Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik trap dan maar af, omdat ik nog geen topic als dit zag. Vind het best spannend om de eerste te zijn die dit topic start, omdat het natuurlijk nog erg pril is allemaal. Vrijdag had ik een lichte test, maar de streep loopt tot nu toe op. Ik denk op 27/28 juli te zijn uitgerekend als alles goed gaat.Dit wordt dan mijn 3e kindje en ik ben 35 jaar. Voordat ik zwanger werd van mijn 1e dochter (3) was ik bijna 2,5 jaar bezig en mijn 2e dochter (1) duurde ruim een jaar. Dit keer ging het voor onze doen razendsnel, maar een half jaar... ;-) Lijkt me erg leuk om te schrijven met anderen die ook rond die periode zijn uitgerekend!
Alle reacties Link kopieren
Yes ik zat we al op te wachten maar was te schijterig om hem zelf te openen. Blij dat jij de stap hebt gezet Mathilde ;-)

Hier beide bijna 30. Zwanger van het eerste kindje. Vorige week zondag positief getest en morgen 5 weken zwanger. Volgens de verloskundige ben ik de 22e uitgerekend. Uitgerekende datum is berekend op mijn ovulatie omdat ik een cyclus heb overgeslagen. Ik ben dus sinds begin september niet meer ongesteld geweest.

Jij al kwaaltjes?
Hier vooral een opgeblazen gevoel in de avond en bij vlagen echt moe. Verder valt het mee (soms wat krampjes of gevoelige borsten).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hai,
Hier nog een schijterd... zat te wachten tot iemand dit topic opende... ;-)

Ik heb zaterdag getest, ik vermoed nu 5 weken zwanger te zijn. Ud 18 juli ??
Dit is ons 3e kindje, hebben al een zoon van 8 en dochter van 6.

Vandaag wel een heel klein beetje bloedverlies. Maak me daar best druk om, vooral omdat ik in september een miskraam heb gehad wat ook startte met heel licht bloedverlies.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit voorzichtig aan. Vanmorgen had ik een positieve test, maar nog wel heel licht. Ik denk dat ik rond 29 of 30 juli uitgerekend ben. Ik weet niet precies hoeveel dpo ik zit, maar denk nu 11 dpo. Mijn mirena is begin oktober verwijderd en het was dus in 1x raak. Ik deed wel ovu testen om mijn cyclus te vinden, maar heb de piek gemist dus kan er 1 of 2 dagen naast zitten. Dit wordt onze 2e
Ik voel me al wel een beetje zwanger.. rare levendige dromen, want ik echt herken van mijn vorige zwangerschap. Ook kreeg ik al 'toeschietreflex' achtig gevoel in mijn borsten.
Alle reacties Link kopieren
neweve Hahaha! Erg begrijpelijk hoor ;).

Gefeliciteerd nog! Extra spannend, een eerste kindje <3.
In de ochtend krijg ik geen hap door m'n keel, niet dat ik misselijk ben maar het idee van eten staat me dan ongelooflijk tegen. In de loop van de dag ebt dat weg. En ik ben plots erg vaak licht in mijn hoofd (dat was een reden om vroeg te testen). Met vlagen ook vermoeider, al valt het vandaag mee.

Heb je al een datum voor een echo? Of wachten ze daar even mee? Bij mijn oude verloskundige kon je pas met 6 weken contact opnemen, maar bij de nieuwe praktijk al direct zag ik net.
Alle reacties Link kopieren
Lisedor Voorzichtig gefeliciteerd, want kan me je zorgen goed voorstellen. Bij de 1e zwangerschap had ik 3 weken lang bruinverlies, maar dat was achteraf dus onschuldig. Heb toen wel echt 3 weken stress gehad. Ik hoop heel erg voor je dat het dit keer goed blijft gaan! Wel heel leuk, 2 oudere kinderen, die krijgen het tzt volop mee.

Janeway Ook voorzichtig gefeliciteerd! Blijft toch spannend. Hoop dat de streep op blijft lopen in ieder geval :). Wel onhandig trouwens, nu al toeschietreflex haha.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa leuk Mathile dat je dit topic opent!! Ik zat er stiekem ook op te wachten maar durfde zelf niet, omdat het inderdaad nog zo pril is allemaal. Wat dat betreft zitten we allemaal in hetzelfde schuitje!

Ik ben 28 jaar en zwanger van mijn eerste kindje (klinkt al gek om dit zo te typen haha). Vind het super spannend en ik ben best een doemdenker, maar probeer er positief in te staan. Volgens de verloskundige ben ik morgen 5 weken, zelf denk ik gezien de ovulatie testen dat ik 4+3 ben.

Ik heb qua kwaaltjes best wat kramp/buikpijn maar voor de rest niks. Slaap wel heel slecht.

Gefeliciteerd allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hahahaa Nolatje Dat klopt, en ik vermoedde ook al zoiets. Ik ben vast niet de enige die het niet durfde, net ook met samengeknepen billen wel gedaan.
Gek he, hardop 'zeggen' dat je je eerste kindje verwacht? Maar heel erg gefeliciteerd iig! Ik heb maar jouw berekening aangehouden, kan het alleen maar meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!
Leuk om het groepje te zien groeien (en die mix van 1e, 2e en 3e kindjes kan ik mooi nog van leren).

De eerste echo heb ik met 8 weken dus op 10 december. De intake (telefonisch) een weekje later. Man mag mee naar de echo's maar niet naar de andere afspraken, daar ben ik wel blij mee, dat je het wel een beetje samen kan doen.

Volgens mijn horloge (Garmin vivoactive), is de baby nu formaat peperkorrel. Raar idee dat zoiets kleins al effect kan hebben op mijn lijf.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Wat leuk, allemaal net weten zwanger te zijn.
Ik heb al 3x een miskraam gehad, dus ben idd nog erg voorzichtig.
Vooral m'n dochter zou het geweldig vinden als het wel zo mag zijn.
Volgens de lijn wel... 1e x miskraam, 2e x zoon, 3e x miskraam, 4e dochter, 5e x miskraam, dus moet nu goed zijn... ;-)

Verder wel al wat klachten, last van m'n borsten en licht misselijk.

Oja, voor de tabel, ik ben 35 :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik schrijf ook graag mee!
Ik ben 29, mijn partner 34. Het is onze eerste beeb :heart:
Donderdag was de eerste positieve test (4 dagen voor NOD!), die zaterdag en vanochtend mooi opliep.
14 December is onze eerste echo.
Ik vind het hartstikke spannend, want heb nog geen last van echte kwaaltjes, daardoor voelt het erg onwerkelijk!
Enige is dat ik soms wat kleine krampjes heb, wat ik dan weer eng vind, betekent dat iets slechts? Etc.
We stonden super nuchter in het proberen om zwanger te raken, maar merk ik dat ik nu toch wel wat zenuwen heb.
We hebben ontzettend veel geluk gehad, want het was bij ons in ronde 2 al raak.
-
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben 28, en volgens mijn berekeningen ongeveer 22 juli uitgerekend. Het is onze eerste, en ik vind het zo spannend!
15 december is de eerste echo, ik kijk er nu al naar uit.

Bij ons was het in de vierde ronde raak. Best snel, vond ik!

Fijn dat er ook wat vrouwen in het groepje zitten met ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Welkom lapjeskat, gefeliciteerd! Wij gaan mooi gelijk op. hier ook raak ronde 4 (denk ik, want in september heb ik een menstruatie overgeslagen).

@phloxx, weet jij al wanneer je bent uitgerekend?

Hier vanochtend een beetje onbestemd gevoel (niet echt misselijk maar het rommelde). Inmiddels is het wel gezakt (gelukkig).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Phloxx en Lapjeskat! Spannend ook de eerste!! Hier was het best wel onverwachts de 2e ronde na stoppen met de pil al raak. Nog steeds niet echt gewend aan het idee. Ben ook wat voorzichtig merk ik voor stel het gaat fout..

Ik heb op 30-11 een vroege echo staan om te checken of het op de juiste plek zit en of het hartje klopt. Ik trok het niet om tot 11 dec te wachten op de “echte” haha.

Neweve opzich best een fijn gevoel toch dat je lichaam aan het werk is, dat geeft misschien een soort geruststelling dat er nog wat gebeurd :lol: als mijn buikpijn wegtrekt raak ik gelijk in paniek o_o
Goedemorgen en gefeliciteerd dames!

Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik had op 8 november (3 dagen voor NOD) al een positieve test. Volgens mijn berekeningen is mijn uitgerekende datum 21 juli (dan ben ik zelf ook jarig :D).

De reden dat ik zo vroeg al een test deed was dat ik merkte dat ik geuren anders en sterker waarnam, en dat mijn borsten echt anders dan anders voelden. En de twee avonden voor het testen was ik ook echt super onredelijk naar mijn man waarvan ik achteraf zelf ook dacht van 'huh, waar sloeg dat nu eigenlijk op?!'. En mijn vermoeden werd dus bevestigd :D.
De eerste dagen na de test had ik daarnaast een wat trekkerig gevoel laag in mijn onderbuik, en ben ik af en toe wat misselijk en snel moe geweest.

Ik moet zeggen dat ik inmiddels eigenlijk alleen mijn borsten nog wat voel, maar ook echt al veel minder.
Dusss dat maakt me eerlijk gezegd wel erg onzeker :(. Daarom heb ik vandaag ook een Clearblue met wekenindicator besteld, als het goed is komt die morgen binnen. Hoop dat de uitslag daarvan me weer wat gerust zal stellen, wachten tot de 1e echo duurt ook nog zooo lang, 10 december pas!

Oja, het zou trouwens ons 3e kindje worden :).
Alle reacties Link kopieren
Nolatjeee90 schreef:
17-11-2020 09:51
Neweve opzich best een fijn gevoel toch dat je lichaam aan het werk is, dat geeft misschien een soort geruststelling dat er nog wat gebeurd :lol: als mijn buikpijn wegtrekt raak ik gelijk in paniek o_o
Daar heb je wel weer gelijk in. Vind het ook bijzonder om te merken hoe het ieder dag weer net anders is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd alle nieuwe meeschrijvers! Als je iets toegevoegd wil hebben aan de tabel, laat dan dan vooral dikgedrukt weten. Dat zie ik sneller :). Hopelijk heb ik alles zo goed weergegeven iig.

Wat een opluchting neweve, dat je man mee mag naar de echo. Ik zat daar wel een beetje mee. Ik overleef het wel, maar relaxt is anders.

Heftig Lisedor, die meerdere miskramen. Dat zit je er verre van onbezorgd in :(.

Phloxx Volgens mij loop je een dag voor op mij! Ik heb vandaag NOD en vrijdag positieve test :)

Lapjeskat Ook in die week echo! Hoe leuk. Moet toch maar even de verloskundige contacten, durf niet zo goed zo vroeg. Beetje suf. Fijn dat het bij jullie zo snel raak was, heb ik geen ervaring mee ;-). Ik stond dus op een gegeven moment iets minder nuchter in het hele zwangerwordengebeuren.

Pfff, ik snap je zo goed Nolatje. Hoe ver ben je dan?

Nalala ook welkom! De eerste 3 maanden zijn niet de meest relaxte maanden. Je ziet niks, de kwaaltjes komen en gaan en de ene test is duidelijker dan de ander of loopt beter op (hiero). Ik had bij de 1e pas met 6 weken een 3+ en bij de 2e al met 5 weken. Laat je niet gek maken hè, niet elke vrouw maakt evenveel hcg aan. (Zegt de gek die elke dag test en vergelijkt. Niet te geloven.)
Anyway! Dat onredelijke is herkenbaar. Ik had donderdag de meest frustrerende dag op werk, ik zat me om soms niks op te vreten. Dag later een positieve test haha. Bij mijn 1e dochter ben ik een keer weggelopen tijdens een cursusdag op werk omdat ik het verspilde tijd vond. Nou echt, dat doe ik normaal nooit. Ben altijd heel braaf haha
Dankjewel voor het welkom.

Mathilde, bij deze nog mijn leeftijd voor in de tabel: ik ben 31.

Grappig dat je zo was weggelopen haha, wisten je collega's vast ook niet wat ze zagen.

Ik heb inmiddels ook al 5 tests gedaan pff haha, laatste gisteren, toen was ik 4+5. Wel donkerder dan die daarvoor (met 4+1) maar kan dan ook niet per se zeggen dat het n knalstreep was.
Ach ja, meer doen dan afwachten kunnen we toch niet doen...
Nog even aanvulling, zojuist telefonische intake gehad met Moeders voor Moeders. Waarschijnlijk komen ze volgende week het eerste kratje brengen en dan kan ik gaan beginnen met inzamelen :yes:
Ben benieuwd hoe onze twee kids reageren op de flessen..

Zijn er nog meer die mee (gaan) doen met MvM?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie (prille) zwangerschappen :) ! Ik zou zelf ook graag meeschrijven! Volgens de (online) rekentools ben ik half juli uitgerekend maar ik weet dat ik een late eisprong heb gehad (door testen) dus ik denk dat het meer richting tweede helft juli zal gaan. Ik ben 29 en vriend (verloofde, maar corona) 35.

Ik herken heel veel van de eerste kwaaltjes die jullie beschrijven haha, hier een enorm opgeblazen gevoel (steeds erger naar de avond toe), slecht slapen en major moodswings :clown: . Gelukkig niet misselijk en voel me verder fit.

@ nalala, ik ontvang eind deze week de flessen van MvM, benieuwd hoe dat gaat zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat kwaaltjes betreft: mijn borsten zijn wat gevoelig en een te lege maag voelt nu wat vervelend. Gelukkig is dat laatste snel op te lossen met een eierkoek of stukje ontbijtkoek. Ook zijn mijn dromen intenser en vreemder geworden (geen nachtmerries, gelukkig).

Ik heb afgelopen vrijdag getest met een test waarbij je eigenlijk pas na 3 minuten zou moeten aflezen. Was niet nodig, hij knalde binnen 30 seconden al overduidelijk positief! Meer testen ga ik niet doen, daar kan ik alleen maar onzeker van worden. Mocht het dan toch misgaan, merk ik het ook vanzelf.

Mijn partner vind het ook wel heel spannend en leuk. We zijn meteen begonnen aan namen zoeken, het blijkt dat we een nogal verschillende smaak hebben dus dat wordt nog wat :proud:

Hoe staan jullie partners erin (indien van toepassing natuurlijk)?
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwen!! Grappig om te lezen die mood swings haha.

Mathilde dan zou ik volgens mijn eigen berekening 6+3 zijn, nog wel heel vroeg dus.

Wat goed dat een aantal zich hebben aangemeld bij moeders voor moeders! Ik had in mijn aanmeld vragenlijst ook aangegeven dat ze me konden bellen, dus wellicht volgt dat deze week nog.

Olijfje leuk van je partner. Voor hen is het ook gek want zij voelen niks en moeten maar afwachten wat er bij jou daarbinnen gebeurt. Mijn partner is super enthousiast en blij, heel erg leuk om te zien. Maakt mij dan ook weer nog meer enthousiast haha. Hij was ook degene die er al veel langer klaar voor was. De namen zijn we overigens dit weekend al over eens geworden hahaha. Ieeeets te voorbarig :lol:
Alle reacties Link kopieren
nalala schreef:
17-11-2020 13:25
Nog even aanvulling, zojuist telefonische intake gehad met Moeders voor Moeders. Waarschijnlijk komen ze volgende week het eerste kratje brengen en dan kan ik gaan beginnen met inzamelen :yes:
Ben benieuwd hoe onze twee kids reageren op de flessen..

Zijn er nog meer die mee (gaan) doen met MvM?
Ik heb me halverwege vorige week wel opgegeven maar nog niks van ze gehoord... hoe lang duurde het voordat je de intake kreeg?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om mee te lezen hier, dank voor het welkom allemaal!
Ik ben uitgerekend op 27 juli.
Ik heb de afgelopen dagen ook al 4 testen gedaan :$ vooralsnog lopen ze netjes op.
Hier ook intensere dromen, had het nog niet gekoppeld aan het zwanger zijn!

Mathilde, dat is idd 1 dag achter mij! Ik moest lachen om je verhaal van weglopen bij collegae. Ik ben arts (niet quoten aub) dus ik heb het op werk al moeten vertellen, want rontgenfotos en bepaalde operaties zitten er niet meer in voor mij.
Nalala, ik doe niet mee aan MVM. Ik denk trouwens dat je onzekerheid niet uniek is hoor, ik ben hier ook best onzeker of dat de embryo blijft plakken. Ik heb er een handje van op zoek te gaan naar statistieken voor wat houvast. Haha
Nolatje, ik wist niet eens dat dat kon eerder al, bij mij zei de verloskundige liever niet eerder omdat er dan kans is op nog geen hartje?
Lapjeskat, hier een hele enthousiaste vriend (nog voor 2 weken, op 4 december gaan we trouwen voor de wet, had eigenlijk een gigantisch feest moeten zijn, maarja covid. Hopelijk volgend jaar!). Hij heeft er ontzettende zin in en is heel lief voor me, al is ie dat altijd eigenlijk wel, hij is fantastisch :heart:

Wat betreft namen; een jongen zijn we al over uit. Het wordt de engelstalige roepnaam van zijn vader (omdat ik engelstalig ben). Zijn vader is onlangs overleden en we waren heel hecht met hem, dus ik vind het een fijn idee hem te vernoemen. Voor een meisje zijn we er nog niet over uit; we hebben 2 namen die we beiden heel mooi vinden, maar voor mij staat de ene op 1 en voor hem de ander. Een naam is heel klassiek en een vernoeming naar mijn oma, de andere is wat vreemd misschien, als je hem voor de eerste keer hoort. Vandaar dat ik twijfel, al vind ik het prachtig.
Jullie al uit over namen?
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven