24+ maanden bezig

24-09-2020 16:45 767 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Wie schrijft er mee in het nieuwe topic?

Dit topic is een vervolg op de groep "Zwanger worden 6+ rondes" en "Zwanger worden 12+ rondes". Nieuwe meeschrijvers zijn uiteraard ook welkom.

Zwanger worden begon ooit met een droom, maar het traject waar we inmiddels in zitten lijkt meer op een nachtmerrie. Dit topic is voor alle vrouwen die minimaal 24 maanden proberen zwanger te worden. Vrouwen die elke ronde weer tussen hoop en vrees balanceren. Vrouwen die zichzelf na elke mislukte poging/ronde weer oppeppen om er weer voor te gaan, ook als ze het even niet meer zien zitten.

Dit topic is niet bedoeld om altijd maar positief te blijven, je mag hier ook lekker zeiken en van je af schrijven.

NaamLeeftijdTrajectZiekenhuisNOD/bijzonderheden
LittleMissBooks33ISCI Pauze
Vonskie37IVF Nij Barrahus
Liv30IUI
Celenne35ISCIUZ Gent
Vanessakusje198734IVFUMC Utrecht
Spruit8633IVF Amsterdam UMC

Zwanger: :cheer2:
BlueWater81, Linn84, Falathiel, El, Burg23, Koffieleutjuh

We hebben al een tijdje niets van jullie gehoord: MTBS86, Pax*, Rosalie87, Moosforhappines1988
Wil je terug in de tabel? Stuur dan een berichtje!


Nieuwe meeschrijvers zijn altijd welkom! Stel je voor in een reactie, en je wordt toegevoegd aan de tabel.
burg23 wijzigde dit bericht op 09-06-2021 17:52
40.13% gewijzigd
Hoi, wil wel graag meeschrijven.
Wij zijn sinds 2 jaar bezig om zwanger te worden. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar helaas....

Volgende maand gaan we beginnen met iui met lichte hormoon stimulatie. (Menopur en pregnyl)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dit burg, ik vind het ook fijn om mee te schijven. Inmiddels ook al de twee jaar gepasseerd. Zal later nog wat meer schrijven over ons verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven?
We zijn nu 3 jaar bezig. Leeftijd: 39.
Zijn voor onderzoeken in het ziekenhuis. Maar moet eerst proberen mijn BMI lager te krijgen.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 18:06
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cross post! Welkom Bluewater81. Wat rot dat eerst je BMI naar beneden moet. Krijg je daar begeleiding bij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook fijn vinden om mee te schrijven, ruim 2,5 jaar bezig ondertussen. Beiden verminderd vruchtbaar en aangewezen op traject. (ICSI) Ondertussen 34 lentes jong en de enigen bij broers/zussen in de familie zonder kinderen....dat zorgt toch voor eenzaamheid...
maestro wijzigde dit bericht op 24-09-2020 20:40
1.31% gewijzigd
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
nee ben zelf al 20 kilo afgevallen. Nu even genieten van onze vakantie daarna nog 15 kilo.
Pluk de dag...
Hier ook begonnen in september 2018. In januari dit jaar verwijzing gehad maar fertiliteit. Vanwege corona uiteindelijk pas in april begonnen met onderzoeken. Bloeduitslagen en hsg zijn goed.

Ben toe aan de iui. Mocht zelf kiezen met of zonder stimulatie. Wil denk toch voor stimulatie met hormonen gaan, hopelijk meer kans zo. Heb eisprong vaak pas op dag 17, 18.

Succes zaterdag Burg. Hopelijk zijn de eitjes goed gegroeid en kun je door voor inseminatie!

Hier binnenkort 36
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 18:07
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, we hopen binnen een maand te mogen starten met onze eerste poging. Bij mij is het PCOS (en ziekte van Addison, maar heeft weinig invloed) en vriend slecht zaad. Dat was een volslagen verrassing en de eerste keer zo heftig dat zelfs ICSI geen optie was. Nu zien ze wel zeker kansen. Gelukkig.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 18:08
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn wat bekende in dit groepje. Maar liever had ik jullie stuk voor stuk allemaal een gezonde baby gegund. :kneel:

Bluewater, maatje van het mk forum. Wordt tijd voor ons dat er eens nieuws komt meisje!

Linn, ik zou echt 100 procent voor stimulatie gaan en proberen een extra eitje te creëren.
Wij hebben in Gent iui zonder stimulatie gedaan. Arts in Duitsland vond het bij ons echt totaal geen meerwaarde hebben.

Burg, wel onwijs fijn dat je cyclus nu wat korter is!
Heb jij nog goede hoop op iui? Wat fijn 2 follikels!

Maestro, hoe gaat het met jou?
Hoop heel erg dat je snel mag starten! Heb je al een behandelplan?

Wij hebben inmiddels alles al geprobeerd, natuurlijke kunstjes blijven altijd favo van m’n man, iui en ook al ivf.
De grootste grap van ons avontuur is dat we de eerste ronde zwanger werden, maar dat zegt helemaal niks.
Inmiddels vier miskramen verder en ook chemische, opwekken met pillen en drie curretages :-(
Vermoedelijk mindere eitjes. Dus het is zoeken naar het gouden ei.

Het wachten trek in steeds slechter. Hoe is dat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 32, was 30 toen ik de eerste mk kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik 'mag' hier niet meeschrijven omdat we aankomende december 'pas' 2 jaar bezig zijn..
Wil jullie wel veel succes wensen en denk dat ik regelmatig meelees!

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Koffie doe niet zo gek, ik zet je in de tabel :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Moos zelfs 4 follikels nu dus die aan het groeien waren :rofl: 2 van 11 en 2 van 12. Maar gyn voorspelde al dat ze niet alle vier zouden groeien hoor. Dus ik hoop op twee (IUI1 had er ook 2 en IUI 2 deed 1 mee).

Ongelofelijk idee dat je gewoon de eerste ronde zwanger was en je je nu in dit circus bevindt. Ik hoop dat je gouden ei zich heel snel aandient. Mijn geduld raakt ook op hoor, herkenbaar. Heb steeds meer slechte dagen en minder vertrouwen...
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw burg, ik hoop dat er drie groeien! En dan daarna ook nog extra move thuis. Zijn uitslagen van je man toegenomen?

Koffie, normaal doen! Anders geef je ons allemaal een lekkere koffie :cheer:
Hier een verslaafde hoor. Slecht i know!
Alle reacties Link kopieren
Was trouwens benieuwd of jullie allemaal voor een eerste kiddo gaan? Koffie weet ik dat ze kindje heeft.
Alle reacties Link kopieren
Kan het ook steeds moeilijker tegen. In het begin denk je ga ons vast niet gebeuren. Iedereen om je heen word wel binnen een jaar zwanger. Zo werd ik de 2e ronde zwanger. Dacht zie je. Het komt goed. Helaas miskraam.
Toen een tijdje zwanger worden op stop gezet. Omdat we verhuisplannen hadden. Toen we er weer voor wilde gaan kwam ik er achter zwanger te zijn na dat ik mn menstruatie had. Bleek een bbz. Kreeg toen MTX weer 3 maanden stoppen. Daarna duurde het een jaar voor ik weer zwanger werd. Bleek ook weer een bbz. Kreeg de sag van de echo onwijs veel buikpijn. Werd gelijk doorgestuurd en lag s avonds onder het mes. Al snel was mn cyclus weer netjes. In jan. Een vroege miskraam en sinds die tijd niks meer. We hebben via hier een appgroepje waar we ons verhaal kwijt kunnen erg fijn. (Zo help moos ons om te kijken wat we nog kunnen vragen voor onderzoeken aan de Gyneacoloog. )
Word er helaas niet jonger op. Hopelijk mogen we met elkaar snel mooie testen in handen krijgen.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
koffie welkom hoor. Jij bent ook al lang bezig 20 maanden is ook niet niks.
Pluk de dag...
Ok, dan ga ik zeker voor iui met stimulatie. Een kortere cyclus lijkt me al fijn en hopelijk ook een iets betere kwaliteit en of meer eitjes.

Heftig hoor Moos, jullie traject en ook alle miskramen.
Ik hoop dat dat 'gouden ei' snel tevoorschijn gaat komen.

Ook jullie traject en geschiedenis lijkt me heftig Maestro. Hopelijk kunnen jullie gauw daadwerkelijk starten.

blue water, knap dat je zoveel bent afgevallen. Succes met de laatste loodjes. Lopen er bij jullie nog onderzoeken?

Wachten hier ook steeds moeilijker! Vind het wel verdrietig soms.

Koffieleutjuh wat mij betreft schrijf je ook mee
Alle reacties Link kopieren
Dankje Burg. Ik weet waar ik het voor doe. Hoop eigenlijk dat door het afvallen de zwangerschap vanzelf komt zonder hulp. Hopelijk groeien je eitjes mooi en krijg je volgende week de inseminatie.
Pluk de dag...
Oh, mosterd zie ik :-D

Wat hebben jullie ook al veel meegemaakt blues water. Het wordt idd tijd voor ( blijvend) positieve testen.

Wij gaan voor eerste kindje.

En hier ook een koffie verslaafde...enige wat ik tot nu toe nog niet heb kunnen opgeven.. :hyper:
anoniem_653ab28233c27 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 22:34
7.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maestro: Herken het ook hier is de (schoon)zussen al verschillende keren moeder geworden. alleen bij mij lukt het niet. Nu ben ik ook pas later begonnen. was 36.
Hopelijk werkt bij jou de IUI. Heftig dat de ICSI geen optie was/is.
Pluk de dag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven