Bloedverlies 5 weken zwanger

13-09-2020 15:57 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit in de vijfde week van mijn zwangerschap. Sinds gisteravond heb ik last van buikkrampen en zojuist vond ik ook (heel licht) wat bloed op mijn wc-papiertje. Ik maak me natuurlijk direct hartstikke zorgen. Hoort dit erbij? Help
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan je niets anders doen dan afwachten en kijken of het doorzet of niet.

Ik heb deze zwangerschap een flink aantal dagen ook licht bloedverlies gehad en nu inmiddels goede echo’s gehad.
Mijn vorige zwangerschap ook en dat bleek helaas wel fout bij de echo.

Oftewel: het zegt niets en kan er dus ook zeker bijhoren. Als je over fora struint lees je zoveel verhalen over bloedverlies in de vroege zwangerschap (met of zonder krampen) en bij de 1 gaat het goed en bij de ander niet.

Het is verschrikkelijk dat wachten. Ik weet er alles van. Heel veel sterkte en laten we duimen dat het hier bij blijft.
Alle reacties Link kopieren
Afwachten. Het kan echt beide kanten opgaan.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.
Afwachten is het enige wat je kunt doen, al hoop ik wel dat je kramp en het bloeden ophoudt. Een positief gevoel krijg je er tenslotte niet van.... bij mij was het ook foute boel, maar het kan ook wel goed blijven gaan.
Ik heb begrepen dat bij bloed de kans altijd 50/50 word. Terwijl zonder bloed de kans dat het goed gaat ook met 5 weken altijd nog wat groter is. Bij mij is bloedverlies altijd een slecht teken geweest, maar je zult ook de eerste niet zijn waarbij bloed tijdens de zwangerschap wel resulteert in een goede zwangerschap. Dus het is echt afwachten hoe rot ook. Sterkte!
Vanaf 6 à 7 weken maken ze ook wel eens een echo, misschien kun je dat vragen? Tot die tijd blijft het natuurlijk mega spannend. Sterkte, hopelijk gaat het allemaal goed en krijg je een gezonde baby!
Alle reacties Link kopieren
Ook gehad en de ene keer ging het goed en ook een keer niet. Niets van te zeggen. Stressvol :(
Alle reacties Link kopieren
Lastig en onzeker to.

Heb het bij al mijn zwangerschappen gehad. Bloedverlies van licht tot echt menstruatie achtig met stolsels en krampen. Bij mij is het toevallig altijd goed gegaan ondanks fors bloedverlies maar dat zegt niks over een ander haar zwangerschap.

Menstruatie achtige krampen kunnen ook normaal zijn overigens. Heb dat elke zwangerschap met periodes gehad. Dat was dan het groeien van de baarmoeder of oprekken van de banden.

Hopelijk pakt het voor jou goed uit. Sterkte met wachten!
.
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 04-10-2020 08:23
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eens het bovenstaande. Ook ik las dat het zo’n beetje 50-50 kans is.

Sterkte met afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die snelle reacties! Afwachten is inderdaad het beste maar oh zo moeilijk. Het bloed is trouwens een beetje bruinig en niet helder rood. Lees dan dat het ook om oud bloed kan gaan dat nog ergens zat. Maar in combinatie met de buikpijn maakt het me toch erg ongerust.
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
13-09-2020 18:49
Fijn al die snelle reacties! Afwachten is inderdaad het beste maar oh zo moeilijk. Het bloed is trouwens een beetje bruinig en niet helder rood. Lees dan dat het ook om oud bloed kan gaan dat nog ergens zat. Maar in combinatie met de buikpijn maakt het me toch erg ongerust.
Ja je kunt eigenlijk niets doen dan afwachten. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Succes met het afwachten!
Alle reacties Link kopieren
Hier bloedverlies met 5,5 week en nu 14,5 en het gaat prima. Wel na ivf terugplaatsing in kunstmatige cyclus, daar schijnt bloedverlies in een groot aantal zwangerschappen plaats te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh en kramp had ik ook; bleek darmkramp te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu L A ? Ik heb bij mijn eerste zwangerschap de eerste 12 weken geregeld bloedverlies gehad, niet alleen bruin, maar ook gewoon rood bloed verloren. Dat is helemaal goed gekomen, mijn verloskundige vertelde mij telkens dat het echt 50/50 is. Het is echt de vraag of het doorzet. Mocht het toch wat erger worden mag je altijd bellen, en dan kunnen ze eventueel een echo maken om te kijken waar het vandaan komt. Ook nu tijdens deze zwangerschap regelamtig en zelfs heel flink bliedverlies zonder aanleiding, ik mag telkens komen voor een echo, wel heel fijn!

Ik hoop dat het snel minder word, en alles goed gaat deze zwangerschap, het maakt het zo ontzettend spannend dat bloedverlies! :hug:
Alle reacties Link kopieren
TO hoe gaat het nu?
Niet erger geworden hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Even een update. Ik had uit voorzorg toch even gebeld en uitgelegd over het klein beetje bruin bloed. Voor de zekerheid uitgenodigd voor een echo, (5w3d volgens de berekening) maar daar zag de echoscopisct helemaal niks op. Geen tekenen van zwangerschap. Ik moest zelfs opnieuw testen. Die was positief, en ook de HCG waarden waren oké (+1800). Ze vond het heel gek dat ze nog niks kon zien en noemde het risico op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vandaag moet ik terugkomen om nog eens te checken of er tóch niet ergens iets verstopt zit. Ik doe geen oog dicht... iemand die mij hoop kan geven dat het mogelijk nog gewoon te vroeg was om iets te zien?
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
16-09-2020 05:14
Even een update. Ik had uit voorzorg toch even gebeld en uitgelegd over het klein beetje bruin bloed. Voor de zekerheid uitgenodigd voor een echo, (5w3d volgens de berekening) maar daar zag de echoscopisct helemaal niks op. Geen tekenen van zwangerschap. Ik moest zelfs opnieuw testen. Die was positief, en ook de HCG waarden waren oké (+1800). Ze vond het heel gek dat ze nog niks kon zien en noemde het risico op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vandaag moet ik terugkomen om nog eens te checken of er tóch niet ergens iets verstopt zit. Ik doe geen oog dicht... iemand die mij hoop kan geven dat het mogelijk nog gewoon te vroeg was om iets te zien?
Er is altijd hoop, doe een zacht muziekje aan, adem in, adem uit. Of leid jezelf even af met iets anders. Gelukkig doen ze een check. Spannende dag voor je, ik snap wel dat je daar wakker van ligt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een spanning... :-(
Ik ga voor je duimen vandaag, succes!!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. Kan echt alle kanten. Wat een spanning.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was er opnieuw niks te zien in de baarmoeder en wel een verdacht stipje op de eileider wat zou kunnen duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar er hebben twee artsen naar gekeken en die konden geen uitsluitsel geven. Morgen weer terug :(
Jeetje wat rot, nog meer onzekerheid. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hé bah, had op ander nieuws gehoopt, maar jij natuurlijk ook. Hou je ons op de hoogte? Wat kan een dag dan lang voelen hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven