Zwanger worden vanaf oktober 2020

08-10-2020 20:33 380 berichten
Wij gaan voor een derde kindje vanaf oktober. Bij mijn vorige twee zwangerschappen veel plezier aan het viva forum beleefd, dus dat wilde ik wel weer. Zag dat zwanger vanaf september/oktober alweer redelijk vol zat, dus wellicht tijd om een nieuw topic te starten.
Kort over mijn situatie: 2 dochters, oudste net 4, jongste 2,5. Half september spiraaltje verwijderd. Nu in de wachttijd tot mijn nod over 1,5 week. Wie doet mee? :-D
NaamHoeveelste kindjeNOD
Fientje852?21/22-10
Piena013de11-12
charlotte861ste3-11
Mennes2de13-11
Roosiex2de13-12
Grenade2de19-11
Nikki-241ste?eind nov
BB_Anne1ste?
Sanne_A3de (draagmoeder)29-11
naba90?12-11
Vrieskast2de12-14 nov
annepannetjuh3de20-11
Zwanger!
NaamHoeveelste kindje?Uitgerekende datum]
liesjej3de28-06-2021
WholeLottaLove2de
ER_6_N2de
Olijfje1ste
Bepje20052de
Amber1ste
Maria_hoi2de
Anoniem12345678911ste
Janeway1032de
anoniem_63c1b84226585 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 14:54
61.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Zit ook in die van sept/okt, maar is al erg vol inderdaad dus loop daar wat ‘achter’. Leuk om jouw verhaal te lezen liesjej :-D hoe ging het bij je eerste twee zwangerschappen? En mag ik vragen hoe oud je bent?

Mijn situatie: 27 jaar oud en momenteel in 1e ronde. NOD ca. 21/22 okt. Zo spannend! Ben van nature onwijs ongeduldig dus dit wordt nog wat...
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk :hello:
Ik schrijf ook graag mee, al zal het soms wat langer duren dat ik (uitgebreid) kan reageren.
Dit omdat er hier al 2 kids om huppelen (4 en 3 jr) die de nodige aandacht opeisen :-D
Net als Liesjej, bij mijn vorige zwangerschappen ook veel plezier en steun beleefd aan het forum.

In september spiraal laten verwijderen en nu in afwachting of ons een 3e wondertje gegund is.
Gezellig!
@Fientje, spannend he. Ik kan ook echt erover obsederen hoor, ondanks dat het al de 3de keer wordt haha. Ik heb tot nu toe het geluk gehad snel zwanger te raken. 1ste keer gelijk zwanger maar vroege miskraam en de volgende echte cyclus daarna weer zwanger, 2de na 3 maanden. Maar ben inmiddels ook alweer 36 dus of het weer zo snel gaat...

@Piena: leuk! zelfde situatie als ik dus! Jongetjes/meisjes?
Alle reacties Link kopieren
Hai!
Ik schrijf ook graag mee...
sinds begin dit jaar gestopt met de prikpil, deze laten uitwerken en ongeveer in augustus serieus begonnen voor een tweede kindje (ik ga het absoluut geen klussen noemen, zo’n vreselijk woord) 🤪
Hebben al een zoontje van bijna 2!
Wachten is nu op morgen, en of dat mijn NOD gaat worden. Ga sowieso testen want heb een voorgevoel....

Succes allen!! Altijd (weer) spannend he??
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee, voor de eerste. Ik ben dus nog totaal nog niet thuis in alle vaktermen ;) nu ongesteld en daarna eerste poging. Hoelang mijn cyclus precies is weet ik niet, ik ga denk ik dus voorlopig maar uit van gemiddeld. Wel altijd vrij regelmatige cyclus gehad. Ik ben trouwens 32.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja wellicht goed om aan te vullen: ik heb nooit een spiraal gehad en ben al een jaar of 2, 3 van de pil af! Manlief en ik deden het gewoon met een rubbertje. Dus wat betreft hormoonbalans en cyclus zit ik wel goed, maar ja dat zegt natuurlijk lang niet alles.

WholeLottaLove spannend! Begrijp ik goed dat je vandaag gaat testen?

charlotte86 leuk dat je meeschrijft! We zitten in hetzelfde schuitje denk ik, allebei voor de eerste.

Piena01 ook leuk dat jij meeschrijft! Fijn wat meer 'ervaren' mommy's erbij :-)

liesjej pfoe ja, ik kan er ook echt mee op staan en mee naar bed gaan. Uuuren fantaseren over hoe het zal zijn als ik de positieve test in m'n handen heb, aan wie we het dan wel/niet meteen vertellen, hoe iedereen zal reageren, hoe de kleine eruit zal komen te zien, of het een meisje of jongetje wordt (ik roep al jaren een jongetje)... Ben blij dat ik niet de enige ben die er enigszins 'obsessed' mee bezig is. Probeer me wel echt in te houden want 'men zegt' dat het niet goed voor je is, dat je er juist niet zwanger door raakt als je er te veel mee bezig bent - in het kader van mind & body is één. Nou... Ik hoop het niet! Je kunt dat toch niet zo maar uitzetten?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik schrijf ook heel graag mee! Ik ben vooralsnog vooral een meelezer geweest, maar ik merk dat ik nu toch wel wat behoefte heb aan 'gedeelde smart'.

Vorige maand ben ik gestopt met anticonceptie en vanaf deze maand hebben wij dus onze allereerste goede poging gedaan :-) . Morgen is mijn NOD (denk ik), tot op heden heb ik mezelf (met heel veel moeite) in kunnen houden om te testen. Ik voel me helemaal niet zwanger (maar ook nog nooit eerder geweest dus? :) ) maar ook nog geen teken van menstruatie. Ik heb ook nog geen goed zicht op mijn cyclus, dus het is eventjes rustig afwachten hoe en wat. Vriend is trouwens 35 en ik 29!

WholeLottaLove Spannend zeg!
WholeLottaLove en en en???

charlotte86 welkom! We helpen je er graag doorheen hoor. Had ik in het begin ook, dat ik al die specifiek fora termen niet kende

Fientje852 Haha, ik zou willen zeggen dat het minder wordt, maar als het in je aard zit. Eerst het wachten op uberhaupt of je cyclus op gang komt, dan elke keer het wachten op een positieve test, dan wachten op de eerste echo, dan tot je het kindje voelt, dan de 20 weken echo etc etc. Ik kan me wel voorstellen dat echt stress invloed heeft, maar ik ervaar dat "geobsedeerde" niet als stress, geeft me ook rust en voorpret. Maar goed, ik vind het nu wel de "luxe" dat ik er al 2 heb. Als het onverhoopt niet lukt een derde, dan is er geen man overboord. Vond het bij de eerste een stuk spannender!

Olijfje Ook welkom! Spannend zeg, knap dat je je kan inhouden hoor. Ik ben heel benieuwd. Ik weet eigenlijk niet goed meer of ik me wel zo vroeg al "zwanger" voelde. Je gaat ook vanalles op je lijf projecteren, dus ik denk dat het nog weinig zegt allemaal.

Zo, ik heb vandaag mijn parttimedag en vanavond moet het huis aan kant zijn, dus ik ga maar eens aan de grote schoonmaak beginnen met een peuter aan 1 been en vanaf 12 uur een moeie kleuter. Kijken of ik ze kan motiveren tot helpen, zonder dat alles een chaos wordt...
Ik schrijf ook graag mee!

Maandag wordt mijn spiraaltje verwijderd :cheer:
En dan gelijk probern, geen idee wat mijn NOD gaat zijn,
Ik ben 29 ( over 2,5 week 30) en we hebben nu een zoontje van 3.

Bij vorige zwangerschap, maar ook bij mijn miskraam daar weer voor, veel steun gehad hier en ook veel plezier gehad tijdens de zwangerschap, dus ik meld me graag bij jullie aan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, het was zover vanochtend: en jawel... een heeeeeeel licht maar onmiskenbaar streepje links en een hele duidelijke rechts! Oftewel: RAAK!
En dan ineens gaf ik me er ook aan over, wow. Voel ineens ook “alles” lijkt het.
Heel maf ook dat mijn gevoel dus klopte, zo bijzonder zo’n vrouwelijk lichaam!!!

Nu is het alsnog afwachten allemaal natuurlijk want nu moet die kleine besluiten om te blijven zitten.... 🤞🏼🤞🏼🤞🏼
Let’s hope and wish for the best!

Hoop voor jullie allemaal ook zo’n snelle goeie test. Zal een andere keer persoonlijk reageren, zat nu een beetje in een soort bubbel 🙈
Alle reacties Link kopieren
Waaah gefeliciteerd WholeLottaLove, fantastisch :-D !!

Liesjej Ik had eigenlijk ook niet verwacht me zolang in te kunnen houden maar blijkbaar dus wel, haha. Succes met de schoonmaak (en hopelijk krijg je hulp ;-) ).

Ook welkom Mennes_ :)
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee, hopelijk lukt het om bij te blijven!

Allereerst gefeliciteerd WholeLottaLove :cheer: ! Hoe leuk en zo snel!

Wij willen vanaf deze maand voor de 2e gaan. We hebben een kleine van 2 jaar. Na de eerste niet meer aan hormonale anticonceptie begonnen, dus dat is voor nu fijn. De eerste keer direct de eerste ronde raak, waar we dat nooit verwacht hadden. Ik ben nu nog ongesteld, dus NOD ergens begin november denk ik..

Ik ben heel benieuwd, we gaan voor allemaal snel een positieve test! :heart:
Gefeliciteerd WholeLottaLove! Wat fijn. Nu hopen dat het goed gaat inderdaad, maar wel heerlijk gevoel he. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Hoiii, ik val misschien net een beetje buiten de boot maar mijn pilstrip eindigd op 28 oktober. Vanaf dan gaan mijn man en ik voor een tweede kindje, is er hier nog plek voor mij? :rolling:
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Alle reacties Link kopieren
Zeker allemaal spannend en heel fijn! 🥰
Heb ook zo’n soort verliefd gevoel, herkenbaar van de vorige zwangerschap...
Gewoon ook erg mazzel dat het zo snel mag gaan bij ons, ons zoontje was ook binnen 2 maanden verwekt...

Van mij mag je erbij hoor Roosiex!
Wholelottalove, wooow wat snel, gefeliciteerd! Ik hoop ook dat het bij ons zo snel gaat :hihi:

Kan echt niet wachten om alles weer mee te gaan maken, en ook zooo benieuwd hoe onze kleine man het gaat vinden.
Dat heb ik ook Mennes, dit keer verheug ik me eigenlijk met name daarop: hoe de andere 2 het gaan vinden. Zeker de oudste snapt denk ik echt wat er gaat gebeuren.
Mag ik ook mee schrijven? Helaas een miskraam gehad in augustus. Daarna als het goed is alweer een menstruatie gehad en nu wacht ik op mijn volgende menstruatie (nou ja liever niet natuurlijk, maar ik hoop dat mijn cyclus inmiddels weer een beetje zoals voor de miskraam is.) Wij hebben al een zoontje van twee.
Gefeliciteerd WLL! Fijn dat het weer zo snel ging
Liesjej, ja lijkt me zo leuk! Mijn zusje is in juni bevallen, en mijn zoontje was helemaal "in to haar buik" steeds vragen of zijn neefje al was geboren, zo schattig.
Vriendin van mij nu 21 weken zwanger, en ook daar zat hij van de week haar buik te aaien en te praten tegen de baby. Lijkt me zo leuk om dat mee te maken!

Hoop dat het ons deze keer in een keer gegund is, en het na het verwijderen van de spiraal opschiet haha ( ik ben verder niet ongeduldig ofzo :A:

Grenade, wat heftig zeg :hug: en welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid, leuk dat ik mee mag schrijven en welkom allemaal.

@liesje heb een meisje en een jongetje

@wholelottalove Whauw wat fijn! Bijzonder zeg dat je gevoel het juist had. Hopelijk blijft alles goed gaan! :heart:

#miskraam: allereerst een :hug: voor de meiden die dit mee hebben gemaakt. Lijkt me verschrikkelijk. Kan er (gelukkig) niet over mee praten, maar lijkt mij een enorm klap zowel lichamelijk als geestelijk.

Waar ik wel over mee kan praten is, dat het heel lang duurde voordat wij een positieve test in handen hadden. Ondanks de medische molen zijn we van beide kids spontaan zwanger geworden. De druk van een derde is dus erg laag. Man lief wordt eind volgende jaar 40 en wil er dan een knoop in leggen, dat mocht het voor die tijd gegund zijn dan is dat een super leuk kadootje.
Alle reacties Link kopieren
Ook welkom Grenade, Roosiex en ER_6_N!

Kleine ego-update van deze kant: vandaag dag 28 cyclus (in een ver verleden was mijn cyclus heel regelmatig met 28 dagen, maar vorige maand pas gestopt met anticonceptie dus voor nu is het nog gissen), niet ongesteld (en ook niet de typische krampen ed), maar helaas ook een spierwitte test. We wachten af!
Grenade Welkom! Wat naar. Was je al ver?

Mennes Ik ben ongeduldig genoeg om gelijk ovulatietesten te gaan doen na verwijderen spiraaltje. Vorige keer kwam mijn cyclus ook gelijk op gang, dus dat verwachtte ik deze keer ook weer.

Piena Ik kan me voorstellen dat je dan niet per se heel erg veel verwachtingen hebt. Hoe oud ben jij? Ik ben nu 36, dus weet ook niet of het nog zo is als een paar jaar geleden zeg maar. Mijn man wordt ook bijna 40.

Olijfje Klinkt alsof het nog alle kanten op kan gaan, toch? Was je aan de pil? Lastig he, als je niet weet wat je cyclus is.

Ik heb nu gekriebel in mijn baarmoeder, en zou rond innesteling kunnen zitten, dus daar ga ik dan enorm op zitten letten, erg he. Overigens bij mijn eerste wel echt innesteling gevoeld, enorme steek en wat bloedverlies waardoor ik eigenlijk dacht vroeg ongesteld te worden, maar wat maar niet doorzette. Ik vind zwanger worden zo veel wachten, en dan heb ik het echt heel erg makkelijk gehad. Pfff
@Piena hopelijk duurt het deze keer niet al te lang. Kan mij voorstellen dat leeftijd toch mee begint te spelen in je keuze voor een zwangerschap, niet dat je altijd een keuze hebt. Helaas heb je geen invloed op hoelang het duurt.

Lastig Olijfje, toch nog maar even geduld hebben. Het zou goed kunnen dat je cyclus nog niet helemaal zoals hiervoor is.

@liesjej ik was 'gelukkig' nog geen zeven weken. Vrij vroeg nog wel. Zou net die week een eerste vroege echo hebben.

Hier verwacht ik dat volgende week vrijdag mijn nod is. Ik verwacht er niet al te veel van. Ben ook nog niet helemaal zeker of mijn cyclus alweer helemaal normaal is.
Liesjej.haha die heb ik dus ook al in huis 😅

Ik zou alleen echt niet weten wanneer ik daar mee moet beginnen...
Ben jij er direct de dag erna mee gestart?
Ik twijfel namelijk heel erg om een cyclus af te wachten. Even kijken wat het precies doet, maar aan de andere kant denk ik, gelijk beginnen met testen en die kans ook benutten. Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven