Uitgerekend tweede helft van juni 2021

16-10-2020 20:25 338 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
_pluis_ wijzigde dit bericht op 18-12-2020 00:05
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pluis
Ik heb gister ook heel pril positief getest, bij ons ook een 2e kindje!
Nog heel spannend of het allemaal goed blijft gaan natuurlijk maar vind het leuk om mee te schrijven. :-D
Als alles goed gaat verwacht ik UD rond 27 juni! jij?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Larv! Gefeliciteerd! :yes:
En leuk ook een 2e. Hoe oud is de 1e?
Het is zeker spannend of het blijft zitten enzo, ik heb al 2x een miskraam gehad dus vind het extra spannend hoe het nu gaat. Maar voor nu lijkt het goed. UD denk ik ergens rond 24-26 juni.
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is zeker spannend! Is dat kort geleden?

Onze dochter is nu 10 maand, dus er zit straks 1.5 jaar tussen
Bij de eerste duurde het zwanger worden iets meer dan een half jaar, dit was pas ronde 2 dus had het ook niet zo snel verwacht! Maar enorm blij.
Hoe oud is jullie kindje?
Alle reacties Link kopieren
En jij ook gefeliciteerd natuurlijk! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Hier een dochter van 20maanden.

De 1e miskraam was voor mijn zwangerschap. Dat is al 3jaar geleden, toen duurde het 9maanden voor ik weer echt zwanger was.
Dat is gelukkig goed gegaan al had ik geen gemakkelijke zwangerschap.
2e miskraam was in april en nu dus weer zwanger.

Je weet nooit hoe het gaat idd. Nu waren wij zo min mogelijk bezig met proberen, lieten het op z'n beloop. Bij de 1e zwangerschap was ik er heel erg mee bezig en was het frustrerend dat het nooit lukte. Heeeeel lang hier op het wachtbankjes topic meegeschreven :-D
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames.

Ik vind het doodeng maar toch zou ik graag mee willen schrijven. Als het goed is is mijn UD rond de 23 juni.
Dit is mijn 4de zwangerschap en zal ons tweede kindje worden. Voor onze eerste een miskraam gehad en afgelopen juli een missed abortion.
Ben dus nog een beetje voorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Cakejes welkom en gefeliciteerd!

Voor jou ook al zo spannend.
Hier idd net zo 4e zwangerschap 2e kindje. Klinkt heftig zeg! Had ik mij niet zo gerealiseerd, dat vragen ze ook altijd overal.

Hopelijk doorstaan we allemaal dit eerste trimester. Ik denk dat ik het na 12wk wel wat makkelijker kan loslaten.

Had je bij de missed abortion eerst al wel een hartje gehoord? Ik duim echt voor je dat deze blijft plakken!

Hoe oud is je 1e kindje?
Alle reacties Link kopieren
_Pluis_ schreef:
17-10-2020 13:30
Cakejes welkom en gefeliciteerd!

Voor jou ook al zo spannend.
Hier idd net zo 4e zwangerschap 2e kindje. Klinkt heftig zeg! Had ik mij niet zo gerealiseerd, dat vragen ze ook altijd overal.

Hopelijk doorstaan we allemaal dit eerste trimester. Ik denk dat ik het na 12wk wel wat makkelijker kan loslaten.

Had je bij de missed abortion eerst al wel een hartje gehoord? Ik duim echt voor je dat deze blijft plakken!

Hoe oud is je 1e kindje?
Dank je.
Ons eerstgeborene is nu 13 maand.
Ik had idd al een hartje gezien bij de missed abortion. Was erg angstig voor weer een miskraam en toen ik het een beetje los kon laten (want hartje gezien) ging het alsnog mis.

Ik hoop ook dat ik het los kan laten na de eerste 12 weken. Maar eerst de komende weken door zien te komen en idd hopen op een plakker
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heel heftig lijkt me dat!
Hoop voor jullie beiden dat je dat niet weer hoeft mee te maken.
Duimen voor 3 plakkers :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd heftig Cakejes!

En idd 3 plakkers Larv! :cheer2:
Hebben jullie nog een keer getest na je 1e positieve test?

Was ik eigenlijk nog wel van plan deze week.
Wel benieuwd of de lijn echt doorloopt. Had nog niet écht een knaltest. Wel erna een ClearBlue test gedaan en die zei ook ZWANGER!
Alle reacties Link kopieren
Heb net weer getest en het streepje wordt al wat dikker en donkerder, denk morgenochtend of overmorgen nog een keer
Bij mijn dochter had ik ook iets van 4 of 5 dagen na NOD een knalstreep, die wil ik nog wel even zien haha

Denk eind deze week dan maar contact zoeken met een verloskundige, hoop dat man wel mee mag naar eerste echo
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb vanmorgen getest. En een dikke streep. Eergisteren een clearblue digitaal gedaan en deze gaf 2-3 aan :-)
Mijn cyclus is altijd een beetje wisselend (28-31 dagen). Mijn nod lag tussen 11 en 15 oktober ergens.
Ik wi volgende week nog een keer een digitale doen om de 3+ te zien. Al weet ik dat het allemaal schijn zekerheid is 😬
Alle reacties Link kopieren
larv-2 schreef:
18-10-2020 08:08
Heb net weer getest en het streepje wordt al wat dikker en donkerder, denk morgenochtend of overmorgen nog een keer
Bij mijn dochter had ik ook iets van 4 of 5 dagen na NOD een knalstreep, die wil ik nog wel even zien haha

Denk eind deze week dan maar contact zoeken met een verloskundige, hoop dat man wel mee mag naar eerste echo
Dat hoop ik ook. Ik was bij de missed abortion steeds alleen geweest. Verschrikkelijk.
Ik heb van de week al een afspraak gemaakt. Ben medisch en loop dus bij gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me extra naar Cakejes :(
Ik was bij vorige zwangerschap medisch en weet 90% zeker dat dat nu weer zo zal zijn, dus even met verloskundige overleggen of ik daar heen moet of gelijk de gyn moet benaderen!
Wanneer mag je heen? Je loopt dat ca. 3 dagen voor op mij :-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk die extra testen! Hier geen testen meer in huis. Maar ga vanmiddag nog wat halen.
Wil sowieso nog een mooie knal test.

En idd het is schijnveiligheid maargoed dat is met veel dingen zo. Het stelt iig wel gerust.

Cakejes naar is dat zeg!
Ik had ook na mijn miskraam dat ik koorts kreeg en naar het ziekenhuis moest, ze waren bang voor een ontsteking, buitenbaarmoederlijk of weet ik veel. Dat was ook net in Corona tijd en werd direct in isolatie geplaatst. Voelde mij bijna een misdadiger.

Nja dat ligt nu achter ons.
Heb voor 3 nov een vitaliteits echo gepland bij ons echo bureau, dan is er hopelijk een kloppend hartje.
Staat dat je zoveel mogelijk alleen moet komen maar dat partners wel welkom zijn.
Beetje dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Vanmiddag positief getest, denk dat ik 30 juni uitgerekend ben. Spannend weer!
Hier ook de 2e, dochter is 16 maanden en ben een paar dagen na haar 2e verjaardag uitgerekend. Bij haar was ik na een maand of 3/4 zwanger en nu gelijk de 1e ronde, nog even wennen hoor.
Benieuwd hoe het gaat zijn, zwanger met al een kindje rondlopen. Lijkt me best pittig, maar we gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Rokje, welkom!
We zitten allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zo te lezen.

Ik heb bij de eerste heel veel last gehad van misselijkheid en overgeven, dat vind ik wel erg spannend nu we al een kleine hebben. Kan nu minder makkelijk rust nemen. Maar blijf stiekem hopen dat ik deze keer niet misselijk wordt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Rokje welkom en gefeliciteerd!

Larv-2 10-11 eerste afspraak. Ik mag eerder maar wil dit zelf (voor nu) niet.
Hopelijk heb je deze zwangerschap minder last van misselijkheid.

Ook hier eentje die bijna loopt. Vorige keer weinig last gehad van misselijkheid. Maar wel heel erg van mijn bekken. En die voel ik nu al weer. Afspraak fysio staat dan ook al gepland
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rokje en gefeliciteerd!

Idd even anders met al een kleine rondlopen. Maar merk zelf wel dat ik er iets relaxter in sta. Wel angstig of het blijft zitten, maar alles is verder wel bekend. Ook meer afleiding dus denk dat het allemaal wel oke gaat.

Ik heb de hele zwangerschap overgegeven, maar zelfs dat wende op den duur.
Alleen de laatste 2 maanden waren zwaar met bekkenklachten. Heb grotendeels plat gelegen. Maar ik begreep van fysio dat een nieuwe zwangerschap niet automatisch betekend weer dezelfde klachten.

We zullen zien. Kunnen er niets meer aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Straks met 2 is ook anders dan bij de 1e. Niet meer alle slaapjes mee slapen. Ik heb in mijn verlof echt uren in bed doorgebracht met mijn slapende baby in de armen. :love:
En dan even bijslapen. Waren die gebroken nachten prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Larv slaapt jou dochter nu nog 2x denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Nog 3x zelfs, wij hebben een slaapkop. Maar het laatste dutje wordt al wel steeds korter dus al wel aan het afbouwen.
Ze begint al met lopen langs de salontafel etc. dus momenteel is het heel intensief (wel super leuk), heb dus redelijke hoop dat ze voordat ze 1 jaar is al een beetje loopt en ik iets minder tijd op de grond hoef door te brengen.

Goed idee om op tijd naar de (bekken)fysio te gaan! Vervelend dat je het zo snel al weer voelt zeg
Ik heb heel veel kwalen gehad maar bekkenpijn is me redelijk bespaard gebleven bij de vorige zwangerschap (even afkloppen).
Ha dames! Ik dacht dat ik vanmiddag al een bericht in dit groepje had gezet maar dat is blijkbaar niet goed gegaan.. :) Ik heb vorige week positief getest en zou dan rond 19 juni uitgerekend zijn. Ik vind het heel spannend want hiervoor heb ik een miskraam gehad. Daarvoor twee goede zwangerschappen gehad dus als dit goed mag gaan dan wordt dit mijn derde kindje. Maar ik ben erg onzeker want ik heb nog helemaal geen kwaaltjes en zou nu toch al 5+2 moeten zijn. In mijn herinnering had ik bij mijn eerste twee bij deze termijn wel al last van misselijkheid. Bij mijn vorige 'zwangerschap' helemaal nergens last van maar dat zat dan ook niet goed. Dus ik ben heel erg bang dat het nu weer niet goed zit. Ik geloof ook niet zo dat na twee zwangerschappen die redelijk hetzelfde verlopen zijn, de derde ineens heel anders zal zijn. Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige maar dat moet ik morgen toch maar gaan doen denk ik. Ik wil de eerste echo inplannen als er zeker een hartje te zien moet zijn. Nu dacht ik aan vrijdag 30 oktober, dan ben ik 6+6. Zou er dan al een hartje moeten zijn?

Mijn kinderen zijn overigens al een stukje groter dus slaapjes en eerste stapjes zijn voor mij al een tijdje verleden tijd :) Ze zitten allebei op school dus tijdens mijn verlof straks kan ik lekker overdag slapen haha!

Cakejes en ik schreven hiervoor ook samen in een topic maar toen kregen we allebei een miskraam. Oh ja, bij mijn vk zag ik al staan dat je alleen moet komen naar de echo. Het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ambracia
Hopelijk gaat alles deze keer goed!
Ja bij 6+ weken zou er bij een inwendige echo wel een hartje moeten kloppen
Ik las bij de verloskundige waar ik heen wil dat de partner bij de eerste afspraak mee mag en daarna liefst zo min mogelijk. Dus hoop dat dat over een paar weken nog zo is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven