Proberen voor eerste kindje - najaar 2020

01-09-2020 10:09 2142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het topic.

Als je een tijdje meeschrijft kun je het wachtwoord aanvragen zodat je de tabel aan kunt passen. De tabel is ingedeeld op volgorde van de NOD's. Wij OCDertjes vinden het fijn als de tabel goed bijgehouden wordt :proud:.
NaamLeeftijdNODRondeBijzonderheden
MindyLahiri34/32?6
HetSteenbokje30/3405-08-202221Vanaf 2023 beginnen aan mogelijk traject
Deedee8634/38?12half jaar pauze, daarna ivf/icsi
Kolini33/40??
Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdUDBijzonderheden
Nikki-2432/33?
Bo9229/25?
Livealittle32/33?
The Doctor32/3312-2021

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 04-07-2022 23:08
76.23% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!

Ik ben TheDoctor ('Doc' voor vrienden ;-) ), ik loop hier al heel wat jaren rond op het forum maar nu ook maar eens op de zwangerschapspijler. Ik forum normaal onder een ander account maar daar ben ik heel herkenbaar. Nu weten de meeste mensen in mijn omgeving wel van mijn kinderwens maar om nou mijn hele cyclus en perikelen onder het loepje te hebben ging me wat ver.

Ik ben 31, vriend is 32 en eigenlijk zouden wij al na onze bruiloft in mei gaan beginnen met proberen om zwanger te worden. Helaas is de bruiloft uitgesteld maar hopelijk gaat het volgende week toch echt gebeuren. Daarna op huwelijksreis en dan eind van de maand mijn laatste stopweek. Gisteren ook begonnen met foliumzuur dus leek me een goed moment om ook een topic aan te maken.

Ik ben al zo'n 15 jaar aan de pil dus ik heb geen idee van mijn cyclus of wat dan ook, we gaan het gewoon wel zien. Dus ik denk dat ik de eerste maanden geen idee ga hebben van wanneer ik vruchtbaar ben of wanneer ik kan testen :proud: Een soort roulette wordt het dus.
I'll be kept away
Jaaa, uiteraard schrijf ik met je mee! Leuk ook, een topic voor nieuwbakken, first-time probeersters :proud:.

Ik snap helemaal dat je hier een andere nick voor hebt. Ik denk dat ik na de bruiloft ook maar overstap. Wel lastig, want ben gehecht aan deze naam :$.

Wat betreft je cyclus; Het kan maar zo zijn dat je na jaren pilgebruik gewoon in 1x weer je eigen cyclus hebt :). Ik hoop voor je dat er snel weer wat regelmaat in zit. Hier ook al een tijdje aan de mamavitamine, maar dat wist je al :proud:.

Ziet er nu naar uit dat mijn ovulatie zo'n 5 dagen na de bruiloft plaats vindt. Mooi, dan is de alcohol er een beetje uit :rofl:. Het wordt nu wel heel echt he?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaa ik hoopte al dat je dit topic zou vinden ;-)
Hopelijk volgen er nog een paar anderen.

Je kunt ook een nick maken die bijna hetzelfde is (met een 0, zoals je in de tabel hebt gezet, bijvoorbeeld ;-) ). Het gaat er meer om dat je loepje weer even schoon is.

Maar jij hebt dus kans op een honeymoonbaby, hoe romantisch :heart:
Ik heb bewust mijn pilgebruik nog even over de huwelijksreis heen gehaald want ik had geen zin om 'ongesteld' te worden tijdens de bruiloft of huwelijksreis. En die paar extra weekjes konden er ook nog wel bij.
Nu begint mijn stopweek precies de dag na terugkomst :proud:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik schrijf graag mee!


Wij (ik 33, hij 38) zijn aan het proberen vanaf begin dit jaar. Helaas medio juli een miskraam gehad (6wk). Ik zit nu in mijn ovulatieweek dus we gaan weer vol goede moed van start.

Ik heb tot medio november 2019 ook de pil geslikt (in totaal zo'n 17 jaar) en had vrij snel een regelmatige cyclus met dus na 7 maanden een eerste bevruchting.

Wij staan ook op een wachtlijst voor PGD/IVF omdat mijn partner een erfelijke ziekte heeft. Tot die tijd proberen we het op de natuurlijke manier met het risico dat het kindje die aandoening heeft. Een vlokkentest zal dat met 11 weken zwangerschap uitwijzen. Dan zullen we de zwangerschap afbreken.
boterham86 wijzigde dit bericht op 01-09-2020 15:10
Reden: verduidelijking
1.05% gewijzigd
Poeh Boterham86, wat heftig. Gaan jullie voor PDG in België? In Nederland laat dat nog wat te wensen over dacht ik?


@Doc, ja vandaar de 0 idd. Heb hem maar snel aangemaakt voor later :). Heb erover nagedacht om nu al over te stappen, maar ik ben nog niet klaar met herkenbare dingen posten ;-D. Honeymoon baby hoop ik idd op! Dat was extra mooi geweest als het op A was geweest, maar ach, Italië is ook leuk :proud:. Waar gaan jullie heen op reis? Ook wel fijn om pas helemaal achteraf bezig te zijn met zwanger worden. Je hoeft trouwens niet hele week 3 uit te slikken he :proud:? Ongesteld worden 1 dag na terugkomst klinkt ook handig haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokoro schreef:
01-09-2020 15:21
Poeh Boterham86, wat heftig. Gaan jullie voor PDG in België? In Nederland laat dat nog wat te wensen over dacht ik?
Nee, gewoon in Nederland (www.pgdnederland.nl, voor meer info). Ik heb er alle vertrouwen in, ik vind het al heel bijzonder dat dit uberhaupt mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boterham, heftig zeg allemaal! Ik kan me voorstellen dat je dan ook nog niet helemaal happy kan zijn mocht je zwanger zijn. Pas na de vlokkentest kan je dan ‘ademhalen’.
En hopelijk voelt het nu ook weer goed na de miskraam!

Kokoro, we zouden oorspronkelijk gaan snorkelen in Egypte (in mei), maar hadden nu toch maar gegokt op met de auto naar Frankrijk. Maar met de huidige ontwikkelingen wordt het misschien toch Italië. Ons favo vakantieland dus wat dat betreft heel leuk, nu nog even een manier vinden om het anders te maken dan alle andere vakanties naar Italië :proud:
Dus waarschijnlijk zitten we straks ook nog tegelijk in Italië :rofl:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello:

Ik begon jullie al te missen ;-) hier beide rond de 30. We zijn gestart eind juli na (te) lang wachten. Ronde 1 zit er alweer op en 2 komt aan zijn eind, komend weekend testen (tenzij de rode golf zich eerder aankondigt).


Ik had het, opnieuw, wachten wel een beetje onderschat. Het is toch nog minder planbaar, soms zou ik wel een zwangerschap per post willen bestellen. "Vandaag besteld morgen in huis". Tot en tijdens de ovulatie genoeg plezier, maar daarna wel een hoop onzekerheid.

@kokoro, honeymoon baby zou wel cool zijn.
@boterham, lijkt me heftig. Ook het besluit om wel/niet een zwangerschap af te breken mocht er uit de vlokkentest dingen komen. Is het een lange wachtlijst?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
@dokter, ik heb ook nog geen idee of mijn cyclus regelmatig gaat zijn. Eerste ronde was 33 dagen (en best kort ongesteld, zou wat zijn als ik met pil langer ongesteld ben dan zonder).
Italië is zeker mooi, is er misschien een regio die jullie nog niet hebben gehad?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
neweve schreef:
01-09-2020 20:16
@dokter, ik heb ook nog geen idee of mijn cyclus regelmatig gaat zijn. Eerste ronde was 33 dagen (en best kort ongesteld, zou wat zijn als ik met pil langer ongesteld ben dan zonder).
Italië is zeker mooi, is er misschien een regio die jullie nog niet hebben gehad?
Ja we gaan nu waarschijnlijk naar het Noorden, daar zijn we nog niet heel veel geweest. En we gaan de eerste paar dagen in een super luxe hotel slapen.
Daarna wel gewoon een huisje zoals normaal. Elke dag uit eten is ook niet altijd leuk en bovendien wordt het anders wel duur.
En dan op de terugweg ook nog een lekker hotel zoeken voor een paar dagen in Duitsland zodat we ook weer rustig terug kunnen rijden.
Dus wat dat betreft toch een beetje anders dan normaal.

Morgen of overmorgen maar eens boeken.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en hoiiiii Eve! :hello:
I'll be kept away
TheDoctor schreef:
01-09-2020 15:44
Kokoro, we zouden oorspronkelijk gaan snorkelen in Egypte (in mei), maar hadden nu toch maar gegokt op met de auto naar Frankrijk. Maar met de huidige ontwikkelingen wordt het misschien toch Italië. Ons favo vakantieland dus wat dat betreft heel leuk, nu nog even een manier vinden om het anders te maken dan alle andere vakanties naar Italië :proud:
Dus waarschijnlijk zitten we straks ook nog tegelijk in Italië :rofl:

Haha ja dat zou dus best kunnen! Het klinkt iig als een goed plan om het ietsje anders te doen dan normaal. Het zal ook wel anders voelen! Als wij gaan, wordt het een 9-10 daagse all inclusive. Vriend vond dat (ingefluisterd door zijn camping-loving ouders ;-D) vroeger echt geen optie tot we een keer een midweek all in naar Spanje zijn geweest. Nergens over na hoeven denken was heerlijk.

Ik overwoog ook nog naar Hongarije en Bulgarije te kijken, maar die eerste is laatst op oranje gegaan. Weer een reden om echt last minute te boeken. We willen om die reden ook 10 dagen voor einde vakantie terug zijn voor een eventuele quarantaine.

Snorkelen in Egypte is idd prachtig. Heb het een jaar of 12 geleden gedaan in Hurgada. Komt nog wel ^^.
Boterham86 schreef:
01-09-2020 15:25
Nee, gewoon in Nederland (www.pgdnederland.nl, voor meer info). Ik heb er alle vertrouwen in, ik vind het al heel bijzonder dat dit uberhaupt mogelijk is.
Oh wat fijn dat het hier kan! Maar ik hoop voor je op een vlotte, goedlopende zwangerschap met goede uitslag van de vwp :).
neweve schreef:
01-09-2020 20:12
:hello:

Ik begon jullie al te missen ;-) hier beide rond de 30. We zijn gestart eind juli na (te) lang wachten. Ronde 1 zit er alweer op en 2 komt aan zijn eind, komend weekend testen (tenzij de rode golf zich eerder aankondigt).


Ik had het, opnieuw, wachten wel een beetje onderschat. Het is toch nog minder planbaar, soms zou ik wel een zwangerschap per post willen bestellen. "Vandaag besteld morgen in huis". Tot en tijdens de ovulatie genoeg plezier, maar daarna wel een hoop onzekerheid.

@kokoro, honeymoon baby zou wel cool zijn.
@boterham, lijkt me heftig. Ook het besluit om wel/niet een zwangerschap af te breken mocht er uit de vlokkentest dingen komen. Is het een lange wachtlijst?

Ahhh ik had "gehoopt" niet met je te kunnen schrijven, maar vind het wel héél gezellig! Spannend, ronde 2! Heb je een korte luteale fase dat je een menstruatie verwacht voordat je gaat testen? Of wil je pas na je NOD?

Kan me voorstellen dat die 2 weken na ovulatie af en toe echt niet leuk zijn. Ik zie daar ook wel tegenop. Het is ook best lang, 2 weken. En dan nog de eventuele teleurstelling van een menstruatie en al het andere dat nog kan gebeuren :facepalm:.

Ik dacht altijd dat ik er heel lang over ging doen om blijvend zwanger te raken, maar m'n hoofd neemt de laatste tijd een loopje met me en ik zit al te mijmeren met mijn moeder op m'n verjaardag het goede nieuws te kunnen vertellen :facepalm:. Ik moet even de rem erop.

Hier trouwens gisteren voor het eerst onbeschermd gevreeën. Had de 15e een positieve ovulatie test en de 17e volgens mijn temperatuur een eisprong, dus als het goed is komt daar niks uit ;-D. Voelde wel heel gek!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Ik lees al een tijdje mee in het forum en nu maar eens mee schrijven in een topic!
Ik ben 28 jaar en mijn vriend 24 en gaan voor een eerste kindje. In juli gestopt met de pil en met ovulatie testen mijn ovulatie op de 22e dag gevonden. Ik zou zaterdag 5 sept mogen testen, maar ik word wakker met rugpijn en de bekende steken.. dus we gaan het zien.
Ik ben 16 jaar aan de pil geweest ivm zeer heftige menstruatie die ik niet elke maand aan kon (bijna flauwvallen, niet recht kunnen lopen, puffen van de pijn en pijn bij plassen en ontlasting). Dus ik hoop stiekem dat het snel raak mag zijn en deze ellende me elke maand bespaard gaat worden!
Leuk om jullie verhalen te lezen! :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Manlief wil graag samen testen en die betrokkenheid vind ik dan weer erg leuk. Dus we testen in het weekend. Dit keer toevallig na mijn NOD, maar als de nod op maandag/dinsdag is zullen we waarschijnlijk ervoor testen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Bo! Jij dus ook in ronde 2? Was je menstruatie in ronde 1 net zo erg als vroeger?

Hier vorige ronde veel klachten, deze ronde juist bijna niks. (Behalve spierpijn maar dat is omdat ik gisteren iets te enthousiast ben geweest in de sportschool ;-) )
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, nog meer meeschrijvers. Veel geluk allemaal!
neweve schreef:
01-09-2020 20:12

@boterham, lijkt me heftig. Ook het besluit om wel/niet een zwangerschap af te breken mocht er uit de vlokkentest dingen komen. Is het een lange wachtlijst?
Vanaf nu is de wachtlijst nog zo'n 9 maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Bo!

Ik had voor ik aan de pil ging ook best een heftige menstruatie. Niet zo erg als bij jou maar wel vaak dubbele bescherming nodig omdat alleen tampon of alleen maandverband niet genoeg was. Ik heb stiekeme hoop dat dat ook deels de puberteit was en dat het, nu ik volwassen ben, toch mee gaat vallen.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
@neweve: tot nu toe alleen de onttrekkingsbloeding gehad en die was qua pijn even heftig als wanneer ik voorheen stopte tijdens pilgebruik (zo’n 2x in het jaar). Wel een stuk korter, 5 dagen.
Dus de eerste echte menstruatie ga ik waarschijnlijk nu krijgen en dan door voor de 2e ronde ja!
Haha dan ga ik ook liever voor de spierpijn. :hihi:

@thedoctor: Vervelend is dat he! Geregeld extra broeken in m’n auto gegooid haha. Las veel over teunisbloemolie dus dat heb ik nu gehaald en ga ik maar eens uitproberen als de menstruatie goed doorzet. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie trouwens een app om je cyclus bij te houden? Nog tips daar voor?
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
@boterham, jeetje nog 9 maanden. Dat is gewoon net zolang als een zwangerschap.

@ik gebruik hier de functie die bij mijn Garmin horloge hoort. Daar kan je ook symptomen mee bijhouden. Werkt goed omdat ik op mijn horloge dingen kan aangeven. Ik mis wel een kramp onderscheid knop (aangezien ik daar wel verschillen tussen voel ;-) )

Ik heb zij in een goede stinkkaas met port, maar ik zal me wel inhouden. *Knabbelt op een stukje oude kaas*
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zwangerwordenvanaf schreef:
02-09-2020 19:26
@boterham, jeetje nog 9 maanden. Dat is gewoon net zolang als een zwangerschap.

@ik gebruik hier de functie die bij mijn Garmin horloge hoort. Daar kan je ook symptomen mee bijhouden. Werkt goed omdat ik op mijn horloge dingen kan aangeven. Ik mis wel een kramp onderscheid knop (aangezien ik daar wel verschillen tussen voel ;-) )

Ik heb zij in een goede stinkkaas met port, maar ik zal me wel inhouden. *Knabbelt op een stukje oude kaas*
Woops dat krijg je ervan als je de tabel update, vergeten uit te loggen. :-?
neweve wijzigde dit bericht op 02-09-2020 19:49
0.17% gewijzigd
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
neweve schreef:
02-09-2020 19:28
Woops dat krijg je ervan als je de tabel update, vergeten uit te liggen. :-?
Haha ik ben dus steeds bang dat ik in mijn andere nick zit als ik hier post :proud:
I'll be kept away

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven