Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wederom erg veel geschreven, ik heb het ivm drukke dagen niet bij kunnen houden. Afgelopen donderdag hadden wij onze eerste echo, die er gelukkig perfect uitzag :cheer2: . De uitgerekende datum is met een paar dagen verzet naar 21-7 (dat mag in de tabel), wat ik ook wel had verwacht. De termijnecho is gepland op 30-12.
Dit weekend hebben we het de ouders van mijn vriend verteld, zij worden voor het eerst opa en oma en waren door het dolle heen, fantastisch om te zien. Ook mijn ouders (dit wordt hun 2e kleinkind), zus en broer vonden het geweldig nieuws en met name mijn moeder gaat gelijk helemaal los met fantaseren.
Komend weekend gaat we het ook langzaamaan tegen goede vrienden enz vertellen :) . Kortom: allemaal heel leuk maar ook heel vermoeiend, helemaal als je eigenlijk niet echt kunt eten :nut: .
Alle reacties Link kopieren
SingleQueen geen ervaring hier met zwanger solliciteren, maar wel verhalen gehoord van vrouwen in mijn omgeving. Conclusie: bizar veel bedrijven die er niet fatsoenlijk mee om kunnen gaan (lang niet allemaal natuurlijk). Als ik zwanger zou moeten solliciteren, zou ik het af laten hangen van hoe hard ik de baan nodig heb of ik het tijdens het solllicitatieproces zou vermelden of niet. Je hebt namelijk hogere kans op een baan als je het niet vertelt, maar hogere kans op een leuke baan als je het wel vertelt. Beetje berekenend misschien, maar dat doen de werkgevers ook. En die hebben allang berekend dat vrouwen in een bepaalde leeftijdscategorie zwanger kunnen raken.
Alle reacties Link kopieren
:whip: man is ziek. koorts en hoofdpijn dus niet echt corona verschijnselen. Hopelijk bevestigd de test dat het geen corona is anders kan de echo niet doorgaan.

@olijfje, wat fijn een goede echo.

@singlequeen, officieel hoef je het pas een maand voor je verlof te vertellen. Ik zou het zelf waarschijnlijk na een eventuele proeftijd vertellen. In die periode kan je aanvoelen hoe ze in dit soort situaties erin staan. Bij mij was er bijvoorbeeld iemand op verlof en die kreeg gewoon contract verlenging dus dat gaf al een indicatie.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat is hier lekker veel geschreven!

Singlequeen: ik zou het denk ik wel vertellen. Als je een langdurige relatie op wilt bouwen dan is dat denk ik het beste en zou me er ook niet prettig bij voelen om het te verzwijgen.

Neweve: Grappig dat je ouders niks door hadden. Wel fijn dat je het nog even voor je kan houden. Hopelijk test je man negatief en kunnen jullie de echo door laten gaan!

Olijf: Fijn, een goede echo!

Bizarre: welkom! Wat een mooie verrassing.

Hier afgelopen vrijdag ook een goede echo + hartje gehad. Erg blij mee. Vrijdag 11-12 zitten we voor het eerst bij de vk. Dit weekend aan mijn ouders verteld en die zijn helemaal bij met hun aankomende eerste kleinkind!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Olijfje en Vivavette! Fijn, een goede echo op zak.

Dat zou balen zijn Neweve... zou je het dan overwegen om in je eentje te gaan?

Gefeliciteerd met de verrassing Bizarre! Nu ben ik toch nieuwsgierig... Was het een verrassing omdat het bv door de anticonceptie heen is gegaan of omdat jullie al langer tevergeefs zwanger proberen te worden? Als ik te nieuwsgierig ben hoef je niet te antwoorden hoor :)

Hier hebben we nog wel even gewacht met het vertellen aan zwager en schoonzus. Was wel gek, want soms maakten ze opmerkingen als "jij bent de laatste baby in onze familie!" tegen mijn jongste van 1. Of: 3 is wel onpraktisch qua auto. 😂 (Zij hebben 3 kids kort na elkaar)
Volgende week al... Voel me nog steeds prima, wel kleine kwaaltjes, maar niets belemmerends ofzo. Wel chill. Als het goed zit dan rol ik net zoals de vorige keren de zwangerschap door en als het niet goed zit, dan heb ik niet onnodig "geleden".

Over solliciteren: ik heb ooit met een zwangere buik van 21 weken gesolliciteerd bij de Rijksoverheid. Ik heb altijd kleine buikjes gehad, dus ze hadden het niet eens gezien. Daar heb ik het dus gewoon in het eerste gesprek gezegd en daar reageerden ze supertof op. Uiteindelijk was de functie sws niets voor mij en kwamen we samen tot die conclusie. Maar Rijksoverheid is wel iets anders dan een bedrijf natuurlijk...

PS Ik heb de tabel op volgorde gezet! Kan altijd nog wat veranderen natuurlijk, maar dan is het misschien wat beter bij te houden met echo's. Er komt namelijk een hele hoos aan!
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 07-12-2020 15:03
Reden: Aanvulling
6.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Olijfje en Vivavette: Fijn een goede echo!

Newave: hopelijk en negatieve test en kan hij mee! Zou je alleen willen? Vriend kan hier woe ook niet mee. Nu hebben wij al een echo gehad, maar vind het toch spannend weer.

Vertellen: zijn we nog wat terughoudender mee. Ouders weten het al wel, maar meer omdat we het fijn vinden te delen, mocht het weer mis gaan. Verder voorlopig nog niet.

Welkom Bizarre! Wat een verrassing! Hebben jullie het al een beetje kunnen laten bezinken? Succes morgen met de echo!

Slecht slapen hier ook. Lig halve nachten te woelen. En als ik wel slaap, zijn het van die vage dromen. Van het weekend ook als een halve zombie sinterklaas gevierd. Wat super leuk was, zoontje heeft nu de leeftijd dat hij echt snapt, vol enthousiasme en plezier.
Alle reacties Link kopieren
@mathilde/mirrie, als hij negatief test maar wel nog ziek is ga ik alleen. Als hij positief test moet ik overleggen want volgens de regels moet ik dan in quarantaine, dus weet niet of ik dan nog mag...

@mirrie, jouw echo woensdag gaat gewoon door? Lijkt me toch ook nog een beetje spannend, maar leuk dat je waarschijnlijk nog een keer mag kijken.

Fijn die tabel op volgorde trouwens.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Dat slechte slapen is trouwens wél echt herkenbaar! Ik ben vaak tussen 3 en 4 klaarwakker en het lukt me dan pas rond 6u om in slaap te vallen. Best onhandig op werkdagen, maar het gaat tot nu toe eigenlijk best goed. Het helpt trouwens ook niet mee dat ik nu al merk dat mijn hart zich het leplazarus werkt.
Mijn duizeligheid is ook opvallend. Ben wel benieuwd naar mijn bloeddruk, want dat kwaaltje is niet herkenbaar van mijn andere zwangerschappen.

En natuurlijk is dat dan extra spannend in je eentje Mirriemirrie...! Al helemaal met jullie voorgeschiedenis. Maar je hebt al een prachtige echo op zak, dat maakt veel uit. Moest lachen om je halve zombiesinterklaas, gelukkig wel voor een goed doel haha

Dat zou dubbel klote zijn Neweve... Hopen dat het niets is en hij snel beter is.
Alle reacties Link kopieren
Morgen je echo Bizarre!! Hoe laat mag je? Ik duim! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Newave: Ja die wilde de verloskundige toch even door laten gaan, oa vanwege het bloedverlies ( dat nu gelukkig al 2 dagen gestopt is ) en omdat de termijn wat onduidelijk is. Doordat ik gelijk weer zwanger was, en ik denk ik een langere cyclus had dan normaal. Dus even kijken of het goed groeit. Als dat zo is, dan heb ik er ook weet wat meer vertrouwen in.
Dat zou wat zijn als je in quarantaine moet. Ik duim voor jullie!

Mathilde: hier ook rond die tijd wakker. Hier gaat de wekker standaard om 6.00u. Slaap je net weer een beetje :sleep:
Alle reacties Link kopieren
Neweve he wat vervelend van je man!! Hopelijk geen Corona, zou je eventueel nog alleen kunnen gaan. Al is samen wel fijner, het is ook een mooi moment om samen te beleven.

Olijf en vivavette yess wat goed, 2 hartjes!! Spannend Vivavette, ik mag vrijdag ook naar de VK.

Mathilde en mirrie slapen hier precies hetzelfde!! Heel veel intense dromen, vannacht droomde ik dat ik begon te bloeden. Zo niet lekker wakker worden!! En daarvoor had ik al van 4 tot 6 wakker geleden, dus werd sowieso al wakker alsof ik was overreden door 3 vrachtwagens. Blegh! Merk dat ik daardoor vooral savonds nog zo weinig energie over heb. En dan heb ik in tegenstelling tot jullie nog niet eens kinderen!

Gembertabletten heb ik gekocht en ik denk dat die toch wel een beetje werken! Ik heb gister zowaar een warme avondmaaltijd naar binnen gekregen. Dus misschien voor de misselijken onder ons een tip

Solliciteren ik zou het denk ik ook zeggen.. maar ik snap de afweging ook wel heel goed. Maar ik zou me super bezwaard voelen als ik het later nog moet zeggen en iedereen kan berekenen dat je het al wist op moment van solliciteren. Maar aan de andere kant is zwangerschapsdiscriminatie ook zo aanwezig tegenwoordig dat je het wat dat betreft beter weer niet kan doen.. lastig!

Succes met alle echo’s de komende dagen!! We gaan voor een hele lijst vol hartjes :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nolatje Woehoe voor de warme maaltijd! Bizar hè, dat slapen. En check: ik ben ook al verrot wakker geworden na een droom over een deken en matras vol bloed. Gelukkig kwam daarna snel het besef dat het blijkbaar niet echt zo was...
Maar uhm, hoe was het dit weekend gegaan met vertellen? :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn van de goede echo's hier, en spannend alle echo's die nu heel binnenkort zijn! Neweve hoop heel erg voor je dat het gewoon door kan gaan!

Wat fijn Nola, dat gembertabletten toch wat lijken te werken! Ik heb nog niets gevonden wat een beetje werkt dus wellicht ga ik het ook eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
@SingleQueen: ik snap je zorgen heel erg goed! Ik zat middenin een sollicitatieprocedure voor een superleuke baan en ik heb toch besloten om me terug te trekken. Ik weet nu wat ik heb en dan kies ik toch voor de veiligheid van mijn vaste aanstelling nu. Maar ik moet wel zeggen dat de recruiter het heel erg jammer vond en er nadrukkelijk bij zei dat het voor hen geen probleem was (ik ben eerlijk geweest over de situatie). Dus ik denk echt wanneer je eerlijk bent over je zwangerschap en ze zien de perfecte kandidaat in jou het geen probleem hoeft te zijn. Succes!

@Olijfje: wat leuk die enthousiaste opa en oma! Ik kan me voorstellen dat het voor ouders ook zo spannend is allemaal!

@Neweve: heeft je man al een testuitslag? Ik duim voor je!

@Vivavette: gefeliciteerd met je goede echo, wat fijn!

@Mathilde: de verrassing is inderdaad door de anticonceptie heen gekomen, ik was wel wat slordig geweest moet ik bekennen, maar de pil niet 1 keer een dag overgeslagen of iets dergelijks. Je bent niet te nieuwsgierig hoor! Vanavond om 18uur de echo, ik vind het maar spannend!

@Mirrie: het begint allemaal langzaam te dagen. Eerst kon ik de woorden "ik ben zwanger" bijna niet uitspreken en nu ik het vaker heb gedaan begint het steeds meer te wennen. De echo van vanavond zal het helemaal tot leven brengen. Vervelend he, dat slechte slapen. Ik heb me laten vertellen dat dit de hele zwangerschap zo blijft?

Ik heb gisteren in alle haast nog een corona-test laten doen. Ik kreeg zaterdag opeens klachten en was gisteren mijn reuk en smaak kwijt :bonk: , dus ik dacht meteen aan corona èn mijn echo!! Gelukkig negatief (krijg voorrang ivm baan in onderwijs) dus we kunnen gewoon gaan, met mondkapje op. Pfjieuwwww!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en wat misselijkheid betreft heb ik tabletjes gekregen van de huisarts. Die werken bij mij redelijk. Gember werkte voor geen meter. En elk uur iets kleins eten, een biscuitje ofzo. Ik heb ook kaakjes naast mijn bed staan zodat ik meteen kan grijpen als ik het voel opkomen. De frequentie van de misselijkheid is wel iets afgenomen moet ik zeggen, maar als hij er nog doorheen knalt dan hang ik meteen boven de pot.
Hier spanning voor morgen. Echo is toch weer spannend, zal het goed zitten

Verder een rotweek tot nu toe.
2 weken terug is m'n moeder voor borstonderzoek geweest. Ze werd gebeld door de huisarts, er is iets gevonden. Gister voor een echo en biopt in het ziekenhuis geweest, er zitten in 1 borst 2 plekjes en meer onrustige cellen. Morgen moet ze voor verder onderzoek en vrijdag behandelplan bespreken.

Alles staat dus even on hold hier.

Ik merk dat ik het met verstand goed kan berederen, ja het is ernstig. Maar qua gevoel kan ik er (nog) niks mee.
Misschien ook uit zelfbescherming, of meer baby en gezinbescherming.
Hey wat leuk al die positieve berichten! Ik hoop dat jullie echo vandaag ook goed was Bizarre. Toch een spannend moment, ik kijk er zo enorm naar uit! Daarna komen mijn ouders langs en vertel hen het hopelijk goede nieuws :)
De misselijkheid is bij mij echt enorm toegenomen. Ben al dagen alleen maar aan het overgeven en moest hier vandaag voor weglopen tijdens een vergadering. (Nadat ik al een half uur zat te kokhalzen) Het scheelt dat het via ZOOM was, maar het was alsnog heel erg rot. Ik twijfel enorm wat te doen. Minder gaan werken, mij deels ziekmelden of nog even doorzetten. Ik merk dat ik door de vermoeidheid twee keer zo langzaam werk, dus zelfs met een dag extra vrij elke week kost het werk me nog steeds teveel energie. Ik baal zo, want mijn werk is zo belangrijk voor mij (ik ben psycholoog), maar weglopen tijdens clientafspraken om boven de wc te gaan hangen is echt geen optie... Ik ben altijd erg tegen medicatie geweest, hoewel ik toen nog niet wist hoe hevig het kon zijn. Heb al wel de misselijkheidsbandjes gekocht, die maar zeer matig lijken te werken.
Ik zit soms zo in de overlevingsmodus dat ik soms helemaal vergeet hoe blij en dankbaar ik ben dat ik zwanger ben. Hoop dat dat wel weer gaat komen :(
Jeetje Lisedor, lees nu je bericht pas. Wat een vervelend nieuws zeg, dat dit nu samen moet vallen met een toch al intense periode :( Ontzettend veel kracht en sterkte gewenst, hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar <3
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare situatie Lisedor! Ik hoop dat het goed en snel behandelbaar blijkt en dat jouw goede nieuws haar extra kracht kan geven... Ik duim mee voor de echo morgen!

Cela; het klinkt alsof de misselijkheid (of het spugen vooral) wel erg belemmerend is. Als je alle 'huis tuin en keuken' trucjes al geprobeerd hebt zou ik zeker medicatie overwegen; je hebt nog even te gaan... Ik snap dat je lieverd zonder door zou gaan, maar beschouw goed of dat reeel haalbaar is.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ach Lisedor wat zal dat moeilijk zijn... Heel veel sterkte :(

Cela zo zwaar misselijk zijn met clientafspraken lijkt me ook niet te doen. Ik snap dat je niet "zomaar" de handdoek in de ring wil gooien, maar eigenlijk zeg je zelf al dat het niet kan zo, toch?

Gembertabletten doen bij mij hun werk wel goed. Al 2 dagen niet boven de pot gehangen en in het algemeen een minder misselijk gevoel :yes:

Slapen gaat op zich redelijk hier. Wel veel intense dromen, maar voorlopig blijven ze nog in de "gewoon raar"-sfeer. Van het weekend heb ik toen ik wakker werd mijn droom meteen opgeschreven want ik kreeg er echt de slappe lach van. Wel word ik elke dag ongeveer 45 minuten voor de wekker wakker omdat ik naar de wc moet. Maar dan kruip ik daarna nog even terug.

Ik ben nu de dagen aan het aftellen tot de echo: nog een week!
Alle reacties Link kopieren
Ah, Lisedor, wat ontzettend akelig voor jullie. Snap dat je nu even omschakelt van standje vreugde naar een overlevingsmodus. Je focus komt ergens anders te liggen voor nu. Sterkte en ik duim voor je!

Cela, de tabletjes van de huisarts hebben er voor gezorgd dat ik weer normaal kan functioneren. Ik liep de godganse dag te kokhalzen en moest regelmatig het toilet opzoeken op mijn werk. Niet te doen. Ook ik vergat daardoor blij te zijn met de zwangerschap. Ik slik er nu nog maar 1 na het avondeten, zodat ik niet zeeziek in slaap val. Het helpt echt.

Mijn echo was goed! Heb een hartje zien kloppen! Kreeg uiteindelijk nog wel een inwendige echo, omdat mijn blaas niet vol genoeg was. Terwijl ik al supernodig moest plassen. Dus de blaas moet echt vól zijn. 29 Decemberhebben we de termijnecho. Een dag voor mijn verjaardag!

Er werd ook gesproken over de nipttest. Hoe staan jullie daar tegenover? Mijn vriend en ik kiezen ervoor om het waarschijnlijk wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Echo gaat definitief niet door. Man is positief getest en ik zit in quarantaine (vanuit werk wel vandaag getest dus heb vanmiddag resultaat). De 8 weken echo is niet medisch noodzakelijk dus ze willen het niet riskeren (kan ik inkomen aangezien ze met nog veel meer andere zwangeren contact hebben). Ik mag wel gelijk een nieuwe echo inplannen zodra ik weer naar buiten mag. Zelf geen symptomen (naja mega moe, maar dat heb ik al even en nu slapen we beide onrustig...).

We wilde het dit weekend de ouders live vertellen (mits goede echo) dus dat gaat ook niet door. Nu even bedenken of en wanneer we het vertellen.

@Bizarre, fijn de goede echo!

@lapjeskat, fijn dat bij jou de gember tabletten zo goed werken. Niet hoeven overgegeven lijkt me echt een significant verschil.

@cela, balen dat jij je wel zo misselijk voelt. Ik hoop dat je iets vind wat helpt.

@lisedor, :hug: wat een rot situatie. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Lisedor, ik duim voor jullie!

Neweve, wat balen ook voor jou! Ik hoop dat je man/jullie niet erg ziek worden en dat de echo straks helemaal goed is.

Zelf heb ik vanochtend bericht gekregen dat ik afgelopen weekend in contact ben geweest met iemand die gisteren positief is getest, dus ook hier speelt corona even een rol.. Ben benieuwd naar mijn testuitslag (wordt in de namiddag getest)..
Alle reacties Link kopieren
Lisedor jeetje wat vreselijk, dat is echt schrikken zeg.. heel erg veel sterkte voor jullie!! :heart:

Neweve hè balen!! Hopen dat jij de dans ontspringt of in ieder geval niet heel ziek wordt. En hopelijk alsnog snel wel een echo.

Bizarre yes wat fijn een kloppend hartje!! Top!

Mathilde Sinterklaas was echt super leuk! Het kwartje viel wat laat, maar des te leuker haha. Iedereen is mega enthousiast dus echt super. Nu nog even de eerste 12 weken voorbij zien te komen.. vind t nog steeds een rollercoaster

Olijfje duim voor je dat je niks hebt overgenomen!! Hier in de familie ook iemand, gelukkig diegene niet gezien, maar merk dat Corona toch weer op meer plekken aan het opduiken is.

Nipt gaan wij wel doen! De nevenbevindingen wil ik nog even wat meer info over krijgen over hoe en wat, daar weet ik nog weinig van..
Alle reacties Link kopieren
lLisedor Wat een heftig nieuws! Het is ook niet raar dat je er met je gevoel nog niets mee kan, het is ook nog zo vers. Hopelijk vandaag een goede echo voor jullie! :hug:

Bizarre Fijn en goede echo! Nipt hebben we nog niet over nagedacht. Bij mij zoontje kon het destijds nog niet, toen hebben we de combinatie test gedaan, dat is meer een kansberekening. Denk wel dat we de nipt gaan doen.

Neweve Shit dat meen je niet! Wat k*t. Ik snap het ook idd vanuit de verloskundige. Maar balen zeg. Is je man ook echt ziek, of verkouden?

Cela Wat heftig van je misselijkheid. Nog wel meer dames hier flink last. Toch misschien even overleggen met de huisarts? Geen tips hier.

Hier weer een goede echo. Nu 8 wkn. Dat geeft rust. Nu heb ik ook weer vertrouwen in mijn lichaam. Maandag nog de intake en dan zal ook de termijnecho gepland worden.
Uitgerekende datum is nu voorlopig 22 juli. Wat ik al dacht, iets later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven