Uitgerekend eerste helft van Juli 2021 *nieuw*

02-11-2020 19:25 508 berichten
Hallo Allemaal!

Hier is het nieuwe topic voor alle uitgerekende dames van begin juli 2021. Hier kunnen we gezellig kletsen over onze zwangerschappen, klagen over kwaaltjes of eeuwig twijfelen over namen ;)

Naam Leeftijd Uitgerekende datum Kindje nr Jongen/Meisje
Dametje1 32 28-06-2021 1
vogeltje85 35 04-07-2021 1 Meisje
Roanna1991 29 05-07-2021 1 Verassing
Kaonashi 27 05-07-2021 1
vijfje 38 05-07-2021 3 Meisje
ER_6_N 30 07-07-2021 2
florabora 31 08-07-2021 2
080520201 29 10-07-2021 1
moedertheresa 28 10-07-2021 1
NM1 22 10-07-2021 1
Maria_hoi 37 10-07-2021 2
Niccy007 29 12-07-2021 2 Jongetje ★
Paradijsvogel88 32 14-07-2021 1
Jufmevrouw 33 14-07-2021 2 Meisje
Pinguin15 29 16-07-2021 2
Nordic 39 16-07-2021 3

Wil je ook in de tabel, laat het dan even weten :)!
Voor de dames die zich al voorgesteld hadden in het vorige topic, misschien een idee omdat hier nog een keer even te doen voor de evt nieuwe dames die dit hoekje nog gaan vinden :).
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 03-09-2021 16:27
38.73% gewijzigd
Super dat je het nieuwe topic hebt geopend niccy! Fijn om hier verder te kletsen!

Ik zie dat ik nog niet volledig ben in de tabel haha!
Mijn man en ik zijn begin september getrouwd (zouden eigenlijk in mei trouwen...maar corona). Ik net 29, hij 30. Ik ben in mei gestopt met de pil, maar pas sinds na de bruiloft ook de condooms in de kast laten liggen. Behoorlijk snel raak dus!
Gister een clearblue test gedaan, 2-3 weken dus dat is gelijk aan 4-5 weken op basis van de eerste dag van de laatste menstruatie. Volgens mij appje dan nu 4+5. Woensdag ga ik de verloskundige bellen. Spannend!!

Edit: uitgerekende datum volgens de app, en mijn laatste cyclusduur 6 juli ongeveer.
anoniem_63fda79de44fe wijzigde dit bericht op 02-11-2020 19:44
Reden: Toevoeging uitgerekende datum
6.76% gewijzigd
Ik heb je aangevuld :) Nog gefeliciteerd met je huwelijk! Ik ben ook van de zomer getrouwd, lekker stressvolle periode om een corona bruiloft te plannen he?
Spannend idd, benieuwd wanneer je langs mag!
Dankjewel voor het openen van een nieuw topic Niccy.

Ik ben 35, mijn vriend 41. We hebben net een nieuw huis gekocht en gaan half december verhuizen. Ik had niet verwacht nu al zwanger te zijn, omdat het gelijk de eerste keer raak was :)

Blij natuurlijk dat ik zo snel zwanger ben, maar nu ook wel spannend en hopen dat het goed gaat!
Oh jij ook nog gefeliciteerd niccy! Ja leuk was inderdaad anders wat betreft de voorbereidingen!

Wauw gefeliciteerd met je nieuwe huisje vogeltje! Lekker dat jullie er al in december in kunnen!!
Moet ik niet vergeten mezelf ook nog even voorstellen natuurlijk!

Ik ben Niccy, 29 jaar, mama van een lekkere dondersteen van 2. En afgelopen zomer getrouwd met zijn papa. We willen heel graag verhuizen naar een groter huis en zullen nu ook wel echt moeten haha. Na de vorige zwangerschap wat angstklachten ontwikkeld en ik merk dat die nu weer wat opspelen en dat ik veel bezig ben met of het goed blijft gaan en of deze kleine boon blijft plakken. Maar ik probeer bewust bezig te zijn met optimistisch denken :)!! Ik heb me online ingeschreven bij de verloskundige dus ben nu hun telefoontje aan het afwachten, spannend!
@08052020 Zeker fijn dat we nu snel in ons huis kunnen, we wachten namelijk al een tijdje. We hebben het in juni al gekocht. Maar nu gaan de weken lekker snel. Bovendien heb ik nu iets anders om over na te denken 😂

Ik heb trouwens 26 nov de eerste afspraak bij de verloskundige. Hebben jullie al een eerste afspraak staan?
Oeh spannend vogeltje, de 26e de verloskundige! Ik ga woensdag bellen en denk dat ik ook in de week van de 26e ergens een afspraak zal krijgen. Dat zou rond week 8 zijn :p:
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het nieuwe topic ook gevonden!
Ik ben Roanna ik ben 29 jaar, mijn man is 28. We zijn nu bijna 3 jaar getrouwd (net zolang wonen we in ons huis). Ik heb al heel lang een grote kinderwens, maar we hebben het bewust even uitgesteld in verband met klussen, werk en financiën. In maart ben ik met de pil gestopt en vorige week maandag eindelijk een positieve test! Mijn uitgerekende datum is ongeveer 5 juli (mijn cyclus varieert tussen 29 en 31 dagen). De 7e ronde was het raak, de 6 ervoor heb ik me bijna allemaal ook zwanger gevoeld en mezelf helemaal gek gemaakt met kwaaltjes. Nu het zover is kan ik het eigenlijk bijna niet geloven. Naast dat ik heeel moe ben, hele zere borsten heb en af en toe wat kramp in mijn buik voel verder nog geen kwaaltjes. We hebben vanavond bedacht, dat als alles goed blijft gaan we het met sinterklaas willen gaan vertellen, dan zal ik bijna 10 weken zijn. Leuk om hier wel en wee te delen!
Ik ga me morgen aanmelden bij de verloskundige, volgens de website nemen ze dan binnen 24 uur contact op. Spannend wanneer de eerste afspraak zal zijn!
roanna1991 wijzigde dit bericht op 02-11-2020 20:43
7.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het nieuwe topic Niccy! En leuk om jullie verhalen te lezen. Hoop dat jullie ondanks de maatregelen een fijne bruiloft hebben gehad.

Ik heb nog geen contact gezocht met de verloskundige. Morgen is mijn NOD, en woensdag een dagje vrij, dan ga ik me ergens inschrijven. Hebben jullie specifiek ergens op gelet bij het kiezen van de verloskundige?
Paradijsvogel88 schreef:
02-11-2020 20:43
. Hebben jullie specifiek ergens op gelet bij het kiezen van de verloskundige?
Dat het dichtbij is, laatste weken ben je er vaker dan ist handig niet te ver te moeten. Dat ze zelf ook dingen als 20 weken echo’s kunnen maken, dat ze pret echo’s aanbieden (als je dat wil scheelt het weer ergens anders heen gaan, niet van levensbelang wel leuk). Ik zelf vind een niet al te grote praktijk wel fijn, vorige zwangerschap had k alle verloskundige gezien zodat k met de bevalling geen onbekende had. Als je het leuk vind om in een groepje afspraken te hebben en te praten over zwangerschap en baby’s is het een idee om te kijken naar centering pregnancy en of ze dat aanbieden. Dan heb je geen “normale” afspraken maar groepsafspraken. Je echo’s enzo zijn wel individueel en iedere bijeenkomst heb je een persoonlijke checkup maar daarna ga je zo’n 2 uur zwangerschaps en baby dingen leren/bespreken (Maar dat moet je maar net leuk vinden hoor en misschien even googlen voor een betere uitleg haha)

Ik heb me gewoon weer ingeschreven bij de praktijk waar ik met zoonlief ook was, was erg tevreden :) Zou centering wel leuk vinden voor nieuwe contacten maar t kost wat meer tijd en werk is al zo hectisch en alle onderwerpen 2x bespreken lijkt me beetje dubbel misschien.
Oeps dubbel
Paradijsvogel, ik heb ook even gecheckt bij mijn zorgverzekeraar of ze een contract hebben met de verloskundige
Mijn gegevens zijn ook nog niet volledig zie ik. Ik vermoed dat ik op 10 juli uitgerekend ben.

Lig al vanaf 4 uur vanmorgen wakker te piekeren over van alles. Mijn vriend en ik zijn nog maar sinds april samen. Hij is 32 en ik 28. Zijn grootste wens is vader worden. Ik wil ook graag moeder worden alleen is nu de timing eigenlijk niet zo goed. We wonen nog niet samen. Ik huur een kamer in Amsterdam en woon in een huis met een 17 jarige, hij heeft een appartement 10 min verder op. Z'n ma is een tijdje geleden uit het buitenland terug gekomen naar NL en ook zonder huis, dus hij heeft haar tijdelijk in huis genomen tot ze wat anders zelfstandigs heeft. Ze staat bij geen enkele woningbouw ingeschreven. Dus ik ben best wel bang dat ze niets gaat vinden op korte termijn.

Ik merk hierdoor dat ik niet zo blij kan zijn als dat ik zou moeten zijn. Ik wil de zwangerschap sowieso ook niet afbreken.

Werken jullie trouwens allemaal? Ik ben ook best wel bang dat ze mn contract niet gaan verlengen (verloopt in april)

En hebben jullie al kwaaltjes? 😃
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het openen van het topic, Niccy!

Ik heb ook al een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Heb vooral gezocht naar een praktijk in de buurt en vond het fijn dat bij deze veel verloskundigen vervolgopleidingen hadden gevolgd (bijv. voor echografie).

Moedertheresa, wat vervelend dat je zo aan het piekeren bent. Is het de bedoeling dat je bij je vriend intrekt binnenkort? Is het een idee om samen te kijken naar wat er allemaal nodig is voordat de baby er is? Is er genoeg ruimte in het huis met zijn moeder erbij? Kan me voorstellen dat zij niet zo snel een andere woning heeft gevonden (vooral in de grote stad natuurlijk, maar ik weet niet waar je woont).

Ik heb eigenlijk weinig kwaaltjes. Wat gevoelige borsten, maar niet enorm pijnlijk zoals een aantal van jullie eerder schreven. Ik heb af en toe nog wat rugpijn en ik ben ‘s avonds vooral heel moe.

Hebben jullie al nagedacht over kinderopvang? Ik weet dat het mega vroeg is, maar ik woon in de stad en het schijnt nogal lastig te zijn hier met lange wachtlijsten.

Ik werk trouwens 40 uur per week. Jullie?
Moedertheresa wat een extra spannende tijden zijn het dan❤️ Ik was kort samen met mijn man toen we zwanger werden. Ik herken je stress❤️❤️ Uiteindelijk is hier alles goed gekomen en heeft in de stressvolle periode mn verloskundige fijn geholpen met meedenken en een luisterend oor zijn. Je hart blijven luchten is belangrijk hoor :)!! Naast alle normale zwangerschap uitzoek dingen krijg je extra op je bordje. Dus vooral lekker blijven kletsen hier ;)

Kaonashi Ik ga kinderopvang inschrijven na 12 weken. Voor mn gevoel om maar niets te jinxen haha. Maar idd wachtlijsten zijn soms heel lang! Bij zoonlief waren ze soms een heel jaar... en ook als je vroeg bent zijn je wensdagen soms niet te krijgen. Kinderopvang en kraamzorg zijn voor mij een 12 weken dingetje. (Kraamzorg in de zomer met vakanties sneller vol, bij zoonlief 3e kraamzorg die k belde pas plek)

Hier als kwaaltje geen trek meer (maar kan ook liggen aan dat k al sinds t weekend met koorts rond loop en gewoon ziek ben haha)
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 17-03-2021 22:46
10.98% gewijzigd
@niccy al een corona test gedaan? Haha
Haha ja zeker, alleen nog even uitslag afwachten! Zal morgen wel binnen zijn denk ik.
Hoihoi, ik zou graag ook mee willen schrijven!

Leuk dat jullie hier ook schrijven Roanna, Paradijsvogel en 08052020.

Ik zal mezelf ook even voorstellen.
Ik en mijn vriend zijn beide pas 22 jaar geworden en zijn nu 5,5 jaar samen. We wonen 1,5 jaar samen en zouden afgelopen juli trouwen maar door corona hadden we dit verzet naar volgend jaar augustus, dit wordt dus weer verplaatst haha. Ik ben eind mei gestopt met de pil en had afgelopen zaterdag een positieve test. Dit was de 6e ronde. Tot nu toe is mijn uitgerekende datum 10 juli!

Verder heb ik echt helemaal geen last van kwaaltjes, het enige is dat ik sinds een week echt super weinig slaap. Ik ben om 6 uur klaarwakker... Terwijl ik rond een uur of 12 pas in slaap kan komen. Meer die hier last van hebben? Ik ben trouwens ook totaal niet moe?

Zou iemand mij in het tabel kunnen zetten? :biggrin:
Hi NM1,

Dan lopen wij precies gelijk! Ook op 10 juli uitgerekend en ook precies dezelfde kwaal. Wordt vaak om 5 of 6 uur al wakker haha en ben overdag eigenlijk ook helemaal niet moe.
anoniem_63669c6e60ba7 wijzigde dit bericht op 04-11-2020 13:37
Reden: Spelfout
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tot onze grote verbazing was ik in twee rondes zwanger van nummer 2! De eerste keer duurde het een stukje langer zeg maar. Dus nu heel blij maar nog wel wat afwachtend: voordat onze dochter bleef plakken, had ik een vroege miskraam. De echo staat gepland voor 23 november, ik wilde zeker weten dat er dan wel een hartje kan zijn (liever iets te laat dan iets te vroeg kijken)

Ik ben zelf 36, mijn man en ik zijn nu 7 jaar samen en hebben een dochtertje van 1.5 jaar.
Destijds had ik ook zo'n kletsgroepje van dames die rond dezelfde tijd zouden bevallen en dat was heel leuk. Wij hebben ons trouwens al snel verplaatst naar een besloten facebookgroep: makkelijker met foto's plaatsen en weten wie wie is.

Ik heb nog 0.0 klachten en ookal is iedere zwangerschap weer anders, dan maak ik me toch zorgen. De vorige zwangerschap en bevalling waren trouwens voor mij en absoluut eitje :yes: dus stiekem hoop ik daar weer op.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat je aansluit NM1 en welkom nooit1blijvenzitten fijn om te horen dat je vorige zwangerschap zo fijn is geweest, hopelijk deze keer weer!

Vandaag de verloskundige gesproken, 1 december eerste echo! Dan precies 8 weken :)
x
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 06-09-2021 12:59
0.00% gewijzigd
Hi Nm1, wat leuk je hier te treffen! En nooit1blijvenzitten ook welkom! En een prille gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld, 25 november hebben wij de eerste echo, dan ben ik volgens mijn eigen berekening 8 weken.

Pittige situatie wel moedertheresa! Vooral omtrent de huisvesting, ik snap dat dat best een dingetje kan zijn. Wat betreft werk, ik ben dus afgelopen maandag bij een nieuwe baas begonnen. Wij zijn begin sept getrouwd en toen dus ook gaan proberen. Ik had toen wel al een 2e gesprek staan, maar doorvoer wilde we het niet laten. Misschien werd de baan wel niks, of duurde het een jaar om zwanger te worden. Toen kwam de keus, of op mijn oude plekje met vast contract blijven zitten, terwijl ik het er eigenlijk niet meer naar mijn zin had. Of toch voor deze nieuwe baan gaan en zien hoe het loopt. Ik heb voor dat laatste gekozen, omdat ik van mijn vorige baan gewoon niet echt meer happy werd. Toen wel even een moment overwogen om de kinderwens even te parkeren, maar dat was voor mij eigenlijk echt geen optie. Als we dit jaar niet zouden trouwen, had ik er vorige zomer al wel aan willen beginnen. En wellicht duurde het lang en dan zou ik alleen maar balen als we gewacht hadden. Toen was het opeens de 2e ronde al raak..... tja nu het zo is, vind ik het ergens wel lastig met werk, maar het is zo. Ik wil het vertellen na de eerste echo, voor het einde van mijn proeftijd (dus tussen 25 en 30 november). In het ergste geval knikkeren ze me er uit, liever meteen, dan net na mijn verlof. En als ze dat doen omdat ik zwanger ben (wat niet mag, maar moeilijk te bewijzen is) wil ik er niet eens werken! Maar ik heb eigenlijk wel vertrouwen dat het gewoon goed komt en het positief ontvangen wordt.
Nu bevinden wij ons wel in een luxe positie, want mijn salaris is voornamelijk extra. Mijn man kan de financiële last van ons huis en gezin dragen, dus als het langer duurt voor ik weer een baan heb redden we het ook. We wilden ons leven eigenlijk niet op pauze zetten hiervoor.

Nicky, fijn dat je geen Corona hebt en morgen al terecht kan bij de vk! Hopelijk alles goed en een goed te behandelen blaasontsteking dan!
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor de nieuwe dames! Best alweer een hoop geschreven😊
@moedertheresa, wat spannend allemaal, hopelijk kun je wat rust vinden in het gegeven dat het nog heel lang duurt voordat de kleine komt! Qua werk ligt het vaak best wel aan de branche of je contract wel of niet verlengd wordt, werk je er al lang?
@nicci, fijn dat je geen Corona hebt, hopelijk is de echo helemaal goed! Wel fijn dat je al even kan kijken of alles goed is lijkt me!

Gisteren heb ik de verloskundige gesproken, 25 november heb ik de eerste afspraak en dan ook een echo!
Qua kinderopvang en kraamzorg dat ga ik allemaal regelen als we bekend gemaakt hebben dat ik zwanger ben. We wonen in een dorp en er wordt nog wel een wat geroddeld😂 We moeten niet hebben dat ze er via via achter komen dat ik zwanger ben.
Ik werk 32 uur per week en heb sinds april dit jaar een vast contract. Na de geboorte ga ik waarschijnlijk 24 uur werken. Hebben jullie daar al overnagedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven