Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@phloxx, was het lastig om het al op werk te vertellen? Hier werk ik ook in de zorg maar in de ICT dus ik houdt het nog even voor me.

@namen, hier zijn we druk aan het swipen in de Charlie's namen app. Qua stijl zijn we eruit, exacte naam nog niet (wel duidelijke voorkeuren).

@olijf, was je cyclus nu ook langer dan normaal of heb je altijd een latere ovulatie? Dat toenemende opgeblazen gevoel in de avond herken ik heel erg. Dan zit ik soms zelfs met mijn broeksknoop over.

@partner, man is hier erg enthousiast en we zijn samen druk aan het fantaseren.

@nola, ik ben wel een beetje jaloers op jouw vroege echo. Wachten duurt lang... Nog 3 weken die is zo om toch?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Gezellig druk wordt het hier :-)

Leuk dat er al zoveel met de namen bezig zijn. Daar zijn wij nog niet mee bezig. We hebben ook verder nog niemand ingelicht.
Sowieso waren we daar vorige keren laat mee; toen eerst die miskraam gehad en van beide kanten van de familie zo weinig steun ontvangen, dat ik daar erg veel last van had en het liever stil hield.

Geen bloedverlies meer vandaag, dus dat is fijn. Wel af en toe last van m'n buik, maar geen misselijkheid ofzo. Met de zwangerschap van zoon en dochter was ik heel misselijk, spugen iedere dag, tot ruim over de helft van de zwangerschap.

Morgen maar eens de vk bellen, ben benieuwd of ik moet wachten tot 7/8 weken, of eerder mag komen vanwege recente miskraam. Dat was de vorige keren wel, voor mijn geruststelling zeiden ze toen. Morgen maar eens horen.
1x is genoeg :-?
anoniem_6463b692a75b8 wijzigde dit bericht op 17-11-2020 19:28
Reden: Dubbel
97.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oooh bijna iedereen heeft ook al een afspraak staan in de tabel! Ik heb nog niet gebeld, ik denk dat ik tot donderdag of vrijdag wacht omdat ik best wel vroeg getest heb. Ik moet eerst ook eens even kijken wie ik moet bellen.. VK of HA. In verband met complicaties vorige keer moet ik vanaf begin bij de Gyn onder controle, maar weet eigenlijk niet zo goed wie me door moet verwijzen. Ik denk dat ik eerst de HA maar bel, die kent de hele voorgeschiedenis ook.
Alle reacties Link kopieren
Nalala wat goed, MvM! Ik heb dat bij de eerste zwangerschap gedaan. Duurde bij toen wel 2 weken voordat ze contact opnamen (neweve). Uiteindelijk de hele 16 weken volgeplast. Nu zit ik over een maand middenin een verhuizing en verbouwing, dus echt totaal niet praktisch.

Welkom en gefeliciteerd Olijfje! Ik zet je zsm in de tabel, maar laat wel even de uitgerekende datum open. Dat hoor je hopelijk snel genoeg :)

Phloxx Dan snap ik dat je het nu al verteld. En bijna trouwen joh! Straks een groot feest met een baby hopelijk 🥳

Fijn Lisedor geen bloedverlies meer! Wat naar dat je familie geen steun was... Dat zijn wel de eerste van wie je dat hoopt.

namen denken we wel over na als het goed gaat. Mijn man vindt het allemaal nog steeds erg onwerkelijk, net als ik, al hebben we er al 2. Eerst die 8 wekenecho!
Schattig om te lezen hoe jullie partners erin staan :)

Hier met precies 8 weken een echo, dus 15 december. Toch fijn om iets te hebben om naartoe te leven :)
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden! Leuk dat dit topic er is. Zat stiekem ook te wachten, maar durfde hem niet aan te maken ;)
Wil je mij toevoegen aan de tabel Mathilde?
Ik ben 28, vriend is 32, en het wordt ons eerste kindje. UD is volgens een mede-forummer 28 juli :) Ik had zaterdagochtend een licht positieve test, morgenochtend ga ik het nog een keer doen en dan als het goed is de verloskundig bellen.

Ik was in ronde 1 zwanger, kreeg toen bij 6,5 week een miskraam, en raakte vervolgens weer gelijk zwanger. Dat is dus nu.
Hoop heeeel erg dat deze blijft plakken. Had eigenlijk verwacht dat ik er voorzichtig in zou staan en niet gelijk bij een uitgerekend in topic zou willen... Maar hier zijn we dan toch! Ik zal later alle berichtjes even goed doorlezen ^^
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
En nóg een meeschrijver!

Test is van vanochtend en het heeft allemaal even geduurd, daarom nog wat moeite om het te geloven. Ik denk dat ik na een tweede test (morgen maar eens doen dan) pas de HA en VK durf te bellen, al was het vanochtend knalpositief...

Precieze termijn vind ik dan ook lastig te zeggen, omdat mijn cyclus niet regelmatig was en voor zover ik ovulatietesten gedaan heb waren die negatief (misschien doe ik iets daarmee niet goed, hahah). Ik vermoed dat ik in dit topic goed zit desondanks, we'll see.

Ik ben zelf 30, man 48, zou eerste kindje zijn. Mijn man is super enthousiast en ook meteen een beetje naar namen gaan kijken, zelf ben ik nog niet zo ver... Gelukkig heeft hij ook begrip voor mijn onzekerheid in deze :)

Qua klachten echt wel misselijk zowel ochtend als middag sinds een paar dagen, en gevoelige borsten (toch wel anderhalve week ofzo). Daarnaast wat minikramp. Ik ervaar die dingen voorlopig als geruststellend, laat die HCG maar voelen ;)

Goed dat jullie MvM noemen, dit kende ik nog niet! Zal eens wat info zoeken.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben helemaal bij. Allereerst gefeliciteerd iedereen! :yes:
Wat leuk dat we een mix hebben van 1e, 2e, en 3e kindjes.

Klachten/symptomen: hier nog niks noemenswaardigs te bekennen, behalve dat ik de avond voor ik ging testen (zaterdagavond) last van onderrug en buik had. Dat is al weggeëbd. Ben overdag een beetje moe en slaap niet top, maar ik weet niet of dat per se door de zwangerschap komt.

Namen: Wij hadden bij de eerste zwangerschap al een jongens en een meisjesnaam, daar waren we vrij snel over uit. Ik wil wel voor zowel jongen als meisje nog een plan B. Voor het geval iemand in onze omgeving een naam kaapt ;)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Leuk, welkom weer nieuwelingen!

Neweve, ik heb er niet al te veel over na gedacht omdat ik wist dat het gewoon meteen moest, gelukkig kreeg ik hele fijne reacties! Maar had fijner geweest het nog even tussen ons te kunnen houden.
Liselore, logisch van je voorzichtigheid, maar de kans is echt gewoon het grootst dat het goed gaat, ik duim voor je! Aviendha, zelfde geldt voor jou natuurlijk.
Mathilde, grappig, zelfs met de echo loop je precies 1 dag na mij! Super toevallig.

Meteen een vraag: horen buikkrampen erbij? Ik heb al een week buikkrampen, lichter dan bij ongesteldheid maar wel de hele tijd zeurderig op de achtergrond aanwezig. Vanavond ook lage rugpijn erbij. Mijn testen lopen mooi op maar ik merk dat ik er onzeker van word, ik weet niet of het hoort?
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx ik herken die krampen wel een beetje, en lees iig dat dat er zeker gewoon bij kan horen. Er gebeurt dan ook best een hoop in dat gebied ;)
De lage rugpijn herken ik niet zo maar heb ik wel van andere zwangeren teruggehoord. Op zich geen reden tot zorg heb ik begrepen.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx wat leuk en spannend dat je binnenkort gaat trouwen! Gefeliciteerd alvast.

MvM hierover kreeg ik een folder van de verloskundige en ik ben daarna even verder gaan googelen. Ik vind het een mooi initiatief maar ik ga er niet aan meedoen, gezien er ook hier een verhuizing op de planning staat en ik vind dat ik al teveel aan mijn hoofd heb. De volgende keer dan, misschien.

Vertellen doen we aan de familie met Kerst. Live als het kan, via videobellen als het niet kan. Dit vonden we wel een leuk kerstcadeautje :-D . Op werk pas later, ik werk in de IT en al sinds maart volledig thuis. Zolang er niets te zien is (en ik er niet ziek van ben) hoeft het van mij niet zo. Ik zat te denken aan de termijn van 16 weken ongeveer.

Namen Ik zag hier Charlies namen app genoemd worden, daar had ik nog niet van gehoord. Gisterenavond hebben we die allebei gedownload en zijn we fanatiek gaan swipen. En zowaar: er is exact 1 jongensnaam die we allebei heel leuk vinden, en 3 meisjesnamen! Nu maar hopen dat het geen jongenstweeling wordt :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@phlox, hier had ik ook wat krampjes. Die zijn inmiddels weg. Maar volgens mij hoort het erbij.

@fietser, welkom en ook gefeliciteerd! Hier is het na 1,5e week ook nog steeds niet helemaal ingedaald. Gisteren zelfs nog een test gedaan om te zien of die echt positief was (niet te ontkennen knaller).

@avienda, ik lees af en toe mee in het september topic. Ik hoop dat deze blijft plakken. Voelt het nu anders dan de vorige zwangerschap?

vertellen wij gaan het weekend na de echo (mits de echo goed is) een rondje doen langs ouders. De rest vertellen we het met kerst (waarschijnlijk via videobellen).
Een van onze goede vrienden weet het al, wilde het dit weekend ook aan mijn beste vriendin vertellen maar die afspraak is verzet. Dus dat wordt later deze maand.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@ neweve, geen idee of mijn cyclus dit keer langer was, dit was de eerste keer dat ik ovulatietesten heb gebruikt dus weet ook niet of ik toevallig een laat ei had of dat dit altijd zo is :) . Wel was mijn cyclus in een ver ver ver verleden (voor start van jarenlang anticonceptie) altijd heel regelmatig 28 dagen..

mathilde: hou de uitgerekende datum voor nu maar eventjes op 17 juli :P
Het is overigens ons eerste kindje en we hebben 3 dec onze eerste echo!

Vertellen doen we denk ik op 5 december (mits een goede echo op 3 december) aan de opa's en oma's to be. Vriendinnen, collega's ed wacht ik liever nog een paar weekjes langer mee.

Namen zijn we nog niet zo mee bezig haha! Een meisje zijn we denk ik vrij snel uit, een jongen wordt een uitdaging die ik nog even lekker voor me uitschuif :nut: .
Alle reacties Link kopieren
Phloxx Ik had gelezen (google is mijn beste vriend, niet best) dat het hartje vanaf 6 weken klopt en je het dan kan zien, nog niet horen. Ik las hier op het forum dat er best wat vrouwen zijn die zo'n vroege echo hebben gedaan. Voor mijn eigen gemoedsrust zou dat wel helpen. Heb hem gewoon zelf gepland bij een echocentrum, kost 30 euro! Mooi dat jullie namen verwijzingen hebben, dat geeft de naam nog een extra dimensie! Over de buikkrampen: Ik heb dat eigenlijk sinds een week ook continu. Voor zover ik weet zijn dat symptomen die erbij horen. Het moet denk ik niet te erg worden, dat is misschien wel een minder goed teken.

Neweve ohhh ik heb nog nooit zo'n lange 3 weken meegemaakt!! Ik maak mezelf ook echt gek haha. Maar je zou dus eventueel bij een echocentrum kunnen kijken voor een vroege echo, als jou dat ook wat meer rust geeft!

Lisedor Oh wat fijn dat het bloeden is gestopt!! Hopen dat het zo blijft :hyper:

Aviendha jaaaa leuk je hier te zien!! :high5:

Fietsertje Gefeliciteerd! Spannend zeg, benieuwd hoe ver je daadwerkelijk bent!

Lapjeskat Super leuk om te vertellen met kerst! Op werk wacht ik inderdaad ook nog even mee hoor. Eerst zelf even genieten ;)

Hier hebben we het afgelopen weekend verteld tegen mijn ouders en schoonouders. Super blij dat we dat gedaan hebben want het was echt een emotioneel moment, vooral met mijn ouders. die zijn ZOOO blij. Echt leuk. Mijn schoonouders ook, maar hebben er al wat rondlopen dus dat is iets minder spannend. Zijn er ook nog een aantal onderweg. Met sinterklaas heb ik mijn schoonzusje getrokken en wil ik daar iets mee gaan doen zodat het kwartje gaat vallen. Uiteraard alleen als we een goede echo hebben gehad.. Dus dat wordt nog even spannend.

De dagen duren zo lang!! Aan de andere kant is het ook alweer woensdag, maar toch, ik ben ongeduldig en een piekeraar. Iemand tips om er wat minder mee bezig te zijn? Fijn om hier wel wat herkenning te lezen. Ik word ook zenuwachtig als ik even geen symptomen voel, vervelend is dat. Gister bij het sporten was ik snel duizelig en alles was zooo zwaar, bizar hoe snel dat gaat haha!
Alle reacties Link kopieren
sporten hardlopen ging hier gisteren echt niet. Zelfs met sterke sport bh had ik het idee dat mijn borsten alle kanten op vlogen... daarna dus een rondje kracht gedaan en dat ging verbazingwekkend goed.

klachten ik vind het bijzonder hoe ik me iedere dag weer net anders kijk te boeken. Opgeblazen gevoel in de avond is de enige consequente, de rest verschilt van dag tot dag. Ik ben igg blij dat ik niet al vroeg in de ochtend klaarwakker ben en dat de ergste krampen zijn afgenomen.

@olijfje, 3 december de eerste echo gaaf! Ik ben een beetje jaloers maar de eerste week van december ging sowieso niet (dan zit man in het buitenland).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Neweve: ik heb vorige zwangerschap tot 18 weken hardgelopen, toen ging mijn bekken en onderrug tegenwerken en ben ik over gegaan op fiesten/wandelen. De eerste weken ging het ook niet zo lekker trouwens omdat ik regelmatig misselijk werd tijdens het lopen.

Phlox: een beetje kramp hoort er bij. Je baarmoeder begint meteen al iets op te rekken maar vooral je darmen gaan plaats maken en die kun je voelen. De eerste weken kan het maar zo zijn dat je ineens een darmen buikje krijgt, die later weer verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!
Ik zou ook graag mee schrijven in dit forum. Ik had vanmorgen een positieve test. 1-2 weken zwanger stond er 🥰. Het is onze eerste keer. Heel spannend allemaal! De uitgerekende datum zou dan 29 juli zijn ongeveer.

Ik had gisteren en vanmorgen migraine, maar dat lijkt weg te trekken. Verder voel ik af en toe mijn borsten steken, maar verder voel ik me goed! Ik hoop heel erg dat dit zo blijft! Ik ga zo al jullie verhalen even lezen 😀
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 32
Welkom aan de nieuwe schrijvers :-)

sporten vorige keren ben ik gewoon blijven sporten, wel wat minder intensief maar gewoon lekker bezig.

wij hebben een echo op 9 december niet helemaal handig maar anders werd het nog later.

vertellen op het werk heb ik de dag na de echo een vergadering, en dan pas 6 weken later weer. Ik wil het graag alle collega's tegelijk vertellen, maar één zie ik alleen met vergaderingen. Dus na de echo licht ik mijn manager in en daarna het team.

Verder gaat het goed, geen bloedverlies dus dat stelt steeds meer gerust.
Ik sluit me ook graag aan!

Alvast voor de tabel: 36 jaar oud, 2e kindje, UD is voorlopig 22 juli, en de eerste echo gaat bij 7w plaatsvinden, op 3 december. Fijn Mathilde dat jij de eerste stap gezet hebt, ik zat ook al stiekem op deze thread te wachten ;-) .

De klachten die iedereen noemt zijn superherkenbaar: vermoeid, krampjes, intens dromen, zere borsten, vergeetachtig, vanmorgen flink uitgevallen tegen partner...

Meisjesnamen gaan we wel uitkomen, en we hebben iig 1 kandidaat voor jongensnaam. Verder gaan we er wel serieus mee aan de slag als we weten wat het wordt. Is toch makkelijker.

MvM belt hopelijk vanavond voor de intake, anders morgen.

Verder vind ik deze eerste periode erg spannend, zeker omdat ik nu een stukje ouder ben dan de vorige keer. Ben blij dat we al met 7w voor de eerste echo mogen. Denk dat bij het vroeg plannen wel geholpen heeft dat ik al 3 maanden een cyclus van precies 27 dagen heb. Hopelijk gaat alles goed, maar het wachten duurt zo des te langer!

Oh ja, sporten hoop ik net als vorige keer tot de laatste weken te blijven doen. Gelukkig had ik toen weinig klachten, en kon ik mijn oefeningen goed aanpassen.

En vertellen zou ik het liefst mee wachten tot ik zoveel mogelijk zekerheid heb, maar we gaan kijken hoe dat loopt. Vorige keer ging je het al vrij snel zien, en ik vrees dat dat nu nog sneller zal gaan :hihi:
anoniem_64c0d02a8d3f7 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 15:27
Reden: Even onderwerpen vet maken :-D, is wel overzichtelijker eigenlijk. En nog dingen vergeten, natuurlijk.
17.37% gewijzigd
En dan in de kerstvakantie kinderen inlichten en daarna ouders enzo.
Ben heel benieuwd, bijna niemand verwacht het :nut:
Lisedor schreef:
18-11-2020 15:22
En dan in de kerstvakantie kinderen inlichten en daarna ouders enzo.
Ben heel benieuwd, bijna niemand verwacht het :nut:
Vertellen is extra leuk als niemand het verwacht!!
Hebben jullie al een plannetje?
Nee, nog geen plannetje, niks concreets.
We denken dat we het "gewoon" door de kinderen laten vertellen.
Nog even bedenken hoe we het aan hun gaan vertellen, misschien kunnen we dat filmen en dat filmpje dan laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Mathilde, zou ik in het schema erbij mogen? Als ik de internetberekening aanhoud zou UD 16 juli zijn... maar zou nog wat kunnen opschuiven ;)

Hier: vandaag minidrupje bloedverlies (eenmaal roze afscheiding, eenmaal bruinig, verder gedurende de dag niks). Ik lees online dat dat er prima bij kan horen maar schiet dan toch in de stress, wat normaal niks voor mij is...
Is ook dit voor anderen hier herkenbaar?

Verder vandaag contact gezocht met verloskundige en huisarts na tweede knal positieve test. De misselijkheid is, naast diep gekoesterd als teken van HCG, ook wel heel lastig, concentreren op het thuiswerken is vrij moeizaam... En slapen ook een beetje (ligt denk ik aan druk hoofd, en ook een beetje aan voorkeur voor buikslapen icm gevoelige borsten..). Wordt vast beter.

Vertellen wachten we graag nog ff mee (met uitzondering voor mijn beste vriendin), ik denk dat met kerst wel mooi zou zijn om de ouders in te lichten (misschien echoplaatje in een lijstje onder de kerstboom leggen?) en kort daarna de rest.

Namen leuk dat die app meerdere mensen bevalt! Wil ik tzt ook wel eens met manlief uitproberen.

Sporten heb zelf tot nu toe gefietst (maar dat was voor de misselijkheid) en gewandeld (kan misselijk ook gewoon). Morgen mag mijn 'normale' sport weer; zwemmen :) heel benieuwd op dat lekker gaat! In niet-coronatijden doe ik ook volleybal, maar ik twijfel of dat zwanger ook nog lekker is om te doen. Heeft iemand daarmee ervaring uit eerdere zwangerschap evt?

MvM heb ik me ook maar meteen bij aangemeld, nog niks over gehoord verder.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!! Superleuk dat jullie meeschrijven! Volgens mij heb ik zo alles verwerkt in de tabel.
Het is even enorm druk met 2 kids, werk en een naderende verhuizing, maar ik probeer de tabel zo goed mogelijk bij te werken. Als wat meer duidelijkheid is over de uitgerekende data wil ik het voor de overzichtelijkheid ook nog even op volgorde zetten.
Reageren op mobiel is sinds vandaag trouwens wel echt frustrerend geworden, omdat ik voor elke pagina die ik open die idiote kutcookies moet accepteren. Dus dan kan het ook nog eens alleen als ik op mijn laptop zit...

Aviendha Extra spannend zo! En jouw aanpak had ik ook: had vrijdagochtend een lichte test, maar durfde gister pas de vk te bellen toen bleek dat de testen op bleven lopen.

Fietsertje :cheer: De vrouw met de grootste knaltest ever haha! Ben heel benieuwd hoe ver je bent! Heb je al een afspraak met de vk gemaakt? En bloed is heel stressvol weet ik uit ervaring. Het bleek bij mij een innestelingsbloeding, die mij wel (onterecht) 3 weken lang stress gaf. En heel eerlijk: ik ken genoeg succesverhalen waarbij bloedverlies was, maar ook miskraamverhalen waar geen bloedverlies was. Dat maakt deze hele periode gewoon onzeker. Het zijn niet voor niets de verlengde wachtweken :(

Ik volleybal ook! (Al ligt nu alles stil.) Ik ben bij de 1e doorgegaan tot 16 weken en bij de 2e tot 13 weken. Op een gegeven moment werd ik angstig en was ik gewoon een onzekere factor in het team. Toen ben ik gestopt en gaan wandelen en zwangerschapsyoga volgen. Volgens mijn dokter kan volleybal geen kwaad tot het moment dat de baby boven het bekken uitkomt. Ik vond dat persoonlijk lastig inschatten, maar bespreek dit ook echt met je vk tzt!

Phloxx Verrek haha. Ik mocht trouwens ook maandag, maar dan had ik alleen gemoeten en dat wil ik echt niet. Behalve als het wegens corona echt niet anders kan natuurlijk, maar dan heeft het een betere reden dan dat mijn man gewoon niet kan ;).
Ik heb zo nu en dan last van lichte buikkrampen, maar láng niet zo erg als bij de 1e zwangerschap. Je baarmoeder moet even opgerekt worden ;). Die van mij is al voorgerekt haha

Lapjeskat Die opmerking over die jongenstweeling :hihi: :hihi:
En wat je zegt over combi verhuizing en MvM snap ik. Ik vind het totaal niet praktisch, maar past inmiddels ook niet meer in mijn hoofd. Die gaat dan overlopen. Heb er al een keer aan meegedaan, het is nu even goedzo. Behalve als er echt wordt opgeroepen wegens een tekort aan HCG voor fertiliteitstrajecten, dan wel. Bij mijn 2e zwangerschap hadden ze teveel aanmeldingen, dus was het blijkbaar even niet nodig.

Nolatjee Wegens bloedverlies tijdens mijn eerste zwangerschap mocht ik eerder komen en zag ik met 6 weken een duidelijk hartje. Het kan zeker, maar als het niet zo is, is er nog geen man overboord. Daarom doen ze het het liefst vanaf 7 weken, just to be sure.
Zo leuk dat vertellen aan je familie!! Kan ook genieten van die YouTubefilmpjes haha. Veel plezier met de voorpret voor de surprise!
En tips om piekeren tegen te gaan heb ik niet, behalve lekker druk blijven met vanalles. :bonk:

Fijn Lisedor, dat je geen bloedverlies meer hebt gehad!

Hier gaat het best prima. Ik slaap wel onrustiger, mijn stoelgang doet wat moeilijker (sorry) en met name in de ochtend is mijn eetlust ver te zoeken. Trappen lopen is echt een ding, ik ben snel buiten adem en duizelig. Ik moet wel goed opletten dat ik niet teveel afval en eet vooral vaker iets kleins. Vind het nog steeds, ondanks dat ik het al 2x ben geweest, onwerkelijk en zo spannend.
Ik wil het ook vertellen met kerst denk ik. In ieder geval de schoonouders, want mijn moeder komt een dag na de vitaliteitsecho langs. Weet niet of ik dan kan wachten tot kerst hoor ;-). Ben ongelooflijk benieuwd naar de reactie, want ze gaan dit echt totaal niet verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven