Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad flink irritant al die cookiemeldingen!

Ik had vandaag mailcontact met VK van praktijk bij mij in de straat, ze belt morgen voor korte intake en plant dan een afspraak. Omdat ik per mail vervolgens ook alvast dat minibeetje bloedverlies aangaf, belde ze vanavond direct op om in elk geval dat met me te bespreken opdat ik er niet 's nachts van wakker zou liggen; op basis van de hoeveelheid geen reden tot zorg, zou het meer en helderrood worden en/of flinke krampen erbij dan weer contacten, maar ze verwachtte dat het weer gewoon zou afnemen en dat het aan de plots beter doorbloede baarmoedermond zou liggen. Wel heel lief dat ze daar 's avond direct voor belde, geeft wel meteen vertrouwen in de mensen daar :) benieuwd wanneer een echo zou kunnen, dan is ook die termijn pas duidelijker denk ik. Maar ik heb het vooral nodig een kloppend hartje op beeld te zien voor ik echt wat van de zwangerschap durf te geloven denk ik ;)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Neweve qua fitheid/algemene lichamelijke gesteldheid voel ik me precies hetzelfde. Een paar kleine dingen zijn anders; zo heb ik nu geen innestelingsbloeding gehad. Hopelijk blijven überhaupt alle soorten bloedingen lekker weg, tot de bevalling. En had lichte rugpijn. Maar goed, zit pas op 4 weken dus er zullen vast nog wel klachten komen.

vertellen met kerst zou ik 9/10 weken zijn, dan wil ik het wel vertellen. Maar niet met toeters en bellen. Voelt niet goed (dat vond ik ook al voordat ik een mk heb gehad). Daarvoor zou ik echt tot 12 weken willen wachten. Dus zien wel even hoe het loopt.

Fietsertje helaas heb ik dus niks positiefs te zeggen over bloedverlies, maar dat is echt bij iedereen anders. Er kunnen legio redenen zijn, waarvan de meesten onschuldig. Fijn dat je zo'n lieve verloskundige hebt. Zo toevallig, de mijne zit ook in de straat en belde me op een zondag om te vragen hoe het ging.

Mathilde ik heb 15 december de eerste echo :)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Was al een meelezer, maar nu een account aangemaakt. Ik heb vrijdag positief getest, nu 4w3d zwanger van de tweede. Weer even spannend als de eerste keer! 10 december is onze eerste echo.

Buikkrampen had ik tot een paar dagen terug ook, vandaag nog niet.. Iets gevoeligere borsten, en verder eigenlijk nog vrij weinig klachten.
fietsertje ik had van de week ook wat bloedverlies, dus herken je onzekerheid.
In september heb ik een miskraam gehad, die begin met licht bloedverlies en bleef aanhouden bij ieder toiletbezoek. Deze keer was het 2x een mini-beetje.
Als het niet doorzet zou ik denken dat het goed zit (zeg ik nu ook tegen mezelf). Lief dat je vk daar voor belde!

mathilde bij jouw verwachten ze het dus ook niet, leuk! Hoe oud zijn je oudste kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Zenuwslopend lijkt me dat zeg, bloedverlies.. Hoeft helemaal niks te zijn natuurlijk, maar het liefst heb je het gewoon niet.

Lijkt me ook heftig als je een miskraam hebt gehad, dan zijn deze eerste weken al helemaal spannend denk ik..
Hallo allemaal,
ik ben Marieke, en schrijf ook hier graag mee. Ik heb gisteren en vanochtend positief getest, het voelt nog erg pril, maar ik geloof erin ;) Het is ons eerste kindje, zijn we sinds mei mee bezig dus erg fijn als het nu echt zo is! Volgens een website zou ik dan op 23 juli zijn uitgerekend, dus kun je mij toevoegen aan de tabel Mathilde?

Leuk om te lezen hoe jullie tot nu toe reageren op de positieve test, oa met verloskundige al... ik woon in Denemarken en op de website van mijn huisarts stond dat ik vanaf week 9 langs kan voor een afspraak, dus dat worden nog een paar lange weken wachten :-?
Edit: ik ben 30 jaar oud :)
Goedemorgen!

Wow wat wordt er toch altijd snel en heel geschreven op dit soort topics. Super leuk en gezellig! Alleen ik kan het soms niet altijd goed bijhouden dus misschien reageer ik op sommige dingen per ongeluk niet, sorry alvast daarvoor.

Welkom en gefeliciteerd aan de nieuwen!!

MvM: duurde bij mij ook een week hoor voor ik gebeld werd voor een intake, die had ik afgelopen dinsdag. Daarin afgesproken dat we a.s. maandag weer contact hebben om een afspraak te maken voor die week dat de flessen gebracht worden.

Ik heb gisteren nog een Clearblue Wekenindicator gedaan, 3+ jeeej, toch weer wat zekerheid ;).

Namen: niet makkelijk! Die van onze twee kinderen beginnen met dezelfde letter. Zou ik voor de 3e ook weer leuk vinden, maar lastig om nog een mooie naam met diezelfde letter te vinden, zeker voor een jongen vind ik.

Vertellen: weet ik nog niet zo goed... 10 december 1e echo met 8 weken. Termijnecho zal ergens tussen 10 en 12 weken zijn. Ik hoop dat dat misschien net in de week van kerst kan, dan kunnen we het met de kerst vertellen. Maar ik wil het sowieso wel eerst aan de kinderen vertellen en hen ook 1 of meerdere dagen de tijd geven om zelf aan het idee te wennen.

Bloedverlies: niet leuk :(. Had ik bij de eerste ook rond 5 weken, zat he-le-maal in de stress. Maarrr is helemaal goed gekomen gelukkig. Ik hoop bij degenen die het nu meemaken dat het ook goed komt!!
Zie trouwens dat ik qua leeftijden van onze kinderen zo ongeveer precies tussen die van Mathilde en Lisedor inzit, ze zijn 4 en net een week 6 :). Ze schelen nog geen twee jaar, dus dat is wel even een verschil met deze baby. Die zal bijna 5 jaar schelen met de jongste.

Echt leuk zo'n mengeling aan hoeveelste zwangerschap het is bij iedereen, en hoe oud de kinderen zijn van degenen die er al hebben!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Een topic voor zwangeren waar ik in mee kan schrijven.

Ik ben 20 juli uitgerekend volgens mijn eigen berekening :-D
9 december is mijn eerste echo en intake bij de verloskundige. Verder is dit mijn eerste kindje en zwangerschap, dus alles is nog helemaal nieuw voor me. En ik ben 31
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier nog meer mensen met een medische zwangerschap trouwens? Hier wel, ivm diabetes tijdens de vorige zwangerschap. Vind het daardoor wel extra spannend!
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk schreef:
19-11-2020 09:56
Zijn hier nog meer mensen met een medische zwangerschap trouwens? Hier wel, ivm diabetes tijdens de vorige zwangerschap. Vind het daardoor wel extra spannend!
Ja ik ben ook medisch. Ik heb een hoge bloeddruk (sowieso al) en vorige zwangerschap eindigde dat op de IC met ernstige PE en vroeggeboorte. Ik zal nu dus onder strenge controle komen met medicatie.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd nieuwe meeschrijvers!

Puzzelstuk en JanewayDat lijkt me ook spannend als je vanaf het begin al niet (min of meer) zorgeloos in je zwangerschap kan staan. Ik hoop voor je dat het meevalt dit keer!

In mijn omgeving heb ik ook wat niet zo zorgeloze zwangerschappen gezien. Daarom heb ik besloten om oogkleppen op te zetten mbt wat er allemaal mis kan gaan en zo lang ik mij goed voel lekker plaats te nemen op mijn roze wolk. Als ik er dan een keer afdonder heb ik in ieder geval een leuke tijd gehad.

Nalala Wat leuk, alle kinderen een naam met dezelfde beginletter! Dat lijkt me wel een uitdaging. Wij hebben juist het tegenovergestelde in gedachte: alle gezinsleden juist een verschillende voorletter. Al denk ik dat we die voorwaarde er best uitsmijten als er ineens een naam langskomt die we allebei fantastisch vinden.

De afgelopen dagen heb ik ook wat onderzoek gedaan naar wat ik wel en niet moet eten en drinken. Blijkbaar is het goed om wekelijks vette vis te eten. Normaal eet ik dat niet, want ik vind vis niet zo lekker al eet ik het wel als iemand het met liefde heeft klaargemaakt. Dus ik had tegen mijn man gezegd dat we de komende tijd dus wekelijks zalm of makreel konden gaan eten. Hij blij, want hij is wel dol op vis. En hij had het ook echt goed gemaakt, maar ik kreeg het echt niet door mijn keel heen (kokhalzen etc). Dat gaat hem dus echt niet worden. Nu heb ik dus maar wat visoliesupplementen gehaald, dat zou ook moeten werken.
Ik dacht van tevoren dat ik de filet americain het ergste zou gaan missen, maar het blijkt dat ik niet meer ongebreideld zwarte of groene thee zou moeten drinken. 2 koppen mag, maar meer wordt afgeraden en normaal gesproken leut ik zo een liter thee per dag naar binnen uit de thermoskan. Van veel kruidenthee wordt ook afgeraden om er veel van te drinken, dus uiteindelijk kom ik uit op muntthee en gemberthee voor het grootste deel van mijn dagelijkse vochtinname. Al heb ik dat er natuurlijk wel voor over.
delapjeskat wijzigde dit bericht op 19-11-2020 10:34
Reden: .
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Lapjeskat: let op dat makreel juist niet mag omdat het een roofvis is (veel kwik).

Het is weer een heel gedoe met bijhouden wat je wel en niet kan eten, met diabetes blijft er helemaal weinig over! Maarja, heb het er graag voor over natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwelingen, ook jullie gefeliciteerd!

Ik reageer later wat uitgebreider, maar wil in ieder geval meegeven. Je hoeft niet op alles te reageren. En egoposten mag (dus als je even wilt spuien positief of negatief, gewoon doen).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Tip: ZwangerHap. Een app van het voedingscentrum waar je super makkelijk kan vinden wat je wel en niet mag eten!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Het is hier al aardig druk!! Lees alles mee maar op alles reageren op mijn telefoon is een uitdaging haha.

Lapjeskat thee verbaasde ik me ook over ja!! Ik ben nu maar naar kamille en rooibos overgestapt, met gember. Dat schijnt dan weer tegen misselijkheid te helpen ofzo.

Jane en puzzelstuk ah dat is wel naar om van te voren te weten. Misschien is het voordeel dat je extra in de gaten wordt gehouden. En dan hopen dat deze keer voorspoedig verloopt uiteraard!! :-D

Ik ben gister gebeld door Moeders voor moeders maar zat in een call voor werk dus kon niet gelijk de intake doen. Als het goed is bellen ze vandaag terug!

Ik heb overigens zo goed als geen klachten, dus daar maak ik me nu een beetje zorgen over.. dit worden laaaange weken haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh die app is wel handig! Ik zag dat er ook al weer dingen anders zijn dan 3 jaar geleden... verwarrend hoor..
Alle reacties Link kopieren
Het is een te druk topic geworden om om ieders stukje persoonlijk te reageren, sorry daarvoor, wel supergezellig om met zoveel te zijn!

Dank voor de zwangerhap tip, ik wist dat zoiets bestond maar niet hoe het heette, toch wel heel handig.

Vanochtend bij de huisarts geweest die gelukkig uitsluitend dingen vertelde die ik al wist (ben zelf arts, wat hij geloof ik met regelmaat vergeet en dat is prima).
Vanmiddag telefonische intake met VK gehad, en echoafspraak gekregen op 3 dec omdat we samen gokken dat dat 8 weken is. Heel spannend, gelukkig mag man mee.

Verder geen bloedverlies meer gehad, als het inderdaad bij dat minibeetje blijft ben ik voor nu weer wat geruster. Straks voor het eerst in paar weken weer zwemmen (hopelijk zonder misselijkheid) :)
Wel heul moe inmiddels, maar dat is vast voor velen herkenbaar?
fietsertje89 wijzigde dit bericht op 19-11-2020 22:58
Reden: Typo's
0.24% gewijzigd
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Fijn geen bloedverlies meer fietsertje!!

lapjeskat ze hebben allebei wel verschillende 2e (en eentje zelfs nog 3e) letters hoor, zodat het met post niet verwarrend is ;).

Qua eten en drinken wat niet meer mag heb ik tot nu toe geen moeite gelukkig. Voorheen dronk ik al gauw 2 tot 4 koffie per dag, maar eigenlijk heb ik nu na 1 prima voldoende. En alcohol drink ik sowieso al heeel zelden dus ga ik ook niet missen. Straks een lekker cappuccino en tiramisu met kerst dan weer wel ;).

Het valt me gisteren en vandaag op dat als ik eind vd dag moe begin te worden, mijn buik zeer doet bij bewegen en mijn liezen trekken. Is dat herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
nalala schreef:
19-11-2020 16:51
Fijn geen bloedverlies meer fietsertje!!

lapjeskat ze hebben allebei wel verschillende 2e (en eentje zelfs nog 3e) letters hoor, zodat het met post niet verwarrend is ;).

Qua eten en drinken wat niet meer mag heb ik tot nu toe geen moeite gelukkig. Voorheen dronk ik al gauw 2 tot 4 koffie per dag, maar eigenlijk heb ik nu na 1 prima voldoende. En alcohol drink ik sowieso al heeel zelden dus ga ik ook niet missen. Straks een lekker cappuccino en tiramisu met kerst dan weer wel ;).

Het valt me gisteren en vandaag op dat als ik eind vd dag moe begin te worden, mijn buik zeer doet bij bewegen en mijn liezen trekken. Is dat herkenbaar?
Ja, vooral mijn liezen krijg ik eind van de dag echt last van. Verder gaat mijn buik gedurende de dag steeds meer bolstaan en heb ik eind van de avond een heel aanwezige buik. Icm mijn avonddiensten is dit wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk vandaag ook dat ik last krijg van mijn liezen en onderbuik tijdens het bewegen, dus dat herken ik wel! En in mijn pauze voelde ik me ook meer kapot dan anders. Ik werk op een medisch kinderdagverblijf en ben dus veel in beweging met peuters en kleuters. En wat ik vervelend vond was het gevoel dat ik steeds een bloedneus kreeg en elke keer als ik bukte kreeg ik daar druk op. En het bloedde niet. Maar ik ben niet verkouden ofzo (dacht ook Corona?) Hopen dat dit morgen beter gaat.

En dat niemand om je heen op het werk dit nog weet is best lastig. Hoop dat ik het in januari mag vertellen en niemand dan nog iets door heeft gehad 🙈

Ik heb me online ingeschreven bij de VK en MvM. En dat is nu afwachten..
Bij ons was het de eerste keer raak, hadden we totaal niet verwacht. Als de eerste echo goed is willen we het kerst aan de families vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Buik en liezen, check. Ik heb aan het eind van de dag ook echt een beetje een buikje, ik lijk wel zwanger. O wacht... :biggrin:

Voordeel van thuiswerken is dat ik de middagpauze kan gebruiken om tussendoor even kort te slapen. Verfrissend was dat!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic ik heb alle reacties inmiddels gelezen. Ik ben 26 en nu 4weken+5dagen zwanger van ons eerste kindje.

Deze week heb ik al de huisarts en gebeld met de verloskundige. De eerste echo staat gepland op 9 december. Ik ben uitgerekend op 25 juli 2021. Verder heb ik op advies van vk visolie gekocht, wat ruiken die dingen sterk zeg...
Oja en ik heb mij aangemeld voor moeders voor moeders.

Ik heb verder geen klachten op pijnlijke borsten na en voel me ontzettend goed.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, wat een activiteit!

@jane en puzzel, lastig dat jullie medisch zijn. Al geeft het misschien ook wel rust dat het vanaf het begin duidelijk is.

@amber welkom!

thee ga ik hier ook het meeste missen. Ik dronk al max 4* koffie per week dus dat is te overzien. Thee is een mix van kruiden, wit en rooibos. Vind het lastig daar streng op te zijn want voldoende drinken vind ik net zo belangrijk. Op werk heb ik wel een waterfles maar ik waardeer het warme van thee wel.
We hebben ook vaak cola in huis. In plaats van cola drink ik nu bubbelwater met munt of fruit.

@nalala, dat had ik vorige week heel erg. Dan zat ik s avonds met mijn broeksknoop open op de bank omdat ik me opgeblazen voelde met wat krampjes. Nu geen last meer van. Nu nog steeds bij vlagen moe (en op andere momenten weer klaarwakker (gister toen ik naar bed wilde bijvoorbeeld...)).

Ik heb hier het idee dat ik misselijk wordt als ik meerdere uren niks heb gegeten. Maar misschien beeld ik me dat in. Ik probeer dus wat vaker iets tussendoor te eten. Mijn mandarijn was in mijn tas helaas verander tot mandarijnen sap dus dat ging vanmiddag weer mis.

mvm hier ook vandaag gebeld, precies toen ik in een meeting zat dus ze belt vanavond of morgen terug.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Fijn om met zoveel te zijn, erg prettig met aanspraak en gevoel dat ik hier niet ‘alleen’ in zit (ja m’n vriend is er ook en erg begrijpend enzo, maar toch ;) ), zeker omdat ik graag wat wil delen maar tegelijkertijd juist aan onze vrienden en bekenden het niet te snel wil vertellen. Mijn schoonmoeder was al erg blij in ieder geval :)

Oef, ik hoopte juist dat alle niet-zwarte thee wel helemaal oké was, ik wilde een vervanging zoeken voor mijn koffie fix. Ik heb daarmee een paar maanden geleden bewust geminderd maar dat effect was alweer weg. Gelukkig dat rooibos dan wel oké is, nu nog een betaalbare plek vinden om het te kopen, het is hier niet zo bekend als in Nederland, helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven