Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh dat snap ik Aviendha, lijkt me ook extra spannend dan!

Vandaag overdag in slaap gevallen op de bank, dat is dan wel weer het voordeel van veel thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,
Ik werk full time en heb helaas geen vrije dagen die ik zo makkelijk kan opnemen. Gelukkig zijn mijn klachten plots een stuk minder. Vooral minder moe, wat ik heel fijn vind en minder misselijk.

Ik zit hier wel te stressen vanwege het vinden van een baan (wat overigens niet verkeerd lijkt te gaan, maar nog wel iets wat ik moet regelen) en het vinden van woning in NL EN verhuizing. Daarnaast moet ik dan ook alle zorg overzetten van Engeland naar NL, en ik merk dat de gedachte alleen aan al deze dingen al stress oplevert.

Morgen spreek ik EINDELIJK met een huisarts over de zwangerschap, en heb inmiddels mezelf doorverwezen naar antenatal care in een ziekenhuis. Maar hopelijk gaan ze nu een beetje voort maken. Vind het zo raar dat ik niet eens een arts/verloskundige gesproken heb, laat staan een echo gepland heb!
Alle reacties Link kopieren
Fijn single dat je morgen eindelijk de huisarts kan spreken. Hopelijk is er wel snel plek voor de echo. En een baan vinden is altijd spannend, kan me voorstellen dat het met een verhuizing in zicht extra spannend is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Dan komt er wel veel op je bordje Singlequeen, ik snap héél goed dat je daar gestresst van wordt. Ik zou precies hetzelfde hebben. Fijn dat iig vandaag de huisarts spreekt, laat je weten hoe het was?

Wat goed en fijn dat je hebt kunnen sporten Neweve! 💪🏻 Mijn teamsport ligt al even stil... En ik vrees dat als het weer gaat beginnen ik niet meer mee mag doen wegens zwangerschap. Alhoewel, dat hoop ik, want dat betekent goed nieuws dan ;-).

Het thuiswerken vind ik nu vooral fijn omdat je je niet in allerlei bochten hoeft te wringen met werkborrels en afspraken met de vk. Ook is mijn buik na de lunch een klein ballonnetje. Al is het een simpele tosti haha.

Hier middenin de verhuizing. Nu ben ik érg blij dat ik niet misselijk en/of extreem moe ben, want het is alle hens aan dek de laatste dagen. Plus ik heb mijn buikspieren nog voor liggen, dus ik kan nog volop meesjouwen. Al doen professionele mannen het belangrijkste werk nu :cheer2:
Vanavond eten we bij de schoonouders en we hebben besloten om het ze toch maar al te vertellen. Als het misgaat wil ik ook dat ze er voor ons zijn. Heb een fotolijstje gekocht met daarin 'nr 10' (vruchtbare familie...) en de uitgerekende datum. Doen we net alsof het een Sinterklaascadeau is ;-), ze hebben toch geen enkel idee.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Mathilde, dat jullie het vanavond gaan delen :)!

Kleine update van mijn kant: ik ben ook blij dat ik thuis kan werken aangezien ik de gehele dag echt ontzettend misselijk en ziek ben. Ik probeer mn weg te vinden met toch wat kleine dingetjes eten (witte bolletjes, droge koekjes) maar het valt me op sommige momenten echt zwaar. Ik had op een of andere manier voor ogen dat ik hier vast geen last van zou krijgen, lekker naïef :clown:.
Lichtpuntje: morgen 1e echo, ik hoop dat ik daar wat frisse energie van krijg!
Alle reacties Link kopieren
Singlequeen gek dat dat in elk land zo anders geregeld is hè! Ik las ergens dat je in Duitsland gelijk nadat je het weet van binnen naar buiten wordt gekeerd om alles te checken. En jij moet zo lang wachten :-(

Mathilde wat leuk verhuizen!! Dat wordt een extra goeie nieuwe start voor jullie haha. En leuk om toch te vertellen, ik snap het hoor ik stond er net zo in. Als het niet goed is wil ik ook dat ze op de hoogte zijn. Dat wordt vast een mooi moment vanavond. Kom je vertellen hoe het was?

Ik vind thuiswerken nu ook wel erg lekker hoor, ook met afspraken enzo inderdaad. Hier vanmiddag de echo, ben zo benieuwd. Vind het heel spannend, maar ik ben helaas ook best een doemdenker dus heb alle erge scenario’s al uitgedacht.
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat spannend Olijfje en Nola!! En herkenbaar Nolatje, ik steek nu vooral mijn kop in het zand en leef keihard door, maar als het eenmaal zover is ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik er dan plots van overtuigd ga zijn dat het niet goed zit. Ging de vorige keren precies zo :nope:
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend van de echo's! Veel succes, hopelijk alles gewoon goed!

Vervelend van die misselijkheid zeg. Hopelijk wordt dat snel minder.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik schrijf wat minder maar lees wel mee.
Mirrie, wat verschrikkelijk om te horen.

Er komt een spannende tijd aan, met al die echo's van iedereen, ik moet nog anderhalve week wachten. Hier weinig klachten, behalve ontzettend moe en flinke onderrugpijn, en HONGER niet normaal. Ik ben bijna jaloers op jullie want ik moet echt mijn gedachten verzetten, anders vreet ik mezelf helemaal rond en dicht (terwijl ik altijd slank ben geweest en juist me had voorgenomen niet helemaal dicht te slibben tijdens een zwangerschap). Vrijdag gaan we trouwen en dit weekend verhuizen, kijk ik erg naar uit, dan heb ik al onze eigen keukenspullen meer en kan ik weer gezonde smoothies en soepen maken.
Beterschap aan iedereen die zich rot voelt!
-
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat is je echo vanmiddag Nola? Hoop dat hij helemaal goed gaat, zo spannend!

Hier zijn alle spullen voor moeders weer gebracht. Test gedaan, en de teststreep spatte zo ongeveer van het scherm af dus dat is mooi, hoewel het ook helemaal niks zegt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mathilde: Succes met de laatste loodjes van de verhuizing. En leuk dat jullie het gaan vertellen! Ik ben het met je eens, het is ook fijn om steun te hebben als het minder goed gaat.

Phloxx: alvast veel plezier vrijdag! Hopelijk hebben jullie een mooie dag. En succes met de verhuizing.

Singlequeen: Spannende tijden voor jou met verhuizen, solliciteren etc. Hoe was je gesprek bij de huisarts?

Nola: hoe was jouw echo?
Alle reacties Link kopieren
De echo was goed! Heel opgelucht! Voor nu haha. Aan de grootte te zien ben ik vandaag 6 weken en 4 dagen. Iets minder dan ik dacht maar kan goed kloppen. Een kloppend hartje gezien en het is gewoon echt al “iets” zegmaar. Grappig om te zien. Nu een mooi stukje gedicht bedenken om het met Sinterklaas te vertellen aan het gezin van mijn vriend. helemaal zin in!

Puzzelstuk geeft toch een goed gevoel als hij er zo vanaf spat toch :hyper:

Phloxx fijne dag vrijdag alvast!

Olijfje zag jouw post pas later, spannend!! Ben benieuwd naar de echo!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat hij goed was Nolaatje! Wat een opluchting :D
Alle reacties Link kopieren
Nola Ach een kloppend hartje :heart:

Mathilde veel plezier in je nieuwe huis! En met het vertellen natuurlijk.

SingleQueen veel succes met solliciteren! Is het een beetje te doen in jouw sector?

Phloxx Wat grappig die honger. Ik heb juist nergens trek in (ik eet verder wel normaal hoor, maar soms met wat tegenzin). Ook jij veel plezier met je nieuwe huis en veel geluk voor je bruiloft!

Olijfje naar die misselijkheid. Bij mij gaat het een beetje op en af, afgelopen weekend was erg en maandag ook, maar gisteren was het iets beter en vandaag nog iets beter. Misschien gaat het bij jou ook op en af?

Het bedrijf waar ik werk doet dit jaar ipv de grote jaarlijkse goed verzorgde kerstborrel een online kerstdiner dat we thuisbezorgd krijgen. Ik ben voor de veiligheid maar voor de vegaoptie gegaan (verrassingsmenu), gezien ik niet teleurgesteld wil worden met tartaar of een lekker mals medium-rare biefstukje. Al zou mijn man dan wel blij zijn met zijn dubbele portie :-D Ik ben benieuwd, ik vind het in ieder geval een leuk idee.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik ben duidelijk niet de enige die verhuist hier. Succes Mathilde en Phloxx!

En wat fijn dat de eerste positieve echos zijn geweest.

Ik heb eindelijk mijn huisarts gesproken en het was echt een zinloos gesprek. Ze kon me werkelijk nergens mee helpen. Zei gelijk; oh ja, dat doen we niet meer. Je moet jezelf doorverwijzen door een formulier op de website in te vullen. Gelukkig heb ik dat afgelopen weekend idd gedaan, maar dat had de receptionist vorige week toch kunnen zeggen? Of iets op de website? Oh ja, dat hadden ze idd moeten doen en zou ze doorgeven. Ook op onze opmerking dat we wilden testen op taaislijmziekte had ze totaal geen zinnig antwoord. 'Ach ja, dat komt tegenwoordig zo vaak voor en de kans is zo klein. Weet ook niet of je hier voor moet betalen...' Ik zei gelijk dat we de test hoe dan ook wilden, dus of ze ons kon door verwijzen. Ze zou ernaar kijken, maar echt niets meer gehoord.

Mijn man en ik waren zo teleurgesteld na dit gesprek dat we het ziekenhuis maar hebben gebeld. Zij waren een stuk begripvoller en snapten wel onze zorgen. Ze zeiden dat ik in het systeem stond en de brieven voor afspraken al verstuurd waren, maar ze hebben ze ook even gemaild. Ik spreek de verloskundige pas op 16 december, bloedtesten op de 17e en mijn eerste scan (echo) is pas 6 januari (dan zou ik 12 weken zijn).

Ik denk dat we toch een prive scan gaan boeken voor week 9, omdat ik het gewoon heel vervelend vind om het met familie te delen incl mijn ouders als ik me er nog zo onzeker over voel. Ook wat Nolatjeee zegt: als je een kloppend hartje hoort/ ziet is het toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat SingleQueen! Gelukkig dat ze in het zh wat begripvoller waren. Ik begrijp heel goed dat jullie een vroege eerste echo willen laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Nola een kloppend hartje. Daar hopen we allemaal op. Als ik me goed herinner dacht je zelf dat je 6+5 was en de verloskundige dacht initieel 7 toch? Dan klinkt 6+4 best logisch.

Nog 8 nachtjes wachten tot mijn eigen echo. Man wordt mijn aftellen al een beetje zat ;-)

@phlox, hier ook gewone trek en soms zelfs honger. Daar komt dan bij dat ik regelmatig iets wil eten omdat dat de weeigheid (echt misselijk ben ik nog steeds niet) remt. Kortom heb soms het gevoel dat ik de hele dag door zit te eten.

@singlequeen, wat stom van die huisarts. je moet jezelf doorverwijzen. Zeg dat dan gelijk zodra je de afspraak maakt... Snap je gevoel van een eerdere echo helemaal. Hier gaven ze ook aan dat die optioneel was en niet verplicht/medisch noodzakelijk, maar je wilt toch eerder iets van zekerheid. Zeker zo rond de kerstdagen met vertellen aan familie enzo.

@verhuizers, succes! En Mathilde verhuizen is gewoon sporten hoor ;-)

@lapjeskat, wat leuk dat diner thuis. Bij ons zijn ze nog aan het overleggen wat ze doen met de Nieuwjaarsbrunch. Ik zou zoiets ook wel leuk vinden (en vega is inderdaad dan wel lekker veilig).

@olijf, als de misselijkheid echt erg is kan je morgen ook even overleggen of je er iets tegen kan krijgen. Ik ga duimen voor een goede echo.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx heeel veel plezier met de bruiloft morgen!

En alle verhuizenden succes! Ben zelf wel blij even niet te hoeven sjouwen zo vol in de lamlendigheid...

Irritant singlequeen om zo volledig zelf de weg te moeten zoeken in zorgland elders... Hopelijk loopt het in het zkh soepeler. Echo bij 12 wk is ook hier geen uitzondering, maar ik snap ook dat je het gezien wil hebben alvorens wat te vertellen!

Ik merk dat ik nog steeds niet écht geloof dat er morgen iets te zien gaat zijn... Wel blij met een relatief kijkje wat dat betreft, ook omdat het zo te lezen nogal helpt bij het bepalen van de termijn (die ik niet erg zeker weet). Spannend! Gelukkig helpt manlief relativeren, die durft meer vertrouwen te hebben :)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@Phloxx: morgen al jullie bruiloft, wat leuk en spannend! Heel veel plezier. Kan me voorstellen dat je blij bent als jullie dit weekend verhuisd zijn, spannende/leuke dagen dus dit weekend!

@Mathilde: Hoe reageerden je schoonouders gisteravond?

@Fietsertje89: Veel succes met de echo! Hoe laat heb je m?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de leuke reacties! Vandaag Olijfje, Fietsertje en Plukje zie ik! Ben benieuwd en duim voor jullie.

Lapjeskat haha slim de vega optie!! Wij hebben ook zoiets van werk inderdaad. Goede tip om voor vega te gaan, was er ook al over na aan het denken. Met een mogelijke promotie die moet worden afgetikt begin volgend jaar wil ik liever dat ze pas later op de hoogte zijn (toch bang voor zwangerschapsdiscriminatie en daardoor de promotie pas in 2022 in laten gaan bijvoorbeeld.. lastige situatie)

Singlequeen He wat naar zeg.. Fijn dat ze in het ziekenhuis wat beter meedachten. Lastig zeg. En januari lijkt inderdaad nog zo lang wachten :-(

Neweve Ja wat goed onthouden!! :-D Inderdaad ik dacht op zijn vroegst 6+5 te zijn, met de hoop ietsje verder haha. Dus het scheelt niks, maar gevoelsmatig klinkt 7 weken alweer een heel stuk dichterbij "safe zitten". Dat worden 8 lange dagen voor jou!! Hopelijk vliegt de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Nola!!! Hopelijk net zulk goed nieuws voor de rest vandaag, ik denk aan jullie 😘

Even kort: de schoonouders waren héél erg verrast haha. Maar superblij! En ze snappen dat het pril is, maar mijn schoonmoeder zei precies wat ik dacht: als het misgaat dan wil je gewoon dat we er voor jullie zijn. Het voelde ook wel als opluchting om het erover te hebben.
Nu moet ik bedenken waar ik het cadeautje voor mijn moeder heb gestopt... Verhuizing icm zwangerschapsdementie is echt een héle slechte combi.
Alle reacties Link kopieren
Net echo en kennismaking VK gehad.
Het lijkt eerder 7 weken dan 8 (was grove schatting want onregelmatige cyclus), maar heeft een mooi kloppend hartje :)

Mag 21dec voor een tussenkijkje (superfijn, anders durf ik het ouders niet met kerst te vertellen - als ik daar überhaupt onderuit zou kunnen..), en de week erna voor formele termijn echo. Spannend, maar het kijkje van vandaag was iig heel fijn. De kennismaking ook gelukkig.


Fijne reactie Mathilde! En die onhandige combi met verhuizen kan ik me indenken...
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Fietsertje!! Fijn dat je positieve ervaring hebt met deze vk, heel belangrijk.
Waarom durf je het nog niet te vertellen? Wil je het überhaupt niet vertellen als het onverhoopt misgaat?

Ik zet hartjes bij de (voorlopige) UD's!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je goede echo Fietsertje, wat een goed nieuws! Wel 'jammer' dat je een week korter zwanger bent dan gedacht, maar fijn dat alles goed was.

Ik vind het zo lastig om genoeg te eten en drinken, heb echt nergens zin in. Brood moet ik niet aan denken, ik ontbijt nu in de ochtend met havermoutpap en heb nu een grote salade als lunch gemaakt. Drinken is ook lastig, tot nu toe drink ik alleen thee, water en melk waarbij ik eigenlijk alleen echt zin in melk heb. Maarja dat kan je moeilijk de hele dag door drinken.

Eten/drinken jullie gewoon nog hetzelfde als hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Mathilde: Het niet vroeg willen vertellen hangt vooral samen met het feit dat mijn vader erg ziek is, en mijn ouders dus een nogal heftige tijd doormaken. Dat samen met het feit dat het geen grote optimisten zijn maakt dat ik om zo min mogelijk extra stress toe te voegen liever wat langer wacht tot ik zekerder weet dat ik goed nieuws breng ;) als het nu mis zou gaan zouden ze er ook niet van horen denk ik, is niet in hun belang en daarom dan ook niet in mijn belang.
Met twee goede vriendinnen van me zou ik dat zeker wel delen, dus die weten ook nu al wel hoe het zit.

Qua eten herken ik een deel van de struggle puzzelstuk. Op zich klinkt het wel alsof je je belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt, voorlopig is dat vooral wat telt. Lukt een avondmaaltijd nog een beetje? Bij valt brood nu juist heel goed terwijl ik dat normaal maar weinig eet... Maar misschien werkt toast of crackers? Of een pannenkoekje/goed gaar ei? Of granola met yoghurt oid? Fijn wel dat melk zo bevalt! Ik gruwel daar normaal al van maar nu extra (ook van de kwark die normaal hard gaat). Nu dus maar drinkyoghurt voor calcium.
Qua drinken bevalt water en thee het beste. Af en toe voor variatie cafeïnevrije cola (ik kreeg dit als tip tegen misselijkheid, kan niet echt zeggen of het daar nou wat op doet).
Heb lief, houd moed. Komt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven