Zwanger worden - augustus 2020

11-08-2020 17:36 622 berichten
In/vlak voor deze hittegolf is voor vele van ons een spannende periode aangebroken. Wij gaan voor een 1e of 2e kindje. Hopelijk snel een tabel vol met :cheer2:

Stuur een berichtje naar Neweve voor het algemene wachtwoord
Aanpassingen kunnen anders dikgedrukt in je post gezet worden, dan nemen we het mee.
Naam Leeftijden KindjeRonde NOD / UDBijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Floor78928/302ntb :rose:
Morange33/3121?
gebruikersnaambestaatal130/301105-10
Mikla 25/271307-12
kleinvosje33/371:cheer2:
Danya12326/331424-12
Jools8732/332425-12
*Metta*38/422 4Feb MK 5+0 & 10+5
Elena_26/291:cheer2:27-03-21pretecho: 5 oktober
Blauwblikje 29/301:cheer2: 24-0430-11 20 weken echo
Sannee-Y9228/321 :cheer2:
Dahliaknol30/371 :cheer2:
neweve30/301 :cheer2: 22-0710-12 echo
anoniem_64bb9a92678d4 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 10:54
49.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier weer op het wachtbankje... Nog 2 weken geduld.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Succes op het wachtbankje Neweve! En tja geduld, dat wordt wel flink op de proef gesteld bedacht ik me, wanneer je besluit om hiervoor te gaan. Eerst al voordat je zwanger bent en dan al die weken/maanden... Ik ben niet zo geduldig als ik heb bedacht dat ik iets wil :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
24-08-2020 18:52
Hier weer op het wachtbankje... Nog 2 weken geduld.
Same here.. ;)
Hier nog iets meer dan een week..
Alle reacties Link kopieren
Blauwblikje schreef:
24-08-2020 18:59
Succes op het wachtbankje Neweve! En tja geduld, dat wordt wel flink op de proef gesteld bedacht ik me, wanneer je besluit om hiervoor te gaan. Eerst al voordat je zwanger bent en dan al die weken/maanden... Ik ben niet zo geduldig als ik heb bedacht dat ik iets wil :biggrin:
Ik ben super geduldig normaal, maar met dit... Zo irritant dat afwachten steeds
Ik heb hem ook even ingevuld. Ben een tijdje niet op het forum geweest maar van harte elena en blauwblikje!💕💕
Hopelijk volgt de rest snel!!
Wij gaan morgen voor de eerste poging😍
Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat leuk dat het bij veel de 1e of 2e ronde al raak was! Ik ga morgen mijn eerste zwangerschapstest doen. Heel optimistisch, denk niet dat ik nu al positief zou testen, maar ik ben zó nieuwsgierig! Anders test ik over een paar dagen gewoon weer.
Ik heb nogal een onregelmatige cyclus, dus het is even een beetje gokken nog.
Alle reacties Link kopieren
Mijn test was gisteren wit, dus zal vandaag of morgen wel ongesteld worden, want ben ook echt crancky haha. Op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Ohh, wat jammer Metta! Hopelijk de volgende ronde meer geluk!

Bij mij was ook nog niks te zien. Ik ga vrijdag opnieuw testen. Ik had gisteren wel ineens gevoelige borsten en dat heb ik normaal echt nooit. Ik was op dat moment ook helemaal niet aan het nadenken over zwangerschap ofzo. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar stiekem hoop ik dat het een goed teken is.
Alle reacties Link kopieren
*Metta* schreef:
26-08-2020 11:00
Mijn test was gisteren wit, dus zal vandaag of morgen wel ongesteld worden, want ben ook echt crancky haha. Op naar de volgende ronde!
Wat jammer zeg
Alle reacties Link kopieren
@Metta, wat jammer maar het is ook vrij uniek om gelijk na de eerste ronde zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Pff, ik zit nu pas 2 dagen op het wachtbankje maar ben al zo ongeduldig... meh..
Alle reacties Link kopieren
*Metta* schreef:
26-08-2020 11:00
Mijn test was gisteren wit, dus zal vandaag of morgen wel ongesteld worden, want ben ook echt crancky haha. Op naar de volgende ronde!
Jammer Metta, ik vond die onzekerheid tussen een witte test en ongesteld worden nog vervelender dan wachten op het wachtbankje.

Nog minimaal 1 week op het wachtbankje (dan zit ik op dag 28), ik vermoed dat volgende week vrijdag (dag 30) mijn echte NOD is, maar we willen in het weekend testen (dan kunnen we beide aanwezig zijn). (Zal de tabel even iets bijwerken zometeen).

Ondertussen ben ik deze week een beetje weeïg/misselijk. Als in van die kleien boertjes/vieze smaak in de mond. Verder geen andere klachten. Gelukkig werk ik aardig wat dagen thuis (al is volgende week eigenlijk mijn thuiswerkweek), dus kan ik tussendoor telkens iets eten want dat helpt wel. Verder geen andere klachten.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik denk niet dat mijn signalen positief zijn. Voel me heel moe, de bekende hoofdpijn een paar dagen voor de ongesteldheid, beetje crancky af en toe en onhandig. Aan de andere kant gisteravond ineens misselijk en veel gewerkt deze week dus dat kan het eerste ook goed verklaren. Zucht wachtbankje duurt weer lang.

Jammer Metta, op naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
Kleinvosje, ik begrijp dat je ongeduldig bent! Het wachten is echt vervelend. Ik ben zelf op het moment ook alles behalve geduldig. ;-D

Neweve, inderdaad leuk om te testen als jullie beide aanwezig zijn!

Op mijn test was vanochtend helaas ook nog niks te zien, maar denk dat ik ook nog gewoon te vroeg was. Ik vind het ook lastig om te bepalen, omdat mijn cyclus onregelmatig is en ik hem nog niet lang genoeg bijhoud om te weten wat het meest voorkomt. Zondag nog maar eens testen.

Hopelijk ziet iemand van ons binnenkort iets verschijnen op de test! :heart:

Ik vind het wel superfijn dat ik er met jullie over kan praten. Ik vind het stilhouden zo moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn om hier af en toe wat te delen!

Hier nog niks van een menstruatie.. inmiddels 17 dagen over tijd.

Als ik over een maandje nog niks weet of heb gezien op een test gaan we even naar de huisarts. Ik vrees dat de boel gewoon nog goed op gang moet komen. Rond m’n verwachte NOD was ik helemaal ‘met een baby bezig’ nu is dat gelukkig even weer wat rustiger. Anders gaan dit hele lange maanden worden hahaha.

Ik vind het vooral zo vervelend dat ik geen idee heb hoe m’n cyclus nu is, wanneer m’n eisprong is (heb ik die nu überhaupt?) en waar ik aan toe ben. We hebben zo niet echt iets ‘om naar uit te kijken’ of ‘periode waarin we wat meer ons best moeten doen’ ;-)

Ohja ik heb nergens last van alleen een zeer onrustige huid en veel meer afscheiding. Niet misselijk, last van m’n borsten of extreem vermoeid ofzo. Anders was ik wel al naar de huisarts gegaan.

Hopelijk lees ik hier gauw ook weer wat positieve berichten! :-)
Alle reacties Link kopieren
Jammer Metta en gebruikersnaam! Lastig inderdaad wanneer je het nog niet zo goed weet met je cyclus.

Hoe is het bij Sanne, Neweve en Dahlia inmiddels?

Wel vervelend inderdaad Flowerlilly! Hopelijk wordt dat snel wat duidelijker, al is het ook niet zo gek dat je lichaam even tijd nodig heeft. Maar ik snap dat het voor jou liever gisteren dan vandaag weer normaal is ;) ik had ook geen idee en heb toen ovulatietesten gebruikt, zou dat voor jou ook een optie zijn?

Hier de laatste dagen wat misselijk geweest, maar het was prima te doen. Het leefde voor mij niet zo omdat ik steeds maar niks voelde, maar dat is de afgelopen week wel echt veranderd. Ik ben ook begonnen met Moeders voor Moeders. Heel nobel allemaal maar ik vind het wel een heel gedoe haha. Ik hoop dat we snel wat meer berichten van positieve testen hier zien!
Wat goed dat je meedoet aan moeders voor moeders! Snap dat het lastig is, zeker als je wat misselijk bent.

Hier helaas ongesteld geworden vandaag. Echt belachelijk hoe teleurgesteld ik ben haha, hoe groot is nou de kans in ronde 1. Dus nouja, even mezelf herpakken en hopen dat de volgende ronde beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit maar ben af en toe een beetje misselijk, heb vaak trek en had de afgelopen dagen een wat harde baarmoeder. Ook heb ik wat last gehad van krampjes, rommelige maag en hoofdpijn..

Iemand die zich hierin herkent?

Ik zit nu pas zo'n 5 dagen na mijn ovulatie trouwens.
Alle reacties Link kopieren
@blauwblikje wat goed dat je meedoet aan moeders voor moeders. Ik kende het nog niet en heb mij er even in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
@moeders voor moeders, erg mooi doel, maar ik weet niet of aan dit soort dingen denk als ik naar het toilet ga. Voordeel is wel dat het met thuiswerken makkelijker gaat.

Hier vandaag wat krampjes maar niks extreems. Misselijkheid is er nog steeds in vlagen, vooral als ik even niet gegeten heb. Dus ik eet nu regelmatig een (stuk) rijstwafel.
@kleinvosje, hier dus vergelijkbare symptomen. Wil niet teveel verwachten om een te grote teleurstelling te voorkomen, maar je weet maar nooit.

@sanee, jammer! Op naar de volgende ronde. Is je ongesteldheid een beetje normaal? Ik was vorige cyclus maar 2 dagen echt ongesteld (en 3 dagen wat Sporting), ben dus erg benieuwd of het nu hetzelfde is of erger (of hopelijk niet). Voor mij was het vorige cyclus wel een soort geruststelling, de teleurstelling zat een paar dagen eerder bij de omo-witte-test, maar vond het zo lastig tussen de test (dag 30) en het echt doorzetten (dag 35). Had echt het idee dat mijn lijf me voor de gek hield.

@flowerlilly, jeetje 18 dagen over tijd. Mogelijk heb je vorige ronde geen eisprong gehad? Wel fijn dat je geen klachten hebt maar die onzekerheid lijkt me ingewikkeld. Ik ben benieuwd wat de huisarts te zeggen heeft.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Nog 1 week geduld, ben er deze ronde rustiger over maar het wordt wel steeds spannender. Had vandaag ook wat afscheiding toen ik in de sportschool stond was even bang dat ik zo vroeg al ongesteld was geworden (ook omdat ik vanochtend best kramp had).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Spannend neweve! De symptomen zijn goed dus.. 6-9 testen dus? Hou ons op de hoogte.. :)

Ben niet super tevreden over mijn cyclus haha. Hij is sowieso onregelmatig en ik heb heel erg last van tussentijds bloedverlies. Sinds mijn eisprong heb ik eigenlijk iedere dag wel gebloed. Ook ben ik nu eigenlijk nog niet eens ongesteld, meestal kondigd het zich zon 3 dagen van te voren aan met wat bruine afscheiding en licht bloedverlies. Daarna zon 5 dagen echt ongesteld. Dus ik moet ook nog wel een paar dagen wachten nu tot mijn nieuwe cyclus écht begint.
Ik heb goede dingen gelezen over teunisbloemolie, iemand daar ook ervaring mee? Ik ben nu op vakantie maar ik ga er maandag als ik thuis ben mee beginnen..
Oef, beetje druk gehad dus alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb!
Ik zit momenteel ook nog op het wachtbankje. Vrijdag is (denk ik) mijn NOD, dus ben benieuwd! Na de ovulatieweek heb ik zo nu en dan wat menstruatieachtige krampjes, maar dan veel minder erg.. Weet niet of dit een teken zou kunnen zijn. Ik wacht het maar even af haha!

Leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die ongeduldig is en op alles let😂. Laten we duimen dat er bij iedereen snel positieve testen mogen verschijnen!
Alle reacties Link kopieren
Ja 6-9 testen. Leuk dat we samen ongeduldig kunnen zijn.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven