen, maar in de praktijk zou ik het ook best lastig vinden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ach, we hebben het weer overleefd allemaal hahaha :ugeek:

. Ik word denk ik rond de 5e ongesteld, mijn NOD staat op morgen maar ik werd vorige keer 1 dag ongesteld, toen paar dagen niet en toen brak het door. Dus beetje afhankelijk van wat nou de eerste dag was. Ik twijfel over vroeg testen maar door het verhaal van Maria denk ik nou laat maar. Wat n achtbaan :)

Aviendha, ik kan niet goed tegen sociale druk. Ik zou er dus waarschijnlijk niks van zeggen en dan van mezelf balen dat ik niks gezegd heb...
Alle reacties Link kopieren
Pfff Maria wat een onzekerheid! Vreselijk om te moeten afwachten terwijl het zo hoopvol begon. Ik duim voor je 🤞

Aviendha, lastig! Als ik zwanger zou zijn zou ik denk ik vragen of jullie even buiten konden staan om te gaan roken bijv., dat zou voor mij gevoelsmatig nog net kunnen. Maar het is eenmalig gebeurd, dus ik zou me sowieso niet te druk maken hoor als ik jou was, nu weet je hoe je een volgende keer er het beste mee om kan gaan.
Goedemorgen. Een hagelwitte test hier, dus op mijn borsten vertrouw ik maar niet meer :-$
Alle reacties Link kopieren
Jammer Vlavi :( Maar de hoop is nog niet helemaal vervlogen toch? Nog best kans dat het te vroeg is voor een positieve uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Vlavi :hug:

Hier ook weer wit.
Gisteravond roze slijm dus vandaag zal menstruatie waarschijnlijk doorbreken. Gisteravond ff flink gejankt maar blij dat dit nu voorbij is die onzekerheid.

Ik weet niet wat er mis is gegaan.. een vroege verkeerde innesteling of een rottest. Ergens hoop ik het eerste omdat dat zou betekenen dat er dus iets is gebeurd wat lijkt op een zwangerschap - als in: het werkt iig een beetje.

Anyway: op naar ronde 5. NOD op 30 december. Dpo 9 op eerste kerstdag dus kom maar op met die kerstembryo!
Alle reacties Link kopieren
Oooh Maria :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vlavi shit! Had je buiten je borsten nog meer signalen? Viel het erg tegen?

Maria klote hè. Die test gaf toch hoop! Wellicht inderdaad een vroege innesteling die mis is gegaan.

Aviendha ik ken bijna geen rokers meer. Maar ik vind het lastig. Ik weet niet of ik er iets van zou zeggen voor het openlijk bekend zou zijn dat ik zwanger was. Denk het niet eigenlijk.

Hier onzeker. Ik dacht zaterdag ongesteld te worden, maar eigenlijk maar 1x wat bloedverlies gehad en erna een beetje bruin. Dus maandag getest. Helemaal wit. En nu weet ik eigenlijk niet of rond 4 is gestart, of dat ik nog ongesteld moet worden omdat ik vorige maand ook laat was. Zo houd het me weer enorm bezig.
Dikke knuffel Maria! :hug: Misschien inderdaad een verkeerd verlopen innesteling. Zulke vals-positieve testen zouden in elk geval verboden moeten worden dus laten we hopen dat het dat in elk geval niet was.

Wat jammer Vlavi! Was je NOD ook vandaag of dat niet? Je hebt er in elk geval geen vertrouwen meer in zie ik, dat je je NOD op 4-1 hebt gezet?

Hier nu DPO 11, morgen NOD. Heb nog niet echt bruin/beigeverlies gehad wat ik normaal wel heb, maar goed, het is wel donker-gelig (fijn hè meiden, die details op de vroege ochtend) dus zal morgen toch wel gewoon ongesteld worden. Ben ook moe en stikchagrijnig nu, dus dat past helemaal in het plaatje :| ;)

Koetjes, wat vervelend zeg. Jij ook al een onzekere rollercoaster dus.
Sjonge, wat houdt het ons allemaal bezig hè!
Alle reacties Link kopieren
Maria ohh wat balen zeg!! Echt shit. Laten we dan hopen op een foute innesteling, dat geeft inderdaad toch een goed gevoel dat het dus wel kan.

Koetjes vervelend!! Snap dat je niet goed weet wat je hier nou mee aanmoet. Er zijn zoveel mogelijkheden.. paar dagen afwachten misschien en dan nog eens testen? Als je niet ongesteld wordt. Lastig..

Bloem spannend!! Zolang er geen bloed is houden we hoop haha. Het wordt wel weer tijd voor een lekkere dikke streep in dit topic vind ik :lol: :hyper:

Ik heb vanmiddag een echo. Met 6+5 dus ben benieuwd hoe en wat. Vind het enorm spannend en heb mijn negatieve doemdenk pet helaas ook weer opgezet. Even dit ochtendje werken uitzitten :-D
Alle reacties Link kopieren
Pfff superspannend Nola. En leuk! Succes :)
Spannend Nola! Is vast een lange ochtend geweest inderdaad.
Veel succes en hopelijk vooral veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier nola! Zo leuk die echo. Natuurlijk ook spannend, misschien zijn het er wel twee :applause:

Ik ga het nog een aantal dagen afwachten. Anders test ik van het weekend nog wel eens. Maar mijn lijf zegt niets wat wijst op een zwangerschap. Ik heb overigens ook geen menstruatie klachten gehad.
Ik denk een vreemde menstruatie... heb wel bedacht om dan ovulatietesten te gaan gebruiken. Dan weet ik of ik zeker ovuleer. Ik dacht aan de clearbleu testen omdat die een smiley geven. Raden jullie wat aan? En vanaf dag 10 ofzo? Cyclus was altijd stipt 28/29 dagen met een uitschieter naar 34.
Alle reacties Link kopieren
Maria, ego posten is helemaal niet erg in dit geval! Hoop ook dat het een soort van innesteling is geweest. Snap ook wel dat je nu ook niet meer op 2besure vertrouwd.

Vlavi, wat balen! De symptomen leken er echt op.

Picco, kun je nog wel de verleiding weerstaan om niet te testen?

Nola, hoe was de echo?

Koetjes, vevelend dat de menstruatie niet doorbreekt, jij zit nu ook al een aantal dagen over je NOF of niet?

Bloem, nog geen bloed is nog hoop toch ;)

Aviendha, zeker lastig. Ik zou in dit geval vragen of ze buiten wil roken denk ik. Maar blijft een lastige als het haar huis is. Anderzijds, toen wij klein waren werd er volop om ons heen gerookt en met ons is het ook goed gekomen (betekent niet dat ik het goed praat hoor), maar die ene keer zou ik niet te zwaar aan tillen. Nu misschien wachten tot je het kan vertellen voordat je weer naar haar toe gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven