Zwanger kans?

16-09-2020 15:26 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan het dat ik zwanger word hievan:
2 dagen na menstruarie seks, paar x er in en eruit zonder condoom. Daarna met en is hij gekomen, daarvoor dus niet.
Ik ben nu al 2 dagen misselijk sochtends en mn buik doet gek.
:(
Alle reacties Link kopieren
Nee, de kans is enorm klein. Ongeveer 14 dagen na de menstruatie ben je het meest vruchtbaar.
Als je niet zwanger wilt worden is het verstandig om condoom/pil te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Denk heeeeele kleine kans. Van stress voel je duizend dingen in je buik.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Doe even een test.
Dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
MAP?
Er is een kans, maar die is vrij gering.
kan
Hoe lang duurt je cyclus meestal? De meeste vrouwen hebben hun eisprong zo'n 14 tot 10 dagen voor hun menstruatie. Een eicel blijft ongeveer 1 dag leven, sperma kan tot 5 dagen (maar waarschijnlijker 3 dagen) in je leven. Je bent dan dus vanaf zo'n 19 dagen voor je menstruatie dus vruchtbaar in het 'ergste/gunstigste' geval. Hoe lang geleden is de seks? In voorvocht zit meestal geen zaad, behalve als hij daarvoor ook al een keer is klaargekomen. Al met al is de kans heel klein. Als je klachten hebt dan zou je ook positief testen op een test waars.
Een kleine kans is niet hetzelfde als geen kans.
Alle reacties Link kopieren
Ik acht de kans miniem.
Maar ik sluit het niet uit.
MAP?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Laat je eens voorlichten over hoe je zwanger kan worden en dat kan voorkomen.

Hier kan je allerlei informatie vinden over seks, zwangerschap, anticonceptie, etc.

https://sense.info/nl/
Een MAP voorkomt een eisprong... dus dat heeft weinig nut als TO denkt zwangerschapsklachten te hebben, dan is de eisprong al lang geweest.
Alle reacties Link kopieren
alleen als hij nog oud-zaad onder de eikelrand had

niet meer doen hoor, dit soort dingen, zenuwslopend
Alle reacties Link kopieren
In voorvocht zitten nauwelijks actieve zaadcellen, en twee dagen na je menstruatie is de kans ook nog eens heel klein dat je al je ovulatie hebt en dus vruchtbaar bent. Dus twee keer een heel kleine kans. :)
Alle reacties Link kopieren
Het is nu 2 weken, dus een MAP kan niet meer, en zou ik ook niet doen.
Maar een paar x erin en eruit zonder condoom zonder klaarkomen, is dus wel risico dat je daar zwanger van raakt!?
noralief schreef:
16-09-2020 15:51
Het is nu 2 weken, dus een MAP kan niet meer, en zou ik ook niet doen.
Maar een paar x erin en eruit zonder condoom zonder klaarkomen, is dus wel risico dat je daar zwanger van raakt!?
Ja natuurlijk

Doe gewoon een test
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschapstest kan toch nog niet, duurt nog 1,5 week voor ik weer ongesteld word plus minnes.? Ik heb nog niet overgegeven maar wel misselijk. Hoe snel kan je al 1ste zwangerschap sympthomen hebben dan al binnen 1 a 2 weken? Of een paar dagen?
Alle reacties Link kopieren
Voordat er een zaadlozing plaatsvindt, komt er eerst voorvocht uit de urinebuis van de man. Voorvocht bevat, zoals de naam al verklapt, alleen vocht en geen zaadcellen. Door het voorvocht wordt de urinebuis geneutraliseerd. Omdat het voorvocht uit de klieren van Cowper komen en niet vanuit de bijbal, zitten er geen zaadcellen in. Toch kan het voorkomen dat er een aantal zaadcellen van de vorige zaadlozing zijn blijven zitten in de urinebuis en bestaat er toch een kans op een zwangerschap.

Op https://www.zwangerenportaal.nl/sperma



2.
Kan voorvocht sperma bevatten?
Het korte antwoord is: dat kan.

Hoewel voorvocht zelf geen sperma bevat, bestaat de mogelijkheid dat het in contact komt met sperma. Uit onderzoek blijkt dat levend sperma bij mannen in het voorvocht kan lekken. In één onderzoek werd sperma aangetroffen in het voorvocht van 16,7% van de gezonde mannen1. Uit een ander onderzoek bleek dat 41% van de pre-ejaculatiemonsters van 27 mannen sperma bevatten2.

Hoewel uit deze onderzoeken blijkt dat de hoeveelheid aanwezig sperma laag was, is er nog steeds kans op zwangerschap.

https://nl.clearblue.com/ben-ik-zwanger ... -voorvocht


Er valt vast nog meer te googlen.
Alle reacties Link kopieren
noralief schreef:
16-09-2020 15:54
Zwangerschapstest kan toch nog niet, duurt nog 1,5 week voor ik weer ongesteld word plus minnes.? Ik heb nog niet overgegeven maar wel misselijk. Hoe snel kan je al 1ste zwangerschap sympthomen hebben dan al binnen 1 a 2 weken? Of een paar dagen?
symptomen pas na innesteling, en die is nog weer na je ovulatie
dus, ongeveer een week voor je menstruatie, alles wat je nu voelt is geen zwangerschap, wel spanning
Alle reacties Link kopieren
Test was negatief. En nu ist dit weekend ook gebeurt dus 2 weken na menstruatie. Dus dat is ook een risico? Voortaan dan maar niet meer doen....:/
Alle reacties Link kopieren
Hmmm lekker, beschuit met muisjes!
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
noralief schreef:
16-09-2020 16:46
Test was negatief. En nu ist dit weekend ook gebeurt dus 2 weken na menstruatie. Dus dat is ook een risico? Voortaan dan maar niet meer doen....:/


Oh jezus. Je hebt dus net na je menstruatie deze (uit je OP) actie gehad, daar enorm van in de stress gezeten en het vervolgens nog eens vrolijk over gedaan? Hoe oud ben je? Laat je alsjeblieft voorlichten!

Antwoord op je vraag: Ja, dat is ook een risico. Zeker 2 weken na je menstruatie, wanneer je eisprong ongeveer plaatsvindt is het juist een risico.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ga aan de pil!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je geloept, TO. Ik lees nu dat je in een van je topics uit 2016 aangaf dat je 26 was. Dat zou betekenen dat je nu 29 bent. Dat je dit niet weet op deze leeftijd, en ook vooral de verantwoordelijkheid niet neemt om een zwangerschap te voorkomen, daar schrik ik echt van.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
noralief schreef:
16-09-2020 16:46
Test was negatief. En nu ist dit weekend ook gebeurt dus 2 weken na menstruatie. Dus dat is ook een risico? Voortaan dan maar niet meer doen....:/
In jouw geval, lijkt me dat de beste optir
Waarom weer het risico nemen? niet echt verstandig...
Ga anders voor een spiraaltje als je veilig zonder condoom (met vaste partner) sex wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven