Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Even kort, Roossie wat geweldig!!! Gefeliciteerd!!!!! Heel blij voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Roos: van harte! Zo bijzonder ook als je het zelf niet verwacht haha!

Vera, balen... ik vond het ook lastiger als ik zeker wist dat ik rondom mijn ovulatie gesext had, dan voelt het toch echt alsof het zou moeten lukken...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roossie! Wat een fijne verrassing!

Balen Vera.. het is zo frustrerend dat zelfs al die je er alles aan, het dan nog zo buiten je invloed ligt of het lukt of niet..

Ik ben weer uit m'n vruchtbare dagen en merk meteen een dip in m'n emoties en gemoedstoestand.. Dat vind ik dus best wel een ding, elke maand voel ik me de 2 weken tussen ovulatie en menstruatie gewoon kut. Down, depressief en heel onzeker. Komt ws door een heftigere reactie op progesteron, weer even 2 weken doorbijten..
Alle reacties Link kopieren
@Roossie, ik zat even terug te lezen, maar jouw ovulatie testen zullen niet extreem positief uitslaan dan je misschien zou verwachten, en was die lichte verhoging wellicht al de piek🙂. Super fijn dat het nu raak is!

@daanstje, wat vervelend dat je zoveel last hebt van de hormonen. Kan je schildklier daar ook nog mee te maken hebben?

Ik ben toch echt ongesteld geworden. Cyclus was weer 32 dagen, positieve ovulatietest op cd 21 met een LF van 10 dagen, wat me vooral onzeker maakt. Heeft een van jullie daar ervaring mee?

Ik merk ook dat vanuit mijn oogpunt het “ideale” leeftijdsverschil van iets meer dan 2 jaar tussen nr 1 en 2 langzaam uit het oog verdwijnt. Maar ik moet die visie gewoon aanpassen; hoe ouder nr 1 is, dan is zij ook meer zelfstandig als nr 2 (hopelijk) komt! 🙂

Dus we blijven positief en op naar ronde 6!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Vera! Maar wat leeftijdsverschil betreft ben ik het met jouw nieuwe visie eens. Ik denk dat ik zelf het liefst kind 1 uit de luiers heb voordat kind 2 komt.

Vriend kan hier inmiddels heerlijk poepen dankzij onze ontbijtjes met lijnzaad.
Ik drink daarnaast ook een paar glazen pruimen roosvicee per dag, maar voor mij helpt het allemaal niet zoveel :clown:
Of naja, een martelgang van een uur heb ik niet meer gehad. Maar echt chill is het nog steeds niet.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
@Vera, ja ik snap er niks meer van, ik deed ze voor meer duidelijkheid maar kreeg het juist niet. Want als dat de piek dan was dag 37 mijn NOD, dag 36 nog een negatieve test... en dag 42 dus hartstikke positief. Clearblue test gaf aan 2-3 weken zwanger, dus zit blijkbaar al in week 4-5.

Ik heb trouwens wel een cyclus gehad waarbij ik de piek overduidelijk had gevonden en een LF had van 10 dagen.. was 2 rondes geleden. Maar snap wel dat je er onzeker van wordt, dat had ik toen ook heel erg (zelfs nog met de vriendinnen over gehad hoe lastig ik het had met die korte LF)

@daanstje, wat vervelend dat je last hebt van die gevoelens... Kun je daar niet iets tegen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Wow Roossie gefeliciteerd!! Jeeeetje zo onverwachts ineens een positieve zwangerschapstest, dat moet bizar zijn geweest. Geniet er van :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Vera, als het deze ronde niet raak is bij ons, is zoon in ieder geval al 3 voor dat een volgend kindje wordt geboren. Ik vind dat wel een dingetje, maar man helemaal..
Ik probeer ook maar de positieve kant te bekijken, dat hij dan nog weer wat zelfstandiger is waardoor de combi peuter -baby ook wat makkelijker is
Maar het is wel even bijstellen van ons 'ideaal plaatje'

Roossie, jouw vraag of er iets met die hormonen gedaan kan worden. Ik ben daar wel mee bezig geweest na de bevalling van zoon. Heb toen een tijd de minipil geslikt, dat is voor nu sowieso geen optie. Maar ik raakte daar heel afgevlakt van en had ook geen fijne gevoelens meer. Dat vond ik nog veel vervelender dan hele flinke downs en wel ups beleven daar tussendoor.
Ik ben er laatst wel weer mee bezig geweest, en volgens mij zou je evt ook een lichte dosis anti depressiva kunnen slikken, maar dat vind ik ook nog wel een dingetje. Dus ik hoop eigenlijk dat ik weer vlot zwanger ben en ga dan na die zwangerschap wel weer verder kijken.

Hoe is het met de andere dames?

Hier verder wel ok. Mega druk op werk, net een nieuw opleiding gestart en binnen kort een aantal beoordelingsmomenten van een opleiding die ik in juni hoop af te ronden.
Wat op zich wel lekker is voor de afleiding rondom het zwanger worden. Want merk wel dat het na de miskraam een lichte obsessie aan het worden was..
Alle reacties Link kopieren
Super jammer Vera. Ik weet niet zo goed hoe lang mijn LF is, kan je hier helaas ook geen tips oid over geven. Maar lees er wel eens wat over in andere topics hier, mogelijk dat je daar antwoorden kan vinden.

Hoe gaat het nu met jou Roossie? En Picco al kwalen?

Hier weinig nieuws, bijna 22 weken en voel me erg goed gelukkig. Voel hem al veel bewegen en dat is wel weer heel leuk (behalve om 6 uur sochtends als ik nog wel even zou willen slapen haha). Dochter was ook extreem beweeglijk in de buik. Placenta ligt deze keer aan de voorkant maar voel desondanks erg veel beweging, had wel eens gehoord dat het kan dat je dan veel minder voelt van de bewegingen maar dat gaat hier dus niet op. Hoop echt dat het de komende weken zo goed blijft gaan :-D heel verschil met vorige zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Spannend Daan van je nieuwe opleiding, en ook nog bezig met een andere dus
Dat lijkt me best pittig naast werk + zoontje en alles rondom het zwanger worden
Of haal je ook ontspanning uit je opleiding?

Hoop dat het je lukt het de komende dagen tot je NOD weer een beetje los te laten
Alle reacties Link kopieren
22 weken alweer Larv. Gaat echt snel dan hea!

Hier is het idee ook helemaal geland, en klinkt heel stom, maar alle onzekerheid die ik eerst had is gewoon helemaal weg.
Ik heb wel sinds dit weekend 2 a 3 keer per dag enorme krampen. Op zo'n moment kan ik even niet normaal zitten of liggen. Na een paar minuten is het weg maar de krampen zijn wel intens. Maar voor de rest nergens last van dus mag niet klagen :-D.

Het is wel stil hier, ben ook wel benieuwd hoe het met de rest van de dames gaat.
Alle reacties Link kopieren
Larv dat gaat hard! :-D alweer een paar weken over de helft. Wat fijn zeg dat je je zo goed voelt!

Roossie ik ben echt helemaal enthousiast voor jou haha, zó leuk! En ook spannend!! Echt gewoon gaan genieten want als ik nu terugkijk op de eerste weken was ik veel te geobsedeerd met wat er allemaal mis kon gaan. Die kans is gewoon veeeel kleiner dan dat alles goed is natuurlijk!

Daanstje fijn dat je wat afleiding hebt. Ik kan me voorstellen dat het echt een soort obsessie wordt ja.. ik zou er denk ik precies hetzelfde in staan. Ik hoop dat het snel raak is!! En bij Vera ook.

Hier eigenlijk alles goed. Vrijdag de 20 weken echo. Dat vinden we nog wel even een soort laatste strohalm haha, als alles goed is kan daarna het genieten écht beginnen. Dan gaan we ook doorpakken met dingen kopen ed. Heb nu nog helemaal niks gekocht. Ik geniet wel echt heel erg van het groeiende buikje en de leuke reacties daarop. Probeer er ook maar van te genieten voor ik straks niet meer zo mobiel ben haha! Hoop wel dat we binnenkort (al is het op afspraak) wat winkels afkunnen.. en had ook graag nog lekker samen op vakantie gewild maar ach, je kan niet alles hebben!
Alle reacties Link kopieren
larv heerlijk he die bewegingen. Daar kon ik zo van genieten!

Oh nola jij vrijdag ook al de 20 weken echo. Ik begrijp je helemaal qua winkels en vakantie.
Hier twee weekendjes weg in eigen land geboekt met dreumes. Hopelijk kunnen die doorgaan. En wil met man ook nog een paar nachten weg. Maar wel zien het wel.

roossie wat goed! Onzekerheid gaat ook niets veranderen. Het is makkelijk gezegd, maar geniet inderdaad gewoon vanaf moment 1. De tijd gaat toch al zo snel! Heb je een eerste echo in de planning?

Hier 16 weken inmiddels. Ik ben eigenlijk weer heel fit. Dat is erg fijn. Nu volop aan het genieten. Hopelijk mogen pretecho’s binnenkort weer. Dan gaan we begin maart spieken :-D

Vera, Daanstje, Bloem, herinnering en Vlavi dikke knuffel! Ik hoop echt dat het snel raak mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de eerste echo staat gepland, 15 maart.
Als het goed is ben ik dan 8 weken zwanger. Als die echo goed is gaan we het onze ouders en broers en zussen vertellen.
Pas na de termijnecho willen we het met vrienden en overige familie en werk delen.

Genieten doen we zeker, maar vindt het soms wel lastig dat het zó goed voelt. Het is nog zo pril en er kan van alles gebeuren maar mijn hoofd zegt nu gewoon dat alles goed zit :).
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, wij hebben 1 maart de echo en het is toch spannend tot dan. Ook had ik nog graag op vakantie gewild maar het is niet anders :) . Vind leuk om alles te lezen van jullie, ook omdat we zo verschillend zijn qua hoe ver we zijn. Bijzonder Larv dat je alles al zo voelt!
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne berichten van alle zwangeren!! Gelukkig kunnen jullie binnenkort gaan privé shoppen bij de babywinkels! Toch wel leuker dan alles online..

Hier weer roze/bruin verlies, dus ik reken op een naderende menstruatie.. Ik dacht dat m'n NOD 1 maart zou zijn, Maargoed. Het is pas de 2e ronde na de miskraam, dus ik denk dat alles nog moet normaliseren..
Alle reacties Link kopieren
Daanstje, kan het niet een innesteling zijn?
Als je NOD 1 maart pas is, dan is het nu wel heel vroeg toch?
Alle reacties Link kopieren
@Picco, spannend, nog maar een paar dagen wachten! Ben je nerveus voor de echo? En hoe voel je je verder?

@Daanstje, wat balen.. ik denk ook aan een innestelingsbloeding, heeft het al doorgezet?

@Roossie, ook wel heel erg fijn dat je er luchtig in kan staan, het is nergens goed voor om met (veel) spanning je eerste zwangere weken door te gaan! Heb je al last van zwangerschapskwalen?

@Hier, ik zit op dpo6 vandaag. Ik heb een vroege eisprong gehad, op cd15 had ik al de piek (ben weer aan de ovulatietesten begonnen). Het maakt het wachten wat makkelijker. Ik zit er met frisse hoop in! Denk dat de zon me ook goed doet :sun: Nu ga ik nog gewoon een week wachten, ik ga niet vroeg testen, heb geen zin in de teleurstelling en ik denk dat ik het wel aan ga voelen.

@alle zwangeren, heel erg fijn dat het allemaal goed gaat :cheer2: geniet ze!
Alle reacties Link kopieren
Er heeft nog niks doorgezet.. bruin is ook weer weg. Dus wie weet een innesteling.. ik ga zaterdag of zondag testen.

@Larv compleet jouw vraag vergeten te beantwoorden. Maar alle opleidingen die ik momenteel doe, zijn onder werk tijd. Het kost me dus geen extra tijd. Het maakt het rond beoordelingen wel intensiever. Maar haal er ook echt heel veel voldoening en plezier uit.
Ik heb ook echt die afwisseling, uitdagingen en prikkels nodig naast het moederschap.

Pico, nog een paar dagen en dan jouw echo! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden, hoe is het met iedereen?
Heb je nog getest, Daans? Ik ben wat minder actief dan in het begin, maar ik volg alles nog wel.

Zijn inmiddels verhuisd, en zijn aardig op ons plekkie hier. Daar was ik druk mee de laatste tijd.
Maar het zwanger zijn zelf vind ik een stuk minder boeiend om over te praten dan dat ik de aanloop ernaar toe vond. En het scheelt natuurlijk ook dat ik er nu in het echt over kan praten!
Ik heb 5 maart de 20 weken echo, dat vind ik toch wel spannend. Hebben geen NIPT gedaan. En suffe domme angstjes zoals dat ik met mijn volle gewicht op mijn buik over de rand van de bank heb gehangen om erachter te stofzuigen. Dus ik zal blij zijn om Jr. weer ff in levende lijve te aanschouwen, is toch alweer zo'n 8 weken geleden! De buik groeit iig wel dus hij is vast niet gesmothered door de bank.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dat jullie verhuizing klaar is Aviendha! Ruim ik tijd om straks lekker te gaan nestelen!
Haha, ik herken wel je angsten, maar volgens mij kunnen die baby's in een buik heel wat hebben!

Ik heb vanmorgen getest CD 29 n hartstikke negatief. Ik baal er enorm van, ben verdrietig en vind het leven echt even zo kut. Over 3 dagen kijk ik er vast weer anders naar.. maar nu even een dik baal moment..
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor jou Daanstje!

@Aviendha fijn dat je verhuisd bent! En bijna de 20 wk echo alweer, wat gaat het snel!

@Herrinering, succes op het wachtbankje.

@Nolaatje hoe was je 20wk echo?

En @koetjes jij bent ook al mooi op weg! Al een pretecho kunnen plannen? Fijn dat je je zo goed voelt.

@Pico en @Roossie, hoe gaat het met jullie, hebben jullie al last van kwaaltjes?

Hier niet veel te melden, ik zit momenteel net voor mijn vruchtbare periode. Verder behoorlijk klaar met alle lockdown ellende. Pff soms zou je de tijd echt vooruit willen spoelen....
Alle reacties Link kopieren
Vera alles was goed met de 20 weken echo! Dat was een hele opluchting. En we krijgen een meisje! :heart: we zijn er allebei super blij mee, dus we zitten nu écht op een roze wolk.

Wat je zegt, ik ben ook zo klaar met de lockdown etc. In dit weer wil je toch lekker een terrasje pakken, de stad in, een borrel met vrienden.. blegh..

Succes deze dagen, zet hem op haha! :-D
Alle reacties Link kopieren
Daanstje, shit zeg wat balen. Zo'n negatieve test hakt er altijd weer in. Wat is meestal jouw cycluslengte?

Aviendha, heerlijk dat de verhuizing rond is! Haha met je gewicht op je buik leunen, kan me er iets bij voorstellen dat dat zorgen opwekt. Je hebt het over "hij", is het een jongetje?

Vera, succes en veel plezier de komende dagen :clown:

Nola, superleuk dat jullie een dochter krijgen :D
Alle reacties Link kopieren
Daanstje ik had jouw berichtje niet gelezen! Wat vervelend.. snap dat je er even helemaal klaar mee bent. Wees maar even lief voor jezelf dat heb je wel verdiend :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven