Gewrichtspijn tijdens zwangerschap

20-09-2020 19:53 5 berichten
Sinds mijn zwangerschap heb ik last van pijnlijke gewrichten. Met name mijn enkels, knieën, ellebogen en polsen zijn pijnlijk.
Hier heb ik eerder nooit last van gehad.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent?
Zelf heb ik er geen last van in de gewrichten die jij noemt. Ik heb als ik zwanger ben wel last van m'n heupen als ik op mijn zij slaap, dus daar gebruik ik een extra kussen voor. Tijdens je zwangerschap worden je gewrichten onder invloed van de hormonen soepeler en daar kan je last van krijgen. Vervelend dat het pijnlijk is! Heb je het al besproken met je verloskundige vlammetje?
Hoe ver ben je? Ik heb er ook last van, bij mij is het vocht in combinatie met het weker worden van de gewrichten.
Vooral s morgens veel last van mijn polsen en vingers.
Ik ben nu 18 weken zwanger.
Met mijn verloskundige en de fysiotherapeut heb ik deze klachten besproken en zij herkenden het beide niet direct als een zwangerschapskwaal.
Ze gaven inderdaad wel aan dat de gewrichten weker worden.
Ik probeer positief te blijven dat het na de zwangerschap weer verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap veel last gehad van mijn knieën en enkels.
Ik had veel last van vocht in mijn voeten en benen en ik denk dat het daar grotendeels aan lag. Mijn moeder en oma hadden hetzelfde tijdens hun zwangerschappen.

Na de bevalling had ik al snel geen last meer van mijn enkels, maar mijn knieën waren toch nog zeker een half jaar na de bevalling gevoelig.

Bij mijn tweede zwangerschap nauwelijks last gehad, maar was dan ook niet zo opgezwollen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven