Zwanger worden - augustus 2020

11-08-2020 17:36 622 berichten
In/vlak voor deze hittegolf is voor vele van ons een spannende periode aangebroken. Wij gaan voor een 1e of 2e kindje. Hopelijk snel een tabel vol met :cheer2:

Stuur een berichtje naar Neweve voor het algemene wachtwoord
Aanpassingen kunnen anders dikgedrukt in je post gezet worden, dan nemen we het mee.
Naam Leeftijden KindjeRonde NOD / UDBijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Floor78928/302ntb :rose:
Morange33/3121?
gebruikersnaambestaatal130/301105-10
Mikla 25/271307-12
kleinvosje33/371:cheer2:
Danya12326/331424-12
Jools8732/332425-12
*Metta*38/422 4Feb MK 5+0 & 10+5
Elena_26/291:cheer2:27-03-21pretecho: 5 oktober
Blauwblikje 29/301:cheer2: 24-0430-11 20 weken echo
Sannee-Y9228/321 :cheer2:
Dahliaknol30/371 :cheer2:
neweve30/301 :cheer2: 22-0710-12 echo
anoniem_64bb9a92678d4 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 10:54
49.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames . Ik heb jullie weer terug gevonden :biggrin:

Wat vervelend hè dat wachten .. ben er ook heel slecht in.
Vanmorgen toch even getest en .... 2 streepjes.
Het is nog een tuur streepje maar streepje is streepje zeggen ze altijd . Ging er helemaal niet vanuit dat het twee streepjes zouden zijn! Het is ook nog niet helemaal goed doorgedrongen merk ik.

Onregelmatige cyclussen zijn echt killing. Sterke iedereen die op het wachtersbankje zit.
Super spannend Floor, een streepje is inderdaad een streepje! Hou ons op de hoogte... :)
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook nog een hele week geduldig wachten.
Floor789 schreef:
30-08-2020 13:41
Hallo dames . Ik heb jullie weer terug gevonden :biggrin:

Wat vervelend hè dat wachten .. ben er ook heel slecht in.
Vanmorgen toch even getest en .... 2 streepjes.
Het is nog een tuur streepje maar streepje is streepje zeggen ze altijd . Ging er helemaal niet vanuit dat het twee streepjes zouden zijn! Het is ook nog niet helemaal goed doorgedrongen merk ik.

Onregelmatige cyclussen zijn echt killing. Sterke iedereen die op het wachtersbankje zit.
Wanneer zou je ongesteld moeten worden dan? Alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
morange schreef:
30-08-2020 17:32
Ik moet ook nog een hele week geduldig wachten.



Wanneer zou je ongesteld moeten worden dan? Alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Pff wachten duurt lang hè. Ik weet niet goed hoe lang mijn cyclus zou zijn.. was heel onregelmatig ongesteld .
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Floor!!

Pff, vandaag ongesteld geworden. Even balen.. Al zou het anders ook wel heel snel zijn geweest.
Gelukkig deze keer wel weer een normale cyclus. Weer even wachten op ronde 2 dus. Hopelijk dan meer geluk.
Wachten julie echt met testen tot de nod? Ik kan zolang niet wachten hoor!😱 hoe doen jullie dat haha. Wij hebben al early testen ingeslagen in de hoop eerder duidelijkheid te krijgen..
Wow, gefeliciteerd Floor!!!
Ik wacht denk ik wel tot (na) mn Nod.. Maar vind het ook erg lastig hoor🤭
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
30-08-2020 22:18
Wachten julie echt met testen tot de nod? Ik kan zolang niet wachten hoor!😱 hoe doen jullie dat haha. Wij hebben al early testen ingeslagen in de hoop eerder duidelijkheid te krijgen..
Haha ik vind het ook heel knap en geduldig als je wacht tot na de nod! Mij is het niet gelukt om te wachten en heb uiteindelijk 4 dagen voor de nod positief getest.

Alvast voorzichtig gefeliciteerd Floor! Hopelijk lopen de testen de komende dagen mooi op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Floor, voorzichtig gefeliciteerd inderdaad! Wat leuk :)

En mij is dat ook niet gelukt haha, sterkte de komende dagen nog voor de wachtenden.
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
30-08-2020 22:18
Wachten julie echt met testen tot de nod? Ik kan zolang niet wachten hoor!😱 hoe doen jullie dat haha. Wij hebben al early testen ingeslagen in de hoop eerder duidelijkheid te krijgen..
Dat is het plan, mede omdat we dan samen kunnen testen. Maar mijn (on) geduld wordt wel op de proef gesteld.

@floor Een streep is een streep, dus voorzichtig gefeliciteerd. Ik hoop op straks een knalsteep. Weet je al wanneer je weer gaat testen?
neweve wijzigde dit bericht op 31-08-2020 12:22
Reden: Juiste naam
0.59% gewijzigd
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Floor! 🥳 een streep is een streep!
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
30-08-2020 22:18
Wachten julie echt met testen tot de nod? Ik kan zolang niet wachten hoor!😱 hoe doen jullie dat haha. Wij hebben al early testen ingeslagen in de hoop eerder duidelijkheid te krijgen..
Bij mijn eerste zwangerschap had ik inderdaad gewacht tot wanneer ik echt over tijd was en ik ga dat nu ook weer doen. Dan weet ik het iig direct zeker ipv teleurstelling of dat het niet duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
@Floor gefeliciteerd! Hoe voel je je?

@Mikla: ik vind het ook heel moeilijk om te wachten en twijfel nog een beetje of ik ook 4 dagen voor mijn nod ga testen... dat zou voor mij dus a.s. donderdag zijn.

Om heel eerlijk te zijn ben ik best bang voor een negatieve uitslag en die kans is bij een vroege test toch groter. Je kunt ook eerst een vals negatieve uitslag krijgen en bijv na je nod een positieve uitslag.. dat lijkt mij ook een emotionele rollercoaster haha.

Wachten tot na mijn nod ga ik sowieso niet doen haha, minimaal 1 dag van te voren, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Nou hè hè vandaag eindelijk ongesteld op dag 34. Dat heb ik normaal dus nooit, pff. Wat het nou was, geen idee, maar op naar ronde 2. Ik leek dus voor m'n NOD iets te zien qua streep met zo'n early test, nou dat doe ik dus echt niet meer, hoe nieuwsgierig ook. Is echt een mindfuck haha, volgende keer wacht ik gewoon (zeg ik nu :D ).

Gefeliciteerd Floor! Een streep is inderdaad een streep!

Spannend, er komen weer veel NOD's aan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk die activiteit hier.

@metta, jammer op naar ronde 2.

@vroeg testen, dat onzekere gevoel heb ik ook met vroeg testen. Soms wordt je teleurgesteld terwijl het niet zo hoeft te zijn, en ik denk dat ik gillend gek wordt van mogelijke tuurstrepen (al kan dat na je nod natuurlijk nog steeds). Nu komt het toevallig goed uit, want man hecht veel waarde aan samen testen. Als mijn nod in de toekomst op een maandag/dinsdag valt dan waarschijnlijk wel vroeger testen.

Hoe gaan jullie hier om met eten/drinken. Ik heb al een tijdje geen alcohol meer op. Een aanrader op dat gebied is vieno (of vien0), het is een alcoholvrije vervanger voor wijn (maar geen wijn, de basis is sap, maar echt iets anders dan al die zoete drank.

Kazen eet ik nu grotendeels wel nog, meeste zijn gepasteuriseerd maar ik haal ze op de markt en daar is het niet altijd duidelijk. Als de rest positief is zal ik deze twijfelgevallen wel volledig schrappen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik ben elke keer blij als ik zie dat iemand hier weer heeft gereageerd. Heerlijke uitlaatklep en leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.
Nog een paar dagen volhouden!

@Metta Fijn dat je ongesteld bent geworden, denk ik toch? Op naar een regelmatige cyclus of nog beter, dat dat helemaal niet meer nodig is ;)

@neweve Ik heb na de positieve ovulatietest niet meer gedronken en ik vind het echt stom, maar heb de hele tijd zo'n zin in alcohol ;-D nog heel lang volhouden, dus het alternatief dat je noemt klinkt goed.
Ik heb de vorige ronde gewoon alcohol gedronken eigenlijk, zou stoppen bij een positieve test maar dat was dus niet aan de orde. Deze maand gaan mn vriend en ik beide niet drinken. Goed voor de kilo's hopelijk en misschien voor de vruchtbaarheid :)
Alle reacties Link kopieren
Ik drink al bijna een maand geen alcohol meer en mijn vriend is gaan minderen. Hij drinkt hooguit een glaasje of 1 biertje op een feestje.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
31-08-2020 18:37
Leuk die activiteit hier.

@metta, jammer op naar ronde 2.

@vroeg testen, dat onzekere gevoel heb ik ook met vroeg testen. Soms wordt je teleurgesteld terwijl het niet zo hoeft te zijn, en ik denk dat ik gillend gek wordt van mogelijke tuurstrepen (al kan dat na je nod natuurlijk nog steeds). Nu komt het toevallig goed uit, want man hecht veel waarde aan samen testen. Als mijn nod in de toekomst op een maandag/dinsdag valt dan waarschijnlijk wel vroeger testen.

Hoe gaan jullie hier om met eten/drinken. Ik heb al een tijdje geen alcohol meer op. Een aanrader op dat gebied is vieno (of vien0), het is een alcoholvrije vervanger voor wijn (maar geen wijn, de basis is sap, maar echt iets anders dan al die zoete drank.

Kazen eet ik nu grotendeels wel nog, meeste zijn gepasteuriseerd maar ik haal ze op de markt en daar is het niet altijd duidelijk. Als de rest positief is zal ik deze twijfelgevallen wel volledig schrappen.
Ik drink sowieso (vrijwel) geen alcohol, dus daar hoef ik weinig in aan te passen. Eten pas ik niets in aan zo lang ik geen positieve test in handen heb. Volgens mij kan dat geen kwaad en je weet niet hoe lang je bezig zwanger te raken. Je leven moet ook nog een beetje leuk blijven.
kleinvosje schreef:
31-08-2020 16:33
@Floor gefeliciteerd! Hoe voel je je?

@Mikla: ik vind het ook heel moeilijk om te wachten en twijfel nog een beetje of ik ook 4 dagen voor mijn nod ga testen... dat zou voor mij dus a.s. donderdag zijn.

Om heel eerlijk te zijn ben ik best bang voor een negatieve uitslag en die kans is bij een vroege test toch groter. Je kunt ook eerst een vals negatieve uitslag krijgen en bijv na je nod een positieve uitslag.. dat lijkt mij ook een emotionele rollercoaster haha.

Wachten tot na mijn nod ga ik sowieso niet doen haha, minimaal 1 dag van te voren, dat wel.
Ik snap wat je bedoeld maar ik zie het een beetje anders. Geen streepje zie ik bij een early test niet meteen als negatief want het kan ook zijn dat er nog te weinig hcg te vinden is. Wel een streepje is eigenlijk gewoon goed nieuws. Dus bij geen streepje doen we het de dag erna nog eens, en daarna nog eens tot de nod. Die spanning van afwachten hebben we nu zonder die testen ook al 😭 dusja
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

Ik had getest omdat ik dacht ik ga ongesteld worden maar niet dus .:)

Had laatst artikel gelezen over testen en early testen schijnt gewoon niet te werken. Dus zou die niet kopen ( zijn vaak ook duurder)

Vandaag nog een x getest en hij was idd duidelijker. Heb ook de verloskundige gebeld voor intake en echo.

Succes allemaal met wachten !!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Floor, leuk om te zien dat de test duidelijker wordt!
Dat afwachten vind ik nu ook wel echt heel vervelend eigenlijk. We weten het nu al 2,5 week maar op de eerste echo moeten we nu nog 3 weken wachten. Ik wil zo graag weten of alles goed zit.
Alle reacties Link kopieren
@Floor789 Wat fijn gefeliciteerd!

@Blauwblikje Dat wachten op de eerste echo voelden bij mijn eerste zwangerschap echt als de langste weken van mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Blauwblikje schreef:
31-08-2020 22:58
Spannend Floor, leuk om te zien dat de test duidelijker wordt!
Dat afwachten vind ik nu ook wel echt heel vervelend eigenlijk. We weten het nu al 2,5 week maar op de eerste echo moeten we nu nog 3 weken wachten. Ik wil zo graag weten of alles goed zit.
Wanneer mag je heen voor de echo?
Bij ons mogen we best snel. Ze zei wel weet niet of je al voldoende ziet maar dan moet je nog een x. Helemaal niet vervelend :)
Wij mogen 17 september .

Deed jij aan moeders voor moeders ??
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn, misschien is er al wel wat te zien en altijd leuk als je nog een keer mag kijken!

Hier doen ze standaard de echo bij 10 weken. We hebben al wel eerder een intake, maar daar zien we dus nog niks. Ik ben dan best wel bang dat je er na 10 weken nog achter moet komen dat het helemaal niet goed zit oid.

Ik doe nu sinds een paar dagen moeders voor moeders inderdaad. Het leek me zo'n mooi doel, maar ik vind de uitvoer (in ieder geval in onze zeer kleine wc) niet bepaald handig. Dus ik kijk nog even aan of ik dit tot week 16 ga doen. Overweeg jij het ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven