4 à 5 weken zwanger, heftige buik/rugpijn iedere dag

15-09-2020 17:04 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik hoop dat iemand dit herkent en dat ik bij jullie advies kan inwinnen. Op dit moment ben ik 4 à 5 weken zwanger en ik heb al een week lang iedere dag en nacht meerdere heftige buik/rugpijn aanvallen die ongeveer een kwartier duren. Het is zo erg dat ik het gevoel krijg flauw te gaan vallen van de pijn en vandaag moest ik tijdens zo’n aanval voor het eerst ook overgeven. Als de pijn weer wegtrekt voel ik me prima en is er niets aan de hand. Eerst was ik bang dat het tot een miskraam zou leiden, maar mijn testen lopen nog steeds op en ik heb geen bloedverlies. Daar maak ik me dus eigenlijk niet zo druk om.

Is er iemand die dit ook heeft gehad en die weet wat je kunt doen om het draaglijker te maken? Op mijn werk is het namelijk niet te doen als ik zo’n aanval heb, ik werk met kinderen, maar kan dan echt even niks doen. Mijn controles gaan via het ziekenhuis, daar ben ik al aangemeld, maar ik moet nog wachten op de bevestiging voor de eerste afspraak. Zou het slim zijn om toch even te bellen en dit voor te leggen?

Bedankt in ieder geval :)
Ik zou toch vast even bellen. Ik had ook wel buikpijn/rugpijn in die eerste weken, maar kon daarmee prima dingen doen.
Wat jij vertelt lijkt het me goed om even om hulp te vragen. Gewoon bellen dus!
Zijn het je darmen?
Ik heb helemaal in het begin van mijn eerste zwangerschap heel heftige krampaanvallen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het zouden mijn darmen kunnen zijn denk ik, want die zijn wel onrustig. Maar tegelijkertijd voelt het als menstuatiekramp.
Hoi Grand_allegro, ik zou wel even bellen hierover, ondanks dat je nog op de eerste afspraak wacht. Het klinkt wel heftig als je er bijna flauw van valt en van gaat overgeven. Ik heb ook wel krampen, vorige zwangerschap ook, maar dan kan ik gewoon dingen door blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet bang maken hoor kan ook niks zijn maar ik had dat ook en had toen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zou toch even contact opnemen met huisarts. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ook pijn in je schouder dan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
@Suzyqfive: nee, geen pijn in mijn schouder. Echt alleen in de onderbuik en onderrug.
Alle reacties Link kopieren
Zou zeker even bellen, want dit is niet normaal. Het is heel makkelijk om een echo te maken om te kijken of het op de juiste plek zit. Zit het op de juiste plek, dan is de kans groot dat het jouw darmen zijn.

En, niet de huisarts bellen, maar gewoon de gynaecoloog als je daar toch al onder controle zou gaan. (Tenzij buiten werktijden, dan kan je overwegen om de huisartsenpost te bellen).
neem contact op met een verloskundige of met je huisarts
Ik dacht ook gelijk aan de mogelijkheid van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zulke heftige pijn lijkt me niet normaal. Ik denk dat je het beste de verloskundige kunt bellen voor advies. En daar zou ik in dit geval ook niet te lang mee wachten (als je weer zo’n hevige pijnaanval krijgt zou ik zelfs gelijk bellen, zij zijn ook buiten kantoortijd bereikbaar).
Niet goed gelezen, je loopt al in het ziekenhuis. Dan dus het ziekenhuis inderdaad bellen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga dan toch maar contact opnemen bij een volgende pijnaanval, want ik had zelf ook het idee dat dit niet echt normaal was. Maar het is mijn eerste zwangerschap ,dus ik had ook geen referentiekader.
Bij twijfel altijd bellen! Ook al is je eerste afspraak nog niet geweest. Daar zijn ze voor. Hoe langer je wacht met bellen, des te onprettiger en stressvoller het is voor jou. Succes !
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik echt niet gaan wachten op een volgende aanval, maar gewoon morgenochtend even bellen om te overleggen.
Dat is helemaal niet raar, maar juist erg verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan afwachten. Zoveel pijn is niet normaal en zou idd kunnen wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dat wil je echt liever zsm weten.

Gewoon morgenochtend bellen en zorgen dat je een echo krijgt.
Bel je huisarts en overleg. Felle pijn in de rug is typisch een neveneffect van darmproblemen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso morgenochtend even bellen. Meestal bel ik niet zo snel een arts, pas als het niet anders kan, maar jullie hebben me overtuigd dat het nu wel zo verstandig is :) Bedankt daarvoor. Ik zal even laten weten wat er uit gekomen is.
Alle reacties Link kopieren
Succes meid!! Hoop dat je er gerust weer weggaat!
Succes! Hopelijk is het niets vervelends!
Echt even de verloskundige bellen.
Als je vannacht weer een aanval krijgt, bel dan de huisartsenpost. Niet afwachten, meteen bellen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Lafae schreef:
15-09-2020 18:39
Als je vannacht weer een aanval krijgt, bel dan de huisartsenpost. Niet afwachten, meteen bellen. Sterkte.
Dit inderdaad. Daar zijn ze voor. Het is niet alsof je ze wakker belt er voor. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gaat bellen to sterkte en laat even weten wat eruit kwam
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit een aantal weken later in d3zwangerschap gehad en men was bang dat het een blinde darm ontsteking was. Het bleken echter gewoon mijn darmen te zijn .

Ik verging van de pijn ( in buik,rug,bekken,blaas).

Zoek hulp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven