Uitgerekend eind april/begin mei 2021 met tabel

06-11-2020 13:26 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hier het nieuwe topic, nu met tabel!

Als je ook mee wilt schrijven/in de tabel wil, welkom en geef dan je gegevens even dikgedrukt door! :)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumAfsprakenJ/M
anjer30314e21-0426-11 20 weken echoMeisje
Filomena322e en 3e26-043-12 20 weken echo
Bailey26-1e28-04-Jongen
banaaana301e en 2e02-0516-12 20 weken echo2 meisjes
anjer30 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 10:37
14.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen z'n gegevens die in de tabel moeten dikgedrukt doorgeeft, werk ik het bij!

Filomena spannend, nog even wachten voor je het geslacht weet :) Wanneer heb je de 20 weken echo?

banana wat leuk, 2 meisjes! Fijn zeg dat alles er goed uit zag. Wat kunnen ze al een hoop zien op deze termijn he!
Ik doe niet mee met centering pregnancy, zal me er eens over inlezen!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Anjer voor het starten van dit nieuwe topic.
Alle reacties Link kopieren
Anjer bedankt voor het starten van dit topic.

Banaaaana, hoeveel centering pragnancy afspraken doen ze bij jullie?
Ik start eind november en de verloskundige had aangegeven dat het nu 4 bijeenkomsten zijn. Ik start eind november.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Ah hier waren we!

Anjer; mijn leeftijd is 32, uitgerekende datum is 26-04, 20 weken echo is 3 december

Leuk banaaana, centering pregnancy. Gaat dat dan nog via de verloskundige? Want jij hebt je controles toch alleen in het ziekenhuis?

Ik wil ook even informeren of er zoiets wordt georganiseerd. Ik wilde me ook aanmelden voor zwangerschapszwemmen, hopelijk gaan de zwembaden binnenkort wel weer open
Alle reacties Link kopieren
Heb het in de tabel gezet Filomena!

Zwangerschapszwemmen lijkt me ook heerlijk!
Mijn conditie gaat wel rap achteruit merk ik. Heb ook sneller last van kortademigheid, jullie ook? Net een half uur met de hond gelopen en ik leek wel een tomaat, helemaal oververhit haha :mrgreen:

Had zoveel buikpijn de laatste dagen maar nu is het over en valt het me op dat mijn buik flink gegroeid is. Groeien jullie buiken ook al? Was vast bandenpijn.
Heel af en toe voel ik baby flink, en daarna weer een hele tijd niet. Kan niet wachten tot ik het vaker ga voelen!
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn conditie is ook lang niet meer wat het was! Zo anders dan bij mn vorige zwangerschap.

Nog geen last van bandenpijn of groeipijn, al is de buik wel ineens gegroeid! Ben benieuwd waar het eindigt met twee in de buik :proud:
Ik voel helaas nog niks...

Ik heb de laatste tijd wel wat last van urineverlies als ik moet kokhalzen of overgeven... hebben jullie dat ook wel? Nog tips?
Ik dacht dat je nu juist geen bekkenbodemoefeningen moet doen omdat die spieren juist tijdens de zwangerschap verslappen om het tijdens de bevalling makkelijker te maken.
Alle reacties Link kopieren
Bailey ik heb geloof ik ongeveer 10 bijeenkomsten. Ik zit in een groepje eerder ivm de tweeling, omdat die altijd eerder komen en de verloskundige dacht dat ik anders het einde niet zou halen ;-)

Filomena, ja is via verloskundige. Ik had daar eerste controle en ze gaf aan dat ik gewoon mee mocht doen en misschien juist wel leuk was juist omdat alles dus verder in het ziekenhuis is. Eerst wilde ik eigenlijk niet meedoen maar vond het argument van wat laagdrempelig advies en contact wel overtuigend. Daarbij zijn wij net verhuisd dus zo leer ik ook weer wat mensen in de buurt kennen ;-)
Zwangerschapszwemmen lijkt mij ook heel chill, las net een positief bericht over een vaccin dus hopelijk zorgt dat ervoor dat alles weer wat normaler kan worden.

Anjer, ik train met een personal trainer. Merk dat ik nu juist weer wat meer volhoud/kan, zolang het duurt natuurlijk. Mijn buik begint nu ook te groeien en voelde van het weekend voor het eerst iets waarvan ik denk dat moet een baby zijn geweest. Kan niet wachten om ze echt te voelen, al ben ik ook wel weer bang voor als ze echt hard gaan schoppen :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ja Filomena, ik ben ook erg benieuwd naar de tweelingbuikjes!
Hier 1.7 kg aangekomen nu dus dat valt mee. Was net 10 kilo afgevallen voor de zwangerschap dus ik vind het wel lastig om nu weer aan te komen. Gelukkig voor een goed doel :)
Urineverlies heb ik (nog) geen last van! Zou even googlen, ik zag in de gauwigheid wel iets voorbijkomen over oefeningen doen. En heel goed proberen uit te plassen. Ik kan heel makkelijk na 5 minuten weer naar de wc moeten omdat ik niet rechtop genoeg zit om uit te plassen blijkbaar.

banana lekker dat het trainen goed gaat! Ik ben al niet zo heel sportief van mezelf (wel altijd veel fietsen en wandelen) dus dat scheelt wel in de conditie misschien. Maar ik lijk nu echt wel een oud oma'tje na een half uur stevig doorlopen (daar zorgt puppy wel voor, rent aan één stuk door) ;)
Alle reacties Link kopieren
Anjer, wow 10 kg afgevallen! Snap dat het dan nu wennen kan zijn om aan te komen ook al is dat normaal en juist goed.
Ik heb eigenlijk altijd fanatiek gesport, wel in teamverband en dat mocht in het voorjaar (en nu) niet. Dus van de zomer een personal trainer gezocht om toch zo fit mogelijk de zwangerschap in te gaan en te blijven.
Een pup is ook leuk en goed voor de beweging, je moet wel ook al is het slecht weer of voel je je slecht. Is het een rashond of..?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat alle teamsporten niet mogelijk zijn! Wel top dat je nu alsnog aan de slag bent gegaan om zo fit mogelijk te blijven.
Ja, aankomen is alleen maar goed :) ik was even bang dat ik, doordat ik net afgevallen ben, ook weer snel aan zou komen. Maar dat valt reuze mee. Al moet ik ook weer niet onbeperkt gaan zitten snaaien natuurlijk (i :heart: kruidnoten bijvoorbeeld)
We hebben een bichon frise pup, niet zo'n opgeflufte hoor :mrgreen: maar met een gewoon kapsel haha. Echt een schatje maar nog zooo speels. Gelukkig gaan de basiscommando's nu heel goed (zoon heeft pup nu 'poot' geleerd dus gaat 'ie bij iedereen die hij tegenkomt zitten en poot geven :mrgreen: )
Alle reacties Link kopieren
Anjer wat ontzettend knap dat je voor de zwangerschap 10kilo bent afgevallen.
Mijn conditie is ook behoorlijk achteruit gegaan. Als ik 2 trappen op moet bv naar zolder toe moet ik eerst even uit hijgen :facepalm:
Leuk dat jullie een pup hebben!

Banaaaana wat goed dat je traint met een personal trainer. Sport je buiten? Wat leuk dat je denkt dat je de baby hebt gevoeld. Kan niet wachten om ook wat te gaan voelen.

Filomena, urineverlies heb ik geen last van. Van vaak kokhalzen wel, komt ook uit het niks dan opzetten, heb jij dat ook? In het begin keek mijn man mij alleen maar een beetje raar aan. Hij begrijpt nu dat het gewoon heel random komt en ligt nu alleen maar in een deuk als het ergens (ongepast) gebeurd.

Ik sport op dit moment niet en mijn conditie is dus behoorlijk achteruit gegaan. Dat motiveert ook niet echt om wat extra te gaan bewegen.
Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen. Door de pcos ben ik afgelopen 1.5 jaar behoorlijk aangekomen waardoor ik op het laatst gewoon niet meer op de weegschaal ben gaan staan. Stomme ding zorgde toch alleen maar voor teleurstelling.
Mijn buik begint al wel te groeien, vrijdag hebben wij de pretecho :heart:
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie een app met een handige babyuitzetlijst waarbij je ook spulletjes kan afvinken?
Lijkt mij wel handig maar kan nog niet echt iets vinden.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Bailey, spannend morgen de pretecho! Hoe laat mag je?
Een app voor de babyuitzet ken ik niet. Ik gebruikte ook veel minder bij de vorige keren kan ik me herinneren. Heb wat lijsten op internet bekeken en daar de dingen van opgeschreven die ik handig vind/vaak gebruikte. Heeeeel veel hydrofielluiers bijvoorbeeld :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad knap dat je zoveel afgevallen bent Anjer!
Ik ben nu volgens mij 2,5 kg aangekomen sinds begin zwangerschap, maar ik snaai ook veel meer...
Ik heb me de laatste week niet meer gewogen want ik heb de weegschaal kapot laten vallen, met een hormonale huilbui als gevolg. Mijn vriend wilde heel lief het opruimen overnemen maar ik wilde het zelf doen en schreeuwde ‘laat me gewoon éven met rust!’ :frusty:

Ik ken ook geen app helaas. Ik had de vorige keer van de kraamzorg allemaal foldertjes gekregen, waaronder een papiertje met uitzetlijst. M’n vriend heeft die toen braaf afgevinkt :P
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je echo Bailey?
Alle reacties Link kopieren
Jammer van de app. Denk dat ik het dan ook maar ga opschrijven en briefje in mijn tas ga doen.Bedankt voor de tip van heel veel hydrofiel luiers. Alles is nieuw voor ons dus tips zijn altijd handig!

Gisteren een mooie echo gehad. Alles zag er goed uit :heart: Verloskundige verwacht geen bijzonderheden bij de 20 weken echo.
Ook gaf ze aan dat het 100% een jongetje is :heart:
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn bailey, zo'n goede echo! En wat leuk, een jongen :heart: Ik vond het zo leuk dat onze eerste een jongen was. Nu een super trotse broer van (al) z'n zusjes ;-)

Hier nog een kleine 2 weken tot de 20 weken echo en ik ben best zenuwachtig. 2x een 'slechte' echo gehad dus voor ons voelt het als 'wat zullen ze nu weer zien'. Hopelijk gewoon een kerngezond kindje :)
Alle reacties Link kopieren
Was even afwezig, maar ik volg/lees nog steeds mee :-) Alleen reageren schiet er een beetje bij in.

Bailey fijn van de goede echo, op naar de 20 weken echo! Misschien zo'n app maken voor de babyuitzet, als die er niet is is het denk ik wel een gat in de markt ;-) ik zou hem ook downloaden en tegenwoordig bestaan overal apps voor. En Leuk een jongetje!

Anjer Ik kan mij voorstellen dat de 20 weken echo nu extra spannend is, maar 3 x is scheepsrecht, nu in 1 keer gewoon een super mooie echo!

Filomena Kan je naderhand ook lachen om de hormonale buien? Ik heb het nu 2 keer gehad en dat ik achteraf ook echt dacht wtf.. Man en ik kunnen er achteraf gelukkig om lachen.

Hier begint er nu ook wel een buikje te komen.. shirts worden te kort dus moet gaan shoppen, maar totaal geen zin in. Qua gewicht was ik in het begin afgevallen omdat ik niet (genoeg) at door misselijkheid.. Zit nu ongeveer op het gewicht van voor m'n zwangerschap maar zal nu wel snel gaan toenemen.

Woensdag weer een kleine check-up en heb begin december een pretecho samen met mijn moeder ingepland. Zij heeft zelf nooit echo's gehad en wilde er heel graag één meemaken. Tegen kerst ook nog een keer met mijn schoonmoeder, die is ongewenst kinderloos dus is heel erg blij voor ons (en haarzelf). Dus zolang ik het leuk vind betrek ik haar ook overal bij. Het eerste plan was om ze samen naar 1 pretecho mee te nemen, maar door corona mag je helaas maar 1 begeleider mee..

Toevoeging ter verduidelijking, schoonmoeder is stiefmoeder van man
banaaaana wijzigde dit bericht op 16-11-2020 09:30
Reden: toevoeging
2.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Anjer de 20 weken echo. Kan me voorstellen dat het meer beladen is met die geschiedenis. Wat kwam er bij die andere twee keer uit? (Als je dat vertellen wil tenminste).

Banaaana, ja ik kan er wel om lachen hoor. Alleen mn vriend komt er soms nog weer gekscherend op terug en dat vind ik eigenlijk niet zo leuk. Maar dat weet ie inmiddels ook.

Ik moet ook nodig gaan shoppen. Ik heb comfortabele laarzen zonder hak nodig, positiewinterkleding en een nieuwe jas. De vorige zwangerschap was midden in de (hete) zomer, dus toen had ik geen jas nodig.
Maar de stad in doe ik nu niet zo snel en ik voel me vanwege het milieu ook wat bezwaard om online te shoppen en tig bezorgbusjes met dozen te laten komen...

Lastig is dat he dat er maar 1 begeleider mee mag naar de echo. Heb je trouwens nog geluk mee dat er überhaupt iemand mee mag! Maar wel superleuk dat ze elke een keer meegaan :-)

Bij mij mag mijn vriend niet mee naar de reguliere ziekenhuiscontroles (waar ook altijd een echo wordt gemaakt). De laatste keer gingen we videobellen en dat werkte ook prima. Maar het lijkt me heel moeilijk als je dan slecht nieuws krijgt en je daar in je eentje ligt.
Met de 20 weken echo mag hij gelukkig wel mee. Die duurt trouwens 2x 40 minuten :O
Alle reacties Link kopieren
Ja hier mag 1 iemand mee. Had het ook bij de eerste afspraak gevraagd of ze verwachten dat dat zo bleef en ze willen dat zo lang mogelijk in stand houden. Ben ik heel blij mee.

Ik schrok ook van de duur van de 20 weken echo. Tot nu toe ligt er bij mij ook altijd 1 veel beter voor dan de andere, ben dus heel benieuwd of ze tegen die tijd de 2e wel goed in beeld kunnen krijgen of dat het dus nog langer gaat duren.

En qua shoppen heb ik hetzelfde, wil eigenlijk niet naar de winkel maar ook niet al die pakketjes laten komen. Heb verder ook niet echt mensen in mijn omgeving die al van hun kleding af willen. Ik zat trouwens als jas te kijken naar een dik (draag/zwangerschaps)vest en als het dan regent zo'n lelijke megagrote regenjas eroverheen voor de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ja met een tweeling duurt de 20weken echo natuurlijk helemaal lang! Wij krijgen een GUO (uitgebreide 20weken echo) en die duurt ca. een uur.

Filomena ik kom eigenlijk helemaal niet meer bij de winkels dus heb wel een hoop kleding online gekocht. Ik pas echt niets meer :mrgreen: Moet alleen nog wel een winterjas. Maar ik kan tot nu toe niets leuks vinden of het kost bijna € 200. Ga ik niet uitgeven aan een positiejas.
Onze oudste heeft een hartafwijking. Geopereerd op z'n 2e en helaas is bij de laatste controle gebleken dat er (hoogstwaarschijnlijk) weer een gaatje in het operatiegebied zit. Is heel ongebruikelijk. Moeten komende zomer terug voor een uitgebreide echo en ecg en dan kijken ze of het niet toch een schaduwplekje was tijdens het echoen (dat hopen we zo!). Gaat wel goed met kind gelukkig, alleen een mini qua groei en gewicht.

Middelste kind had een rare plek bij haar nier die ze niet konden verklaren. In het Erasmus uitgebreid naar gekeken en daar ook uiteindelijk bevallen (met een kinderoncoloog e.d. aan het bed, diagnose nierkanker was al gevallen :-o ). Uiteindelijk na de geboorte bleek dat ze een bijnierbloeding had gehad tijdens de zwangerschap. Is helemaal vanzelf weggegaan en nooit een oorzaak voor gevonden.

Dan denk je, hoeveel pech kun je hebben, maar je gaat dus nooit meer onbevangen een 20weken echo in (bij de jongste ook wel 10x aan die arts gevraagd of er echt geen afwijkingen waren :mrgreen: )
Alle reacties Link kopieren
Leuke en betaalbare winterjassen zijn inderdaad moeilijk te vinden helaas. Ik ga nog even rondvragen in mijn vriendenkring.

Anjer, wat heftig zeg die ontdekkingen bij de echo en de nasleep ervan. Gelukkig bij je middelste dus niks aan de hand. Zo’n heel circus aan medici bij de bevalling is ook wel ingrijpend, maar wel fijn dat ze zo goed op het slechtste scenario zijn ingesteld.

Gelukkig gaat het met je oudste goed. In het dagelijks leven dus weinig hinder van? En waarom pas komende zomer een nieuw onderzoek? Ze zullen wel weten wat ze doen en ik heb er sowieso geen verstand van, maar dat duurt nog zo lang.

Nou hopen maar dat je nu een perfecte 20-weken echo hebt!!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heeft oudste weinig last in het dagelijks leven. Hij mag alleen niet veel sporten en dat vindt hij lastig want hij is heel sportief. Gelukkig is hij gek op fietsen (crosst iedere dag op z'n mountainbike het dorp door) en gek op zwemmen. Hij zou wel willen reddingszwemmen maar dat mag dan weer niet. Dus hij zwemt vooral zelf veel en dan verbaas ik me altijd over zijn conditie, dus dat zit wel goed :)
Hij moet normaal om de 2 jaar op controle en dit keer na een jaar weer. Door de corona helaas wat uitgesteld dus zal nu ca. 1.5 jaar na zijn vorige controle zijn. Arts deed er een beetje laconiek over, 'komt eigenlijk nooit voor dat het operatiegebied weer opnieuw kapot gaat'. Tja, heb toch wel graag zekerheid :) Maar we houden hem zelf in de gaten en zolang hij geen klachten krijgt willen ze toch nog niet te snel ingrijpen. Een openhart operatie kan niet te vaak en hij heeft al een grote gehad (wat moet, dat moet natuurlijk, maar ze stellen het het liefst zo lang mogelijk uit)
Alle reacties Link kopieren
Pff, komt eigenlijk nooit voor. Zo’n opmerking zou me nou juist ongerust maken. Het zal maar de ene keer zijn dat het wél voorkomt.

Sportief mannetje dus! Kan dat nog veranderen, dat hij later misschien wel meer kan sporten?

Hoe vinden jouw kinderen het trouwens dat er nog een broertje of zusje komt?
(Je weet het geslacht nog niet toch, of heb ik dat gemist)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven