Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik! Wij gaan voor ons tweede kind. Ik ben net gestopt met de pil en weet mijn nod daarom niet. Ik hou voor mijzelf 1 nov aan. Wij zijn beiden 32.

Leuk dat jullie voor het eerst een kind krijgen. Zo bijzonder! Veel succes!
Ik wil ook wel graag meeschrijven :-) Wij hebben al 1 ronde gehad voor ons derde kindje. We zijn beiden 33.

Ik vind het weer net zo spannend als met de eerste en kan niet wachten tot het raak is, ik voel de hele tijd van alles maar helaas is er toch nog niks. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja, dat herken ik. Vreselijk. Ik wil ook de hele tijd al testen, maar dat geeft nu nog helemaal geen zin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Ik wil ook graag proberen mee te schrijven. Weet nog niet of me dat consequent gaat lukken, maar dat gaan we zien! Ben eigenlijk meer een mee-lezer.

34 jaar en we gaan voor een tweede. Hebben er nu al 2 rondes opzitten.
Mijn cyclus is soms wat onregelmatig, dus NOD kan wat afwijken. Ik hou rekening met 4 of 5 november.
Ik denk dat mijn NOD 15 november is. Mijn cyclus is redelijk regelmatig maar best lang vind ik. Zo rond de 33 a 35 dagen. Dat had ik een paar jaar geleden niet.

Voor de dames die al een kindje hebben, hoe oud is jullie eerste kindje? Mijn kinderen zijn 3 en 5.

En Lampje, super spannend dat jullie voor de eerste gaan! Leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Warmpjes,
Dat vin die lange cyclus herken ik wel.
Ik heb nu ook een cyclus van een dag of 35. Soms nog wat langer en soms korter. Ooit was het regelmatiger en korter.
Bij de eerste heeft het ook wat langer geduurd daardoor, omdat we niet de goede timing hadden. Na gebruik ovulatie testen had ik meer inzicht in mijn cyclus, en dat werkte vrij snel!

Mijn zoon word eind dit jaar 2.

Ik sta er vrij nuchter in. Weinig spanning, al vind ik het richting mijn NOD wel lastig om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig allemaal!

@warmpjes, wat leuk dat het met een derde net zo spannend is! Wat hebben jullie nu, jongens/meisjes?

@mintel88, leuk dat jullie voor een tweede gaan! Hoe was je eerste zwangerschap? Was je snel zwanger?

@vutje, leuk dat je ook mee schrijft! Welke ovulatietest gebruik je? Ik wil dat nu nog niet doen, maar mocht het langer duren dan misschien wel. Mijn cyclus is redelijk constant rond de 29 dagen.

Ik vind het erg spannend! Maar wel in positieve zin. Merk wel dat ik deze wens al lang heb, maar omdat ik de juiste persoon lang niet tegen ben gekomen duurde het allemaal iets langer. Nu voelt het helemaal goed!

Ik heb de tabel ingevuld. Dit doe ik voor het eerst dus als jullie nog op of aanmerkingen hebben laat maar weten!

Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren Quote
@lampjes
Ik ben nu nog niet met ovulatietesten aan de gang. Kan inmiddels aan de hand van het slijm aardig bepalen waar ik zit.
Vorige keer heb ik sensitest gebruikt. Zou er ook zeker nog niet mee beginnen, kan altijd nog! Vorige keer heeft het bij ons uiteindelijk 10 maanden geduurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was direct zwanger na het stoppen met de pil. Ik vind het wel spannend. Mijn eerste zwangerschap was een ramp. Cholestase en nierstuwing zorgden voor helse pijnen en het feit dat ik moest worden ingeleid. Ik kon bij 16 weken al niet meer pijnvrij lopen, dus ik houd mijn hart vast. Onze dochter is bijna 2.

Ik begrijp ovulatietesten niet goed, omdat ze laten zien wanneer je eisprong hebt. Eigenlijk moet je daarvoor al seks hebben gehad en kan het dus al te laat zijn.. Ik snap het wel als men het gebruikt om inzicht te krijgen.

Warmpjes, heb je altijd 3 kinderen ' gewild '?
@vutje ik gebruik ook ovulatietesten, dan weet ik ook wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Omdat het nog wel eens wisselt en ik ook super nieuwsgierig ben :-)

@lampje fijn dat je nu iemand gevonden hebt waarmee het goed voelt! Dat is belangrijk.

@mintel, dat klinkt erg pittig. Ik hoop dat je nu een fijnere zwangerschap tegemoet gaat.

Wat betreft de ovulatietesten, als je de lh-piek hebt, waar de test op aanslaat, dan begint je eisprong 24 tot 48 uur later, dus je hebt nog even als de test positief is. :)

Ik wilde zelf graag twee kindjes als het ons gegund zou zijn. We hebben nu twee gezonde jongens. Mijn man wist altijd al dat hij graag drie kinderen zou willen. Ik heb heel lang getwijfeld, daarom zit er ook meer tijd tussen deze keer proberen en de vorige keer. Nu sta ik er helemaal achter en kan ik haast niet wachten tot het zover is. Veel mensen om me heen zijn nu zwanger, en dan denk ik ‘dat wil ik ook!’ :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, ik wil ook wel meeschrijven:)
Wij zitten nu wel al in ronde 1, hoop dat dat niet erg is.

Volgende week heb ik de niet ongesteldheid dag? Even wennen aan die gekke termen allemaal, haha. Spannend wel.

Ik ben 35, vriend 34 en dit wordt dan (hopelijk) kind 1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Loulou20! Welkom. Natuurlijk mag je meeschrijven. Ik zal je toevoegen in de tabel. Wanneer is je NOD precies? Leuk dat jullie ook voor de eerste gaan.

@mintel88, heftig zeg dat de eerste zwangerschap zo verliep. Ik moest even opzoeken wat het was dat je hebt gehad. Ik had er nog nooit van gehoord. Is er veel kans dat je dat met een nieuwe zwangerschap weer kunt krijgen? Ik hoop het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks lampje! Ik denk donderdag, of vrijdag. Ik heb geen ovutest gebruikt omdat we nog maar net begonnen zijn en omdat ik echt denk de boel te voelen rondom die eisprong. Dus denk 29/10.
Jaaaa daar is-tie dan eindelijk, het november topic! Ik zou ook heel graag meeschrijven als dat mag :)

In augustus heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Ik zit nu in het staartje van mijn 3e menstruatie sindsdien en geniet nu nog even van mijn wijntje :-P maar dan gaan we er echt voor: ons 2e kindje.
Ik vind het reuze spannend om er bewust mee bezig te zijn omdat onze dochter (bijna 2,5) een cadeautje was ;-).
Voor mijn zwangerschap had ik een cyclus van bijna op het uur af 26 dagen, dat leek nu weer zo maar deze menstruatie kwam een paar dagen later. Volgens mijn app is mijn NOD nu dus 18 november, dus dat hou ik maar even aan.

Ik blaas alvast wat baby-dust het topic in! :whistle: (een betere kon ik niet vinden maar ik moest en zou een bewegende emoji gebruiken. Nog iemand die dat deel van MSN mist :-P?)


Liefs Dinosaus
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dinosaurus, leuk dat je ook meeschrijft.

Kan me voorstellen dat het spannend is nu jullie ‘bewuster’ voor een kindje gaan.

Welke app gebruik jij om je cyclus in bij te houden?
Hoi Lou,

Ik gebruik gewoon MijnKalender. Die werkt prima als je een vrij regelmatige cyclus hebt maar is best log als het een beetje wisselt denk ik. Je kan wel gewoon notities maken en "symptomen" invullen maar ik geloof niet dat ie daar echt wat mee doet.

Gebruik jij ook iets om je cyclus bij te houden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom dinosaus! Ik heb je toegevoegd in de tabel. Leuk dat je meeschrijft! En bedankt voor het inblazen van wat baby-dust 😇 komt van pas! Haha

Ik gebruik trouwens de Flo app, maar dan vooral om te weten wanneer ik ongeveer ongesteld zou worden omdat ik al eerder gestopt was met de pil. Ik kreeg van de pil altijd migraine. Spiraal heb ik nooit gehad. Wat is jullie ervaring daarmee? Hebben jullie dat tussen zwangerschappen in weer laten zetten?

Wat voelen jullie bij de eisprong? Ik denk het ook te voelen als een krampachtige pijn linksonder in mijn buik en dan houd soms wel 24 uur aan. Maar ik voel dat niet altijd zo duidelijk en ik twijfel ook wel eens of het iets met m’n darmen is 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
@ dinosaurus. De app die ik gebruik heet p.c. (period calenderr?) opzich overzichtelijk maar niks bijzonders.

@lampje, ik merk een halve dag ongeveer rechts of links een soort pijn in de eierstok. Vooral als ik ga zitten of over hobbels fiets. Dag of 2 dagen daarvoor heb ik dat eiwit achtige cervixslijm.
Misschien ga ik komende ronde (t is vast niet bij de eerste ronde al raak) wel een ovulatie test gebruiken om te checken of ik het goed heb met dat aanvoelen van de eisprong. Ben ik sowieso we benieuwd naar.
Ik heb ook een vrij regelmatige cyclus van 27/28 dagen.
Jeeej, ik sta in de tabel, dank Lampje!
Ik ben trouwens 30 en mijn vriend is 35.
Zag dat we daarmee de jongste EN de oudste zijn haha

Ik heb zowel voor als na mijn zwangerschap een spiraal gehad en die komt er na de (hopelijk) komende zwangerschap weer! Als je eenmaal een keer bevallen bent is plaatsen een eitje en ik heb het geluk dat ik helemaal niet meer ongesteld word, echt top! Ook mag je hem laten plaatsen terwijl je BV geeft, was voor mij ook belangrijk.

Ik heb voor mijn eisprong heel duidelijk eiwit slijm (yum...) en de dag er na zo'n zeurbuikpijn. Ik heb gelezen dat dat vaak het laatste groeispurtje van je follikel is en dan zou de pijn dus weg zijn als ie gesprongen is maar weet niet of dat klopt.
@eisprong, die voel ik vaak ook, alleen nu we proberen om nog een kindje te krijgen voel ik opeens van alles in mijn lichaam :P Omdat ik er onbewust toch extra op let denk ik.

@spiraaltje, wij gebruikten condooms. Ik ben acht jaar geleden met de pil gestopt omdat ik geen hormonen meer wilde innemen. Misschien dat ik me na dit kindje wel laat steriliseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sowieso vind ik het heel apart en bijzonder hoe bewust je ineens met je lijf bezig bent. Ik heb al zoveel dingen geleerd de afgelopen tijd door me erin te verdiepen en bewuster te voelen.

Wij gebruikten ook condooms. Pil en spiraal wel gehad. Hoop inderdaad dat na een eventuele bevalling een spiraal laten zetten niet zo’n pijn meer doet. Was voor mij een reden om niet direct een nieuwe te nemen toen mijn spiraal ‘over de datum’ was.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Dinosaus Welkom! En dank voor de baby-dust 😊. Mijn man is trouwens ook 35, dus die is net zo oud als die van jou. Had het nog niet eerder doorgegeven.
@Lou2020, ik had dat bij de eerste ook. Je bent je opeens zoveel bewuster van je lijf en gezondheid. Gewoon omdat je er zo actief mee bezig bent, meer op signalen let en ik las er ook veel over.

Ik gebruik de app Clover. Had bij mijn eerste een andere app die ik eigenlijk fijner vond, maar die kan ik niet meer vinden. De apps die jullie noemen heb ik ook bekeken, maar waren het niet. Clover komt er het dichtste bij in de buurt.
Kan menstruatie / vruchtbare dagen bijhouden en ook zelf notities plaatsen. Dus werkt wel prima.

Ik gebruik overigens al jaaaaaren geen pil of spiraaltje oid (wil geen hormonen meer). Dus bij ons waren het condooms. Voordeel dat ik ook niet hoef te ‘ontpillen’ 😊.
vutje wijzigde dit bericht op 26-10-2020 20:27
Reden: 2x typefoutje
0.23% gewijzigd
@Vutje: de dank van mijn vriend is groot haha, hij vond 't al stom dat hij de oudste was.

Zijn ballen rammelen overigens harder dan mijn eierstokken, altijd al zo geweest. Hij wil ook altijd alle ins en outs weten :facepalm: :-D Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, graag gedaan Dinosaus!

Mijn man kijkt er naar uit, wil het graag, maar is ook heel geduldig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven