Bewust alleenstaande moeder ervaringen?

18-10-2020 12:57 18 berichten
Hallo allemaal :)

Ik ben een alleenstaande vrouw van 31 jaar en ik heb de keuze gemaakt om alleen mama te worden.

Woensdag 7 oktober heb ik de laatste pil genomen en ben van maandag 12 okt tot vrijdag 16 okt ongesteld geweest. Vanmorgen had ik opeens een hele erge slijmprop die donker van kleur was. Is dit normaal?

Ik heb me aangemeld bij de Nij Geertgen kliniek en wacht momenteel nog op een afspraak. Zijn er hier nog meer dames die dezelfde weg hebben bewandeld? Ben erg benieuwd naar de ervaringen en hoe lang het heeft geduurd.

alvast bedankt 🙂

Overigens heb ik vorig jaar pap3b gehad waarvoor ik 2 behandelingen heb gehad. Het is nu gelukkig pap1 en dus veilig om zwanger te worden. Als er nog meer dames zijn die dit hebben gehad en daarna zwanger zijn geworden, zou ik graag weten of er hierdoor complicaties zijn geweest tijdens de zwangerschap.
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_messages/439144

Heel veel ervaring daar.
Succes met bijlezen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat super moedig!! Ik deel je avontuur niet. Ik ben 28 en single, en denk hier wel eens over na als het met de mannen niet zou lukken. BAM moeder zijn heeft voor en nadelen, maar daar heb je zelf vast ook over nagedacht. Zou je bv ook een vader/mannen figuur willen voor je kind? Dat kan natuurlijk van een goeie vriend tot een familie lid zijn. Super hoor, heel veel succes met het hele proces. Geniet er met volle tuigen van!
Alle reacties Link kopieren
Een slijmprop ken ik vooral van de bevalling. Zover ben je vast nog niet ;-)

Verder: Wat Star zegt, succes met bijlezen. Daar ben je, denk ik, zo ongeveer tot aan je eerste afspraak wel zoet mee!

Edit: ga er vanuit dat dit traject wel eens lang kan duren. Zeker nu met Corona en de wachtlijsten / stoppen van de behandelingen. Omdat je schrijft dat je al gestopt bent met de pil krijg ik het idee dat je hoopt/verwacht dat dit sneller zal gaan?
Star3 schreef:
18-10-2020 13:04
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_messages/439144

Heel veel ervaring daar.
Succes met bijlezen :proud:

Dankjewel 😊
aami325 schreef:
18-10-2020 14:52
Wat super moedig!! Ik deel je avontuur niet. Ik ben 28 en single, en denk hier wel eens over na als het met de mannen niet zou lukken. BAM moeder zijn heeft voor en nadelen, maar daar heb je zelf vast ook over nagedacht. Zou je bv ook een vader/mannen figuur willen voor je kind? Dat kan natuurlijk van een goeie vriend tot een familie lid zijn. Super hoor, heel veel succes met het hele proces. Geniet er met volle tuigen van!
Ik denk er ook al een paar jaar over na en wil eindelijk mijn droom waar maken 😊
Een mannen figuur zal mijn broer zijn.. en gelukkig krijg ik veel support van mijn moeder.
Het heeft zeker zijn voor en nadelen, maar ik wil dit geluk niet laten afhangen van het wel of niet vinden van een geschikte partner. Zelf heb ik ook genoeg liefde te geven.
Dankjewel voor je positieve reactie 😊
Pergamon schreef:
18-10-2020 14:56
Een slijmprop ken ik vooral van de bevalling. Zover ben je vast nog niet ;-)

Verder: Wat Star zegt, succes met bijlezen. Daar ben je, denk ik, zo ongeveer tot aan je eerste afspraak wel zoet mee!

Edit: ga er vanuit dat dit traject wel eens lang kan duren. Zeker nu met Corona en de wachtlijsten / stoppen van de behandelingen. Omdat je schrijft dat je al gestopt bent met de pil krijg ik het idee dat je hoopt/verwacht dat dit sneller zal gaan?
Dankjewel! 😊 genoeg om bij te lezen inderdaad!
Tuurlijk hoop ik dat het redelijk snel gaat, maar het komt zoals het komt en als dat betekent dat ik moet wachten ivm corona dan is dat zo.
Wilde wel al gestopt zijn met de pil zodat dat geen belemmering zal worden zodra ik wel zou kunnen starten 😊
Alle reacties Link kopieren
Bam2be schreef:
18-10-2020 16:50
Dankjewel! 😊 genoeg om bij te lezen inderdaad!
Tuurlijk hoop ik dat het redelijk snel gaat, maar het komt zoals het komt en als dat betekent dat ik moet wachten ivm corona dan is dat zo.
Wilde wel al gestopt zijn met de pil zodat dat geen belemmering zal worden zodra ik wel zou kunnen starten 😊

Nou, niet alleen vanwege Corona. Een fertiliteitstraject duurt vaak lang, met veel wachtlijsten, wachten etc. Als je bijvoorbeeld Nederlands donorzaad wil, dan kan je denken aan een wachtlijst van (ik meen) een jaar of 2. Dat hele 'starten' kan dus zomaar pas over jaren zijn. Daar komt nu bij dat trajecten die al zijn gestart uitgesteld worden waardoor mensen die nog niet op de wachtlijst staan geconfronteerd worden met nog langere wachttijden.
Pergamon schreef:
19-10-2020 10:37
Nou, niet alleen vanwege Corona. Een fertiliteitstraject duurt vaak lang, met veel wachtlijsten, wachten etc. Als je bijvoorbeeld Nederlands donorzaad wil, dan kan je denken aan een wachtlijst van (ik meen) een jaar of 2. Dat hele 'starten' kan dus zomaar pas over jaren zijn. Daar komt nu bij dat trajecten die al zijn gestart uitgesteld worden waardoor mensen die nog niet op de wachtlijst staan geconfronteerd worden met nog langere wachttijden.
Ahzo, dat wist ik nog niet dat dat 2 jaar kan duren. Dankjewel voor de informatie!
Alle reacties Link kopieren
Bam2be schreef:
19-10-2020 11:05
Ahzo, dat wist ik nog niet dat dat 2 jaar kan duren. Dankjewel voor de informatie!
Dat vermoeden had ik al. Je klinkt in je schrijven nog erg onbekend met het traject. Je kan er, zeker in deze tijd, echt vanuit gaan dat je de komende 12 maanden nog niet 'gaat starten'. Tenzij je zelf met een donor komt natuurlijk, of koopt in bijvoorbeeld Denemarken, maar ik vermoed dat dat nu nog niet het geval is? En kopen in het buitenland moet je maar net willen. Ik wil je aanraden je eens helemaal goed in het traject in te lezen. Je gaat te maken krijgen met een aantal ethische vragen. Daar is geen goed of fout antwoord op, maar vragen wel 'nadenktijd'. Dan heb je nog te maken met wachtlijsten en (grote kans op) teleurstellingen. Bereid je goed voor, anders kan het wel eens pittig gaan worden.

Edit: ik heb gekeken bij de wachtlijsten van "mijn" fertiliteitskliniek (geen BAM, maar een "gewoon" traject). Daar staat de wachttijd voor Nederlands donorzaad nu op 'onbekend'. Da's geen best teken, ze waren hiervoor altijd veel duidelijk met bijvoorbeeld '23 maanden'.
Alle reacties Link kopieren
Nog een aanvulling:

Utrecht:

Wachtlijst gesloten

De KID wachtlijst is op dit moment gesloten, u kunt zich hiervoor niet aanmelden. Dit geldt ook voor vrouwen die gebruik willen maken van zaad afkomstig van Cryos International Denemarken.

AMC:

Wachttijd voor eerste bezoek 3 - 4 maanden
KID* Langer dan 18 maanden

Groningen:

In Nederland is een groot tekort aan zaaddonoren, waardoor er overal een (lange) wachttijd is voor KID-behandelingen. In het UMCG is de wachttijd ongeveer 3,5 jaar.

Nouja, je ziet het. Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar dit is helaas de realiteit. Ook als er geen Corona is.
Pergamon schreef:
19-10-2020 11:21
Nog een aanvulling:

Utrecht:

Wachtlijst gesloten

De KID wachtlijst is op dit moment gesloten, u kunt zich hiervoor niet aanmelden. Dit geldt ook voor vrouwen die gebruik willen maken van zaad afkomstig van Cryos International Denemarken.

AMC:

Wachttijd voor eerste bezoek 3 - 4 maanden
KID* Langer dan 18 maanden

Groningen:

In Nederland is een groot tekort aan zaaddonoren, waardoor er overal een (lange) wachttijd is voor KID-behandelingen. In het UMCG is de wachttijd ongeveer 3,5 jaar.

Nouja, je ziet het. Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar dit is helaas de realiteit. Ook als er geen Corona is.
Dankjewel voor de uitgebreide info! Wordt zeer gewaardeerd :)
Ik had ook even navraag gedaan bij de kliniek waar ik me heb aangemeld, Nij Geertgen.
Zij geven aan dat het nu 6-8 weken duurt voordat ik de eerste afspraak heb, en daarna 3-4 maanden voor de eerste behandeling.
Maargoed, zal het gesprek eens afwachten en in de tussentijd kan ik me hier inlezen met ervaringen :)
Alle reacties Link kopieren
Bam2be schreef:
19-10-2020 22:24
Dankjewel voor de uitgebreide info! Wordt zeer gewaardeerd :)
Ik had ook even navraag gedaan bij de kliniek waar ik me heb aangemeld, Nij Geertgen.
Zij geven aan dat het nu 6-8 weken duurt voordat ik de eerste afspraak heb, en daarna 3-4 maanden voor de eerste behandeling.
Maargoed, zal het gesprek eens afwachten en in de tussentijd kan ik me hier inlezen met ervaringen :)

Voor KID met Nederlands donorsperma en inclusief onderzoeken en gesprek met maatschappelijk werk / equivalent?! Wow!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi to.

Ik ben ook bij NijGeertgen geweest. Ben inmiddels bevallen, dochter is nu acht weken.

Zodra ik de eerste keer belde kon ik eigenlijk direct van start met een intake, bloedonderzoek en gesprek psycholoog. Ik bleek schildklier antistoffen te hebben en daar moest ik medicatie voor gaan slikken. Ook was mijn cyclus regelmatig, had ik nog voldoende eitjes, dus hoefde ik geen medicatie. Mijn inseminatie zou in mijn eigen cyclus plaatsvinden.
Daarna lag het aan mijn donorkeuze. Gezien ik een donor uit Denemarken wilde, kon ik eigenlijk meteen door. Ik heb zelf af en toe op de rem getrapt. :) Het ging wel heel snel zo. Maar goed, ik had bijna alles mee.

Overigens vond ik het in die kliniek heel prettig
apestaartje30 schreef:
20-10-2020 12:09
Hoi to.

Ik ben ook bij NijGeertgen geweest. Ben inmiddels bevallen, dochter is nu acht weken.

Zodra ik de eerste keer belde kon ik eigenlijk direct van start met een intake, bloedonderzoek en gesprek psycholoog. Ik bleek schildklier antistoffen te hebben en daar moest ik medicatie voor gaan slikken. Ook was mijn cyclus regelmatig, had ik nog voldoende eitjes, dus hoefde ik geen medicatie. Mijn inseminatie zou in mijn eigen cyclus plaatsvinden.
Daarna lag het aan mijn donorkeuze. Gezien ik een donor uit Denemarken wilde, kon ik eigenlijk meteen door. Ik heb zelf af en toe op de rem getrapt. :) Het ging wel heel snel zo. Maar goed, ik had bijna alles mee.

Overigens vond ik het in die kliniek heel prettig
Gefeliciteerd!! 😊 wat fijn om te horen dat het zo voorspoedig is gelopen bij je. En was het meteen de eerste keer raak of heb je meerdere behandelingen gehad?

Op de website van Nij Geertgen kan ik niks vinden over of het donorzaad uit Nederland of Denemarken komt. Maar dat zou mij ook niet zoveel uitmaken uit welk land het komt. Ze gaan neem ik aan ook kijken naar jouw uiterlijke kenmerken, tenzij je bewust voor andere kenmerken zoekt.

Bij mij wordt het allemaal nu pas in gang gezet, dus ik ben nog aan het wachten op het telefoontje om een afspraak te maken voor de intake. Zal dan allemaal nog wel even duren.

Dankjewel in ieder geval voor je bericht! 😊
Alle reacties Link kopieren
Bam2be schreef:
22-10-2020 08:20
Gefeliciteerd!! 😊 wat fijn om te horen dat het zo voorspoedig is gelopen bij je. En was het meteen de eerste keer raak of heb je meerdere behandelingen gehad?

Op de website van Nij Geertgen kan ik niks vinden over of het donorzaad uit Nederland of Denemarken komt. Maar dat zou mij ook niet zoveel uitmaken uit welk land het komt. Ze gaan neem ik aan ook kijken naar jouw uiterlijke kenmerken, tenzij je bewust voor andere kenmerken zoekt.

Bij mij wordt het allemaal nu pas in gang gezet, dus ik ben nog aan het wachten op het telefoontje om een afspraak te maken voor de intake. Zal dan allemaal nog wel even duren.

Dankjewel in ieder geval voor je bericht! 😊

Ik wil je toch echt aanraden je eens in te lezen. Er zitten namelijk grote verschillen tussen Nederlands donorzaad en Deens donorzaad. Het zijn echt keuzes die je zelf moet maken, waarbij je ook het belang van het toekomstige kind in overweging moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Pergamon. Ik ging er vanuit dat je dit wel wist.

Bij een Nederlandse donor matched de kliniek jou. Er zijn niet veel Nederlandse donoren dus daar is een wachtlijst voor. Je betaalt het donorzaad per rietje zelf. Kosten van een Nederlandse donor weet ik niet.
Een Deense donor kies je zélf. Je krijgt van de kliniek alleen de websites en mot informatie. Dan ga je naar huis en mag je gaan shoppen. Ook deze betaal je zelf. De kosten liggen hier beduidend hoger dan de Nederlandse rietjes. Ik betaalde 650 euro per rietje. Ik heb 6 inseminaties gehad. Reken maar uit. Dan nog verzendkosten van Denemarken naar de kliniek. Allemaal via een creditcard, check daar dus je limiet.
Donordossiers uit Denemarken komen in alle soorten en maten. Mijn donor had een uitgebreid profiel met een audio interview eh een handgeschreven brief. Zelfs zijn lievelingsdier stond vermeld :-D ook had hij een hoge mot.
Ik zag dat iui rietjes inmiddels al 700 euro per stuk kosten.

Ik heb zoals gezegd 6 inseminaties gehad. Bij de vijfde was ik zwanger maar kreeg een miskraam. De zesde (en tevens mijn laatste rietje, ik had al gespaard voor de volgende drie rietjes) was weer raak en deze is 41 weken blijven zitten |-)
Dank jullie wel voor de informatie 😊 ik ga verder inlezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven