Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh nee... Hier schrik ik van... Wat klote dit lieve Mirrie!! Veel sterkte en ik hoop echt dat men gaat onderzoeken of er een oorzaak voor is, in de hoop dat je in de toekomst alsnog snel succesvol zwanger blijft. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Neeee Mirriemirrie wat een klotezooi. :cry: schrik er echt van.
Heel veel sterkte :hug:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Oh Mirriemirrie wat afschuwelijk voor je! Heel erg veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ach Mirrie wat naar! Veel sterkte :rose:
Oh wat vreselijk naar :'( Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies...
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk Mirriemirrie! Heel veel sterkte en hopelijk een blijvende zwangerschap in de (nabije?) toekomst!
Weten dat het kan gebeuren maakt het niet minder zwaar :(
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Neee Mirrie wat vreselijk :cry: super veel sterkte :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mirrie, heel veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Mirrie! Wat verdrietig... sterkte :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig om te horen Mirrie :-(
Veel liefs :heart:
Alle reacties Link kopieren
Vergeleken met Mirrie voelt dit nu heel onbeduidend, maar toch even van me afschrijven.

Ik voel me zo lamlendig! Misselijk/weeïg gevoel, tegelijkertijd ook honger, maar geen idee wat ik dan zou moeten/willen eten. Daarnaast ook zo moe, kan me echt niet goed op mijn werk concentreren nu. Hoe doen jullie dit?

Woensdag komen de flessen voor moeders voor moeders weer. Moet wel op letten met bezoek alleen, want vorige keer merkten mensen op die manier dat ik zwanger was. Flessen dus maar boven verstoppen ofzo als er iemand langskomt. Is nu toch haast niemand natuurlijk ivm corona.
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk: vervelend dat je je zo slecht voelt. Ik heb weinig tips, want zelf (gelukkig) weinig last van. M.b.t. dat weeige gevoel kan je wellicht proberen om heel vaak kleine stukjes cracker/rijstwafel te eten en spa rood te drinken? Dan heb je continue iets in je maag en word je minder misselijk?


Hier: dit weekend echo gehad. Ik ben waarschijnlijk pas 6 weken ipv 7 weken. Dat verklaart deels de negatieve testen maar zou wel betekenen dat ik een hele late eisprong heb. Voor nu geen probleem overigens. Was heel bijzonder om te kijken, ondanks dat ik nog geen hartje kon zien (te vroeg).
Nola had jij vandaag nu al je eerste echo?
Hoi allemaal,

Ik herken je gevoel enorm Puzzelstuk. Ik heb het gevoel dat ik amper functioneer op werk. Er naartoe fietsen is al een enorme opgave, ben meteen uitgeput. Ik probeer zoveel mogelijk thuis te werken en heb vrije dagen opgenomen komende weken.
Ik merk wel dat ik wat serieuzer naar mijn eten en activiteiten aan het kijken ben. Lees toch overal dat het eerste trimester heel belangrijk is omdat alles wordt aangelegd (eerst dacht ik: oh nog maar zo kort zwanger...). Dus de ZwangerHap app maar gedownload en ga zoveel mogelijk rust nemen. Blijkbaar is dat belangrijk voor de ontwikkeling.
Wat leuk een eerste echo Vivavette. En heb je dan 11 december weer een echo of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Fijn Vivadette! Ook van je kwaaltjes. Hetzelfde hier, heb wat ongemakken, maar net als vorige zwangerschappen kan ik gelukkig nog alles doen wat ik wil. Zoals (voorbereidingen voor de) verhuizing 💪🏻.

Ik hoor ook vaak dat het helpt om steeds beetjes te eten Puzzelstukje. Hoop dat het over een paar weken weer netjes wegtrekt. En voel je niet schuldig... Het lijkt me ook echt klote - je kan gewoon niet goed functioneren zo, hoe blij je ook bent met je zwangerschap.

Denk aan je Mirrie :hug:

Ben ook wel benieuwd Nola! Hoop dat je al wat moois hebt kunnen spotten daar binnen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk schreef:
30-11-2020 15:55
Ik voel me zo lamlendig! Misselijk/weeïg gevoel, tegelijkertijd ook honger, maar geen idee wat ik dan zou moeten/willen eten. Daarnaast ook zo moe, kan me echt niet goed op mijn werk concentreren nu. Hoe doen jullie dit?
Ik herken dit zeker! Ik wil eten maar ook weer niet, nergens trek in, alles is zwaar, concentratie gaat nergens over. Voel me echt zo’n oud zeikwijf :lol: ik had net een meeting van 2 uur en na 1,5 uur kón ik niet meer. Toen wat gegeten en ging het weer een stuk beter. Dat helpt dus bij mij echt.. lamlendige gevoel blijft overigens wel aanwezig hoor alsnog. Ga vanavond ook maar gewoon proberen te sporten. Inderdaad moeilijk om in perspectief te plaatsen als ik zie wat Mirrie moet meemaken.

Vivavette wat leuk! Fijn dat alles er goed uit zag. Wij zullen dan evenver zijn denk ik. Ik had eigenlijk vandaag de echo inderdaad maar op advies van haar hebben we hem verplaatst naar woensdag. Hopelijk groeit hij in 2 dagen snel dat we een hartje zien woensdag haha.
Alle reacties Link kopieren
Ahh Mirrie, wat verdrietig. Sterkte ❤️

Vervelend voor iedereen die misselijk is ook. Lijkt me echt naar, vooral op het werk natuurlijk. Wanneer begon dit bij iedereen? Ik ben woensdag 6 weken maar voel me nog net als anders.

Vivavette fijn dat je al een echo hebt gehad! Wanneer mag je weer opnieuw terug komen voor een echo?

Mijn echo is naar voren gezet op 9 december. Fijn dat het wat eerder is in ieder geval!

Ik heb trouwens ook 8 flessen gekregen van moeder voor moeders. Heb er al 6 vol. Moet inderdaad ook oppassen dat niemand het ziet. 😅
Wat leuk dat jullie allemaal meedoen aan Moeders voor Moeders. Ik heb zelf ook veel Pregnyl moeten spuiten, dat maken ze ervan, en het voelt nu heel dubbel om nu zelf mee te gaan doen. Enerzijds wil ik er niks meer mee te maken hebben (was natuurlijk niet echt een leuke tijd), anderzijds ben ik heel dankbaar dat ik het kon krijgen en wil ik graag wat terugdoen. Ik word morgen gebeld voor een intake haha.. Ben benieuwd wat het nu precies is :)
Alle reacties Link kopieren
Werk gaat persoonlijk bij mij prima. Maar ik zit 100% thuis en kan mijn tijd grotendeels zelf indelen. Dat maakt wel uit denk ik. Als je al beperkingen ervaart (en hondsmoe zijn met weinig concentratie is er een) kun je misschien met de bedrijfsarts gaan praten puzzelstuk? Die is er ook voor preventie uiteindelijk. Als dat goed geregeld is bij je werkgever tenminste.

Misselijkheid is hier wel een dingetje. De relatie met mijn toiletpot is inniger geworden: er wordt nu regelmatig geknuffeld. Gelukkig heb ik nog geen hele maaltijden op die manier verloren en ik hoop dat dat zo blijft.

Leuk van je echo vivavette!
Alle reacties Link kopieren
@lampje, hier begon het weeeige gevoel iets na de 6 weken (ben nu 6w6d). Echt misselijk is het nog niet geweest maar ik eet de hele dag door regelmatig een stuk rijstwafel of Maria kaakje en kan verder ook alles eten.

@vivavette, fijn dat alles igg op de juiste plek zit. Jammer dat het hartje nog niet te zien was, maar 6 weken is daarvoor ook een beetje een grens. Wanneer krijg je weer een echo?

mvmflessen komen donderdag. Ik zet ze denk ik boven neer, maar verwacht in die week voor de echo ook niemand. En na de echo zullen we het al een aantal mensen gaan vertellen. (Mits de echo goed is).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Cela: klopt, 11-12 is de eerste echo bij VK. Afgelopen weekend was in het ziekenhuis (vriendin van mij werkt bij geboortezorg en kon dus even "spieken").

Nola: Spannend! Mij werd ook verteld dat het groeien deze week heel snel gaat en dat ik eind deze week waarschijnlijk wel een hartje kon horen. 3x raden wat ik vrijdag ga doen haha...... :lol:

De lapjeskat: Vervelend van die misselijkheid. Gelukkig werk je thuis, toch net wat minder erg.
Alle reacties Link kopieren
Ja naar he puzzelstuk, dat verlies aan concentratie samengaand met de andere klachten... Ik merk zelf dat ik er beter of ga wanneer ik op locatie mag werken (of ziekenhuisafdeling in mijn geval), mits ik dan superregelmatig wat kan eten. Als ik thuiswerk is het veel lastiger. Zolang ik nog wat gedaan krijg probeer ik het maar even te accepteren.
Mocht het voor jou niet binnen de perken blijven; ik las ik het magazine dat ik bij de MvM stuff kreeg, dat je sowieso recht hebt op een preventief consult bij de bedrijfsarts in de zwangerschap. Misschien heel geschikt hiervoor, dat die kan meedenken?

Fijn vivavette dat je al iets hebt kunnen zien! En misschien ook prettig de termijn wat beter te weten?

Ik hoop dat het spugen beperkt blijft lapjeskat! En dat je voldoende kunt binnenkrijgen ondanks alles.

Verder is het duidelijk beyond bedtijd hier... :zzz:
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
'fijn' dat mensen dit herkennen! Overigens is het lang niet zo erg dat ik me ziek zou moeten melden of met de bedrijfsarts wil praten hoor. Meer gewoon irritant ;). Mijn werk is erg flexibel in te delen, dat scheelt. Ik werk vanuit huis, dat helpt niet mee voor de concentratie denk ik.

Hier alweer 6w2d, de echo is volgende week en komt dus steeds dichterbij!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gesport en nu echt niet meer vooruit te branden... Wel eindelijk normaal kunnen hardlopen dankzij de combi sport bh en T-shirt bh wiebelt het allemaal niet meer (of ifg niet pijnlijk).

@lapjeskat, vervelend zo'n innige relatie met de toiletpot. Hopelijk wordt het snel minder.

@puzzelstuk, hier ook aan het aftellen naar de echo. Nog minder dan 10 dagen!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar puzzelstuk! Hier naast enigszins gevoelige borsten en menstruatieachtige krampen geen klachten. Maar ik ben pas 5+6.

Ik werk ook thuis maar ben het alweer helemaal zat. Eigenlijk heb ik vooral op kantoor gewerkt (behalve in de eerste golf, maart april mei). Maar omdat mijn miskraam de vorige keer precies samenviel met corona hebben, ben ik een beetje bang geworden. Vooral mijn vriend eigenlijk, die heeft echt liever dat ik thuisblijf. Dus alle dagen zijn weer hetzelfde en het wordt ook nog eens om half 5 donker... pff.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven