Zwanger worden vanaf september/oktober ‘20

11-08-2020 10:07 1121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De knoop is doorgehakt, na deze strip stop ik (Teresita) met de pil. Er is al een september topic, maar die loopt al een tijdje dus het lijkt me leuk om met een nieuw groepje te starten. Wie schrijft gezellig mee?
[..]
NaamLeeftijdNODRondeHoeveelste kindje
Summer-942623 mei (start icsi)111e
Paranoid_Lawnmower27?101e
[..]
Zwanger! :yes: :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslacht
Boterkaaseitje262eMei 2021...
Liss_222eMei 2021Jongen
Diamantje123322eJuni 2021...
Fientje852271eJuni 2021...
Blackwater282eJuni 2021...
Phloxx291e26 Juli 2021Meisje
Wilgentak321eJuli 2021...
Waiting_Amanda291e......
Pokosla321eOktober 2021...
Teresita281eOktober 2021...
Accentoire321eNovember 2021
[..]
Test per DPO
Kans op gezonde zwangerschap
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 22-06-2021 06:15
76.22% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal mij even voorstellen!

Ik ben Teresita, 28 jaar. Ik ben getrouwd en na lang wikken en wegen (vanuit mijn kant, mijn man was er al veel eerder klaar voor) besloten er nu voor te gaan. Ik vind het heel spannend, vooral omdat ik nogal vaak leeuwen en beren op de weg zie. Maar dit is wat ik wil, dus we gaan ervoor!
teresita wijzigde dit bericht op 11-08-2020 12:19
35.27% gewijzigd
Wij komen 1 sep terug van vakantie en willen dan starten met vitamines... zodat we een aantal weken erna aan de slag kunnen :proud:
Teresita schreef:
11-08-2020 10:12
Ik ben Teresita, 28 jaar. Ik ben getrouwd en na lang wikken en wegen (vanuit mijn kant, mijn man was er al veel eerder klaar voor) besloten er nu voor te gaan. Ik vind het heel spannend, vooral omdat ik nogal vaak leeuwen en beren op de weg zie. Maar dit is wat ik wil, dus we gaan ervoor!

Hier ook nog genoeg twijfels... vooral mijn vriend vind het erg spannend. Ik ook, maar ben wel overtuigd van mijn kinderwens. Gezien mijn (31) en zijn (38) leeftijd willen we echter niet langer wachten. Nog even een paar weken vakantie en dan 'aan de slag'. Retespannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mij lijkt het ook leuk om mee te schrijven! Hier hebben we ook veel gesprekken gehad of dit dan het ‘juiste moment’ is of dat we toch nog beter even kunnen wachten, dus de twijfels herken ik ook. Ook omdat we beiden nog best jong zijn (26). Toch besloten om het in september te proberen :)

In mei ben ik gestopt met de pil. Helaas is mijn cyclus nog helemaal ontregeld. Hoop dat dit snel herstelt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Zag dat er al een ander topic was van zwanger worden vanaf september maar het groepje is al redelijk vol. Ik kan morgen wel even een tabel maken.

Wij willen na onze vakantie voor een tweede kindje gaan. Hebben al een zoontje van bijna 1!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meeschrijven! Het andere topic is al vol inderdaad. Wij hebben een zoontje van 1,5 en willen ook voor de tweede gaan. Spiraal is er een paar dagen terug uitgehaald, ik vind het weer heel spannend!
Leuk allemaal! Bij ons is het idee na onze vakantie, vanaf 1 sep, 4 weken foliumzuur te nemen en dan te starten. Het is in ieder geval trending topic bij ons en ik schrijf graag alvast mee! Wij zullen dus ergens eind sep starten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk meiden! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met twijfels haha.

@ Pokosla: jij hebt dan nu vakantie? Heerlijk, veel plezier! Zijn/gaan jullie nog weg?

@Diamantje123: zou super fijn zijn als je een tabel wil maken, thnx!

Fijn ook om wat medeschrijvers te hebben die het allemaal al eens hebben meegemaakt! Hoe kijken jullie terug op jullie eerste zwangerschap?

Ik heb gisteren foliumzuur besteld, die zal morgen binnen zijn dus dan ga ik ermee beginnen. Ik twijfel nog een heel klein beetje of we ook niet beter eind september kunnen starten (ipv eind augustus), dan kan ik langer vooraf foliumzuur slikken en we willen in oktober nog een weekje weg. Mja van de andere kant, zo kan ik redenen blijven verzinnen om het uit te stellen haha. Foliumzuur zit ook al in de multivitamine die ik tot nu toe slikte, dus dat is al een beetje een slap excuus ;-)
@Teresita: morgen is mijn laatste werkdag, daarna idd op pad tot eind aug!

Ik wist helemaal niet dat er in normale multivitamine ook foliumzuur zit, ik heb direct gekeken en de mijne heeft dat ook idd! Ik zie wel dat dit 200 microgram is, waar ze voor zwangeren/kinderwens 400 microgram aanbevelen.

Vandaag komen er bij ons 2 boeken binnen, 1 voor mij en 1 voor hem, over zwangerschap en bevallingen enzo. Helemaal leuk en rete spannend :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tabel is aangemaakt dames!
@Teresita: in principe als je nu met foliumzuur start ben je ruim op tijd hoor :) er zijn ook dames die pas beginnen zodra ze weten dat ze zwanger zijn en daar is ook niks mis mee.

Mijn eerste zwangerschap was eigenlijk op wat algemene klachten (vermoeidheid, hoofdpijn, maagzuur etc) na heel voorspoedig, wel kreeg ik in het derde trimester helaas zwangerschapsdiabetes en vanwege stuitligging en mislukte draaipoging is mijn zoontje met een geplande keizersnee geboren. Ik was toen na het stoppen met de nuvaring meteen zwanger. Ik ga er zeker niet vanuit dat dat nu ook zo gaat zijn.

Ik ga nog doorringen tot en met 7 september ivm vakantie en daarna gaan we beginnen, mijn NOD zou dan (uitgaande van een normale cyclus van 28 dagen) 8 oktober zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat toevallig diamantje, ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad en ik was vorige keer ook in een keer zwanger. Hoop dat het nu weer zo voorspoedig gaat, maar ik merk dat we wel minder seks hebben dan toen omdat ons zoontje slecht slaapt (en vaak snachts ook bij ons in bed), dus dat is nog maar de vraag haha.

Eet jij nu al anders met het oog op de kans op weer zwangerschapsdiabetes mocht je zwanger zijn? Ik probeer wel iets te minderen met 'standaard' koolhydraten die ik anders wel nam, zoals brood met hagelslag in de ochtend ofzo.
@Diamantje thanks voor de tabel! Ik moet bekennen dat ik al jaren meelees op dit forum (soms intensiever dan andere momenten), toch gek om zo je eigen 'naam' in de tabel te zien staan :lol:

@Bruschetta Je geeft aan dat je wat op je koolhydraatinname let.. gewicht is voor mij een aandachtspuntje. Ik kom van een bmi van 42 af en zit inmiddels op 32, deze week start ik bij een diëtiste om nog verder te zakken en, mocht het allemaal lukken, mij te helpen tijdens een zwangerschap. Hoe zit dat bij jullie?
Mag ik me hier ook melden? Wij hebben besloten voor een tweede kindje te gaan en mogen mijn volgende cyclus starten met iui. We zijn met twee vrouwen en daarom een ziekenhuis traject. Bij de eerste was ik na ronde 4 zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pokosla: Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Hopelijk kan de diëtiste je daar ook goed verder in begeleiden tijdens een zwangerschap

Hier is gewicht geen probleem trouwens, hoewel het wel vaak zo is dat zwangerschapsdiabetes samen gaat met een hoger gewicht. Dat is bij mij niet het geval, ik heb wel PCOS (ook een risicofactor)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pokosla, gek he wordt het ineens een stuk echter ofzo

@Bruschetta: ik let altijd wel een beetje op mijn eten, nu niet extra. Ik had trouwens maar 1x in een afwijkende/te hoge suikerwaarde en dat was na het suikerdrankje. Ik heb toen continu moeten meten en altijd met mijn normale eetpatroon netjes ruim binnen de waardes gebleven. Hier ook overigens geen hoog BMI dus daar lag het zeker niet aan. Moet nu trouwens nog 2 kg kwijt tot mijn gewicht voor mijn eerste zwangerschap.
Hoe ging dat bij jou Bruschetta? Is het trouwens zo dat we nu ook weer zwangerschapsdiabetes krijgen als we zwanger zijn eigenlijk. Ik heb me er niet echt in verdiept.

@Appeltje. Welkom! Is het een bewuste keuze dat jij ook de tweede zwangerschap wilt gaan doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat fijn diamantje! Bij mij waren de waardes toch wel meer afwijkend, ook na het eten van bijvoorbeeld soep met brood. De kans is ongeveer 95% dat we nu weer zwangerschapsdiabetes krijgen.. dus vandaar dat ik er wel een beetje op probeer te letten. Ik prik ook eens in de zoveel tijd nog om te checken. Helemaal omdat juist afwijkende bloedsuikers in het eerste trimester potentieel gevaarlijk zijn voor de foetus. Nu is het wel zo dat zwangerschapsdiabetes meestal pas vanaf later in de zwangerschap ontstaat, maar ik hou het toch een beetje in de gaten.

Edit: ik zie net dat er een topic is geopend voor zwanger worden in augustus. Ik denk dat ik daar misschien iets meer op m'n 'plek' ben, aangezien m'n spiraal er al is uitgehaald en we dus eigenlijk al voor september/oktober bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Appeltje! Leuk dat je meeschrijft!

Ah m’n naam in de tabel!! Ik lees ook al een poos mee, dit maakt het wel heel echt inderdaad haha.

Heerlijk vooruitzicht Pokosla, hele fijne vakantie! En wat ben je al veel afgevallen, wat knap!

@Diamantje dank je voor de tabel! Ik zal later even m’n NOD uitrekenen en invullen.

Wat vervelend van de zwangerschapsdiabetes! Hopelijk helpen je voorbereidingen Bruchetta.

@Bruchetta logisch als je daar mee schrijven hoor, heel veel succes met alles!
@Appeltje welkom!

@Teresita thnx! Ik denk dat ik tijdens mn vakantie wel hier actief blijf, nu we eenmaal besloten hebben dit te gaan doen zit mn hoofd er zo vol van! Mn vriend is bij ons degene met de meeste twijfels en wil 'm niet de hele dag lastig vallen met mn hormonale geklets.. dat kan ik mooi hier kwijt :-)

@zusje2 gebruik jij al foliumzuur etc?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk een nieuw topic!
Ik schrijf graag mee. Wij gaan voor een 2e kindje en hebben al een zoontje.
Wij gaan nu voor ronde 2 en heb nu mijn maandstonden dus hierna kunnen we hopelijk snel weer aan de slag. Ik ben al begonnen met het slikken van foliumzuur met vitamine D.

@pokosla een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat er al meer meeschrijven!

@Pokosla ik ben nog niet begonnen met foliumzuur. Wil hier een dezer dagen wel mee beginnen. Ik zag al wel dat je verschillende soorten hebt.
@Liss_ je geeft aan dat je foliumzuur met vitamine D slikt. Is dat een bewuste keuze?

Inderdaad fijn om hier wat van me af te schrijven! Mijn vriend wordt soms ook al wat gek van mijn gekletst (ook over allerlei andere dingen). Zeker nu we zoveel thuiswerken samen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal. Ik zou ook graag meeschrijven, maar ik heb geen idee hoe ik in die tabel kom :huh: Waar moet ik op klikken? (lekker begin...)

Ik ben in juni al gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur, maar zijn sinds deze maand echt begonnen. Het wordt de eerste en ben 33.

Leuk om deze spannende tijd met elkaar te delen!
@Tadderak30 welkom! Leuk dat het ook jouw eerste is!

@Zusje2: ik ben vorige week bij mijn huisarts geweest om mijn kinderwens in combi met mijn medicijngebruik te bespreken: zij raadde ook foliumzuur en vitamine D aan. Waarom weet ik niet precies, ik gebruik vit. D al en heb niet doorgevraagd..
Alle reacties Link kopieren Quote
Vitamine D helpt de groei van je potentiële kindje. Foliumzuur helpt dan weer om een hazenlip of open ruggetje te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Liss en Tadderak! @Tadderak je kan inloggen met de gegevens in de OP en dan je gegevens in de tabel zetten.

Ik heb foliumzuur met vitamine D en visolie besteld, de visolie vanwege informatie als deze: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondhei ... -vetzuren/

Edit: hmm via het Voedingscentrum lees ik nu alleen weer juist dit.. Zwangerschap en borstvoeding
Het eten van vis en het visvetzuur docohexaeenzuur (DHA) tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding is belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen en het netvlies van het kind. Deze gezondheidseffecten gelden voor het eten van vis en niet voor het slikken van visoliecapsules. ALA is nodig voor de normale groei en ontwikkeling van kinderen. Wanneer de moeder gezond eet volgens de Schijf van Vijf krijgt het kind tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding genoeg omega 3-vetzuren binnen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven