Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lapetit, het gaat vooral om de cafeine in thee (en koffie). Een kop koffie heeft ongeveer 80mg, zwarte en groene thee 25, witte 10 en kruiden en rooibos 0mg. Ik las ergens dat je 1 kopjes koffie mocht dus dat is ongeveer het dubbele aan zwarte thee. Dan nog afwisselen met wat rooibos.
Ik las zelfs ergens de tip om het zakje opnieuw te gebruiken, het eerste kopje uit een zakje bevat namelijk het meeste caffeine. Je kan dus ook het eerste kopje niet opdrinken en dan opnieuw een kopje zetten :rofl:
Maar goed, ik let er wel wat meer op maar vind het ook belangrijk dat ik voldoende vocht binnenkrijg dus probeer ook weer niet te strikt te zijn. (Itt tot alcohol/rauw vlees enzo)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
medisch ik val denk ik ook onder "medisch" met zwangerschap.
Vorige (voldragen) zwangerschappen eindigden beide in hoge bloedruk, zwangerschapsvergiftiging. Ook bij beide ingeleid. Ik ga eens navragen wat de kans daarop nu is.

Maar vooral medisch omdat er bij mijn man een genetische afwijking in de familie zit. Hij is zelf drager hiervan. Zoon heeft het ook, dochter is drager. Zoon heeft last van adhd, autisme, skeletafwijking en een hartafwijking.
Wij hebben ervoor gekozen om na de zwangerschap verder onderzoek te laten doen of het kindje het heeft.
Ik dacht eerst tijdens de zwangerschap, maar nu denk ik iedereen blijft ervan af, kindje is welkom.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd!
Heb alles zo goed als mogelijk aangepast en aangevuld in de tabel :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig Lisedor! Hopelijk blijft het dit kindje bespaard..

Ik heb echt zo'n last van m'n borsten! Jeuk en pijn tegelijk, had ook een kanten bh aan dat hielp niet mee. Heb hem vanavond uitgedaan en dat was echt een verademing.

Verder ook opgeblazen/bolle buik, en meer afscheiding (beetje onsmakelijk sorry). Voelt wel alsof er dingen gebeuren iig..
Alle reacties Link kopieren
Wat thee betreft, ik kan erg aanraden naar kruidenthee te kijken van kruiden die wel mogen, zodat je kan doordrinken! Hier bevalt munt (zowel vers als gedroogd) en gember heel goed, maar ook rooibos, kamille en verveine (bijv bij turkse/marokkaanse winkeltjes goed te krijgen) kunnen heel lekker zijn. Heb je toch nog afwisseling... Ben nog benieuwd of citroenmelisse mag, nog niet opgezocht.

Dat eten spreiden over de dag het relatief goed doet op de misselijkheid herken ik zeker :) houdt niet alles weg in mijn geval, maar minor issue ;)

Het is misschien wat klinisch puzzelstuk maar ben toch wel blij dat je het deelt van die afscheiding, want ik merk ook kleine beetjes inmiddels,altijd fijn te lezen dat dat herkend wordt.

Heftig Lisedor, de kans op zo'n afwijking. Is bekend hoe de kansen daarop liggen? Zal de beslissing rondom testen vast niet beinvloeden, daarin is het vooral belangrijk dat jullie samen kiezen wat het beste voelt natuurlijk.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Wat betreft drinken he ik het makkelijk, ik drink altijd al rooibosthee, water en heel af en toe cola zero. Dus geen moeite.
Eten moet ik ook verspreiden, kleine beetjes anders krijg ik last van misselijkheid.

Iedere zwangerschap geeft een kans van 50% op de afwijking, en dan is het nog de vraag of het tot uiting komt of niet. Mijn man en docjter hebben het wel maar geen "klachten" ervan, vandaar dat ik dat benoem als drager. Bij zoon dus wel tot uiting gekomen, vooral het 1e jaar moest hij veel naar het zkh en heeft 3x een operatie gehad. Gelukkig gaat het nu goed. Wel op speciaal onderwijs vanwege zijn adhd en autisme, maar in zo'n kleiner groepje doet hij het prima. In de toekomst moet hij mogelijk nog geopereerd worden aan een zogenaamd kippenborstje, dat ligt eraan hoe dat zich ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, hopelijk mag ik hier ook nog aansluiten. Allereerst: allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik ruim 5 weken zwanger ben! Had vorige week getest en die was toen negatief. Maar nu een hele dikke vette streep!

Heb tot nu toe nog helemaal geen kwaaltjes. Wel af en toe een opgezette buik en mijn borsten zijn groter dan normaal. Oh ja en een beetje prikkelbaar….

Ik ga snel even bijlezen naar jullie verhalen. Heel erg leuk om hier verhalen en ervaringen uit te kunnen wisselen, zeker met ook de meer ervaren dames die al een kindje hebben! Daar kan ik vast veel van leren.

@ Mathilde: Wil jij mij toevoegen in de tabel?
Leeftijd: 29, uitgerekende datum 23 juli en 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder dat de test eerst negatief was! Gefeliciteerd :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik ook nog meeschrijven? Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Vorige week had ik weer een positieve test in handen na een miskraam in de ronde daarvoor. Toen met 8 weken helaas een miskraam. In januari ook een vroege miskraam gehad, dus wij staan nog niet te juichen nu. Eerst maar een goede echo afwachten. Maar dan wel fijn om hier al wat ervaringen uit te kunnen wisselen.

Mag ik ook in de tabel? Leeftijd 34, uitgerekende datum 18 juli, 2e kindje
Alle reacties Link kopieren
@ vivavette, welkom. Misschien was je eisprong deze ronde toch iets later. Gefeliciteerd, is het al een beetje ingedaald?

vertellen We gaan het waarschijnlijk het weekend na de echo vertellen aan ouders en dan de rest bij de digitale kerst. We hebben ieder een budget gekregen om iets van te kopen als kerst cadeau wat we dan voor camera uitpakken. Wij gaan voor een baby ding, romper en draagdoek waarschijnlijk. Ik ben benieuwd wanneer het kwartje valt.

symptomen vandaag echt mega moe. Heb heel onrustig en met heftige dromen geslapen. Moest me echt door de werkdag slepen, nu weekend, heerlijk. Ik merk nu ik thuis ben wel meer onrustig in mijn lijf, wat krampjes, wat misselijkheid.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Lisedor!! Niet alleen mbt je zoontje, maar ook het risico voor deze zwangerschap.

Hier onverwacht omdat de 2e net 1 is geworden en omdat ik tegen iedereen heb gezegd dat we het hier bij wilde laten. We hebben dusdanig lang over die 2 gedaan, dat ik na al die jaren "wanneer komt de 1e/2e" helemaal schijtziek was geworden van die bemoeizucht: toen ik lekker brutaal al snel de vraag kreeg "wanneer komt de 3e" heb ik gezegd dat die er niet ging komen. Dat heeft redelijk geholpen, al begon mijn moeder laatst toch weer. Maar goed, daarom dus ;)

Pfff, het gaat verder hard hier! Wel gezellig, maar door de drukte lukt het me niet altijd op iedereen te reageren. Gefeliciteerd Vivavette! Bijzonder dat de test eerst negatief was. Mooie verrassing dus :).
Alle reacties Link kopieren
Dag mirriemirrie, welkom! Ik snap dat het voorlopig vooral nog spannend is, het dat ook bij andere meeschrijvers wel teruggehoord dus wellicht vind je bij elkaar welkome herkenning.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook nog niet bepaald vooruit durf te kijken uit angst dat het toch nog misgaat (gedachten als 'straks zien ze bij de 8wk echo helemaal niks... Wat dan? Waar komt dan al die hcg vandaan ook..). Maar hoe verder we komen, hoe meer dat alsnog komt verwacht ik ;)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Mirriemirrie Wat klote! Dan snap ik terughoudendheid enorm. Hopen dat deze zwangerschap tot een prachtige baby leidt!
Ook hier zorgen, wat Fietsertje zegt, en durf pas echt blij te zijn als de echo goed is.

Neweve wat een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje heftig zeg een miskraam met 8 weken! Nadat je een kloppend hartje had gezien dan? Snap dat je er wat terughoudender in staat..
Alle reacties Link kopieren
neweve Dankjewel! Ik drink ook nog steeds veel thee, maar probeer wel wat te wisselen qua thee soorten.

lisedor Jeetje wat heftig zeg! Zowel voor jullie als de kinderen.

mathilde Dankjewel fijn dat je de tabel bijgewerkt hebt.

puzzelstuk Heel herkenbaar die borsten. Ze lijken ook echt ontzettend groot bij mij. Afscheiding heb ik ook vooral heel waterig steeds. Ik had begrepen dat dit vrij normaal was?

fietsertje89 wat veel goede tips over thee. Ik ga ook eens kijken. Qua misselijkheid gaat het hier wel heel goed. Nog nergens last van *klopt snel af*.

vivavette Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!

mirriemierie gefeliciteerd met je zwangerschap en jeetje wat heftig van die miskramen. Ik begrijp dat jullie daarom nog niet aan het juichen zijn. Op naar een goede echo!

Neweve: wat een leuk idee zeg! Ik zie er ook naar uit om het te vertellen, maar ik wil inderdaad eerst de eerste echo afwachten. Wat vervelend dat je je onrustig voelt, hopelijk trekt het weer snel weg.

Hier gaat het goed, vanaf nu officieel weekend! Dus lekker bijkomen. Ik slik multi zwanger met omega 3 van de Kruidvat. Ik had verwacht dat ik er in de ochtend misselijkheid van zou worden omdat het zo sterk ruikt, maar dat valt me tot nu toe reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
@lisedor, lijkt me pittig zo'n ziekte in de familie. Als ik het goed begrijp heeft drager zijn verder niet veel effect, dat is dan wel weer fijn.

@fietsertje, ik Flip heen en weer tussen fantaseren en terughoudend zijn. Wil in ieder geval nog niks kopen tot de echo. Nog minder dan 3 weken te gaan...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Lisedor wat heftig zeg, van je zoon. Fijn dat het nu goed met hem gaat, maar die ervaring maakt het wel extra spannend natuurlijk.

Mirriemirrie welkom en gefeliciteerd! Ik duim voor je dat deze wel blijft zitten. Lijkt me heftig om mee te maken een miskraam, en dan zeker 2 in zo'n korte tijd.

Neweve Wat een leuk idee om het zo te vertellen. Wij hopen nog steeds dat het live kan en wilden dan een echofoto in een kerstkaart doen, die we dan live zouden geven. Maar als dat niet lukt jat ik je idee misschien wel ;)

Hier merk ik dat mijn smaak wat begint te veranderen. Met name vlees staat mij momenteel een beetje tegen, terwijl een saaie boterham met kaas nu helemaal de bom is. Ik neem het maar zoals het komt.
Ik merk de laatste dagen ook dat ik het na 19.00 ineens koud krijg. Als warmbloedig mens ben ik dat niet echt gewend. Een trui en fleecedeken helpen gelukkig. Zal wel de energie zijn die een beetje op is. Koorts heb ik in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
delapjeskat Dat met begin van de avond bijna niet warm kunnen worden heb ik ook. Ik maak een warme kruik en kruip onder een dekentje op de bank. Ik vond het zo gek want normaal hoor je alleen maar dat zwangeren erg warm zijn, maar misschien heb je wel gelijk en klopt het wel dat je energie peil op zo'n moment lager is waardoor het lastiger is om warm te blijven.

Zijn er meer mensen die dit hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ja is wel herkenbaar, ik ben meestal begin vd avond erg warm, maar in de ochtend en tegen bedtijd erg koud, wat normaal reuze meevalt.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook! Had gelezen dat dit juist kan komen door een hogere lichaamstemperatuur, klonk op zich logisch.

Hier weer krampen en ook lage rugpijn. Weet dat het erbij hoort, maar toch maak ik me dan zorgen! Geen bloed of spotting gelukkig, maar ben er wel elke keer bang voor als ik naar de wc ga.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal. Gisteren toch nog een clearblue gedaan omdat het zo onwerkelijk was. De 28e ga ik een echo maken in het ziekenhuis! Heel spannend.

Neweve: wat een leuk idee om het te vertellen zo!

Lapjeskat: ik heb dat ook al een paar dagen. Zowel smaakverandering als het in de avond koud krijgen. Zit dan helemaal ingepakt op de bank haha.
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk schreef:
20-11-2020 17:56
Jeetje heftig zeg een miskraam met 8 weken! Nadat je een kloppend hartje had gezien dan? Snap dat je er wat terughoudender in staat..
Ja we hadden een kloppend hartje gezien, maar ik had toen al veel krampen en wat bruin bloedverlies. Op de echo was ook al veel bloed te zien in de baarmoeder, dus de verloskundige vertelde al dat het een miskraam zou gaan worden. Voelde heel dubbel omdat ik ergens al wist dat het niet goed zou zitten, maar aan de andere kant wel een kloppend hartje.

Hopelijk nu wel een goede plakker. Iig geen krampen en bloedverlies dit keer. Net de laatste test gebruikt die netjes 3+ aangaf op de indicator. En dat klopt ook. Nu ga ik niet meer testen.

Symptomen: nagenoeg niks. Geen misselijkheid, maar ook geen pijnlijke borsten. Zwangerschap van mijn zoontje ben ik zo doorheen gefietst zonder enige klachten, dus hopelijk deze keer ook. Honger heb ik wel daarentegen. Kan de hele dag wel door eten :-D

Cafeïne : drink nog 1 cappuccino op een dag, verder wel thee. Gebruik vaak zakje tweede keer, dus dat zal wel loslopen.

Liserdor: heftig de "afwijkingen". Hopelijk blijft het dit kindje bespaard.

Ben wel benieuwd waar jullie ongeveer wonen, als jullie dat willen delen? Ik regio Utrecht.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook regio Utrecht.

Ik kan koffie totaal niet meer hebben, jammer want mijn man heeft als barista gewerkt en kan daar mooie momentjes van maken :) komt wel weer.
Thee werkt wel, verder vooral veel water.

Inmiddels ook al misselijk als ik rond 5u 's ochtends naar de wc moet (of iets daarna) waardoor ik niet meer goed slaap vanaf dat punt.. zijn er mensen die dat herkennen en tactieken ertegen hebben? Toch jammer als het slaap kost :)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Welkom mirriemirrie, we treffen elkaar weer in dit topic :) hopelijk hebben we dit keer meer geluk :bigkiss:

Op iedereen individueel reageren gaat me niet lukken dus even op de algemene dingen!

Nog steeds amper klachten, en ben geminderd met caffeïne. Probeer maar 1, max 2, kopjes koffie te drinken en verder water of kruidenthee.

Hier ook regio Utrecht!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Zo het gaat hier super hard zeg! Laten we zeggen dat het een paar vruchtbare weken zijn geweest een week of 4-6 geleden hahaha.

Fietsertje hier ook last van vroeg wakker en moeilijk in slaap komen daarna.. weinig tips helaas, vind het ook maar lastig en daardoor ben ik savonds erg moe!

Mirrie heftig! Ik hoop dat deze lekker blijft zitten! Net als voor Aviendha

Lisedor dat maakt het voor jullie nog extra spannend. Laten we met zijn allen duimen voor een gezond kindje! Kunnen dragers ook nog later iets van de ziekte gaan ontwikkelen of is dat dan altijd gelijk duidelijk?

Vivavette gefeliciteerd!!

Puzzelstuk vervelend die rugpijn en krampen, ik heb precies hetzelfde. Ook elke keer erg opgelucht als alles op de wc er nog goed uit ziet. De weken duren lang zo haha.

Hier gister enorme buikkrampen gehad maar echt in mijn darmen. Ik heb ook PDS en sowieso al last van obstipatie dus dat wordt allemaal wat versterkt nu. Vond het wel even heel spannend maar voor zover nu nog niks aan de hand en hoop ik dat dit gewoon even een uitspatting van mijn darmen was (die ik wel vaker heb trouwens, dus herken het).

Maandag komt iemand van MvM langs! En dan ga ik beginnen. Ze vertelde mij dat het goed was als je bij 5 weken nog niet zo misselijk was, anders ging je het nog zwaar krijgen de komende weken haha omdat het schijnbaar erger wordt vanaf een week of 6. Ik kom trouwens uit zuid-Holland! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven